![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat eens men de VLD kan aanspreken met iets, de CD&V/N-VA en het Vlaams Blok alle drie groot genoeg zijn om een regeringscrisis te veroorzaken. Een crisis die de federale overheid kan dwingen concessies te maken. Mits het juiste politieke thema als breekpunt en/of een zeker politiek klimaat, lijkt mij dat wel doenbaar. Maar ja, realistisch is wat anders natuurlijk. Gezien noch de CD&V, noch de VLD breekpunt-partijen blijken te zijn.
![]() |
#63 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#64 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Om dat te bereiken zal er zowel op federaal als regionaal niveau een complete impasse moeten ontstaan... De vijf Vlaamse resoluties, die door het Blok ook werden goedgekeurd, lijken me haalbaarder als breekpunten dan de splitsing van de SZ. |
||
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() Ik merk dat de tegenstelling Vlaams Blok - Vlaams Kartel veel heftige reacties losweekt op dit forum. Dikwijls wordt daarbij de N-VA verweten haar Vlaamse ziel te hebben verkocht aan de belgicistische CD&V, terwijl het Vlaams Blok de partij is van de echte Vlamingen.
In voorgaande stelling schuilt misschien wel een kern van waarheid. Immers, door herhaaldelijk af te geven op het VB had N-VA die schepen al achter zich verbrand. Bovendien gaven de opiniepeilingen de tendens weer dat N-VA de kiesdrempel niet zou halen. Er bleef Bourgeois en co dus weinig keus over, waardoor ze in het kartel werden gedwongen. Dat betekent echter niet dat N-VA haar vlaamsgezinde karakter verliest, maar toch kunnen we ons de vraag stellen hoe CD&V zal reageren op Vlaamse eisen. Het verleden heeft al zoveel maal bewezen dat eens partijen aan de macht zijn, hun vlaamsgezindheid smelt als sneeuw voor de zon. Toch wens ik het kartel een mooie overwinning toe, omdat ik nu eenmaal graag zou zien dat de paarse meerderheid gebroken wordt. En wie weet wordt de CD&V inderdaad een ietsiepietsie vlaamsgezinder (ik weet dat ik nu naief klink, maar een mens mag dromen, nietwaar ?). Na Dehaene dacht ik dat het niet erger kon, maar Verhofstadt heeft intussen bewezen dat het wel degelijk kon. Daarom zal ik niet wenen als CD&V goed scoort, zeker niet als N-VA het verschil maakt. Het is een beetje als in het voetbal : het zou spijtig zijn mocht Beerschot Charleroi laten winnen om Antwerp te laten zakken. |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#68 |
Burger
|
![]() U bent tus tegen het CS en tegen afspraken van partijen voor de verkiezingen?
|
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() http://www.cowdance.com |
||
![]() |
![]() |
#70 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelden zo'n benepen denkende filosoof ontmoet. |
||
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat eens men de VLD kan aanspreken met iets, de CD&V/N-VA en het Vlaams Blok alle drie groot genoeg zijn om een regeringscrisis te veroorzaken. Een crisis die de federale overheid kan dwingen concessies te maken. |
||
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Als vb-er wens ik de moslim democratische partij en groen! alle succes toe! Ik hoop dat ze 4,99% halen van de stemmen. Steve Stevaert wens ik de bijstand van de VRT toe (en de andere politiek-correcte media): hij zal die nodig hebben.
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet zomaar een "te nemen of te laten"-totaalpakket. Dat pakket waar voor gestemd wordt is slechts een waardeloos vodje papier. Het is toch niet de eerste keer dat verkiezingsbeloften in de papiermand belanden ? Bijvoorbeeld die 200000 jobs al vergeten? Treffend is ook dat de SPA absoluut het migrantenstemrecht prioritair wou doordrukken, en dat terwijl al de rest véél belangrijker was.
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
13 juni zal hiervan het schoonste bewijs zijn.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |