![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
O ja : ik kreeg een schriftje van VB in mijn brievenbus waarin FDW klaagt dat hij herhaalsdelijk doodsbedreigingen krijgt, maar hij specifieert niet dat die van moslimfundi's zouden komen (misschien doet hij dat om de schijn te wekken dat dit door ons verfoeilijke establishment verboden is).
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik Edwin de Vries en Monique van de Ven zou heten dan was Bouyeri te laat geweest om Theo te prikken. Requiescat in pace ? Amme zolen. Dat vet crapuul had onder mijn handen nog wel geleefd, absolument : blind en blijvend in een rolstoel.
Ĝi ne estas multe tolerema, samideano !
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat de topick starter het enigzins anders bedoelt.
met islamitisering bedoelt hij wel niet de godsdienst. Maar het klootjesvolk dat hierheen gekomen is om ons systeem plat te zuigen. en onze gewoontes en cultuur te veranderen. dus met een enigzins andere kijk op de zaak. wie van onze politiekers, niet rechts gezind, durf te stellen dat we als een stel landveraders bezig zijn onze natie te verkwanselen aan een andere mogenheid? alleen om aan te tonen dat we hééééél tolerant zijn. de aboriginals, en indianen waren ook zééééééer tolerant. (hoeveel schieten er nog over?) Laatst gewijzigd door fernand : 27 januari 2009 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() ok, deze draad werd plots verplaatst.
Ik weet echt niet waarom dit "Maatschappij" is en niet "Binnenland", het gaat nl specifiek over een Belgische Politieke Situatie, maar goed. Het zal wel een manier zijn om stoute gedachten te beteugelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Represhan and frustrashan ina Babylon! Ik ging net een heel antwoord schrijven toen ik een bericht kreeg dat ik gewaarschuwd was en dat deze draad verplaatst was... ben helemaal van mijn �* propos... Oh ja, hier: ik geef dus les, en vaak aan Marokkanen. Ook hoofdgesluierde vrouwen. Gisteren heb ik iets geleerd over de situatie in Marokko, nou dat is niet mooi meer. Gediplomeerde vrouwen die in een bedrijfje gaan werken voor...80€ per maand, zwart, zonder contract. En die buiten hun eigen werk ook nog de boodschappen en de kuis moeten doen. Geen ziekteverzekering, dus arme mensen zijn vaak ook flink ziek, en gaan niet naar de dokter tenzij op sterven na dood. Niks functioneert, openbaar vervoer is net zoals politie en politiek zo corrupt dat de busdiensten om de haverklap verdwijnen. Politie verdient zo weinig dat ze wel verplicht zijn met bakshish te overleven. Het is er onwijs goor voor de gewone mens, daar had ik geen idee van. Een zéér moedige jonge vrouw is hier sinds 5 jaar om haar familie te onderhouden door hier te werken, en zij was degene die ons bijna een uur vertelde over de échte situatie in Marokko. Ze haat het hier een beetje, vindt het sociale leven triest en het klimaat ook, maar de sociale voorzieningen zijn zo goed (werkloosheid, gratis studie, kindergeld,... plus alle diensten, mutualiteit,..). Wat ik dan inderdaad begrijp daaruit, is dat "velen" misschien een haat tegen het westen hebben (don't bite the hand that feeds you!) omdat hun familie het ginder zo slecht heeft. Zoiets. Of dat ze gecomplexeerd zijn omdat ze uit de nationale Goot genaamd Marokko komen, met een koning die geen klap doet, en enkel maar corruptie overal. Ik probeer het nog steeds te begrijpen, en niet te vergoelijken zoals bepaalde politici dat doen. Maar als ik het verhaal van die dankbare Marokkaanse vrouw hoor, die door hier te komen haar hele familie met 6 broers en zussen kan steunen dankzij ons belastingsgeld, dan snap ik niet waar die haat van zovele Marokkanen, en zelfs van zovele moslims tegen onze westerse beschaving vandaan komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
mijn schoondochter is marokaanse. de familiegeest verpest alles. ze komen naar hier om hun familie te onderhouden ........ maar dan zijn ze ver weg van hun familie, en dat zet reeds kwaad bloed naar ons toe. ze willen zich aan onze beschaving niet aanpassen, omdat ze dan met de nek worden bekenen door hun "familie"(welke ze onderhouden) het is hetzelfde met de 2 generatie. ze willen terug naar de vrijheid, blijheid van het zalig in de zon zitten onder een palmboom. maar ze zijn de geneugten van het zalig niets doen hier, en betaald worden zo gewoon. dus het is onomkeerbaar. wanneer ze hun mentaliteit, ten opzichte van de achtergebleven familie niet veranderen. zullen ze steeds de HAAT ten opzchte van ons voelen. waarom moeten de europeanen het beter hebben of zij????? wel, omdat de europeaan er wat aan doet. hij werkt voor zijn luxe, en voor een welstand. zij willen de welstand, maar willen ook niet werken. (met werken bedoel ik de band om alle dagen te werken) zij willen wel werken, als het hen past. en ze zijn dan wel heel goede arbeiders. maar wanneer ze genoeg hebben om te leven, zullen ze eerst leven , en dan terug gaan werken. zij werken om te leven. maar leven niet om te werken. natuurlijk worden ze dan kansarm, want geen enkele ondernemer kan er op rekenen dat ze er zijn die dag. dus ze worden uitgesloten van het arbeidssysteem. alleen op de vrouwen kan men enigzins rekenen in een arbeidsproces. zij MOETEN gaan werken van de man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Hier nog een voorbeeld van duidelijk verschil tussen hoe men zich in Nederland en in België uit durft te spreken - persbericht van het Forum der Joodse Organisaties van Antwerpen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het palestijns-israëlische probleem is zeer kompleks : we zien hier een ongelofelijke wil van de meerderheid in beide kampen, in beide territoria om "de bloem van hun jeugd" onvoorwaardelijk op te offeren ten behoeve van de voor elk rationeel mens bedenkelijke idealen. Bijgevolg is er al één duidelijk verschil met "Dendermonde" - men kan de ouders van de 2 dodelijke en de zwaar gekwetste slachtoffertjes niet verdenken van enige steun aan een leger of terroristen die het op de onschuldige kinderen enz.. van een "tegenpartij" gemunt hebben. Maar daar houdt het dan ook op ! Historisch was het altijd "bon ton" om bevolkingsgroepen die men aanviel te beschuldigen van "kinder- of mensenoffers".. dit gaat nog steeds door (blijkbaar). Ik weet niet wat we in deze afschuwelijke wereld erger moeten vinden : mensen die kinderen ontvoeren om er "kindsoldaten" van te maken. Staten die jongeren vanaf hun 17de verplichten wapoens te dragen en op puur racistische gronden anderen te mishandelen en te doden of zelfverklaarde wereldverbeteraars die konstant tot geweld, moord en doodslag oproepen om op die manier een meer geweldloze samenleving te bekomen (??) Bert Anciaux stelt duidelijk dat hij het niet over "achtergronden" heeft, hij heeft het over het blote feit van massamoorden op kinderen.. het is waarlijk zeer pervers een onderscheid te gaan maken tussen zgn. "zinvolle" dodingen en "redeloze".. O.a. de inval van het russiisiche leger in het schooltje van Beslan geeft al aan dat er niet veel "uitvluchten" moeten gezocht worden om eventjes wat kindjes "op te offeren voor de goede zaak".. De lijst met kindermoorden is zeer lang (de 7 plagen van Egypte, de onnozele kinderen bij de geboorte van Jezus van Nazareth..) De wreedheid is des mensen, er lopen altijd meer krankzinnigen rond dan er opgesloten zijn in instellingen...maar het ergste zijn de misdaden gepleegd door "normalen".
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Ben het ge-apologeer in SpA-mantra-trant ("Ja maar je moet begrijpen die hebben zo weinig dus is het normaal dat ze je gsm en je jas van je lijf stelen en daarbij af en toe iemand in elkaar timmeren!") een beetje beu, want ik leer er NIKS van, behalve dat er bij de politiek ook hier in België een steekje loszit. Die jonge Marokkaanse vrouw die me gisteren dat hele verhaal deed over het echte leven in Meknes, die MOEST inderdaad naar Europa, als oudste had ze namelijk 2 jaar mogen studeren en de plicht haar familie te gaan onderhouden. Wat ik niet snap in hun logica, is dat ze geen woede hebben tegen de verrotte achterlijke samenleving onder de warme palmbomen waar ze vandaan komen, maar eerder tegen het land dat hun onthaalt, inkomen, woonst, kinderbijslag, gezinshereniging enz. biedt, waar ze wel degelijk flink van kunnen genieten. Door die woede tegen ons Europeanen, of beter gezegd tegen de Westerse beschaving te richten (zou dat ze ingegeven zijn door de imams?) zijn ze inderdaad flink schizofreen bezig, zoals in bepaalde studies reeds naar boven kwam, als zou een hoger percentage allochtonen dan autochtonen schizofreen zijn.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Terug on-topic: blijkbaar zijn er dus nog steeds geen Belgen opgedoken die zich durven te keren tegen de islamisering van Europa...
Hier en daar heeft een politicus (Guy Verofstadt, Patrick Dewael, Urbanus, Geert Istendael) even een kik gegeven, maar dat ging dus gauw voorbij en alles is weer vredig in Belgenland. Typico! |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Weet je : ik heb een "project "logistiek afgewerkt in een staalkompleks in Algerije.. mijn voorgangers hadden me "gewaarschuwd" dat er met Algerijnen niks aan te vangen is. Ik voelde me dan ook als een kamikaze die zijn ondergang tegemoet ging, het is reuze meegevallen; tenminste met die mensen waarvan ik het genoegen had ze persoonlijk te leren kennen, de stad waar ik mijn nstandplaats had was de "crimineelste" van Algerije : Annaba. Er kunnen dus veel anekdotische waar gebeurde verhalen ovder verteld worden.. In zijn algemeenheid zijn je opmerkingen dus 100% correct. Alleen als je de individuën die je hebt leren kennen naast die cliché's zet klopt het verhaal van geen kanten : evenmin dat de Hollanders handige gierige geldwolven zijn en de Belgen enigszins domme levensgenieters of de Vlamingen harde werkers met hun handen en de Walen harde werkers met hun tong. Ik werkte men Algerijnse ingeenieurs, douanedeclaranten, verificateurs, chef-markeurs, sekretaressen enz.. samen op een onberispelijke wijze. Alleen de hogere echelons waren nogal corruptjes, maar zelfs die corruptie kwam eigenlijk oorspronkelijk van de europeanen (met wat smeergeld marcheert alles zgn; beter - maar je maakt er eigenlijk geen vrienden mee).
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en die bovendien niet "afvallig" zijn ! De islamisten zitten in o.a. in Egypte in de gevangenis.
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
De islam krijg dus écht wel erg veel vrij spel hier in EUrabia hé. Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 27 januari 2009 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn wel mensen die dit doen; zoals marij uijt den bogaard op www.brusselsjournal.com
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() een anekdote die ik heb meegemaakt in algiers/ er was daar een internationale tentoonstelling van machines. FN, had mij daarheen gezonden om de machine op te stellen en te demonstreren. eerstens voor aan de machines te geraken bij de douane, moest ik geld onder de tafel geven of anders werden de kisten niet vrij gegeven.
ik had arbeiders nodig, en ik had gevraagd hoeveel men deze mensen moest betalen. hetgeen ik moest dokken was zo weinig dat ik dat verdubbelde+. (het was toch niet mijn geld). resultaat ......... na 2 uren kon ik die mannen gaan zoeken. ze wilden niet meer werken voor dat geld! toen ik ze de laan uitstuurden, deden ze teken dat ze mij zouden vinden, en kelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Of zo laag betalen dat ze wel verplicht zijn te blijven werken? |
|
![]() |
![]() |