![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is da na zo moeilijk?
Gij ontkent resoluut de werking van de maya kalender... Dus ik vraag je: wanneer zat ze er naast? Ik zeg toch, de gregoriaanse werkt, maar heeft aanpassingen nodig. De maya kalender niet, die werkt al duizenden jaren.
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer zat de maya kalender er naast? Das de vraag die ik stelde toen ik zei da flanellen zich mocht moeien, sindsdien zen we van jut naar jaar an't springen zonder da mijn vraag beantwoord wordt. Maar hij verwacht dan wel dat ik bewijzen moet leveren? LOL Toch zeg ik dan. Tis al altijd zo geweest, elke eclips is voorspeld via die kalender, dat DUIZENDEN JAREN LANG zonder enige aanpassing, zelfs geen schrikkeljaar VIER FUCKING PAGINA'S intussen!!!!!!!!!!! Geen antwoord! En wanneer ga ik een antwoord krijgen? Kan iemand mij aub tonen wanneer de maya kalender er naast zat?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 maart 2009 om 03:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ziet maar dat je tegen morgen goed uitgerust bent en niet te hard werken in je moestuintje dan anders ben je weer moe straks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Staatssecretaris
|
![]() De maya kalender is in alle opzichten nauwkeuriger dan de kalender die wij gebruiken wat impliceert dat hun astronomische en wiskundige kennis beter was dan toen we onze kalender gingen gebruiken, niet slecht voor een volk dat als primitief bestempeld word in onze geschiedenisboeken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Feit is wel dat de maya kalender iets uniek is maar de kalender is niet het enige mysterieuze in midden en zuid amerika. De olmeken bijvoorbeeld, daar weet men bitter weinig van doch zijn er sporen van gevonden in de vorm van beelden met negroïde trekken wat dus natuurlijk haaks staat tegen de huidige opvatting die de negroïde mens enkel plaats in afrika in de oudheid en er geen banden konden zijn met midden of zuid-amerika. Dan heb je nog machu picchu en tiahuanaco als bijzondere plaatsen en vergeet aub de nazca lijnen in peru niet waar nog steeds geen logische verklaring voor gevonden is. verder heb je nog de mysterieuze god in midden amerika die blank zou zijn met een baard, dit is ook een reden waarom de spanjaarden bij hun ontdekkingen in die gebieden zo hartelijk werden ontvangen omdat ze dezelfde uiterlijke trekken hadden als hun god. dan mogen we zeker de zondvloedmythe niet vergeten die in verschillende vormen gekend is bij zowat alle volkeren in de oudheid van india tot het oude sumerië, egypte en midden en zuid amerika alsook noord amerika. vele van die mythe gelijken op het verhaal van de ark van noah. er zijn gegevens bekend die een zondvloed kunnen inhouden bij het einde van de laatste ijstijd en het smelten van de ijskappen ergens tussen 12000 en 9000 v.chr. dan kunnen we het nog hebben over de goden in de oudheid en de planeet nibiru of de thuishaven van de goden. en ga zo maar door. het is duidelijk dat er meer aan de hand was in de oudheid dan wij denken. hoe of wat er allemaal juist gebeurt is zullen we nooit weten tenzij de goden van vlees en bloed terug zouden keren naar de aarde? ik denk dat we allemaal met een open mind moeten kijken naar onze geschiedenis in de oudheid en niet alles van die tijd bestempelen als primitief want daarvoor zijn de sporen die men nog heeft veel te duidelijk dat dit niet zo was. jammer dat er door jaren van ziekelijke religie aanbidding zoveel kennis bewust is vernietigd in midden en zuid amerika maar ook elders in de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() de gregoriaanse kalender *kijkt links, kijkt rechts* stopt elk jaar
en wel op 31 december de maya kalender is wat het is, een kalender. Het telt dagen, weken, maanden, wordt gebruikt om te weten hoe de maan staat, wanneer er geplant moet worden, wanneer de volgende culturele bijeenkomst is. Het doet geen voorspellingen, anders kan je hetzelfde stellen van de Druivelaar. Die zegt me ook wanneer er een nieuwe maan is in de maand september. En die stopt op 31 december. de connectie einde maya calender-einde van de wereld is geen eigenschap van de kalender zelf, maar een uitvinding van mensen die die connectie willen maken
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
een kalender op zich doet nooit geen voorspellingen dat is een feit, de kalender is enkel een instrument om de tijd in te delen om zo ons bestaan te ordenen. de voorspellingen geven we als mens eraan net zoals we als mens de religies hebben uitgevonden om bepaalde levensvragen te kunnen beantwoorden. het is voor ieder individu zelf om te oordelen of hij waarheid ziet in bepaalde voorspellingen of niet. bijgevolg zal 2012 altijd een kwestie zijn van believers en niet believers maar gelukkig zullen we binnen 3 jaar weten of de voorspelling van de maya's op een zekere waarheid berusten of niet. dus iedereen gelooft tot dan wat hij wilt, iedereen kan feiten aanhalen om al dan wel of niet te geloven in een doemscenario oneindige discussies zijn een gevolg want iemand te overtuigen die niet wilt overtuigd worden is hetzelfde als mij proberen wijs te maken dat de islam een vredelievende religie is, niet mogelijk dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Hunne witte god was wss een afstammeling van Atlantis Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Dat is respectvol, hoewel de Maya's wel lelijke offeringen op hun naam hebben staan. Al bij al, mijn vraag blijft open: de maya kalender zat er wanneer naast? En ja, het is niet omdat die eindigt dat we daarom ongerust moeten zijn. Zeker niet. Maar ze spreken wel van een overgangsfase van de vijfde zon. Volgens NASA niets aan de hand met de zon, maar ik denk dat er wel degelijk iets gaande is. Geen zonnevlekken meer, de zon gaat een zonnestorm uitsturen met maar liefst 50% meer toename, Dat van die zonnevlekken is op zich niet ZO erg, maar toch... Citaat:
Een overgangsfase? Het einde van de tijden? Laat u niets wijsmaken, niemand weet het zeker. Maar neem het toch maar niet te lichtjes, dit is geen y2k bug ofzo he
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 maart 2009 om 12:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() De Mayakalender loopt verder dan 2012.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() das de paradox he
![]()
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
*kuch* speculatie *kuch*
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niets speculatie...
Dat is gewoon zo, maar ik vermeld er wel heel proper bij niemand weet wat er ga gebeuren! Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Proleten en hun theorietjes altijd toch.
En jammer. Het zijn vaak goede en slimme mensen. Maar er is toch iets wat proletair denken onderscheidt van geschoold denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 maart 2009 om 13:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Nou en?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Sommige graven dieper dan een schoolboekske voorschrijft he...
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op zich niets om zorgen over te maken, maar wel opmerkelijk, toch?
En nou en? dus *kuch* geen speculatie *kuch*
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 maart 2009 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Ja. En dat kunnen proleten dus zelden: een bron onderscheiden van zever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zever of niet, tis geen speculatie
Of heb ik dan al iets gegeven omtrent 2012 dat niet zou gebeuren? En gij de "geschoolde" kunt nog niet één vraag beantwoorden? Neem je dat niet kwalijk, maar vraag wel dat je het even objectief bekijkt. En niet met het idee van "ah ik ben geschoold, ik ga het hier is zeggen se"...
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 maart 2009 om 13:19. |
![]() |
![]() |