Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2009, 22:50   #61
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Experiment Bekijk bericht
Neen, begin jaren negentig binnengegaan, 2003 buitengekomen. Wij kregen elke dag (kast)inspectie, de Walen 1 maal om de twee weken. En dat was dan alleen al in de kadettenschool (VDKMS, het voorbereidende jaar). Ik heb mensen zichzelf voor de kop weten schieten van al de kloterijen. Ik heb mensen weten sterven bij dopen in de militaire school.

Nie overdrijven he. Ik zat begin de jaren '80 in de kadettenschool in Laken en heb er niemand weten sneuvelen. Ja, de dopen waren nie plezant althans als slachtoffer dan. En het schachtenleven als eerstejaars was vol 'gepest' en inspecties door de hogere klasse maar dat hoorde er nu eenmaal bij om volwaardig kadet te worden. En van dat 'pour les Flamins la meme chose' heb ik ook nooit gehoord. Wij waren trouwens praktisch voor alles gescheiden van de Walen, dus van enige interactie was er praktisch geen sprake(buiten de nachtelijke kussengevechten dan).
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 23:44   #62
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Nie overdrijven he. Ik zat begin de jaren '80 in de kadettenschool in Laken en heb er niemand weten sneuvelen. Ja, de dopen waren nie plezant althans als slachtoffer dan. En het schachtenleven als eerstejaars was vol 'gepest' en inspecties door de hogere klasse maar dat hoorde er nu eenmaal bij om volwaardig kadet te worden. En van dat 'pour les Flamins la meme chose' heb ik ook nooit gehoord. Wij waren trouwens praktisch voor alles gescheiden van de Walen, dus van enige interactie was er praktisch geen sprake(buiten de nachtelijke kussengevechten dan).
En wat ben je dan geworden daarna Long? Van rang bedoel en waar?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 23:58   #63
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En wat ben je dan geworden daarna Long? Van rang bedoel en waar?
Zwerver. Toch wel niet bij de beste voor het KMS-ingangsexamen zeker. Hebt toen gezegd;" ge kunt hier allemaal mijn kl*ten kussen." en ben met de rugzak vertrokken. Tot mijn ouders me iets na een jaar lieten weten dat ik mijn legerdienst moest doen of anders deserteur zou zijn. Teruggekeerd en dienst bij de grenadiers gedaan. Daar hebben ze me wel 3 streepkes gegeven. De opleiding was nogal saai. Begonnen ze daar drill aan te leren en dat was iets dat ik 3 jaar aan een stuk dagelijks had.
Maar al bij al was het kadet zijn toch een heel plezanten tijd. EHBO-brevet gehaald, paraB, rotsklimmen bij de para's, goei vrienden(die nu al majoor of kolonel zijn). Maar nu ben ik toch kontent burger te zijn.

Laatst gewijzigd door longhorn : 25 februari 2009 om 00:03.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 00:46   #64
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Meer nog : je leert er per fiets rijden. In de sneeuw. Met een tweeloop over de schouder.
Tweeloop ? Zeker stropers ? )
Oud 25 februari 2009, 00:48   #65
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Je zal van goeden huize moeten komen als je het Belgische leger wil inhalen als er iets gebeurt.
Belgisch leger = zeer gevaarlijk ( ge ziet het namelijk niet afkomen)
Oud 25 februari 2009, 22:33   #66
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Voor het legioen moet je 15 jaar dienst doen om recht te hebben op hun pensioen.
Je kan afhankelijk van de hoogte van je pensioenbijdragen vanaf je vijftigste iet of wat pensioen krijgen, maar het tijdstip is niet afdwingbaar. Als je echter celibatair blijft, lichamelijk autonoom, en maar 620 euro per maand kunt betalen, ben je al welkom in hun bejaardentehuis. De eretitel "Mort pour la France" geeft natuurlijk extra voordelen.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be