Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2009, 12:03   #61
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Waar zie jij mij zeggen hoe iemand moet denken ?
Hier:

Citaat:

Indien je als Europeaan bent opgevoed dan zou je ook als Europeaan denken. Dan moet je wel een slechte moslim zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 12:06   #62
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hier:
Ik zie dat nog steeds niet staan. Heb je de hele tekst wel gelezen ?

Citaat:
Misschien zou je jezelf de vraag eens moeten stellen of hetgeen jij van de islam afweet of dat dit echt wel allemaal klopt met wat er allemaal in de bronteksten van islam geschreven staat

Mijn weg naar de Islam en terug weg ervan
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...hp?f=21&t=9926

Laatst gewijzigd door smiley : 17 januari 2009 om 12:08.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 12:09   #63
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier:
Dat lijkt me gewoon een simpele vaststelling?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 12:21   #64
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ook wel grappig om te zien hoe moslimlovers al knielend alles doen wat moslims eisen.
kan je zo eens een concreet voorbeeld geven waar ik dat doe?
Oud 17 januari 2009, 12:24   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie dat nog steeds niet staan. Heb je de hele tekst wel gelezen ?
Ja. De rest van de tekst interesseert mij gene zak, wat een of andere halfgare kwibus zestien eeuwen geleden deed zal mij worst wezen.

Wel heb jij de pretentie te kunnen oordelen of iemand's interpretatie en geloof 'fout' of 'juist' is. En plaats je jezelf dus op dezelfde lijn als de fundamentalisten. Ik denk dat Hunter hier het interpreteren wel zélf zal doen.
Oud 17 januari 2009, 12:30   #66
smiley

Standaard

Citaat:
Ja. De rest van de tekst interesseert mij gene zak, wat een of andere halfgare kwibus zestien eeuwen geleden deed zal mij worst wezen.

Wel heb jij de pretentie te kunnen oordelen of iemand's interpretatie en geloof 'fout' of 'juist' is. En plaats je jezelf dus op dezelfde lijn als de fundamentalisten. Ik denk dat Hunter hier het interpreteren wel zélf zal doen.
Interpreteren ??? Ik kan zoals iedereen lezen en veel dingen zijn moeilijk anders te interpeteren. Het heeft trouwens niets met 'interpretatie' te maken. Is het misschien fout om mensen die blaaskes wijsgemaakt zijn en die niet weten wat er werkelijk allemaal in de islamteksten geschreven staat om die daarop te wijzen ? Is er misschien iets mis met de vraag de islam wat beter te bestuderen om zelf op onderzoek uit te gaan, zelf te lezen in plaats van klakkelooos te aanvaarden wat islampromotors (inclusief de hedendaagse 'progressieven' zoals een linda bogaert of een herman de ley onder ons) de mensen trachten wijs te maken. Volgens de 'progressieven' heten dit leugentjes om best wil... zelfs de zo gehate busch of een blair spreken ook van 'islam is a peacefull religion with good teachings".
Weet u wel wat er gebeurt in landen waar dat de ummah groot geoeg in aantal is geworden ? Overal zijn niet-moslims de pineut !

Laatst gewijzigd door smiley : 17 januari 2009 om 12:34.
Oud 17 januari 2009, 13:01   #67
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar worden dan toch niet alle vragen beantwoord...

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=55

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 13:06   #68
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Interpreteren ??? Ik kan zoals iedereen lezen en veel dingen zijn moeilijk anders te interpeteren. Het heeft trouwens niets met 'interpretatie' te maken. Is het misschien fout om mensen die blaaskes wijsgemaakt zijn en die niet weten wat er werkelijk allemaal in de islamteksten geschreven staat om die daarop te wijzen ? Is er misschien iets mis met de vraag de islam wat beter te bestuderen om zelf op onderzoek uit te gaan, zelf te lezen in plaats van klakkelooos te aanvaarden wat islampromotors (inclusief de hedendaagse 'progressieven' zoals een linda bogaert of een herman de ley onder ons) de mensen trachten wijs te maken.
Ik zal de eerste zijn om kritisch onderzoek toe te juichen en zeker als het om zo'n collectieve zinsbegoocheling gaat als paternalistische religies als de islam, maar wat jij doet is alles al voor interpreteren voor hem/haar. Net zoals de fundamentalisten doen.

Citaat:
Volgens de 'progressieven' heten dit leugentjes om best wil... zelfs de zo gehate busch of een blair spreken ook van 'islam is a peacefull religion with good teachings".
Tja, die zeggen ook dat kapitalisme het beste systeem is, dat zegt wel genoeg

Citaat:
Weet u wel wat er gebeurt in landen waar dat de ummah groot geoeg in aantal is geworden ? Overal zijn niet-moslims de pineut !
Dat weet ik wel, fundamentalisten zijn er in overvloed onder de islamitische theocratieën, maar dat wil niet zeggen dat alle moslims fundamentalisten zijn of moeten zijn. Irak was bijvoorbeeld, ondanks het corrupte dictatoriale regime van Hoessein, een islamitisch land waar andere religies wel werden getollereerd. Ik vrees dat sinds de invoering van de westerse 'liberale vrijheden' het leven van niet-moslimfundamentalisten niet bepaald rooskleuriger is geworden.
Overigens ook voor de Pallestijnen, tot enkele jaren geleden was er een sterke vrijzinnige stroming, er zijn zelfs christelijke Palestijnen, maar door de politiek van Israel hebben de fundamentalisten meer en meer aanhang verworven.

Het is dus heel kortzichtig om eenzijdig met het vingertje naar 'de moslims' te wijzen.
Oud 17 januari 2009, 13:09   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Blijkbaar worden dan toch niet alle vragen beantwoord...

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=55

Paulus.
Ik wist niet dat handen zo snel genazen?
Oud 17 januari 2009, 13:20   #70
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Maar dat neemt men allochtonen/moslims blijkbaar heel erg kwalijk. " 'Ze' komen enkel op straat (en dan nog meestal om amok te maken) als aan een van 'hen' wordt geraakt. Maar de 'gematigden' laten niets van zich horen als de islam weer eens een slechte naam krijgt door het gedrag van 'moslims'." Dat lees/hoor je vaak hoor.

Dat komt naar mijn inzien doordat vele autochtonen gewoon geen verschil zien tussen gematigde moslims, extreme moslims, straatcrapuul en gewone mensen die niets anders willen dan hier een leven opbouwen en toevallig ook nog moslim zijn. 't Zijn allemaal moslims, één pot nat denken ze.
Niet kwaad bedoeld, maar het is 1 pot nat zolang de "braven" niet publiekelijk opkomen tegen de "slechte".
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 13:52   #71
smiley

Standaard

Citaat:
Ik zal de eerste zijn om kritisch onderzoek toe te juichen en zeker als het om zo'n collectieve zinsbegoocheling gaat als paternalistische religies als de islam, maar wat jij doet is alles al voor interpreteren voor hem/haar. Net zoals de fundamentalisten doen.
Flauwekul. Lees wat ik schrijf vooraleer uw eigen verzinsels hier neer te pennen.

Citaat:
Dat weet ik wel, fundamentalisten zijn er in overvloed onder de islamitische theocratieën, maar dat wil niet zeggen dat alle moslims fundamentalisten zijn of moeten zijn.
Waar het hier om gaat is wie er hier hun boekjes goed volgen of kennen. De zogenaamde 'fundamentalisten' of de zogenaamde 'gematigden' waarbij men overal kan vaststellen dat als puntje bij paaltje komt men op de zohgenaamde 'gematigden' niet hoeft te rekenen overal waar dat de ummah groot genoieg in aantal is geworden. Wat ik doe is niets anders dan zelfverdediging terwijl de zogenaamde 'progressieven' onder ons de ummah (samen met de islampromotors) mee helpen aan te groeien met hun leugentjes om bestwil.

Citaat:
Irak was bijvoorbeeld, ondanks het corrupte dictatoriale regime van Hoessein, een islamitisch land waar andere religies wel werden getollereerd.
U maakt een grapje. Neen Irak was onder het bewind van de baath partij en was helemaal geen islamitische dictatuur maar wel een andere waarbij de sjiieten alvast niks te zeggen hadden en werden onderdrukt. Saddam bekeerde zich later enkel voor de schijn tot de islam zodra zijn bewind vanwege de op handen zijnde golfoorlog in gevaar was en daarbij hopend op de steun van de jihadis, de 'moslimbroeders'. En wat islam(dictatuur) onder tolerantie verstaat is niets meer dan gedogen, niet dat andersdenkenden dezelfde rechten hebben (zoals politieke rechten).
Citaat:
Ik vrees dat sinds de invoering van de westerse 'liberale vrijheden' het leven van niet-moslimfundamentalisten niet bepaald rooskleuriger is geworden.
Ik vrees dat met het jarenlange gevoerde 'progressieve' beleid onze samenleving regelrecht naar de islamverdommenis gaat. Wat de toekomst ons dank zij die 'progressieven' zal brengen kan men vandaag merken in landen zoals Maleisie waar de ummah groot genoeg in aantal is geworden om het ware gelaat van islam ook daar aan de totaal onthutste niet-moslimbevolking te tonen.

Citaat:
Overigens ook voor de Pallestijnen, tot enkele jaren geleden was er een sterke vrijzinnige stroming, er zijn zelfs christelijke Palestijnen, maar door de politiek van Israel hebben de fundamentalisten meer en meer aanhang verworven.
Ik denk niet dat men christenen onder de 'martelaren' voor de 'vrede' die zich massaal in restaurants, marktpleinen of bussen opblazen zal aantreffen. Het is niet via dialoog en met leugentjes om bestwik dat men die martelaren voor de islamisitische soort van 'vrede' zal stoppen. Men kan die enkel stoppen door de zogenaamde misleide 'gematigden' degelijk te informeren zodat de islam als een kaartenhuis in elkaar valt. De zogenaamde 'fundamentalisten' steunen immers op de zogenaamde 'gematigden' zodra de zogenaamde 'gematigden' de islam massaal verlaten zal het islamterrorisme ophouden te bestaan. Ook die waalse trien van bij ons die zich destijds in irak is gaan opblazen is vooraleer tot die wandaad in staat te zijn, in aanraking gekomen met de 'religie van de 'vrede'. Zij was helemaal niet arm of onderdrukt, niet achtergesteld of gedsicrimineert. Helemaal niet door israelisch of amerikanen gebombardeert.

Citaat:
Het is dus heel kortzichtig om eenzijdig met het vingertje naar 'de moslims' te wijzen.
Nogmaals je zal geen christelijke palestijn onder de 'martelaren' voor de islamitische soort van 'vrede' (wat niets anders is dan de oprichting van hun andersdenkenden onderdrukkende en discriminerende islamstaat(disctatuur) die zich massaal in restaurants, marktpleinen of bussen opblazen aantreffen. Nochtans maken de zogenaamde 'progressieven' de mensen wijs dat die wandelende allah akbar roepende menselijke bommen niks met islam te maken hebben maar enkel voortkomen uit armoede achterstelling of onderdrukking. Moesten de 'palestijnen' allemaal christenen zijn dan zou 'het probleem' niet het probleem' zijn wat het nu geworden is en zouden er ook geen muren hoeven te worden gebouwd om de zogenaamede vrijheidstrijders die sommigen durven te vergelijken met de verzetstrijders hier uit WWII buiten de duer te houden. Ook zal men dan geen stratenafbraak van jihadis in onze straten hebben hoeven mee te maken indien de palestijnen allemaal christenen zouden zijn geweest.

Laatst gewijzigd door smiley : 17 januari 2009 om 13:55.
Oud 17 januari 2009, 13:57   #72
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat handen zo snel genazen?
'Hand' Pelgrim, niet 'handen'.

Paulus.
Oud 17 januari 2009, 14:00   #73
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meer van dat smiley.

Paulus.
Oud 17 januari 2009, 14:34   #74
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De slam is nefast voor het Westen. Tast langzaam maar zeker alle rechtsbeginselen aan die we hebben.

http://forum.politics.be/showpost.ph...48&postcount=1
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 15:48   #75
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:

Je moet als westerling al een serieuze slag van de molen gekregen hebben om zelfs maar één positief punt in de islam te viden.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 17:03   #76
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Verdraagzaamheid ?

Sura 5:51

O you who believe, do not take certain Jews and Christians as allies; these are allies of one another. Those among you who ally themselves with these belong with them. GOD does not guide the transgressors.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  5_51.gif‎
Bekeken: 87
Grootte:  2,7 KB
ID: 44766  

Oud 17 januari 2009, 20:50   #77
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Door de politiek van Isreal hebben de fundamentalisten Pelgrim meer veld gewonnen?
Das dus bullshit, u heeft duidelijk nog nooit met radicale moslims aan tafel gezeten.
Wat afwijkt van hun leer is de duivel, en te bestrijden en Israel is een even goed excuus als een ander. Waar mee ik geenszins wil goed praten wat er met Palestijnse of Joodse burgers, kinderen gebeurt. Hamas is geen haar beter dan de Taliban, en de eerste slachtoffers zijn moslims zelf maar blijkbaar ontgaat die nuance u.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 22:24   #78
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan je zo eens een concreet voorbeeld geven waar ik dat doe?
Gezien je jezelf tot de linkse zijde rekent: http://www.brusselsjournal.com/node/548
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 03:24   #79
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Allah was een pre-islamitische maangod, de islam bestaat niet, de moslim is niks anders dan een mohammedaan.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=110426
Oud 19 januari 2009, 03:37   #80
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
We zijn nog maar pas van het katholieke juk ontdaan en nu smeren ze de islam hier centimeterdik op onze dagelijkse boterham. En geef toe, (of ook niet) de manier waarop uw islam wereldwijd in beeld komt is niet echt propaganda te noemen integendeel het lijkt de religie van de haat, het geweld, de vrouw-discriminerende en bovenal onverdraagzame tov andersdenkenden te zijn . Geen wonder dus dat er een gestaag groeiend aantal Vlamingen het "vliegend schijt" krijgen van al wat nog maar naar islam ruikt vanwege te dicht bij gezeten en zeker van zijn reeds op vele plaatsen straatbeeld-dominerende volgelingen.
Inderdaad, zijn we eindelijk verlost van de macht en de dominantie van de kerk en hebben we Europa ontzuild krijgen we weer een Midden Oosten religie erbij.............

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be