Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 11 januari 2009, 19:30   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter Bekijk bericht
En de vernietiging van Israel betekent de vernietiging van een racistische, koloniale staat
Hier komt de aap uit de mouw. Je bent gewoon een Hamas-aanhanger.
Dus na 2 weken discussiëren, kom je nog niet verder dan dit? Jeetje...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:31   #62
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ah... De mensen die "het van horen zeggen hebben" hebben terug alle waarheid in pact.
nu weet de vrt het ook hoor, heb net de beelden gezien. Honderden 'jongeren'.
Was't leuk, jongen?
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:31   #63
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
(religieuze) indoctrinatie. Lijkt mij niet zo moeilijk.
Het Palestijnse volk bestaat dus uit hersenloos geboren sukkels die, zodra ze kunnen spreken, smeken om religieus geïndoctrineerd te worden?

Indien ja, in wat voor afgeschermd wereldje leeft u?
Oud 11 januari 2009, 19:35   #64
PollyCorrect

Standaard

Op RTBF: een Hamas vlag duidelijk zichtbaar.
De VRT is toch voorzichtiger geweest?

Verder beelden van de uiterst geloofwaardige politici André Flahaut en Philippe Moureaux
En ik meen Lauretteke Onckelinckx ook te hebben kunnen ontwaren.
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:38   #65
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Uw toontje staat mij niet aan. U kan uw bericht altijd op een normale toon herformuleren, als u dat wenst.
Ik wist wel dat je mijn vraag ging ontwijken om maar niet inhoudelijk te hoeven antwoorden.

Maar ik had niet van je verwacht dat je dat op zo'n wijze ging doen alsof ik jouw mindere ben.

Jij bent het toch die de mond vol heeft over gelijke rechten?

De vraag was dus (voor de derde keer nu al):

Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:39   #66
Dillie
Vreemdeling

Standaard

Weeral een betoging tegen Israel.
Het toont weeral aan dat palestijnen eigenlijk een agressor is, waarom moeten er autoruiten en vitrines sneuvelen van onschuldigen die er niets mee te maken.
Is men blijkbaar vergeten waarom Israel de gazastrook aanvalt.
Als je iemand een om zijn oren geeft dan kan je een slag om je eigen oren terug krijgen.
Hamas is een politiek verkozen partij voor de palestijnen, Hamas vond het nodig om raketten af te vuren en weigert alle vrede met Israel.
Waarom moeten men hier in Belgie betogen tegen de reactie van Israel als je er zelf om vraagt?
Dillie is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:40   #67
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Palestijnse volk bestaat dus uit hersenloos geboren sukkels die, zodra ze kunnen spreken, smeken om religieus geïndoctrineerd te worden?

Mocht je uw emailadres openbaar maken, zou ik je eens een paar fotootjes kunnen sturen van wat ze doen met kinderen in Gaza.

Geloof me. Heel ontnuchterend.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 januari 2009 om 19:40.
Paulus is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:41   #68
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Stel nu eens dat Hamas van de afgelopen drie jaar gebruik had gemaakt om met de ontvangen Syrische en Iraanse gelden van Gaza een succesverhaal te maken? Dat ze de tunnels hadden gebruikt voor essentiële goederen in plaats van Iraanse raketten? Stel dat ze tijdens de wapenstilstand handel met andere (arabische) landen op gang hadden gebracht, de contacten zijn er. Hadden ze dan niet een lange neus kunnen maken tegen zowel Israël als Fatah? Hadden ze dan niet aan de wereld laten zien dat zij misschien gelijk zouden kunnen hebben?
Hertog,

Vooreerst, ik deel uw afkeer t.o.v. Hamas. Echter...
Er zijn verschillende redenen waarom Hamas zoveel aanhang heeft in Gaza: de corruptie binnen de top van Al Fatah, het verlies van het geloof in de onderhandelingen, het stijgend belang van de factor "religie" in het conflict, maar zeker ook het feit dat Hamas een netwerk van sociale diensten heeft opgezet in het straatarme Gaza. Hamas biedt ziekenhuizen, scholen, etc... aan aan de arme bevolking van Gaza. Zeggen dat Hamas enkel bezig was met een potje Israël-pesten, klopt dus niet.

Tevens worden de projectielen vanuit Gaza veelal niet door Hamas zelf afgevuurd, maar door kleinere en radicalere groeperingen. Ten tijde van het staakt-het-vuren kon Hamas deze groeperingen nog redelijk onder controle houden. Hamas organiseerde patrouilles om te voorkomen dat er raketten afgevuurd worden. Nadat Israël in november het staakt-het-vuren eenzijdig verbrak, heeft Hamas deze groeperingen de vrije hand gegeven en zijn de beschietingen op Zuid-Israël herbegonnen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:43   #69
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dillie Bekijk bericht
Weeral een betoging tegen Israel.
Het toont weeral aan dat palestijnen eigenlijk een agressor is, waarom moeten er autoruiten en vitrines sneuvelen van onschuldigen die er niets mee te maken.
Is men blijkbaar vergeten waarom Israel de gazastrook aanvalt.
Als je iemand een om zijn oren geeft dan kan je een slag om je eigen oren terug krijgen.
Hamas is een politiek verkozen partij voor de palestijnen, Hamas vond het nodig om raketten af te vuren en weigert alle vrede met Israel.
Waarom moeten men hier in Belgie betogen tegen de reactie van Israel als je er zelf om vraagt?
Raus, eerst Nederlands leren en dan terug proberen.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:43   #70
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus na 2 weken discussiëren, kom je nog niet verder dan dit? Jeetje...
Hertog van Gelre is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:43   #71
PollyCorrect

Standaard

Oh en volksvertegenwoordiger Richard Miller werd aan het hoofd gewond door de vredesmanifestatie, hij kreeg namelijk een steen tegen zijn hoofd.
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:44   #72
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Hertog,

Vooreerst, ik deel uw afkeer t.o.v. Hamas. Echter...
Er zijn verschillende redenen waarom Hamas zoveel aanhang heeft in Gaza: de corruptie binnen de top van Al Fatah, het verlies van het geloof in de onderhandelingen, het stijgend belang van de factor "religie" in het conflict, maar zeker ook het feit dat Hamas een netwerk van sociale diensten heeft opgezet in het straatarme Gaza. Hamas biedt ziekenhuizen, scholen, etc... aan aan de arme bevolking van Gaza. Zeggen dat Hamas enkel bezig was met een potje Israël-pesten, klopt dus niet.

Tevens worden de projectielen vanuit Gaza veelal niet door Hamas zelf afgevuurd, maar door kleinere en radicalere groeperingen. Ten tijde van het staakt-het-vuren kon Hamas deze groeperingen nog redelijk onder controle houden. Hamas organiseerde patrouilles om te voorkomen dat er raketten afgevuurd worden. Nadat Israël in november het staakt-het-vuren eenzijdig verbrak, heeft Hamas deze groeperingen de vrije hand gegeven en zijn de beschietingen op Zuid-Israël herbegonnen.
Jaani, ik weet het. Een paar dagen geleden heb ik een bericht geplaatst met nagenoeg dezelfde inhoud als jij hier doet. Hierover zijn we het dus eens.
Oud 11 januari 2009, 19:44   #73
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Het was nochtans je unieke kans om daar te gaan staan met een bordje met volgende boodschap:

"GEACHTE SALONTERRORISTEN : 850 DODE PALESTIJNEN IN 9 DAGEN = A PALLYWOOD PRODUCTION!"
Ik vind dit nog steeds het meest fantastische ei dat je vandaag legde, Eegje.
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:46   #74
Hertog van Gelre

Standaard

Ik vond o.a. dit over zelfmoordaanslagen:
Citaat:
2.5.3. Religieuze factoren

Wraak en een gevoel van machteloosheid zijn niet de enige motivaties voor een individu om zich beschikbaar te stellen voor een ‘martelaarsoperatie’. Leiders van Hamas verkondigen dat de motivatie van een ‘martelaar’ zuiver religieus is en dat de Palestijnse Kwestie op de tweede plaats komt.119 Volgens Walter Laqueur is dit onzin en staat het plegen van een zelfmoordaanslag gelijk aan zelfmoord binnen de islam. Zelfmoord komt niet in het woordenboek van een islamist voor: ‘This is not suicide. Suicide is selfish, it is weak, it is mentally disturbed. This is istishad (martyrdom or self sacrifice in the service of Allah)’.120 Ook onder islamitische schriftgeleerden is discussie over het antwoord op de vraag of zelfmoordterrorisme valt beschouwd moet worden als zelfmoord of istishad.

2.5.4. Sociaal-economische factoren

Een veel genoemde motivatie die genoemd wordt is financieel van aard. De familie of nabestaanden van een zelfmoordterrorist worden vaak financieel bijgestaan. Bedragen die genoemd worden variëren van US $3.000,- tot US $5.000,-121. Naast de financiële motivatie kunnen ook meer profane achtergronden motiveren. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan bijvoorbeeld: AIDS, ex-drugsverslaafden, criminelen en alcoholisten. Maar ook vrouwen die buitenechtelijk zwanger zijn geraakt vallen in deze categorie. Terroristische organisaties doen een aanbieding die niet geweigerd kan worden.122

Een andere motivatie voor een individu om zich als vrijwilliger aan te melden voor een zelfmoordaanslag is eer. De eer is in de eerste plaats voor de dader zelf die met een beetje geluk een massale uitvaart krijgt waarbij zijn lichaam, gewikkeld in lijkwaden, door duizenden mensen als martelaar naar zijn laatste rustplaats wordt gebracht. Portretten van martelaars worden verspreid en lofzangen worden op diens heil gezongen. Het hebben van een martelaar in de familie heeft een zeer positief effect op de maatschappelijke status.123
Oud 11 januari 2009, 19:48   #75
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Oh en volksvertegenwoordiger Richard Miller werd aan het hoofd gewond door de vredesmanifestatie, hij kreeg namelijk een steen tegen zijn hoofd.
In Rotterdam was het ook raak:

JANUARI 2009

Anti-Joodse jongeren rellen in Rotterdam.
Enkele tientallen jongeren hebben vanmiddag in Rotterdam een paar uur gedemonstreerd tegen de Israëlische aanvallen op de Gazastrook. Ze riepen daarbij anti-Joodse leuzen en droegen Marokkaanse en Palestijnse vlaggen. Ook riepen zij dat Palestina vrij moet zijn.

Koopzondag

De groep dook tijdens de koopzondag vanmiddag op verschillende plekken op. Mensen die dachten de jongeren erop te kunnen wijzen niet gediend te zijn van het gedrag en geroep, werden verbaal aangevallen. Ook werden een beveiliger en een raadslid van Leefbaar Rotterdam aangevallen. Deze laatste kreeg een schop tegen zijn knie.

Spits
Derk de Tweede is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:51   #76
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Het Palestijnse volk heeft indertijd via de stembus inderdaad aangegeven graag door hamas religieus geïndoctrineerd te willen worden, ja. Dat klopt als een (stem)bus.
Sus Iratus is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:52   #77
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
En maar doen alsof het om "kleine opstootjes" ging. Auto's werden vernield, ik zag een paar beelden.
Ik stond er op 20m vandaan. Ik zal dus heus wel weten wat er aan de hand was.
Wat men op televisie toont, weet ik niet. Ik heb geen TV.

Wat ik wel kan zeggen, is dat de hele betoging rustig verlopen is. Na het einde van de betoging, hebben zo'n 100 jongeren (op een totaal van 30.000 betogers, aldus De Standaard) keet geschopt. Stenen gooien naar een ruit van de WTC-gebouwen, een beveiligingcamera stuk slaan, een auto omkantenlen, etc... Allemaal spijtige zaken, maar om ineens te gaan spreken over "rellen" is me wel wat overdreven...
Wat ook moet gezegd worden:
Ten eerste heeft de organistatie er alles aan gedaan om gemoederen te bedaren. Na een tijdje hebben mensen van de organisatie een menselijke ketting gemaakt tussen de politie en de jongeren.
Ook tal van mensen van allochtone afkomst probeerden de jongeren te kalmeren.

Als u een betoging wil diskrediteren op basis van opstootjes van een paar tiental (misschien 100) jongeren na de betoging, dan doe je maar...
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:53   #78
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
In Rotterdam was het ook raak:

JANUARI 2009

Anti-Joodse jongeren rellen in Rotterdam.
Enkele tientallen jongeren hebben vanmiddag in Rotterdam een paar uur gedemonstreerd tegen de Israëlische aanvallen op de Gazastrook. Ze riepen daarbij anti-Joodse leuzen en droegen Marokkaanse en Palestijnse vlaggen. Ook riepen zij dat Palestina vrij moet zijn.

Koopzondag

De groep dook tijdens de koopzondag vanmiddag op verschillende plekken op. Mensen die dachten de jongeren erop te kunnen wijzen niet gediend te zijn van het gedrag en geroep, werden verbaal aangevallen. Ook werden een beveiliger en een raadslid van Leefbaar Rotterdam aangevallen. Deze laatste kreeg een schop tegen zijn knie.

Spits
Het trieste is dat er helemaal geen joden meer zijn in Rotterdam. Die zijn allemaal allang weggevlucht, en uit Amsterdam ook zo langzamerhand.

straks uit Brussel.
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:57   #79
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Ik stond er op 20m vandaan. Ik zal dus heus wel weten wat er aan de hand was.
Wat men op televisie toont, weet ik niet. Ik heb geen TV.

Wat ik wel kan zeggen, is dat de hele betoging rustig verlopen is. Na het einde van de betoging, hebben zo'n 100 jongeren (op een totaal van 30.000 betogers, aldus De Standaard) keet geschopt. Stenen gooien naar een ruit van de WTC-gebouwen, een beveiligingcamera stuk slaan, een auto omkantenlen, etc... Allemaal spijtige zaken, maar om ineens te gaan spreken over "rellen" is me wel wat overdreven...
Wat ook moet gezegd worden:
Ten eerste heeft de organistatie er alles aan gedaan om gemoederen te bedaren. Na een tijdje hebben mensen van de organisatie een menselijke ketting gemaakt tussen de politie en de jongeren.
Ook tal van mensen van allochtone afkomst probeerden de jongeren te kalmeren.

Als u een betoging wil diskrediteren op basis van opstootjes van een paar tiental (misschien 100) jongeren na de betoging, dan doe je maar...

Wat opstootjes

LOL, Jaantje. Zelfs de RTBF kan niet langer doen of er niks aan de hand is.

Er werden hele ministeries - Vlaamse gebouwen vooral maar ook Federale - in elkaar geslagen. Een volksvertegenwoordiger werd met stenen verwond. Auto's werden in elkaar geramd, omgekeerd en er werd "gaza" opgeschreven. Er werden bushokjes en verkeersborden geramd. De politie moest er met waterkanonnen aan te pas komen om ze weg te krijgen, en pas rond 7u werden ze op de Adolphe Max met zo'n 100 opgepakt.

En maar gillen dat het niks met de manifestatie te maken had.

En VTM vertelde om 6u dat hun zendauto werd vernield en dat ze daarom weinig beelden hadden. Ook zei de VRT joernalist dat hij zich ver van de rellen schuilhield uit veiligheid.

Maar Jaantje heeft niks gezien en blijft gelijk een dandy zijn amaretto slurpen

Chin chin!
PollyCorrect is offline  
Oud 11 januari 2009, 19:57   #80
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Stel nu eens dat Hamas van de afgelopen drie jaar gebruik had gemaakt om met de ontvangen Syrische en Iraanse gelden van Gaza een succesverhaal te maken? Dat ze de tunnels hadden gebruikt voor essentiële goederen in plaats van Iraanse raketten? Stel dat ze tijdens de wapenstilstand handel met andere (arabische) landen op gang hadden gebracht, de contacten zijn er. Hadden ze dan niet een lange neus kunnen maken tegen zowel Israël als Fatah? Hadden ze dan niet aan de wereld laten zien dat zij misschien gelijk zouden kunnen hebben?

Stel eens dat Israel de Palestijnen niet bezet had... Maar dat heeft het wél gedaan. vandaar de miserie die al 60 jaar duurt!

In ieder geval een grote opkomst : 30 000 vogens de politie, het dubbele volgens de organisatoren.

Ook het gebruik van fosforwapens in een civiel gebied heeft eindelijk de media gehaald.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 11 januari 2009 om 19:59.
roodhaar is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be