Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2009, 14:59   #61
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Als Anciaux die vergelijking wil maken is dat zijn goed recht.
Natuurlijk. Net zoals het mijn goed recht is om die vergelijking makkelijk en goedkoop te vinden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:00   #62
abou Anis
Minister-President

Standaard

Conclusie: Anciaux is een mediageile lijkenpikker. Kan iemand me eens vertellen wat daar het grote nieuws aan is?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:00   #63
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
en bij de christen democraten regeert momenteel de onvoorwaardelijk pro usa-israel vleugel.
Van rompuy verwees in zijn speech toch ook naar de doden in gaza ?
vind dat al een behoorlijke stap tegenover vroeger.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:02   #64
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
En men heeft in Belgie nog altijd vrijheid van spreken!
Als Anciaux die vergelijking wil maken is dat zijn goed recht.
Ik zat zelf met hetzelfde gedacht hier over!
En was blij dat er eindelijk na Dewever nog een politieker is die de taboe durft doorbreken en de waarheid durft verkondigen.

De oorlog ligt bijna 70 jaar achter ons en nog steeds moeten wij ons verontschuldigen en in allerlei bochten wringen en plooien voor dingen waar we niks met te maken hebben.
Dat ze die idiote wet van anti semitisme maar snel naar de prullemand gooien, zodat wij niet gegijzeld worden door de absurditeit hievan.
top !

en ook dedecker heeft het taboe reeds stevig doorbroken.
.
Oud 29 januari 2009, 15:27   #65
Matjas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
U naar cijfers vragen om uw stelling te staven dat het niet zo zou zijn, zou u wellicht zeer aanmatigend van mij vinden...
Ik heb hierover geen cijfers, maar wil er u alleen maar op wijzen dat uw cijfers over Amerika gaan. In Amerika hebben de joden nu eenmaal veel macht (vooral in de media) en wil ik uw cijfers gerust aannemen.

In België merk ik dat er enkel demonstraties zijn als Israël zicht schuldig maakt aan oorlog voeren. Ooit al eens bij stilgestaan dat wij misschien -net als de Amerikanen- misleid worden, maar dan in de andere richting?

Er zijn twee partijen die erop uit zijn zoveel mogelijk anderen te vermoorden en het feit dat de ene partij efficiënter en dus gruwelijker (meer slachtoffers) oorlog kan voeren is geen argument om partij te trekken voor de underdog. De daden van Hamas zijn immers even verschrikkelijk.

De reden dat deze oorlog al zolang blijft duren is net de kantkiezerij die zowel in de wereldpolitiek (voornamelijk Amerika dan) als in dit topic duidelijk wordt.

Deze oorlog is GEEN zwart-wit-oorlog met goeien en slechten.

Wel één met daders en slachtoffers aan beide kanten.

En om back on topic te komen, Anciaux heeft door kant te kiezen en één partij als de slechten af te schilderen ondertussen zowel binnen zijn partij als in de nationale en internationale pers de boter gefret. NIET omdat de hele wereld behalve ultralinks zionist is, maar omdat hij op deze manier alleen maar meer kwaad bloed zet bij zowel Israel als bij sommige moslims hier in België die zich gesteund voelen in hun anti-Israëlboodschap.
Matjas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:31   #66
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matjas Bekijk bericht
Deze oorlog is GEEN zwart-wit-oorlog met goeien en slechten.

.
oorlog ? dit is een 60 jaar durende BEZETTING en bijhorende slachtpartij en dat is wél zwart-wit.
.
Oud 29 januari 2009, 15:40   #67
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
oorlog ? dit is een 60 jaar durende BEZETTING en bijhorende slachtpartij en dat is wél zwart-wit.
Zwart-wit én niet waar.
Oud 29 januari 2009, 15:45   #68
Matjas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ja, en alle hamasstrijders zijn lieve knuffelberen die al sinds ze aan de macht zijn de wapenstilstand perfect hebben gerespecteerd... Ook de vorige regering die de wapenstilstand verkregen had, krijgt nu de kans oppositie te voeren in de gaza zoals dat in een democratie hoort.

Zoals ik dus al zei: Zwart-wit. U bent naïef.

Laatst gewijzigd door Matjas : 29 januari 2009 om 15:45.
Oud 29 januari 2009, 16:51   #69
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, en alle hamasstrijders zijn lieve knuffelberen die al sinds ze aan de macht zijn de wapenstilstand perfect hebben gerespecteerd... Ook de vorige regering die de wapenstilstand verkregen had, krijgt nu de kans oppositie te voeren in de gaza zoals dat in een democratie hoort..
wat was er eerst ? hamas of de bezetting ?
Ontkent u dat Israel Hamas steunde tegen de PLO ?

Citaat:
Zoals ik dus al zei: Zwart-wit. U bent naïef
nee, u bent niet eerlijk. D�*t is de waarheid.
.
Oud 29 januari 2009, 17:04   #70
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Als u eerst de...haat uit uw ogen veegt ziet u de waarheid.
Oud 29 januari 2009, 17:08   #71
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Conclusie: Anciaux is een mediageile lijkenpikker. Kan iemand me eens vertellen wat daar het grote nieuws aan is?
Nu ja, vroeger vond ik hem eigenlijk wel sympathiek. De laatste jaren onecht maar dat het zo'n zelfingenomen en zelfvoldaan mannetje is is eigenlijk wel nieuws voor mij, ja.
Oud 29 januari 2009, 17:16   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
'Anciaux één van de zieligste Vlaamse politici ooit'

BRUSSEL - Vlaams parlementslid Eric Van Rompuy (CD&V) haalt op zijn weblog zwaar uit naar Vlaams minister Bert Anciaux (SP.A). 'Bert nadert zijn einde. Mijn pronostiek: hij haalt juni niet als minister. Elke dag dat hij nog langer minister blijft, zal SP.A het electoraal cash betalen', luidt het.
Woensdag ging Van Rompuy in het Vlaams parlement al in de clinch met Anciaux naar aanleiding van diens omstreden uitspraken over het Israëlische offensief in Gaza en het drama in Dendermonde.

Op zijn weblog had Anciaux die twee tragedies met elkaar vergeleken. De Joodse gemeenschap reageerde furieus, en intussen lieten ook verschillende politici hun verontwaardiging blijken.

Van Rompuy trekt het felst van leer. 'U geeft steeds de indruk dat u moreel superieur bent en dat u ons lessen moet komen geven', klonk het woensdag nog.

Tijdverlies

Donderdag steekt Van Rompuy op zijn weblog nog een tandje bij. 'In deze moeilijke tijden die we meemaken op maatschappelijk vlak, met de dramatische dood van kinderen en het jobverlies van duizenden in Vlaanderen, is het in feite tijdverlies om zich bezig te houden met één van de zieligste politici die Vlaanderen ooit heeft gekend', stelt Van Rompuy.

Arm Vlaanderen

'Deze man is al 10 jaar lang 'onze' minister van Cultuur, even lang als André Malraux Frans minister van Cultuur was onder President Charles De Gaulle. Arm Vlaanderen', zucht Van Rompuy.

Stekker uittrekken

Volgens het parlementslid loopt de politicus Anciaux op zijn laatste benen, temeer omdat ook SP.A het vertrouwen in haar minister opzeggen.

'Rendez-vous in het Vlaams parlement tot zijn volgende blunder. Dan zal Caroline (Gennez, red.) wel zelf de stekker uittrekken vooraleer de kiezer het doet in haar plaats', besluit Van Rompuy.
Heerlijk om lezen. Lik op stuk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 17:52   #73
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Bert Anciaux!?! De hoogmoed van die vent hebben we nu wel gehad. De val zal hopelijk ten laatste voor juni '09 zijn.
Oud 29 januari 2009, 18:21   #74
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heerlijk om lezen. Lik op stuk.
Cassé! hihihi
Experiment is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 19:05   #75
Matjas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
wat was er eerst ? hamas of de bezetting ?
Ontkent u dat Israel Hamas steunde tegen de PLO ?

Maar de bezetting, er was al jaren een wapenstilstand. Israël reageert nu gewoon om de raketten die Hamas blijft afschieten de laatste maanden, ook al maakten ze weinig slachtoffers.
Oud 29 januari 2009, 19:28   #76
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Ik lees in HLN dat Gennez zich distantieert van Anciaux' uitspraken.
Nog maar vers binnengehaald, en die paljas zorgt al voor zijn 2de conflict.
Misschien is hij een verdoken zoon van papa Bert en wilt hij koning worden. En dan wordt het kiezen: Filips De Taaie Of Bert De Bleiter.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 20:48   #77
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Misschien is hij een verdoken zoon van papa Bert en wilt hij koning worden. En dan wordt het kiezen: Filips De Taaie Of Bert De Bleiter.
Filibert den Taaie Bleiter....woehaa...
Oud 29 januari 2009, 20:57   #78
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
danke je,ik zal nu duiden waarom je in mijn negeerlijst komt,bye
Komisch! Een kinderlijke reactie, maar ontzettend komisch!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 00:00   #79
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de bezetting,
Ja? Wat is er met de bezetting?

Citaat:
er was al jaren een wapenstilstand.
Jaren? Misschien wil u even opzoeken wanneer het staakthetvuren juist is ingegaan?

Citaat:
Israël reageert nu gewoon om de raketten die Hamas blijft afschieten de laatste maanden
Na het aanvaarden van het staakthetvuren is het aantal rakketen teruggevallen op 15 gedurende 6 maanden die overigens niet één slachtoffer hebben gemaakt. De raketten werden overigens niet door Hamas afgevuurd maar door de Islamitische Jihad.
Het aantal raketaanvallen steeg na de oorlog tegen de burgerbevolking van Gaza. Met als resultaat 3 Israëlische doden. Als het Israël dus om die aanvallen te doen was, hadden ze beter het bestand verlengd in plaats van het op 5 november op te blazen door het vermoorden van zes Hamasleden.

Ten gronde: zoals vele politici is ook Anciaux niet vies van wat populisme. In die zin vind ik de vergelijking Dendermonde-Gaza nogal gratuit. Hij had beter de moorden in Dendermonde kunnen vergelijken met Soedan of Darfur, dan had hij tenminste hier bij een paar mensen op een goed blaadje gestaan.
Maar ik stoor me nog meer aan de vermeende verontwaardiging in het Parlement. Zij blazen de zaak op tot een proportie die ze helemaal niet verdient en ze doen dat ook alleen maar om Anciaux uit het Parlement en zijn Ministerzetel te kunnen wippen, zodat er meer plaats is voor hun eigen partijgenoten. Daar is niets eerbaars aan. Aan de aandacht vestigen op het lijden van kinderen (waar ook) wel.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 30 januari 2009 om 00:09.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 00:06   #80
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ja? Wat is er met de bezetting?

Jaren? Misschien wil u even opzoeken wanneer het staakthetvuren juist is ingegaan?

Na het aanvaarden van het staakthetvuren is het aantal rakketen teruggevallen op 15 gedurende 6 maanden die overigens niet één slachtoffer hebben gemaakt. De raketten werden overigens niet door Hamas afgevuurd maar door de Islamitische Jihad.
Het aantal raketaanvallen steeg na de oorlog tegen de burgerbevolking van Gaza. Met als resultaat 3 Israëlische doden. Als het Israël dus om die aanvallen te doen was, hadden ze beter het bestand verlengd in plaats van het op 5 november op te blazen door het vermoorden van zes Hamasleden.

ZZZZZZZZZZ.... Hij is daar ze, ge hebt al een gans subforum voor u alleen, ga daar wa zwammen over de filistijnen...
Experiment is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be