![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Dat wil niet zeggen dat er geen bijsturing (lees opvoeding) mogelijk is. Alleen kunnen we daar niet aan beginnen. De godsdienstvrijheid zoals geformuleert in de grondwet is dan wel nodig en terecht, maar ontneemt tegelijk de staat de middelen om onze verworven rechten en zelfs de rest van de grondwet af te dwingen. Het is hier al eens eerder gezegd: wetten zonder dat je ze kan afdwingen zijn prettig zinloos. De mogelijkheid tot optreden vrij geven betekent ook dat er de mogelijkheid zal zijn om op te treden tegen aspecten van de RKK. En ergens aanvaarden we de RKK als één van onze kinderen. Een stout of een braaf kind, daar over zijn er meningen, maar het blijft ons kind. En we zijn niet bereid om 't kind met het badwater weg te gooien. Dus is 't wachten tot 'men' verstand vind, en hopen dat de bom niet barst als 't laat is.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() ** zucht **
Ja ik ook. Maar dan heel specifiek de grondwet (art 19 20 21) zodat de staat het recht krijgt om in te grijpen en zo onze waarden te verdedigen. Waaronder (en heel belangrijk) het principe van de democratie. Maar dat wordt mij niet in dank afgenomen.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar in de praktijk zijn de grootste islamitsche landen, Indonesië, Pakistan en Bangladesh, democratieën. Met de godsdienstvrijheid is het nog wat anders gesteld. Maar er wonen belangrijke minderheden van onder andere Boeddhisten en Hindoes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]()
![]() |
#68 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De Islam kent geen godsdienstvrijheid. Zelfs de vrt zond eens een reportage uit over de weinige christenen in Egypte, Kairo. Hoe die verdrukt en vernederd worden. Probeer maar eens als Christen het Evangelie te verkondigen in een moslimland, S Arabie bijvoorbeeld. Steeds beveel ik christelijke reizigers naar moslimlanden aan daar de eisen naar de mis te kunnen gaan in het weekend.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen enkele godsdienst kent godsdienstvrijheid. Deze eerste zin toont meteen de onzin: een godsdienst zal altijd zeggen dat haar geloof het ware is.
Alleen een staat kan godsdienstvrijheid garanderen. Daarom is secularisme zo belangrijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zelfs in Egypte worden de weinige christenen die er nog zijn erg verdrukt, zoals we onlangs konden zien in een reportage op de vrt. Als u met secularisme bedoelt het principe van scheiding tussen kerk en staat ben ik ermee akkoord. In moslim-staten bestaat dat niet hé. Kom nu niet af met Turkije als uitzondering, dat land is een seculiere staat en heeft bij wijlen moeite om dat zo te houden tegen de druk van moslimfundamentalisten.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vernadering komt er door geleidelijk aan vertrouwen te winnen. Onderstaande link geeft exact weer wat ik bedoel. http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/7655422.stm Laat een Smiley, een Circe op dat dorp af en het resultaat zal een extra Taliban-dorp zijn.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Driewerf ik ben het niet met je eens.
Wij hoeven helemaal niet geleidelijk vertrouwen te winnen; zo werkt het niet. Mensen vestigen zichzelf hier uit vrije wil en dat betekent dat ze zichzelf kunnen vinden in o.avrijheid van mening, kunst, homohuwelijken, gelijke rechten man en vrouw en scheiding van kerk en staat.Dat is al veel te lang ter discussie gezet, en dat moet afgelopen zijn,wie uit persoonlijke levensovertuiging hier niet kan of wil wonen moet verhuizen. Wie dit wel wil moet zijn overtuiging in overeenstemming brengen met wat hier gangbaar is, deze normen en waarden. Als er iets voor een Talibandorp zorgt is het juist halfzachte meningen waarbij nergens nog duidelijk is waar we met wie naartoe gaan. U doet aan regelrecht cultuurrelativisme wat Westerse principes betreft om het vertrouwen te winnen van wie wel alle voordelen wil van het Westen maar voor de rest enkel eigen etnische en levensbeschouwelijke indentiteit wil beleven. Juist dat werkt niet en dat bewijst 40 jaar volslagen mislukte 'integratie'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad, dit geldt voor zowat alle islamitische landen, ook Marokko waar een Belg gevangenisstraf heeft gekregen omdat hij een bijbel had gegevn aan een Marokkaan. Zendingswerk is er verboden, terwijl er hier wordt geïslamiseerd met steun va |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad, dit geldt voor zowat alle islamitische landen, ook Marokko waar een Belg gevangenisstraf heeft gekregen omdat hij een bijbel had gegevn aan een Marokkaan. Zendingswerk is er verboden, terwijl er hier wordt geïslamiseerd met steun va |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() Godsdienstvrijheid is niet enkel het gevolg van intelligentie, opvoeding, en tolerantie.
Het komt ook vaak neer op het hebben van moed. Zowel de intellectuele moed eeuwenoude dogma's in twijfel te trekken, moed om tegen je familie en vrienden in te gaan, maar soms ook echte moed als die van een soldaat in de vuurlinie, zoals Wafa Sultan hier op Al Jazeera: http://www.youtube.com/watch?v=ciOGS6r97oE |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kritiek op het Jodendom wordt daarentegen steevast als antisemitisme gebrandmerkt, gelinkt aan Hitler en verbannen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kritiek op islam is (of zou moeten, zo was het vroeger alvast) toegestaan, kritiek op het christendom uiteraard ook (dat is VERPLICHT door rooie phara en consoorten) en kritiek op het JUDAISME is ook steeds toegestaan. Wat niet mag is kritiek op de verschillende gelovigen, met uitzondering van de christenen, die mag je naar alle richtingen van het universum verwensen. Boeddhisten en hindoes mogen ook worden verketterd en bekritiseerd. Zo moeilijk is dat toch niet om te onthouden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
... gaat immers niet over de islamistische ideologie, maar wel degelijk over de moslims (= over de mensen).
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als het over mensen gaat (zoals jij wil beweren) mag ik dan eens weten wat jij aan het "mengen" bent?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 maart 2009 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |