Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2009, 13:20   #61
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Simpel gezegd: De liefde komt van een kant. Moeilijker gezegd: De Islam is een anti-seculiere godsdienst, en zal onophoudelijk de seculariteit blijven aanvallen, door middel van eisen, onderbouwd met de dreiging van geweld.
Dat wil niet zeggen dat er geen bijsturing (lees opvoeding) mogelijk is. Alleen kunnen we daar niet aan beginnen. De godsdienstvrijheid zoals geformuleert in de grondwet is dan wel nodig en terecht, maar ontneemt tegelijk de staat de middelen om onze verworven rechten en zelfs de rest van de grondwet af te dwingen. Het is hier al eens eerder gezegd: wetten zonder dat je ze kan afdwingen zijn prettig zinloos. De mogelijkheid tot optreden vrij geven betekent ook dat er de mogelijkheid zal zijn om op te treden tegen aspecten van de RKK. En ergens aanvaarden we de RKK als één van onze kinderen. Een stout of een braaf kind, daar over zijn er meningen, maar het blijft ons kind. En we zijn niet bereid om 't kind met het badwater weg te gooien. Dus is 't wachten tot 'men' verstand vind, en hopen dat de bom niet barst als 't laat is.
Oud 6 februari 2009, 13:36   #62
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Dat wil niet zeggen dat er geen bijsturing (lees opvoeding) mogelijk is. Alleen kunnen we daar niet aan beginnen. De godsdienstvrijheid zoals geformuleert in de grondwet is dan wel nodig en terecht, maar ontneemt tegelijk de staat de middelen om onze verworven rechten en zelfs de rest van de grondwet af te dwingen. Het is hier al eens eerder gezegd: wetten zonder dat je ze kan afdwingen zijn prettig zinloos. De mogelijkheid tot optreden vrij geven betekent ook dat er de mogelijkheid zal zijn om op te treden tegen aspecten van de RKK. En ergens aanvaarden we de RKK als één van onze kinderen. Een stout of een braaf kind, daar over zijn er meningen, maar het blijft ons kind. En we zijn niet bereid om 't kind met het badwater weg te gooien. Dus is 't wachten tot 'men' verstand vind, en hopen dat de bom niet barst als 't laat is.
Ik verander liever de wet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 13:41   #63
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik verander liever de wet.
** zucht **

Ja ik ook. Maar dan heel specifiek de grondwet (art 19 20 21) zodat de staat het recht krijgt om in te grijpen en zo onze waarden te verdedigen. Waaronder (en heel belangrijk) het principe van de democratie.

Maar dat wordt mij niet in dank afgenomen.
Oud 6 februari 2009, 13:45   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
** zucht **

Ja ik ook. Maar dan heel specifiek de grondwet (art 19 20 21) zodat de staat het recht krijgt om in te grijpen en zo onze waarden te verdedigen. Waaronder (en heel belangrijk) het principe van de democratie.

Maar dat wordt mij niet in dank afgenomen.
Wat u zegt is toch de evidentie zelve? U moet uw mening niet laten beïnvloeden door wat anderen er misschien van vinden. Opvattingen moeten op grond van goed te verdedigen veronderstellingen en bewijs zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 14:24   #65
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ergens aanvaarden we de RKK als één van onze kinderen. Een stout of een braaf kind, daar over zijn er meningen, maar het blijft ons kind.

Jouw kind misschien?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 14:36   #66
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In de islamitische theocratische ideologie IS nu eenmaal geen plaats voor democratie... lijkt me evident.
Dat is een tautologie. Een cirkel is nu eenmaal rond.

Maar in de praktijk zijn de grootste islamitsche landen, Indonesië, Pakistan en Bangladesh, democratieën.
Met de godsdienstvrijheid is het nog wat anders gesteld. Maar er wonen belangrijke minderheden van onder andere Boeddhisten en Hindoes.
Oud 6 februari 2009, 14:39   #67
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

misschien?
Perhaps.
Oud 6 februari 2009, 21:38   #68
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Waarderende toon hier. Voluit gaan wij op in de multiculturele samenleving. Met schade en schande wordt men wijs. De islam verdraagt geen multiculturele samenleving. Zoals ik eerder vermelde vinden onze islammedemensen eet en leef gewoontes van de Belgen vies en onrein. Minachtend over Sint en Piet. Afgrijzen over kerstmis en de versieringen. Op ouderavonden samen iets plannen voor de kinderen, krijgt men steeds negatieve woorden als het niet naar de leer van de koran is. Wat ben ik blij dat ik zonen heb. Voor meisjes is de toekomst zwaarmoedig. Ik zie de toekomst somber tegemoet.
Het is gevaarlijk vrijheden toe te kennen aan systemen die je willen die vrijheid af te nemen.
De Islam kent geen godsdienstvrijheid. Zelfs de vrt zond eens een reportage uit over de weinige christenen in Egypte, Kairo. Hoe die verdrukt en vernederd worden. Probeer maar eens als Christen het Evangelie te verkondigen in een moslimland, S Arabie bijvoorbeeld.
Steeds beveel ik christelijke reizigers naar moslimlanden aan daar de eisen naar de mis te kunnen gaan in het weekend.
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2009, 09:33   #69
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
De Islam kent geen godsdienstvrijheid.
Geen enkele godsdienst kent godsdienstvrijheid. Deze eerste zin toont meteen de onzin: een godsdienst zal altijd zeggen dat haar geloof het ware is.

Alleen een staat kan godsdienstvrijheid garanderen. Daarom is secularisme zo belangrijk.
Oud 11 februari 2009, 23:13   #70
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkele godsdienst kent godsdienstvrijheid. Deze eerste zin toont meteen de onzin: een godsdienst zal altijd zeggen dat haar geloof het ware is.

Alleen een staat kan godsdienstvrijheid garanderen. Daarom is secularisme zo belangrijk.
Branden de Katholieken hier moskeeën plat? Zoals in moslimstaten kerken en christelijke prediking verboden zijn?
Zelfs in Egypte worden de weinige christenen die er nog zijn erg verdrukt, zoals we onlangs konden zien in een reportage op de vrt.
Als u met secularisme bedoelt het principe van scheiding tussen kerk en staat ben ik ermee akkoord.
In moslim-staten bestaat dat niet hé.
Kom nu niet af met Turkije als uitzondering, dat land is een seculiere staat en heeft bij wijlen moeite om dat zo te houden tegen de druk van moslimfundamentalisten.
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 09:12   #71
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet in zwijgen. Geitenneukers en pedo-aanbidders lijken me niet meest geschikte termen om iets te veranderen, maar zijn beter dan stilzwijgend toekijken. Pas door confrontatie kan er verandering plaatsvinden.
Nonsens.
Vernadering komt er door geleidelijk aan vertrouwen te winnen. Onderstaande link geeft exact weer wat ik bedoel.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/7655422.stm

Laat een Smiley, een Circe op dat dorp af en het resultaat zal een extra Taliban-dorp zijn.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 09:23   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Driewerf ik ben het niet met je eens.
Wij hoeven helemaal niet geleidelijk vertrouwen te winnen; zo werkt het niet.
Mensen vestigen zichzelf hier uit vrije wil en dat betekent dat ze zichzelf kunnen vinden in o.avrijheid van mening, kunst, homohuwelijken, gelijke rechten man en vrouw en scheiding van kerk en staat.Dat is al veel te lang ter discussie gezet, en dat moet afgelopen zijn,wie uit persoonlijke levensovertuiging hier niet kan of wil wonen moet verhuizen. Wie dit wel wil moet zijn overtuiging in overeenstemming brengen met wat hier gangbaar is, deze normen en waarden.
Als er iets voor een Talibandorp zorgt is het juist halfzachte meningen waarbij nergens nog duidelijk is waar we met wie naartoe gaan. U doet aan regelrecht cultuurrelativisme wat Westerse principes betreft om het vertrouwen te winnen van wie wel alle voordelen wil van het Westen maar voor de rest enkel eigen etnische en levensbeschouwelijke indentiteit wil beleven. Juist dat werkt niet en dat bewijst 40 jaar volslagen mislukte 'integratie'.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 12:07   #73
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het is gevaarlijk vrijheden toe te kennen aan systemen die je willen die vrijheid af te nemen.
De Islam kent geen godsdienstvrijheid. Zelfs de vrt zond eens een reportage uit over de weinige christenen in Egypte, Kairo. Hoe die verdrukt en vernederd worden. Probeer maar eens als Christen het Evangelie te verkondigen in een moslimland, S Arabie bijvoorbeeld.
Steeds beveel ik christelijke reizigers naar moslimlanden aan daar de eisen naar de mis te kunnen gaan in het weekend.

Inderdaad, dit geldt voor zowat alle islamitische landen, ook Marokko waar een Belg gevangenisstraf heeft gekregen omdat hij een bijbel had gegevn aan een Marokkaan. Zendingswerk is er verboden, terwijl er hier wordt geïslamiseerd met steun va
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 12:07   #74
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Inderdaad, dit geldt voor zowat alle islamitische landen, ook Marokko waar een Belg gevangenisstraf heeft gekregen omdat hij een bijbel had gegevn aan een Marokkaan. Zendingswerk is er verboden, terwijl er hier wordt geïslamiseerd met steun va
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 19:49   #75
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Godsdienstvrijheid is niet enkel het gevolg van intelligentie, opvoeding, en tolerantie.
Het komt ook vaak neer op het hebben van moed. Zowel de intellectuele moed eeuwenoude dogma's in twijfel te trekken, moed om tegen je familie en vrienden in te gaan, maar soms ook echte moed als die van een soldaat in de vuurlinie, zoals Wafa Sultan hier op Al Jazeera:
http://www.youtube.com/watch?v=ciOGS6r97oE
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 20:33   #76
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Godsdienstvrijheid is niet enkel het gevolg van intelligentie, opvoeding, en tolerantie.
Het komt ook vaak neer op het hebben van moed. Zowel de intellectuele moed eeuwenoude dogma's in twijfel te trekken, moed om tegen je familie en vrienden in te gaan, maar soms ook echte moed als die van een soldaat in de vuurlinie, zoals Wafa Sultan hier op Al Jazeera:
http://www.youtube.com/watch?v=ciOGS6r97oE
En nog meer moed vanwege de linkse cultuurrelativisten die liever blijven volharden in naïviteit en struisvogelmentaliteit.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 12:53   #77
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Kritiek op alle godsdiensten en overtuigingen, dus ook op de Islam en het atheïsme, moeten kunnen, toch in een vrije samenleving.
Heksenjacht op de islam en indoctrinatie met islamofobe propaganda is de favoriete sport van de heersende media. De gevolgen zijn duidelijk op dit forum: het aantal islamgeobsedeerde fobici stijgt elke dag.

Kritiek op het Jodendom wordt daarentegen steevast als antisemitisme gebrandmerkt, gelinkt aan Hitler en verbannen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 13:33   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Heksenjacht op de islam en indoctrinatie met islamofobe propaganda is de favoriete sport van de heersende media. De gevolgen zijn duidelijk op dit forum: het aantal islamgeobsedeerde fobici stijgt elke dag.

Kritiek op het Jodendom wordt daarentegen steevast als antisemitisme gebrandmerkt, gelinkt aan Hitler en verbannen.
is het nu zo moeilijk een onderscheid te maken tussen de islamitische IDEOLOGIE en de joodse PERSONEN (jodendom = PERSONEN).

Kritiek op islam is (of zou moeten, zo was het vroeger alvast) toegestaan, kritiek op het christendom uiteraard ook (dat is VERPLICHT door rooie phara en consoorten) en kritiek op het JUDAISME is ook steeds toegestaan.

Wat niet mag is kritiek op de verschillende gelovigen, met uitzondering van de christenen, die mag je naar alle richtingen van het universum verwensen. Boeddhisten en hindoes mogen ook worden verketterd en bekritiseerd.

Zo moeilijk is dat toch niet om te onthouden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 13:36   #79
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is het nu zo moeilijk een onderscheid te maken tussen de islamitische IDEOLOGIE en de joodse PERSONEN (jodendom = PERSONEN).
Blijkbaar is dat inderdaad zeer moeilijk voor jou. Een zin als...
Citaat:
Citaat:
welke positieve gevolgen ontwaar jij in het "mengen" van burka's met halalkarretjes en normale mensen die gewoon hun inkopen gaan doen?
... gaat immers niet over de islamistische ideologie, maar wel degelijk over de moslims (= over de mensen).
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 13:40   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Blijkbaar is dat inderdaad zeer moeilijk voor jou. Een zin als...

... gaat immers niet over de islamistische ideologie, maar wel degelijk over de moslims (= over de mensen).
voor MIJ gaat halal over de islamitische totalitaire apartheidsideologie Driewerf. Net zoals het nazisme ook over de uebermenschen ging. En dat waren nochtans ook gewone duitsers.

als het over mensen gaat (zoals jij wil beweren) mag ik dan eens weten wat jij aan het "mengen" bent?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 maart 2009 om 13:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be