Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 april 2004, 21:25   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yort
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik beweer dat GB zielig jankt over de leegloop van zijn partij, doch bewijs dit met zijn kwootes uit een krant.
Mijn provocatieve titel heeft dan ook enkel betrekking op de geciteerde uitspraken.
Wat is dan jouw definitie van zielig? En van janken? En van leeplopen?
Ik zal het andermaal illustreren aan de hand van het artikeltje dat me die impressie gaf:

Zielig gejank:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bourgeois
De N-VA is het beu dat het Vlaams Blok steeds haar pijlen op de Vlaams Nationalistische oppositiepartij richt, en eist dat het Blok stopt met het wegkapen van partijmensen. "Het Blok moet voor eigen deur vegen", zegt partijvoorzitter Bourgeois. "Enerzijds reiken ze ons de hand en willen een kartel, anderzijds proberen ze constant onze mensen weg te kapen door hen postjes, jobs en geld aan te bieden."..................
Een partijvoorzitter die een oproep doet om op te houden met succes 'zijn' leden weg te kapen, dat komt over als gejank.
Als je niet beseft dat er in de politieke wereld in alle vijvers gevist wordt, dan is dit zielig.

Leegloop:
  • Brusselse afhakers
    Penningmeester jong N-VA'ers
    Marie Rose Morel
    ......................

Citaat:
Ik versta er alleszins iets anders onder.
Plak eens jouw etiketje op GB's citaat......

Citaat:
Misschien eerst eens in eigen boezem kijken?
Mijn boezem is allesbehalve zielig.
Plastic loopt niet zo snel leeg als de N-VA.
Oud 12 april 2004, 21:28   #62
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Een partijvoorzitter die een oproep doet om op te houden met succes 'zijn' leden weg te kapen, dan komt dit over als gejank.
Als je niet beseft dat er in de politieke wereld in alle vijvers gevist wordt, dan is dit zielig.

Leegloop:[list]Brusselse afhakers
Penningmeester jong N-VA'ers
Marie Rose Morel
De N-VA heeft ondertussen haar hoogste ledenaantal sinds de oprichting (13.000), in Brussel zijn een aantal waardevolle kopstukken teruggekeerd naar een afdeling die na jarenlange inertie terug draait, en Marie-Rose Morel heeft voor een "postje" gekozen bij het Vlaams Blok...
Over iemand die twee weken penningmeester was, zal ik maar helemaal zwijgen zeker?

Leuk. Als we nog een paar keer zo'n leegloop meemaken, wordt de N-VA de grootste partij van Vlaanderen...
zorroaster is offline  
Oud 12 april 2004, 21:32   #63
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Overigens, nog een leuke anekdote over al die "vertrekkers":

Ten tijde van het aankondigen van het kartel verscheen er een woedende lezersbrief in het Laatste Nieuws en het Nieuwsblad, van een N-VA'er die verklaarde zich verraden te voelen en naar eigen zeggen zijn lidkaart verscheurd had...

Op het Barricadenplein was men verwonderd, dus werd er even geïnformeerd bij de plaatselijke afdeling. Bleek de persoon in kwestie NOOIT lid van de N-VA te zijn geweest!

Wij hebben dat gemeld aan beide kranten, waarvan er één een korte correctie heeft geplaatst.
Sindsdien bekijk ik al die verhalen over "overlopers" wat kritischer dan gewoonlijk...
zorroaster is offline  
Oud 12 april 2004, 21:43   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De N-VA heeft ondertussen haar hoogste ledenaantal sinds de oprichting (13.000),
Zonde.
Jullie hadden dus moeiteloos de kiesdrempel alleen gehaald.

Citaat:
in Brussel zijn een aantal waardevolle kopstukken teruggekeerd naar een afdeling die na jarenlange inertie terug draait,
Was er in Brussel geen stront aan de knikker?
Zijn de Brusselse neuzen terug op één lijn?

Citaat:
en Marie-Rose Morel heeft voor een "postje" gekozen bij het Vlaams Blok...
De ene bij het Vlaams Blok, de anderen bij het Katholiek Blok.
Mest eten of stront fretten.
Kies maar.

Citaat:
Over iemand die twee weken penningmeester was, zal ik maar helemaal zwijgen zeker?
Zolang hij de kas intact liet, mag je er zedig over zwijgen.
Oud 12 april 2004, 21:44   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk. Als we nog een paar keer zo'n leegloop meemaken, wordt de N-VA de grootste partij van Vlaanderen...
Mij goed.
Vraag dan uw voorzitter om op te houden met janken.
Anders doet hij mij verkeerde conclusies trekken.
Oud 12 april 2004, 23:20   #66
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
De N-VA heeft ondertussen haar hoogste ledenaantal sinds de oprichting (13.000),
Zonde.
Jullie hadden dus moeiteloos de kiesdrempel alleen gehaald.

Citaat:
in Brussel zijn een aantal waardevolle kopstukken teruggekeerd naar een afdeling die na jarenlange inertie terug draait,
Was er in Brussel geen stront aan de knikker?
Zijn de Brusselse neuzen terug op één lijn?

Citaat:
en Marie-Rose Morel heeft voor een "postje" gekozen bij het Vlaams Blok...
De ene bij het Vlaams Blok, de anderen bij het Katholiek Blok.
Mest eten of stront fretten.
Kies maar.

Citaat:
Zolang hij de kas intact liet, mag je er zedig over zwijgen.
1. Was 't maar waar. Een hoop gedreven mensen en een goed doordacht programma volstaan niet om de kiesdrempel te halen en dat weet je best.
Zonder poppemie met een tandpastasmile of gladde praatjes kan je inpakken tegenwoordig, en dat heeft ons de das omgedaan.
Ons ledenaantal bewijst dat we een sterk en geloofwaardig project hebben (om welke andere reden zouden mensen lid worden van een kleine partij?), niet dat we electorale kanonnen zijn.

2. In Brussel is een klein gedeelte opgestapt, in casu zes bestuursleden en amper leden. Nu zij weg zijn, zijn waardevolle krachten als Paul de Ridder en Karl Vanlouwe teruggekeerd. Nu kunnen we voluit de campagne van Grouwels steunen en onze eigen lijstduwer, De Ridder, steunen. Het is spijtig om toe te geven, maar het vorige bestuur heeft in drie jaar tijd quasi NIKS klaar gekregen...

3. Qua partijtrouw kan het tellen. En dat voor iemand die wéken na het kartel nog liep te verkondigen dat ze erin geloofde en 100% N-VA'ster was... Sta me toe te twijfelen aan de motivaties van mevrouw Morel...

4. Hij kon die kas helemaal niet gappen. Ik vind het alleen opmerkelijk dat iemand zich laat verkiezen, om twee weken later over te stappen. Dat stinkt en past helemaal in de mollenstrategie die het Blok voert, zoals ze met Morel ook deden.
zorroaster is offline  
Oud 12 april 2004, 23:53   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het alleen opmerkelijk dat iemand zich laat verkiezen, om twee weken later over te stappen. Dat stinkt en past helemaal in de mollenstrategie die het Blok voert, zoals ze met Morel ook deden.
Dat het plots allemaal in versnelling ging heeft volgens mij eerder met jullie keuze voor een 'Vlaams' kartel te maken dan met de 'mollenstrategie' van het Vlaams Blok. Bourgeois kan beter in alle stilte toegeven dat dit de prijs is die voor het 'Vlaams' kartel diende betaald te worden inplaats van te jammeren. Jammeren past niet bij Bourgeois.

En zelfs als het toch mollenwerk mocht zijn, dan nog moeten er aan twee kanten gegadigden zijn die samen de bocht willen nemen door dezelfde mollenpijp.
Oud 13 april 2004, 00:38   #68
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Ik vind het alleen opmerkelijk dat iemand zich laat verkiezen, om twee weken later over te stappen. Dat stinkt en past helemaal in de mollenstrategie die het Blok voert, zoals ze met Morel ook deden.
Dat het plots allemaal in versnelling ging heeft volgens mij eerder met jullie keuze voor een 'Vlaams' kartel te maken dan met de 'mollenstrategie' van het Vlaams Blok. Bourgeois kan beter in alle stilte toegeven dat dit de prijs is die voor het 'Vlaams' kartel diende betaald te worden inplaats van te jammeren. Jammeren past niet bij Bourgeois.

En zelfs als het toch mollenwerk mocht zijn, dan nog moeten er aan twee kanten gegadigden zijn die samen de bocht willen nemen door dezelfde mollenpijp.
Tsja, met veel beloven kan je veel bereiken natuurlijk. De politiek bulkt van mensen die elk aanlokkelijk aanbod aannemen, vanwaar het ook komt. Denkt u dat de VLD of het Blok bij mij nooit zijn aankloppen met grote beloften?

Geloof me als ik zeg dat Marie-Rose Morel tegen véél mensen haar tevredenheid over het Vlaams Kartel heeft uitgesproken. Tot ze hoorde dat er voor haar geen verkiesbare plaats inzat op die kartellijst...

Heeft dat iets te maken met idealisme? Voelde ze zich opeens niet thuis in de N-VA door het Kartel? Dan had ze moeten opstappen op 16 februari, de dag n�* het kartel...
zorroaster is offline  
Oud 13 april 2004, 00:39   #69
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tsja, met veel beloven kan je veel bereiken natuurlijk. De politiek bulkt van mensen die elk aanlokkelijk aanbod aannemen, vanwaar het ook komt. Denkt u dat de VLD of de CD&V bij mij nooit zijn aankloppen met grote beloften?

Geloof me als ik zeg dat Marie-Rose Morel tegen véél mensen haar tevredenheid over het Vlaams Kartel heeft uitgesproken. Tot ze hoorde dat er voor haar geen verkiesbare plaats inzat op die kartellijst...

Heeft dat iets te maken met idealisme? Voelde ze zich opeens niet thuis in de N-VA door het Kartel? Dan had ze moeten opstappen op 16 februari, de dag n�* het kartel...
zorroaster is offline  
Oud 13 april 2004, 01:04   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is dan erg jammer.
Jullie dachten niet zolang geleden nog onze lieve Heer met zijn tenen te hebben met 'ons Morelleke'.
Het is nu dus 'hun' Morelleke.
Er bestaan nu eenmaal nog andere vrouwen die het ten allen prijzen willen maken in de politiek buiten Frieda. De ene schuifelt er Bertje Spirit voor achterna, de andere het Vlaams Blok.
Oud 13 april 2004, 01:10   #71
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is dan erg jammer.
Jullie dachten niet zolang geleden nog onze lieve Heer met zijn tenen te hebben met 'ons Morelleke'.
Het is nu dus 'hun' Morelleke.
Er bestaan nu eenmaal nog andere vrouwen die het ten allen prijzen willen maken in de politiek buiten Frieda. De ene schuifelt er Bertje Spirit voor achterna, de andere het Vlaams Blok.
Hoe spijtig het is, mensen zijn niet altijd zoals ze zich voordoen. Ik geloofde dat Marie-Rose oprecht geloofde in de N-VA en dat ze eerlijk en idealistisch was. Niet dus...

Trouwens, wat is de prijs van "het te maken in de politiek"? Naar de meestbiedende trekken? Dan maak ik het liever niet..
zorroaster is offline  
Oud 13 april 2004, 07:54   #72
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloofde dat Marie-Rose oprecht geloofde in de N-VA
Daar zit in mijn ogen geen greintje contradictie in.
Mag ik even een objectieve analyse proberen maken? Als Belgicist en dus buitenstaander in die Vlaamse partij-esbattementen zit dit er enigszins in.

Als je eens de belangrijkste standpunten van de (prekartelliaanse) N-VA en Vlaamsblok naast elkaar legt, dan kom je tot een hoogst gelijklopend streven:
  • separatistisch
    anti-monarchistisch
    republikeins
    Vlaamsnationalistisch
    tegen cordons
    ...................

Kortom buiten het racistische blok-discours in hoofdzaak quasi gelijklopende betrachtingen.
Morels overstap kan je dus bezwaarlijk als een ideologische ommezwaai gaan klasseren.............
Oud 13 april 2004, 10:25   #73
Yort
Burger

Yort's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een partijvoorzitter die een oproep doet om op te houden met succes 'zijn' leden weg te kapen, dat komt over als gejank.
Niet zielig gejank, gewoon terecht wat hij zei. Zoveel succes heeft het Blok niet, en de technieken die ze gebruiken zijn ook niet zo mooi. Er wordt natuurlijk in alle vijvers gevist. Maar het lijkt alsof het Blok er een erezaak van maakt om zoveel mogelijk mensen van andere partijen te doen overlopen. Mooi is dat. Het is ook een manier van aan politiek te doen.

En trouwens, bij het sluiten van het Kartel wist iedereen dat er mensen gingen opstappen. Waaronder dus ook mensen die hun persoonlijke carrière verkiezen boven het 'algemene nut', zijnde een onafhankelijk Vlaanderen. Ik ben benieuwd hoe goed Morel haar in haar vel zal voelen bij het Blok. En hoeveel ze zal kunnen realiseren.
Oud 13 april 2004, 13:31   #74
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kortom buiten het racistische blok-discours in hoofdzaak quasi gelijklopende betrachtingen.
Morels overstap kan je dus bezwaarlijk als een ideologische ommezwaai gaan klasseren.............
Het is dan ook niet omwille van de ideologie dat ze vertrokken is hé...
zorroaster is offline  
Oud 13 april 2004, 13:52   #75
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk mag de NVA blij zijn dat haar ex-partijleden naar het VB vertrekken, zo blijven ze tenminste nog actief als Vlaamsnationalisten.

Heeft Geert Bourgeois nu recht om te klagen? Neen, hij wist goed genoeg dat er een schokgolf door de NVA zou gaan bij een kartelvorming met de CD&amp;V. Bourgeois heeft zijn gat verbrandt aan de CD&amp;V, dat hij nu maar op de blaren zit.
Sale-Flamin is offline  
Oud 13 april 2004, 14:32   #76
Yort
Burger

Yort's schermafbeelding

Standaard

Hmmm, overdrijf je niet een klein beetje? Natuurlijk wisten ze dat er mensen misnoegd gingen zijn (kartel = minder plaatsen voor N-VA'ers), maar het was dat of volledig ten onder gaan.
Oud 13 april 2004, 14:37   #77
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Gewoon eventjes intermezzo over Geert.

Oke ik ben niet moeders mooiste en niet dat ik naar het uiterlijk van mannen kijk. Maar jongens toch, Wat een lelijk iemand. Soms moet men echt weten of men naar Extreme Makeover kijkt of naar een politiek debat als die man aan het woord is.
En zijn neus, jongens toch. Misschien niemand opgemerkt, maar bij de trekking van de partijnummers voor de volgende verkiezing, hing er dus een snottebel aan zijn neusvleugels.
Om op de thread terug te komen, ik zou ook janken moest ik met zo een kop op een affiche staan.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 13 april 2004, 14:41   #78
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Nee hoor, het is zeker niet overdreven, het is louter het gevolg van deelname aan het 'Vlaams Kartel'. De vraag kan ook anders, naar wie ziet Geert Bourgeois zijn ex-leden het liefst gaan,... naar een vlaamsnationalistische partij of een 'patriottische' partij...
Sale-Flamin is offline  
Oud 13 april 2004, 15:32   #79
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Gewoon eventjes intermezzo over Geert.

Oke ik ben niet moeders mooiste en niet dat ik naar het uiterlijk van mannen kijk. Maar jongens toch, Wat een lelijk iemand. Soms moet men echt weten of men naar Extreme Makeover kijkt of naar een politiek debat als die man aan het woord is.
En zijn neus, jongens toch. Misschien niemand opgemerkt, maar bij de trekking van de partijnummers voor de volgende verkiezing, hing er dus een snottebel aan zijn neusvleugels.
Om op de thread terug te komen, ik zou ook janken moest ik met zo een kop op een affiche staan.
Hoog tijd dat de Paasvakantie is afgelopen zo te zien. Er zijn nogal wat lagere school-types die zich blijkbaar duchtig vervelen...
zorroaster is offline  
Oud 13 april 2004, 16:01   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het is dan ook niet omwille van de ideologie dat ze vertrokken is hé...
Was jij het niet die van mij verweet dat ik 'insinueerde' dat het jullie om de postjes ging? Meer nog, dit noemde jij 'onversneden Blokpraat'

Superstaaf schreef:

Citaat:
separatistisch
anti-monarchistisch
republikeins
Vlaamsnationalistisch
tegen cordons
Face it. Morel zit in de juiste partij én ze heeft gedaan wat jullie met de mond beleden maar NIET met de daad.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be