Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2009, 03:18   #61
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
U kan dat inderdaad niet zeggen, want de Maya's hun kalender zat er nooit naast. Een kalender ZOVEEL OUDER DAN DE GEGORIAANSE, en de gregoriaanse aanpassing nodig heeft met schrikkeljaren, en laatst nog de klok met seconden moest aangepast worden.
De maya's waren zeer hoog ontwikkeld, en net daarom mochten ze het vuur proeven in de tijd dat ze ontdekt werden, de tijd van de dark ages. Vergeet het niet.
Wij hebben al lang de astronomische waarden niet meer, das ons ontnomen, of is dat niet duidelijk?
Ik ga Flanelscondooms voorbeeld volgen en slaapjes doen. Ik stel voor dat je morgen mijn commentaren nog eens opnieuw leest en dan reageert op mijn commentaren, want op deze manier kunnen we nog lang over en weer leuteren. No bad feelings, slaap wel en tot later.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 03:19   #62
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Is da na zo moeilijk?
Gij ontkent resoluut de werking van de maya kalender... Dus ik vraag je: wanneer zat ze er naast?

Ik zeg toch, de gregoriaanse werkt, maar heeft aanpassingen nodig. De maya kalender niet, die werkt al duizenden jaren.
Oud 6 maart 2009, 03:20   #63
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik ga Flanelscondooms voorbeeld volgen en slaapjes doen. Ik stel voor dat je morgen mijn commentaren nog eens opnieuw leest en dan reageert op mijn commentaren, want op deze manier kunnen we nog lang over en weer leuteren. No bad feelings, slaap wel en tot later.
No bad feelings, maar blijven wel vastzitten aan de eerste vraag:
Wanneer zat de maya kalender er naast?
Das de vraag die ik stelde toen ik zei da flanellen zich mocht moeien, sindsdien zen we van jut naar jaar an't springen zonder da mijn vraag beantwoord wordt.
Maar hij verwacht dan wel dat ik bewijzen moet leveren? LOL Toch zeg ik dan.
Tis al altijd zo geweest, elke eclips is voorspeld via die kalender, dat DUIZENDEN JAREN LANG zonder enige aanpassing, zelfs geen schrikkeljaar

VIER FUCKING PAGINA'S intussen!!!!!!!!!!! Geen antwoord!
En wanneer ga ik een antwoord krijgen?
Kan iemand mij aub tonen wanneer de maya kalender er naast zat?

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 maart 2009 om 03:31.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 08:22   #64
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu is mijn geest niet zo helder om zo'n significant topic te woord te staan, morgen meer. Maar zal morgenavond pas zijn hoor. Heb wat werkjes te verzetten, moet mijn moestuin op orde krijgen.
Zaterdagavond foto's ervan

ziet maar dat je tegen morgen goed uitgerust bent en niet te hard werken in je moestuintje dan anders ben je weer moe straks
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 08:24   #65
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De Maya's?

Wat was er nu zo vetjes aan hun kalender?
De maya kalender is in alle opzichten nauwkeuriger dan de kalender die wij gebruiken wat impliceert dat hun astronomische en wiskundige kennis beter was dan toen we onze kalender gingen gebruiken, niet slecht voor een volk dat als primitief bestempeld word in onze geschiedenisboeken
Oud 6 maart 2009, 08:46   #66
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
over 2012 kun je eindeloos blijven debatteren dus ik zou zeggen, wacht nog een paar jaar en dan weten we wie gelijk heeft.

Feit is wel dat de maya kalender iets uniek is maar de kalender is niet het enige mysterieuze in midden en zuid amerika.

De olmeken bijvoorbeeld, daar weet men bitter weinig van doch zijn er sporen van gevonden in de vorm van beelden met negroïde trekken wat dus natuurlijk haaks staat tegen de huidige opvatting die de negroïde mens enkel plaats in afrika in de oudheid en er geen banden konden zijn met midden of zuid-amerika.

Dan heb je nog machu picchu en tiahuanaco als bijzondere plaatsen en vergeet aub de nazca lijnen in peru niet waar nog steeds geen logische verklaring voor gevonden is.

verder heb je nog de mysterieuze god in midden amerika die blank zou zijn met een baard, dit is ook een reden waarom de spanjaarden bij hun ontdekkingen in die gebieden zo hartelijk werden ontvangen omdat ze dezelfde uiterlijke trekken hadden als hun god.

dan mogen we zeker de zondvloedmythe niet vergeten die in verschillende vormen gekend is bij zowat alle volkeren in de oudheid van india tot het oude sumerië, egypte en midden en zuid amerika alsook noord amerika.
vele van die mythe gelijken op het verhaal van de ark van noah.
er zijn gegevens bekend die een zondvloed kunnen inhouden bij het einde van de laatste ijstijd en het smelten van de ijskappen ergens tussen 12000 en 9000 v.chr.

dan kunnen we het nog hebben over de goden in de oudheid en de planeet nibiru of de thuishaven van de goden.

en ga zo maar door. het is duidelijk dat er meer aan de hand was in de oudheid dan wij denken. hoe of wat er allemaal juist gebeurt is zullen we nooit weten tenzij de goden van vlees en bloed terug zouden keren naar de aarde?

ik denk dat we allemaal met een open mind moeten kijken naar onze geschiedenis in de oudheid en niet alles van die tijd bestempelen als primitief want daarvoor zijn de sporen die men nog heeft veel te duidelijk dat dit niet zo was. jammer dat er door jaren van ziekelijke religie aanbidding zoveel kennis bewust is vernietigd in midden en zuid amerika maar ook elders in de wereld.
Oud 6 maart 2009, 10:03   #67
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

de gregoriaanse kalender *kijkt links, kijkt rechts* stopt elk jaar

en wel op 31 december

de maya kalender is wat het is, een kalender. Het telt dagen, weken, maanden, wordt gebruikt om te weten hoe de maan staat, wanneer er geplant moet worden, wanneer de volgende culturele bijeenkomst is. Het doet geen voorspellingen, anders kan je hetzelfde stellen van de Druivelaar. Die zegt me ook wanneer er een nieuwe maan is in de maand september. En die stopt op 31 december.

de connectie einde maya calender-einde van de wereld is geen eigenschap van de kalender zelf, maar een uitvinding van mensen die die connectie willen maken
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 10:20   #68
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
de gregoriaanse kalender *kijkt links, kijkt rechts* stopt elk jaar

en wel op 31 december

de maya kalender is wat het is, een kalender. Het telt dagen, weken, maanden, wordt gebruikt om te weten hoe de maan staat, wanneer er geplant moet worden, wanneer de volgende culturele bijeenkomst is. Het doet geen voorspellingen, anders kan je hetzelfde stellen van de Druivelaar. Die zegt me ook wanneer er een nieuwe maan is in de maand september. En die stopt op 31 december.

de connectie einde maya calender-einde van de wereld is geen eigenschap van de kalender zelf, maar een uitvinding van mensen die die connectie willen maken

een kalender op zich doet nooit geen voorspellingen dat is een feit, de kalender is enkel een instrument om de tijd in te delen om zo ons bestaan te ordenen.

de voorspellingen geven we als mens eraan net zoals we als mens de religies hebben uitgevonden om bepaalde levensvragen te kunnen beantwoorden.

het is voor ieder individu zelf om te oordelen of hij waarheid ziet in bepaalde voorspellingen of niet.

bijgevolg zal 2012 altijd een kwestie zijn van believers en niet believers maar gelukkig zullen we binnen 3 jaar weten of de voorspelling van de maya's op een zekere waarheid berusten of niet.

dus iedereen gelooft tot dan wat hij wilt, iedereen kan feiten aanhalen om al dan wel of niet te geloven in een doemscenario

oneindige discussies zijn een gevolg want iemand te overtuigen die niet wilt overtuigd worden is hetzelfde als mij proberen wijs te maken dat de islam een vredelievende religie is, niet mogelijk dus
Oud 6 maart 2009, 12:51   #69
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
over 2012 kun je eindeloos blijven debatteren dus ik zou zeggen, wacht nog een paar jaar en dan weten we wie gelijk heeft.

Feit is wel dat de maya kalender iets uniek is maar de kalender is niet het enige mysterieuze in midden en zuid amerika.

De olmeken bijvoorbeeld, daar weet men bitter weinig van doch zijn er sporen van gevonden in de vorm van beelden met negroïde trekken wat dus natuurlijk haaks staat tegen de huidige opvatting die de negroïde mens enkel plaats in afrika in de oudheid en er geen banden konden zijn met midden of zuid-amerika.
Beste, de Maya's zijn de Olmeken Enfin, de Olmeken zen hun voorouders.

Citaat:
verder heb je nog de mysterieuze god in midden amerika die blank zou zijn met een baard, dit is ook een reden waarom de spanjaarden bij hun ontdekkingen in die gebieden zo hartelijk werden ontvangen omdat ze dezelfde uiterlijke trekken hadden als hun god.
En die komst van de spanjaard was voorspelt op de kalender
Hunne witte god was wss een afstammeling van Atlantis

Citaat:
dan mogen we zeker de zondvloedmythe niet vergeten die in verschillende vormen gekend is bij zowat alle volkeren in de oudheid van india tot het oude sumerië, egypte en midden en zuid amerika alsook noord amerika.
vele van die mythe gelijken op het verhaal van de ark van noah.
er zijn gegevens bekend die een zondvloed kunnen inhouden bij het einde van de laatste ijstijd en het smelten van de ijskappen ergens tussen 12000 en 9000 v.chr.
En't verhaal van de slang die ons in verleiding brengt zeker ook niet vergeten.

Citaat:
ik denk dat we allemaal met een open mind moeten kijken naar onze geschiedenis in de oudheid en niet alles van die tijd bestempelen als primitief want daarvoor zijn de sporen die men nog heeft veel te duidelijk dat dit niet zo was. jammer dat er door jaren van ziekelijke religie aanbidding zoveel kennis bewust is vernietigd in midden en zuid amerika maar ook elders in de wereld.
Wat is primitief? Een continent niet volbommen met gebouwen, maar nog plaats houden voor de natuur? Dat is toch niet primitief
Dat is respectvol, hoewel de Maya's wel lelijke offeringen op hun naam hebben staan.
Al bij al, mijn vraag blijft open: de maya kalender zat er wanneer naast?

En ja, het is niet omdat die eindigt dat we daarom ongerust moeten zijn. Zeker niet. Maar ze spreken wel van een overgangsfase van de vijfde zon.
Volgens NASA niets aan de hand met de zon, maar ik denk dat er wel degelijk iets gaande is.
Geen zonnevlekken meer, de zon gaat een zonnestorm uitsturen met maar liefst 50% meer toename,
Dat van die zonnevlekken is op zich niet ZO erg, maar toch...

Citaat:
The scientists said periods of inactivity are normal for the sun, but this period has gone on longer than usual.

"It continues to be dead," said Saku Tsuneta with the National Astronomical Observatory of Japan, program manager for the Hinode solar mission. "That's a small concern, a very small concern."
Als ge beetje weet op wat de Maya's hun kalender bouwde, wast op onze cycli door heen het universum. Ge zou dus kunnen zeggen dat die cyclussen constant zijn en telkens hetzelfde/ Met ander woorden, als de lange tellling gedaan is, komen we terug op point zero.
Een overgangsfase? Het einde van de tijden? Laat u niets wijsmaken, niemand weet het zeker. Maar neem het toch maar niet te lichtjes, dit is geen y2k bug ofzo he

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 maart 2009 om 12:53.
Oud 6 maart 2009, 12:54   #70
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

De Mayakalender loopt verder dan 2012.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 13:03   #71
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

das de paradox he
Oud 6 maart 2009, 13:06   #72
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste, de Maya's zijn de Olmeken Enfin, de Olmeken zen hun voorouders.

En die komst van de spanjaard was voorspelt op de kalender
Hunne witte god was wss een afstammeling van Atlantis

En't verhaal van de slang die ons in verleiding brengt zeker ook niet vergeten.

Wat is primitief? Een continent niet volbommen met gebouwen, maar nog plaats houden voor de natuur? Dat is toch niet primitief
Dat is respectvol, hoewel de Maya's wel lelijke offeringen op hun naam hebben staan.
Al bij al, mijn vraag blijft open: de maya kalender zat er wanneer naast?

En ja, het is niet omdat die eindigt dat we daarom ongerust moeten zijn. Zeker niet. Maar ze spreken wel van een overgangsfase van de vijfde zon.
Volgens NASA niets aan de hand met de zon, maar ik denk dat er wel degelijk iets gaande is.
Geen zonnevlekken meer, de zon gaat een zonnestorm uitsturen met maar liefst 50% meer toename,
Dat van die zonnevlekken is op zich niet ZO erg, maar toch...

Als ge beetje weet op wat de Maya's hun kalender bouwde, wast op onze cycli door heen het universum. Ge zou dus kunnen zeggen dat die cyclussen constant zijn en telkens hetzelfde/ Met ander woorden, als de lange tellling gedaan is, komen we terug op point zero.
Een overgangsfase? Het einde van de tijden? Laat u niets wijsmaken, niemand weet het zeker. Maar neem het toch maar niet te lichtjes, dit is geen y2k bug ofzo he

*kuch* speculatie *kuch*
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 13:08   #73
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Niets speculatie...
Dat is gewoon zo, maar ik vermeld er wel heel proper bij niemand weet wat er ga gebeuren!

Citaat:
In point of fact, though we have many instances of the Maya recording 13.0.0.0.0 for August 11, 3114 BC, there is only one text known to record the 13.0.0.0.0 date for December 21, 2012 AD. It was found on Monument 6 from Tortuguero and the text is broken right after the date is mentioned, occulting the event that was to have been referenced.
Oud 6 maart 2009, 13:11   #74
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Proleten en hun theorietjes altijd toch.

En jammer. Het zijn vaak goede en slimme mensen. Maar er is toch iets wat proletair denken onderscheidt van geschoold denken.
Oud 6 maart 2009, 13:13   #75
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
NASA Aids in Resolving Long Standing Solar Cycle Mystery

Scientists predict the next solar activity cycle will be 30 to 50 percent stronger than the previous one and up to a year late. Accurately predicting the sun's cycles will help plan for the effects of solar storms. The storms can disrupt satellite orbits and electronics; interfere with radio communication; damage power systems; and can be hazardous to unprotected astronauts.
Citaat:
The sun goes through a roughly 11-year cycle of activity, from stormy to quiet and back again. Solar storms begin with tangled magnetic fields generated by the sun's churning electrically charged gas (plasma). Like a rubber band twisted too far, solar magnetic fields can suddenly snap to a new shape, releasing tremendous energy as a flare or a coronal mass ejection (CME). This violent solar activity often occurs near sunspots, dark regions on the sun caused by concentrated magnetic fields.
http://www.nasa.gov/home/hqnews/2006...lar_cycle.html

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 maart 2009 om 13:13.
Oud 6 maart 2009, 13:14   #76
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Nou en?
Oud 6 maart 2009, 13:15   #77
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Proleten en hun theorietjes altijd toch.

En jammer. Het zijn vaak goede en slimme mensen. Maar er is toch iets wat proletair denken onderscheidt van geschoold denken.
Ik heb dat niet zomaar van de eerste beste sites hoor
Sommige graven dieper dan een schoolboekske voorschrijft he...
Oud 6 maart 2009, 13:15   #78
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nou en?
Op zich niets om zorgen over te maken, maar wel opmerkelijk, toch?

En nou en? dus *kuch* geen speculatie *kuch*

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 maart 2009 om 13:16.
Oud 6 maart 2009, 13:16   #79
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ja. En dat kunnen proleten dus zelden: een bron onderscheiden van zever.
Oud 6 maart 2009, 13:16   #80
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zever of niet, tis geen speculatie
Of heb ik dan al iets gegeven omtrent 2012 dat niet zou gebeuren?

En gij de "geschoolde" kunt nog niet één vraag beantwoorden?
Neem je dat niet kwalijk, maar vraag wel dat je het even objectief bekijkt. En niet met het idee van "ah ik ben geschoold, ik ga het hier is zeggen se"...

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 maart 2009 om 13:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be