![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zielig gejank: Citaat:
![]() Als je niet beseft dat er in de politieke wereld in alle vijvers gevist wordt, dan is dit zielig. ![]() Leegloop:
Citaat:
Citaat:
Plastic loopt niet zo snel leeg als de N-VA. ![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Over iemand die twee weken penningmeester was, zal ik maar helemaal zwijgen zeker? Leuk. Als we nog een paar keer zo'n leegloop meemaken, wordt de N-VA de grootste partij van Vlaanderen... |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Overigens, nog een leuke anekdote over al die "vertrekkers":
Ten tijde van het aankondigen van het kartel verscheen er een woedende lezersbrief in het Laatste Nieuws en het Nieuwsblad, van een N-VA'er die verklaarde zich verraden te voelen en naar eigen zeggen zijn lidkaart verscheurd had... Op het Barricadenplein was men verwonderd, dus werd er even geïnformeerd bij de plaatselijke afdeling. Bleek de persoon in kwestie NOOIT lid van de N-VA te zijn geweest! ![]() ![]() Wij hebben dat gemeld aan beide kranten, waarvan er één een korte correctie heeft geplaatst. Sindsdien bekijk ik al die verhalen over "overlopers" wat kritischer dan gewoonlijk... |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie hadden dus moeiteloos de kiesdrempel alleen gehaald. Citaat:
Zijn de Brusselse neuzen terug op één lijn? Citaat:
![]() Mest eten of stront fretten. Kies maar. ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag dan uw voorzitter om op te houden met janken. Anders doet hij mij verkeerde conclusies trekken.
![]() |
![]() |
#66 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zonder poppemie met een tandpastasmile of gladde praatjes kan je inpakken tegenwoordig, en dat heeft ons de das omgedaan. Ons ledenaantal bewijst dat we een sterk en geloofwaardig project hebben (om welke andere reden zouden mensen lid worden van een kleine partij?), niet dat we electorale kanonnen zijn. 2. In Brussel is een klein gedeelte opgestapt, in casu zes bestuursleden en amper leden. Nu zij weg zijn, zijn waardevolle krachten als Paul de Ridder en Karl Vanlouwe teruggekeerd. Nu kunnen we voluit de campagne van Grouwels steunen en onze eigen lijstduwer, De Ridder, steunen. Het is spijtig om toe te geven, maar het vorige bestuur heeft in drie jaar tijd quasi NIKS klaar gekregen... 3. Qua partijtrouw kan het tellen. En dat voor iemand die wéken na het kartel nog liep te verkondigen dat ze erin geloofde en 100% N-VA'ster was... Sta me toe te twijfelen aan de motivaties van mevrouw Morel... 4. Hij kon die kas helemaal niet gappen. Ik vind het alleen opmerkelijk dat iemand zich laat verkiezen, om twee weken later over te stappen. Dat stinkt en past helemaal in de mollenstrategie die het Blok voert, zoals ze met Morel ook deden. |
|||||
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zelfs als het toch mollenwerk mocht zijn, dan nog moeten er aan twee kanten gegadigden zijn die samen de bocht willen nemen door dezelfde mollenpijp.
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geloof me als ik zeg dat Marie-Rose Morel tegen véél mensen haar tevredenheid over het Vlaams Kartel heeft uitgesproken. Tot ze hoorde dat er voor haar geen verkiesbare plaats inzat op die kartellijst... Heeft dat iets te maken met idealisme? Voelde ze zich opeens niet thuis in de N-VA door het Kartel? Dan had ze moeten opstappen op 16 februari, de dag n�* het kartel... |
||
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geloof me als ik zeg dat Marie-Rose Morel tegen véél mensen haar tevredenheid over het Vlaams Kartel heeft uitgesproken. Tot ze hoorde dat er voor haar geen verkiesbare plaats inzat op die kartellijst... Heeft dat iets te maken met idealisme? Voelde ze zich opeens niet thuis in de N-VA door het Kartel? Dan had ze moeten opstappen op 16 februari, de dag n�* het kartel... |
||
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan erg jammer.
Jullie dachten niet zolang geleden nog onze lieve Heer met zijn tenen te hebben met 'ons Morelleke'. Het is nu dus 'hun' Morelleke. Er bestaan nu eenmaal nog andere vrouwen die het ten allen prijzen willen maken in de politiek buiten Frieda. De ene schuifelt er Bertje Spirit voor achterna, de andere het Vlaams Blok.
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat is de prijs van "het te maken in de politiek"? Naar de meestbiedende trekken? Dan maak ik het liever niet.. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik even een objectieve analyse proberen maken? Als Belgicist en dus buitenstaander in die Vlaamse partij-esbattementen zit dit er enigszins in. ![]() Als je eens de belangrijkste standpunten van de (prekartelliaanse) N-VA en Vlaamsblok naast elkaar legt, dan kom je tot een hoogst gelijklopend streven:
Kortom buiten het racistische blok-discours in hoofdzaak quasi gelijklopende betrachtingen. Morels overstap kan je dus bezwaarlijk als een ideologische ommezwaai gaan klasseren.............
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En trouwens, bij het sluiten van het Kartel wist iedereen dat er mensen gingen opstappen. Waaronder dus ook mensen die hun persoonlijke carrière verkiezen boven het 'algemene nut', zijnde een onafhankelijk Vlaanderen. Ik ben benieuwd hoe goed Morel haar in haar vel zal voelen bij het Blok. En hoeveel ze zal kunnen realiseren.
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 |
Burgemeester
|
![]() Eigenlijk mag de NVA blij zijn dat haar ex-partijleden naar het VB vertrekken, zo blijven ze tenminste nog actief als Vlaamsnationalisten.
Heeft Geert Bourgeois nu recht om te klagen? Neen, hij wist goed genoeg dat er een schokgolf door de NVA zou gaan bij een kartelvorming met de CD&V. Bourgeois heeft zijn gat verbrandt aan de CD&V, dat hij nu maar op de blaren zit. |
![]() |
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() Hmmm, overdrijf je niet een klein beetje? Natuurlijk wisten ze dat er mensen misnoegd gingen zijn (kartel = minder plaatsen voor N-VA'ers), maar het was dat of volledig ten onder gaan.
#77 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gewoon eventjes intermezzo over Geert.
Oke ik ben niet moeders mooiste en niet dat ik naar het uiterlijk van mannen kijk. Maar jongens toch, Wat een lelijk iemand. Soms moet men echt weten of men naar Extreme Makeover kijkt of naar een politiek debat als die man aan het woord is. En zijn neus, jongens toch. Misschien niemand opgemerkt, maar bij de trekking van de partijnummers voor de volgende verkiezing, hing er dus een snottebel aan zijn neusvleugels. Om op de thread terug te komen, ik zou ook janken moest ik met zo een kop op een affiche staan.
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
#78 |
Burgemeester
|
![]() Nee hoor, het is zeker niet overdreven, het is louter het gevolg van deelname aan het 'Vlaams Kartel'. De vraag kan ook anders, naar wie ziet Geert Bourgeois zijn ex-leden het liefst gaan,... naar een vlaamsnationalistische partij of een 'patriottische' partij...
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Superstaaf schreef: Citaat: