![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(Tja, tja, alle puzzelstukken beginnen stillekes aan op de juiste plaats te vallen.) ok, By the way: ik vind dat klokkenluiders moeten beschermd worden als ze wantoestanden aangeven; op voorwaarde dat men de zaken evenwichtig en objectief weergeeft. vb. als jongeren overlast bezorgen dan vin ik dat men KORDAAT optreedt; men mag zich niet verschuilen achter politieke spelletjes. Overlast is overlast. Hetzelfde voor andere zaken die men niet akn tolereren. Ik ben het eens met Alice en anderen, die wantoestanden oprecht en evenwichtig aanklagen.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees zelf. http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=161 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of dat nu nog gebeurt weet ik niet maar vanuit Turkije en Marokko bv. was het vroeger zelfs zo dat men ook via het huwelijk familieleden probeerde over te halen, of dat men als bruidschat het visum kreeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie mag er wel komen? echtgenoot of gelijkgestelde partner minderjarige kinderen meerderjarig gehandicapt kind dat door zijn handicap niet kan voorzien in zijn eigen behoeften. Meerderjarige kinderen en ouders indien België een bilateraal akkoord heeft afgesloten met het land van oorsprong. Lees de voorwaarden en leg me uit waar de hiaten in de wetgeving zich zouden kunnen bevinden. Laatst gewijzigd door artisjok : 7 maart 2009 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ouders uit Turkije kun je dus wel laten overkomen maar ouders uit Marokko ook hoor; je moet wel een verklaring tekenen dat je ouders geen andere verwanten hebben die voor hen kunnen zorgen of hen kunnen onderhouden. De site vreemdelingzaken geeft de algemene wetgeving aan, achterpoortjes staan er natuurlijk niet bij.
Die zijn er anders echt wel; stel dat een meerderjarige een 'zus' wil laten overkomen ( minderjarig) uit een niet EU land. Dat kan dus niet, maar daar kun je wel wat op vinden. Je laat het kind komen met toeristenvisum en dan verklaren tot niet begeleide minderjarige waarop de zus de voogdij vraagt. Dan kan iemand dus wel blijven ookal zegt de wet in eerste instantie dat dit niet kan. Dus ookal ijkt het op het eerste gezicht anders, via achterpoortjes kan veel wel wat in eerste instantie niet zo lijkt te zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een verklaring tekenen dat je ouders geen andere verwanten hebben die voor hen kunnen zorgen of hen kunnen onderhouden is niet voldoende. Het is uitzonderlijk dat dit toegestaan wordt. Lees de meer specifieke wetgeving op de site van vreemdelingenzaken. http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...px?id=109#evrm Ga je een minderjarig kind alleen laten overkomen? Lees de meer specifieke wetgeving omtrent het toeristenvisum. http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...id=61#aanvraag Ik denk niet dat je trucje zal lukken. |
|
![]() |
![]() |