![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wilt U, Vlaming zijnde, morgenvroeg als Nederlander wakker worden | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
40 | 55,56% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
32 | 44,44% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() We spreken misschien wel dezelfde taal als in Nederland toch zijn er vele verschillen tussen een vlaming en een nederlander.
Ik denk dus niet dat vlaanderen bij nederland moet horen wat niet wil zeggen dat we geen samenwerking verbanden kunnen hebben met nederland. maastricht en limburg werken nu ook al op vele gebieden samen. Maar wij vlamingen hebben allemaal onze eigen indenditeit en dat mag behouden blijven |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, en Amerikanen spreken Amerikaans, Australiërs Australisch en Nieuw-Zeelanders Nieuw-Zeelands. (Of Cherokee, Warlpiri en Maori.) En laten wie die sappige Oostenrijkse taal niet vergeten?
Of bedoel je de dialecten die ruwweg in Oost-, West- en Frans-Vlaanderen gesproken worden? Zelfs zonder cijfers op te zoeken ben ik vrij sterk dat dit niet opgaat voor de meerderheid van de Vlamingen, laat staan alle.
Laatst gewijzigd door Burkide : 16 februari 2009 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin! Of flauwe grap misschien!
Laatst gewijzigd door Everytime : 16 februari 2009 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hier is ook Vlaamse tweedracht se
![]() de echte Vlamingen (Zuid-Nederlanders) kiezen om Nederlander te worden. de Belgiscisten en Nederlandhatende Vlamingen (verkapte belgiscisten) willen Belg of Vlaming (Nederbelg) zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks op tegen
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() als de Nederlandse regering voor een hereniging toenadering zoekt, denk ik wel dat de rest van de Vlamingen zullen bijdraaien.
dan zijn ze niet meer gefrustreerd omdat hun broeders en zusters van het noorden hen in de steek heeft gelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat er nog veel Vlamingen gefrustreerd zijn daarover. Vandaag leeft eerder de angst voor verandering.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag er nog drie doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, als ik een coffeshop kan uitbaten.
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Ik zou ook wel willen dat onze regering zich positief uitsprak over toenadering. Ze durven zich waarschijnlijk niet te mengen in de binnenlandse aangelegenheden van een bevriende staat. Begrijpelijk, jammer. De frustratie is denk ik niet terecht, aangezien wij de deur gewezen zijn, niet de Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
ik denk wel dat de Vlamingen nog altijd frustro zijn, kijk maar naar system en Henri1, omdat Willem geen leger stuurde naar Vlaanderen om hen te bevrijden van dat zootje Fransen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
anno 2009 ook niet trouwens.
![]() |
![]() |
#76 |
Vreemdeling
|
![]() ja, dat is een feit. maar het is ook hun luidruchtigheid, hun rijstijl, hun gedrag,.. en zo kan ik wel even verder gaan. als je in een straatje woont met op de hoek van dat straatje een café vol nederlanders begrijp je onmiddellijk wat ik bedoel. vooral als die straat een zeer rustige straat is waar het volgeparkeerd staat met foutgeparkeerde gele nummerplaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
in Nederland is er al een groot draagvlak, laat ons ook een groot draagvlak creëren in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() leer er dan ook mee leven dat je draagvlak hier misschien kleiner is dan je hoopt.
![]() |
#80 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() bah, vanmorgen tijdens het nieuws nog zo'n Nederlandse correspondent in een Oosters land bezig gehoord... zijn wauweltaaltje met allerlei bijklanken en sissende en andere geluiden was niet te begrijpen, laat staan te verstaan...
als die kwiebussen nog niet eens de moeite kunnen doen om klaar en duidelijk hun taal te spreken, dan moet ik ze niet hebben... punt uit....