![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar uit het oogpunt van gelijkheid voor allen, vind ik ook dat wij het recht hebben om met die kranen verder te werken terwijl die vreemde vogels daarin hun nest maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ziekelijk walgelijke dromen in deze en andere draden en in de lezersrubriek van HLN en DS: mensen die erover dromen dat een illegaal ongestraft mag verkracht worden, geen recht heeft op vergoeding voor leed (geen vergoeding, want het zou eens van onze belastingen kunnen betaald worden....), etc... . Die kas waar het uit betaald moest worden wordt niet gespijst met belastinggeld maar met aangeslagen misdaadgeld. . Of iemand een stempeltje heeft of niet verandert niets aan de misdaad tegen die persoon (HVT werd wel degelijk veroordeeld, en dat is maar goed ook, als ik dergelijke posts lees!) . Het zijn niet haar werkgevers die haar neerschoten, maar een opgefokt jong uit een uiterst rechts nest. . Was haar situatie zo verschillend van die van een "au pair"? IMHO niet dus. Dus kan dit afgehandeld worden alsof het een au pair betrof. Nu een beetje weerhoudendheid hier, AUB, het betreft hier een slachtoffer, géén misdadigster. Laatst gewijzigd door filosoof : 20 januari 2009 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Duym : 20 januari 2009 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 20 januari 2009 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filo kun je ook bewijzen dat van Temsche uit een blokkersgezin kwam?
En het gaat over het juridisch statuut van mensen zonder geldig verblijf, op basis van louter emotie beslissen ( omdat het over iemand gaat met kleur?) is niet het antwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer het duidelijk te maken met een praktijkvoorbeeld. Ik ben een brave automobilist die netjes mijn verzekering betaalt, netjes zijn voertuig laat keuren. Word ik morgen aangereden door een onverzekerde automobilist dan word ik vergoed door een speciaal fonds. Ik heb dat recht omdat ik via mijn verzekeringspremie dat fonds spijs. Wordt en onverzekerde automobilist morgen aangereden door een soortgenoot die ook onverzekerd rondrijdt, moet die dan ook vergoed worden ? Volgens mij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het fonds om slachtoffers van onvermogende misdadigers te vergoeden wordt gevuld via (onvrijwillige uiteraard) bijdragen van misdadigers las ik, dus niet door jou. Dat maakt dus wel een verschil: een gestrafte misdadiger betaalt dus méér, om mee vergoedingen te financieren verschuldigd door onvermogende misdadigers. Een duidelijke nuance dus wel. Laatst gewijzigd door filosoof : 21 januari 2009 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het feit dat men ergens illegaal is doet geen afbreuk aan bepaalde basisrechten. Het feit dat iemand ergens illegaal is wil niet zeggen dat men hem ongestraft mag schaden (onopzettelijk via een vallend stuk muur of opzettelijk via slagen of doodslag). De verzekering van de aannemer moet diegenen vergoeden die door een fout van de aannemer schade heeft opgelopen ongeacht de situatie van die persoon. Het zou anders nogal wat zijn in de bouw. Er zouden nogal veel illegalen in de bouw, die uitbetaald willen worden, onder muren belanden. Die aannemer: "Ik weet van niks. Opeens loopt die kerel onder dat stuk muur. En omdat die illegaal blijkt te zijn moet mijn verzekering ook niet tussenkomen in een vergoeding aan de familie. Hierdoor blijft mijn bonus/malus hetzelfde." Het verschil met Hans van Themsche is dat hij geen verzekering had voor rechtsaansprakelijkheid. Ook heeft de rechtbank geen schadevergoeding gevorderd. Dat is het verschil.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 januari 2009 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat staan een fonds vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Véél misdaden draaien om geld. (denk maar aan al wat met drugs te maken heeft)
Laatst gewijzigd door filosoof : 21 januari 2009 om 00:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien er iemand illegaal een (werk)ongeval of wat dan ook is de werkgever persoonlijk verantwoordelijk en zal hij opdraaien voor de kosten. In het geval Oulematou vraag je dat best aan Kris Luyckx en de nabestaanden uit Mali.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De koppelbaas, in dit geval de mensen die Oulematoe ingehuurd hebben, zal daarna dan aansprakelijk gesteld worden. Ja, ilegalen tewerk stellen heeft conseqenties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Werk geeft geen recht om mensen in gevaar te brengen.
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Nee daarvoor moeten de ordediensten ingrijpen.
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De familie die Oulematoe te werk stelde kan ook moeilijk iets aangewreven worden, uiteindelijk hebben ze haar enkel ingehuurd om hun kindje op te vangen niet om kogels op te vangen.
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt wel hallucinant hoe velen hier moord op mensen trachten goed te praten. Als men mensen ontmenselijkt tot "illegalen", is alles blijkbaar geoorloofd.
Er zijn geen onwettige mensen, wel onmenselijke wetten. Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 januari 2009 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op je tweede zin moet ik je gelijk geven, en het enige wat daaraan tedoen valt is overleggen en afwegen, maar voor iedereen goed doen is een utopie, er moet altijd evenwicht zijn of het werkt niet. Eigenlijk zou de enige die moet betalen HVT zelf zijn, tot het einde van z'n dagen als hij onvermogend is, is het aan hem om daar iets aan te doen, werk zoeken bvb. nu zit ie gewoon in de gevangenis en betalen wij z'n schuld af... ik zou m'n belastingen liever ergens anders naartoe zien gaan.
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 21 januari 2009 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |