Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2009, 14:59   #61
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Toch wel: ikke!

DAT IS INDERDAAD NIET NORMAAL !!!

De vraag is nu: wat kan ik persoonlijk doen opdat die situatie zou verbeteren?
We moeten Sherrifs hebben die met een Texaans accent spreken in plaats van lokale politie.

O ja... geen opel zafira als combi maar een echte V-6.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 februari 2009 om 15:00.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 15:00   #62
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel: ikke!

DAT IS INDERDAAD NIET NORMAAL !!!

De vraag is nu: wat kan ik persoonlijk doen opdat die situatie zou verbeteren?
In Belgie kan er niets meer veranderen dus eigenlijk moeten de mensen zich realiseren dat wie verandering wil tegen Belgie moet stemmen volgende keer.

Anders veranderd er niets.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 15:01   #63
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ja, ik overdreef een beetje, om er maar eens mee te lachen, maar in feite heb ik toch gelijk. Kijk, als ik er van uit ga dat die " jongeren " gevaarlijk zijn, en me er op voorbereid, bvb door altijd in gezelschap van vrienden door ongure buurten te stappen, en mij voordien te bewapenen, dan is er wel minder kans dat ze mij aanvallen, verwonden of erger. En als je zegt "Jeugd " , dan moet je niet alle jongeren over dezelfde kam scheren ook niet. Als ik een bende kutmarrokkaantjes zie aankomen, of een bende gewone jongens " van bij ons ", dan denk ik niet hetzelfde. In het eerste geval maak ik mij innerlijk al klaar om terug te slagen, en te lopen. Met andere woorden , de adrenaline begint door mijn lichaam te stromen. Als er niks gebeurt, kalmeer ik terug. Men ziet daar niets van aan mij, ik beheers mij heel goed, maar de reactie is wel aanwezig in mij , en dat komt niet door te veel gazetten te lezen, maar uit voorbije ervaringen.
Ik vind het spijtig dat u zo'n negatieve ervaringen had. Ik heb daar een paar keer mee te maken gehad, maar ik heb fel genoeg van mij afgebeten om me toch nog op m'n gemak in m'n dooie eentje door de nachtelijke straten van Brussel te durven begeven, al zijn er wel wijken waar ik tussen pakweg 20 uur 's avonds en 4 u 's morgens niet met m'n ogen in m'n zakken rondloop.

Ik ben blij dat ik nogal wat 'gewone marokkaantjes' ken, en dat heeft mij toch geholpen zo'n bende 'kutmarokkaantjes' te onderscheiden.

Kledij zegt veel, maar niet alles!
De lichaamstaal en het gedrag zijn veel belangrijker.

Ik geef toe: mijn uiterlijk beschermt mij wellicht beter dan het uiterlijk van andere Vlamingen. Ik zie er behoorlijk gemeen uit, denk ik, en ik kan zonder veel moeite te doen gerust voor een Egyptenaar of een Algerijn doorgaan.
Ik word zelfs regelmatig in het Arabisch of Berbers aangesproken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 15:01   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
In Belgie kan er niets meer veranderen dus eigenlijk moeten de mensen zich realiseren dat wie verandering wil tegen Belgie moet stemmen volgende keer.

Anders veranderd er niets.
belgique is inderdaad hopeloos.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 15:03   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het spijtig dat u zo'n negatieve ervaringen had. Ik heb daar een paar keer mee te maken gehad, maar ik heb fel genoeg van mij afgebeten om me toch nog op m'n gemak in m'n dooie eentje door de nachtelijke straten van Brussel te durven begeven, al zijn er wel wijken waar ik tussen pakweg 20 uur 's avonds en 4 u 's morgens niet met m'n ogen in m'n zakken rondloop.

Ik ben blij dat ik nogal wat 'gewone marokkaantjes' ken, en dat heeft mij toch geholpen zo'n bende 'kutmarokkaantjes' te onderscheiden.

Kledij zegt veel, maar niet alles!
De lichaamstaal en het gedrag zijn veel belangrijker.

Ik geef toe: mijn uiterlijk beschermt mij wellicht beter dan het uiterlijk van andere Vlamingen. Ik zie er behoorlijk gemeen uit, denk ik, en ik kan zonder veel moeite te doen gerust voor een Egyptenaar of een Algerijn doorgaan.
Ik word zelfs regelmatig in het Arabisch of Berbers aangesproken.
djimi de Brusselse Berber.

Verschaeve
Oud 22 februari 2009, 15:05   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Anders verandert er niets.

Is N-VA goed genoeg?

Oud 22 februari 2009, 15:09   #67
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
djimi de Brusselse Berber.
Ja jong, ik kan daar ook goed mee lachen, zulle.

Al voel ik mij nog altijd eerder een Brugse Zot of een Bosgeus (dit laatste is het meest correct)

Een van mijn voorouders langs vaders kant zat bij de Bende van Baekelandt.
En van mijn moeder kreeg ik een paar druppels Siciliaans bloed mee.

't Zal daar wel mee te maken hebben, zekerst?

Laatst gewijzigd door djimi : 22 februari 2009 om 15:18.
Oud 22 februari 2009, 15:55   #68
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is N-VA goed genoeg?
Als je binnen zo'n zeshonderd jaar Vlaamse onafhankelijkheid wil, dan wel ja.

Verschaeve
Oud 22 februari 2009, 22:37   #69
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
leuke dingetjes aftroggelen, al dan niet met geweld, lijkt me iets van alle tijden en van alle plaatsen.

dat spreekt het gebeurde niet goed, natuurlijk, ik ben even goed voor een strenge bestraffing van de daders.

maar ik vind het niet nodig er iets groters van te maken dan het lijkt of om er wanhopige conclusies uit te trekken.
Het is van alle tijden en van alle landen.. Sommige 'boeven' werden zelfs volkshelden (Jan De Lichte - Robin Hood -> die stalen ook....
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 22:38   #70
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als je binnen zo'n zeshonderd jaar Vlaamse onafhankelijkheid wil, dan wel ja.
-> die is inderdaad onmogelijk...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 08:43   #71
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft te maken met de wet Lejeune, veel mensen begrijpen het systeem niet.

Het gaat over het feit dat men maar een derde moet doen, wat dan soms vertaald wordt als: voorarrest telt driedubbel.

U verkoopt hier den diksten bullshit.
Voorarrest telt nooit dubbel of driedubbel. Ook niet door de Wet Lejeune.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 08:52   #72
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Het Belgische parlement weet trouwens goed genoeg dat de overbevolking in grote mate de schuild is van de politiek van de parketten, namelijk zoveel mensen zolang mogelijk in voorarrest steken.

In 2005 heeft het parlement trouwens aan de procureurs en onderzoeksrechters gevraagd om minder mensen in voorarrest te laten steken vanwege de reeds dramatische toestand in de gevangenissen.

75% van de gevangenispopulatie hoort dus eigenlijk niet in de gevangenis.

Is er dan niemand hier die over deze cijfers zegt, dat is toch niet normaal?

1) Als je naar de gevangenis zou gaan en het daar vraagt dan zou je een resultaat hebben van; 100% zit er niet op z'n plaats.

2) Procureurs en onderzoeksrechters hebben msschn wel de neiging om snel onder voorarrest te plaatsen omdat op die manier het crapuul toch even van de straat is en een beetje gestraft wordt.
Waarom doen ze dit? Omdat de politiek benoemde rechters systematisch vrijspreken om zo te voldoen aan de politieke wens de overbevolking in de gevangenissen tegen te gaan.

3) Dat mensen die geinterneerd zouden moeten worden in de gevangenis terecht komen kan ik noch bevestigen noch ontkennen. Maar ze maken nooit 25% van de gevangenisbevolking uit.

Dus HAMC, uw cijfers over de gevangenispopulatie zijn sterk vertekend, zoniet overroepen. en blijken evenveel voeling te hebben met de realiteit als Uw uitleg over de Wet Lejeune.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 10:21   #73
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
U verkoopt hier den diksten bullshit.
Voorarrest telt nooit dubbel of driedubbel. Ook niet door de Wet Lejeune.
Leer lezen vriend want dat precies is mijn boodschap.

Verschaeve
Oud 24 februari 2009, 10:25   #74
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
1) Als je naar de gevangenis zou gaan en het daar vraagt dan zou je een resultaat hebben van; 100% zit er niet op z'n plaats.
Dat is een leuk weetje, maar dat is dan ook alles.

Citaat:
2) Procureurs en onderzoeksrechters hebben msschn wel de neiging om snel onder voorarrest te plaatsen omdat op die manier het crapuul toch even van de straat is en een beetje gestraft wordt.
Waarom doen ze dit? Omdat de politiek benoemde rechters systematisch vrijspreken om zo te voldoen aan de politieke wens de overbevolking in de gevangenissen tegen te gaan.
U geeft dus toe dat het gerecht precies het omgekeerde werkt van hoe het zou moeten. U bevestigd weer mijn boodschap dus.

Citaat:
3) Dat mensen die geinterneerd zouden moeten worden in de gevangenis terecht komen kan ik noch bevestigen noch ontkennen. Maar ze maken nooit 25% van de gevangenisbevolking uit.
U zegt dus, ik weet er niets van maar ik ga het u toch vertellen hoe het is...

in 2005 zaten er 2400 internees opgesloten in de gevangenis, met de toenmalige cijfers is dat 25%

Citaat:
Dus HAMC, uw cijfers over de gevangenispopulatie zijn sterk vertekend, zoniet overroepen. en blijken evenveel voeling te hebben met de realiteit als Uw uitleg over de Wet Lejeune.
Mijn cijfers zijn grof geschat vermits ze veranderlijk zijn, een gegeven dat ik vermeld in mijn post.

En over de wet Lejeune reageer ik al in een vorige post.

Verschaeve
Oud 24 februari 2009, 11:40   #75
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
waar is de burgerzin nog ?
kwestie van eigen verantwoordelijkheid opnemen?
zwijgen en kijken is dat niet hetzelfde als toestemmen
als u tussenkomt, dan heeft u een proces aan uw broek voor slagen en verwondingen, en gaat u als autochtyoon wel dgelijk de bak in. u mag het recht niet in eigen hand nemene. u mag vragen aan de daders om er mee op te houden. en als ge zelf eerst wat klop hebt gekregen, dan mag u ook eens een oorvijg uitdelen, maar lieft niet op zijn oren, want dat zou kunnen schade toebrengen aan zijn trommelflies. waardoor u weer de pineut bent. en gans uw leven kunt betalen voor de rotzakskens. want zij hebben hun advocaatjes gratis. zo een stuk of 4 - 5 zijn wel bereid om de rotzakjes hun verdedeging op zich te nemen. (de belasingbetaler betaalt ze toch. PRO DEO, u weet het wel zeker)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 11:44   #76
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

[quote=TypO;3994036]1)
3) Dat mensen die geinterneerd zouden moeten worden in de gevangenis terecht komen kan ik noch bevestigen noch ontkennen. Maar ze maken nooit 25% van de gevangenisbevolking uit.QUOTE]

ik wil er u wel even op wijzen dat hetgene u verkondigt zeker niet waar is.
er zitten zelfs geestelijk gestoorden in de gevangenis. en het cijfer van 25% is niet overdreven. wanneer u exacte cijfers wil. stel zich eens in verbinding met het centrum "OBRA". dan kan u weten waarover u spreekt. dit centrum organiseert, binnen de gevangenissen, cessies met geestelijk gehandikate gevangene.
iemand die een brandstichtig heeft begaan. vuurke stoken in een hooimijt. en als gehandicapte door het leven gaat. wordt opgesloten in de gevangenis!

Laatst gewijzigd door fernand : 24 februari 2009 om 11:48.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 12:29   #77
Experiment
Banneling

Standaard

Ik vind de titel van deze thread zo grappig. Waarvoor die "psychopatische neuroten", "samenzweringsnerds" en "mestkevers" zo verhoond geweest zijn, is nu toch echt wel bittere realiteit geworden. Maar zoals Schopenhauer het al in een van z'n citaten zei, zal de mensheid eerst bespotten, dan bekampen om het tenslotte als algemene kennis af te doen.
Ik wijs beschuldigend met de vinger naar alle kritikasters en maan hen aan om dringend de hand in eigen boezem te steken wat dat betreft. En als ge echt iets om uw Vlaams lapke grond geeft, vecht er dan voor. Trekt uw muil open wanneer mijnheer Momo en Bilal Juliekes Ipod stelen. Bende platbroeken
Experiment is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 12:29   #78
Experiment
Banneling

Standaard

.. double

Laatst gewijzigd door Experiment : 24 februari 2009 om 12:30.
Oud 24 februari 2009, 12:33   #79
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Experiment Bekijk bericht
Ik vind de titel van deze thread zo grappig. Waarvoor die "psychopatische neuroten", "samenzweringsnerds" en "mestkevers" zo verhoond geweest zijn, is nu toch echt wel bittere realiteit geworden. Maar zoals Schopenhauer het al in een van z'n citaten zei, zal de mensheid eerst bespotten, dan bekampen om het tenslotte als algemene kennis af te doen.
Ik wijs beschuldigend met de vinger naar alle kritikasters en maan hen aan om dringend de hand in eigen boezem te steken wat dat betreft. En als ge echt iets om uw Vlaams lapke grond geeft, vecht er dan voor. Trekt uw muil open wanneer mijnheer Momo en Bilal Juliekes Ipod stelen. Bende platbroeken
Mestkever ?

Heeft De Gucht dat woord niet uitgevonden toen hij het over Filipke Winterke had ?

U pleegt plagiaat dus ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 12:42   #80
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mestkever ?

Heeft De Gucht dat woord niet uitgevonden toen hij het over Filipke Winterke had ?

U pleegt plagiaat dus ?
Ja, dat fenomeen steekt wel vaker de kop op bij de simpele boerenkeutel die alleen maar heruitzendingen van de Kampioenen krijgt in het kader van de "deliberate dumbing down" van de Vlamingen. Mij niet gezien, ik kijk de zondag naar RTL*TVI: daar laten ze wél het achterste van hun tong zien en moet ge NIET naar voetbal kijken in een politiek duidingsprogramma! (off topic) hehehe
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be