![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() der zijn er die al ontmaagd zen op hun 13....
Zolang het van twee kanten gewenst in, zie ik er geen leeftijdsgrens is (tot het om mijn eigen dochter gaat natuurlijk haha). Maar een wetgeving houdt zoiets niet tegen, het is wel een mooi vangnet voor eventuele problemen. Dus houdt dat maar op 16. Wat we meer moeten aanpakken is de leeftijdsgrens. Een jongen van bv 20j hoort niet met een meisje van 13 a 14 a 15 te zijn. IS = IN (khem niet geslapen)
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 25 april 2009 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord, in die zin. Maar volgens mij ging het eerder om de vraag vanaf welke leeftijd iemand seks mag hebben. Wat met leeftijdsgenoten van pakweg 14 jaar die worden "betrapt" ? Hoe reageert de overheid eigenlijk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Weet ik ook niet maar ik vind dat de verantwoordelijkheid in dergelijk geval niet bij de overheid ligt maar wel bij de ouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat ze al bezig zijn op hun 15e ofzo kan ik goed aannemen. Maar hou de wettelijke leeftijdsgrens op 16 aub, zo stuur je ten eerste al een signaal dat het niet normaal is om vanaf de puberteit al meteen te gaan poepen. Onze samenleving is immers geëvolueerd van een primitieve boerenmaatschappij naar een complex fenomeen, waarin mensen doorheen allerlei intellectuele en emotionele groeifasen heen moeten die het natuurlijke overstijgen. Probeer de sociale dwang om zo vroeg mogelijk seks te hebben (met alle gevolgen als emotioneel misbruik, soa's, puberzwangerschappen etc.) absoluut niet te stimuleren. Seks is iets waar je toe kan overgaan als je er emotioneel klaar voor bent en verantwoordelijkheidszin kent. En i.t.t. tot in de tijd van de druïden waar sommigen hier nog naar verlangen, is dat in de moderne Westerse maatschappij nèt iets dat kinderen pas op latere leeftijd leren, als ze het dan al leren...
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is onaanvaardbaar dat kinderen van veertien jaar seks zouden hebben. Seks hoort enkel thuis in een kerkelijk huwelijk tussen meerderjarige man en vrouw (minstens 18 jaar, maar het liefst 21+).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Schepen
|
![]() Kinderen zijn vaak naief, door de leeftijd te verlagen zullen mensen legaal misbruik van ze maken.
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Grieken, de oude Germanen, de Kelten, de Indiërs, de Chinezen, ... : allemaal producten van 'onaanvaardbaar gedrag'?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 25 april 2009 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() En toch doen ze 't : stout, hé? Begin 19de eeuw trouwden meisjes (wettelijk) al vanaf 12 jaar.
Laatst gewijzigd door filosoof : 25 april 2009 om 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook nogal ambetant dat al die echtgescheiden mensen (de helft van de huwelijken ...) niet meer van bil mogen gaan. Denk eens even na, voor je iets post. Want dergelijke onzin wens ik zelfs de grootste nagels aan mijn doodskist (en dat zijn de godsdienstigen allerhande) niet toe.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Heidenen , of andere niet -christelijke mensen , mogen geen seks hebben, of kinderen krijgen ?
Laatst gewijzigd door beste vriend : 25 april 2009 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De jeugd dient een tijd te zijn van onbegrensde en ongebreidelde perversiteit. De jongeren kunnen de hogere structuren van het denken nog niet bereiken, en dienen daarom hun geluk te zoeken in het aardse. Wanneer ze de volwassenheid bereiken, zullen ze het lichamelijke leven beu zijn, en zullen ze zich niet langer laten afleiden van het spirituele. See it all, be it all. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090424_026 http://www.nytimes.com/2009/04/14/wo...l?ref=americas http://www.guardian.co.uk/world/2009...atholic-bishop Die kinderen waren zestien toen de Bisschop er met zijn pik inzat: Fernando Lugo zou twee kinderen hebben verwekt bij twee jonge vrouwen. Lugo is momenteel president van het Zuid-Amerikaanse Paraguay. Op het moment dat de relaties begonnen, waren beide meisjes nog minderjarig. Nog een pittig detail: bij de verwekking was Lugo nog bisschop van de rooms-katholieke Kerk en dus gebonden aan het celibaat. De president zelf spreekt van een lastercampagne van de oppositie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed. Niet dat kinderen moeten worden aangemoedigd. Maar waarom moet de wetgever zich hiermee bemoeien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() En weer vliegt de kleinburgelijke terminologie. Normaal, niet normaal, hoort, hoort niet.
Crowley had er verdomd goede uitspraken over. Volgens hem zou men seksuele daden van de grootste perversiteit moeten demonstreren aan jonge kinderen, om aan te tonen dat er helemaal niks aan is. Seks is goed voor een keertje, maar ferm overschat. Bende fetisjisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Seks verbieden! Neen aan de overbevolking!
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik moei mij niet in andermans keuken.
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2009 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is de wet in Marokko in voege? Sinds wanneer zijn de middeleeuwse wetten hier afgeschaft? Sinds wanneer zijn de wetten in het Midden-oosten gebaseerd op de westerse koloniale rechtsstelsels? Sinds wanneer zijn die westerse rechtsstelsel teruggekatapulteerd naar islamitische rechtsstelsels? Valt tegen hé? Straks ga je nog durven beweren dathet marokkaanse huwelijksrecht een pak beter is dan het huwelijksrecht van de oude belgen toen die hier in holen woonden... gaat ie goed zo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 april 2009 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |