Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2009, 19:01   #61
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Ge vond niets objectiever dan het VB?
Wanneer ik iets niet-objectief wil lezen, dan zoek ik commentaar over het VB van de zogezegde "democratische partijen" en het vervalst gezever op ons aller TV1...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 19:02   #62
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wanneer ik iets niet-objectief wil lezen, dan zoek ik commentaar over het VB van de zogezegde "democratische partijen" en het vervalst gezever op ons aller TV1...
Ja, de DDR-democraten.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 19:58   #63
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, de DDR-democraten.
Of de D-PRK

De eerste foto is Glenn Audenaert en zijn korps van BXL

Laatst gewijzigd door Eschaton ß : 9 maart 2009 om 20:00.
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 00:15   #64
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...___.html?p=2,1

De Hollandse flikken zeggen dus dat flitspartijen 33% van de gevallen files veroorzaakte.
Oud 10 maart 2009, 02:37   #65
Cederico
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
probleem kunt ge in 1,2,3 oplossen............

stap 1 - gedurende één jaar in vlaanderen géén boetes uitschrijven of innen

stap 2 - vragen hoeveel de inkomsten zijn in dat jaar "nationaal"

stap 3 - als vlaanderen uw 50 procent van de opbrengst opeisen

et voil�*......... wedden dat de waalse emminenties ervoor zullen zorgen dat iedere deelstaat zijn eigen boetes mag beheren en dat er vrij snel een "bos" flitspalen in t'zuiden van t'land zullen uit de grond schieten.....
Goed idee! Ik zou dit plan uitvoeren, zonder enig tijdverlies! Ik ben echt benieuwd hoe ze hierop zullen reageren!
Cederico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 08:15   #66
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat van "ze flitsen daar waar het meeste gevaar dreigt" is lulkoek. Er zijn voldoende voorbeelden te vinden waar men 50 moet rijden waar geen mens begrijpt waarom. Er zijn ook banen met voortdurend afwisselend 50-70 bvb terwijl het helemaal niet duidelijk is waarom...zet daar een flitswagen... en succes dat ze hebben! Als je dan moet vernemen dat het meeste geld dan naar het franstalig landsgedeelte gaat kun je niet meer dat dat klotebelgië, die mislukte "bufferstaat", dat nooit had moeten bestaan vervloeken...
Ge moet mij maar 1 voorbeeld geven waar men maar 50 mag rijden, waar iedereen er tegen is en waar men dan ook vollebak gaat flitsen. 1 is genoeg.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 08:16   #67
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat een replieken! Trouwens, dat Brussel als gewest... weer zo'n kloteboel van onze stomme Vlaamse politiekers! Brussel is een grote stad, vol vuiligheid en vreemdelingen. Noem jij dat maar een "gewest". Ze mogen het hebben en houden van mijn part. Vlaanderen is tenslotte beter af zonder Brussel dan mét Brussel en de rest van de francofonen erbij. Tijd dat onze politiekers dat beginnen te snappen. Zonder Vlaanderen zal Brussel niet lang interessant blijven...
En die repliek dat men in Brussel niet flitst vanwege de franstalige is ok hé?
Dat was een kwalitatief antwoord dat nog eens eventjes met harde bewijzen werd voorgelegd.
Oud 10 maart 2009, 08:20   #68
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...___.html?p=2,1

De Hollandse flikken zeggen dus dat flitspartijen 33% van de gevallen files veroorzaakte.
Citaat:
Het KLPD bestrijdt dat en zegt op basis van eigen onderzoek dat bij 3 procent van de radarcontroles vorig jaar een file is ontstaan.
Beter lezen
Oud 10 maart 2009, 14:23   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
In wallonië daalde het antal verkeersslachtoffers sneller dan in Vlaanderen.
Dus Guido, op basis van uw mij onbekende statistiek, maar wie ben ik om ze tegen te spreken, ik vind geen gegevens, is dus het Waamse beleid zonder flitspalen even efficient als het vlaamse, en maken die flitspalen niet het verschil in verkeersveiligheid, integendeel ze zorgen gewoon voor het terroriseren van de weggebruiker die er alleen maar zenuwachtig van wordt of daardoor files veroorzaakt, ze zijn gewoon een exta belasting en in casu een extra transfer naar wallonie,en het basisargument van de verkeersveiligheid is dus bewezen totaal waardeloos argument.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 14:25   #70
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
Bij deze moet ik er u toch attent op maken, gezien mijn ervaring, daar ik gemiddeld zo'n 2 a 3 dagen per week beroepshalve door Brussel rond-kar dat het NIET waar is dat er daar niets of niemand werkt !
Persoonlijk ondervonden dat de parkeermeters daar meestal perfect werken en de "parkeer-controlleurs" werken er nog harder.....de betalingsbewijzen van de boetes die ik liggen heb zijn daar het bewijs van, maareuhhh..... die zijn van een privé-firma zekerst....??????
moet je die betalen of laat je die gasten gewoon 10 keer aangetekend schrijven ?
Oud 10 maart 2009, 14:25   #71
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het hier niet echt over: waarom moeten de centen van de Vlaamse boetes grotendeels cadeau gedaan worden aan de francofonen? D�*�*r gaat het vooral over. Dat de Walen geen flitspalen willen zetten is hun zaak en hun doden. Maar daarom de Vlamingen weer eens bestelen? Uit gewoonte?
Jamaar een beetje geduld mijn vriend, mijn argumentatie komt nog...
Oud 10 maart 2009, 15:10   #72
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Waarschijnlijk een regelingske dat is afgesproken tijdens Lambermont als een soort compensatie...

Kan mij niet bommen. Ander topic...
Oud 10 maart 2009, 19:31   #73
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Ge moet mij maar 1 voorbeeld geven waar men maar 50 mag rijden, waar iedereen er tegen is en waar men dan ook vollebak gaat flitsen. 1 is genoeg.
Beetje serieus blijven... alsof jij geen straten kent waar zo goed als nooit een ongeval gebeurt waar men dan 50 op plakt, en ineens weer 70 een eindje verder en weer 50 nog eens een eindje verder... terwijl er niets aan de omgeving is veranderd, tenzij misschien een agglomeratie-plakkaat!
Hier aan de kust zijn er zo meerdere plaatsen! Onlangs op de Koninklijke baan richting Oostende ter hoogte van het voormalige Militaire Hospitaal: tot daar km's aan één stuk 70 per uur, ineens een hondertal meter 50 per uur, dan weer 70 per uur daar waar de baan eigenlijk overal "gelijk is! Stond er tussen die twee 70's onlangs een flitsauto... de ene na de andere hing er aan. Nu zijn we een maandje verder... en zonder dat er iets veranderde aan de baan is het nu gewoon overal 70! Eén van de vele rariteiten op onze wegen... maar jij kunt niet één voorbeeld opnoemen???

Laatst gewijzigd door andev : 10 maart 2009 om 19:35.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 21:00   #74
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Beetje serieus blijven... alsof jij geen straten kent waar zo goed als nooit een ongeval gebeurt waar men dan 50 op plakt, en ineens weer 70 een eindje verder en weer 50 nog eens een eindje verder... terwijl er niets aan de omgeving is veranderd, tenzij misschien een agglomeratie-plakkaat!
Hier aan de kust zijn er zo meerdere plaatsen! Onlangs op de Koninklijke baan richting Oostende ter hoogte van het voormalige Militaire Hospitaal: tot daar km's aan één stuk 70 per uur, ineens een hondertal meter 50 per uur, dan weer 70 per uur daar waar de baan eigenlijk overal "gelijk is! Stond er tussen die twee 70's onlangs een flitsauto... de ene na de andere hing er aan. Nu zijn we een maandje verder... en zonder dat er iets veranderde aan de baan is het nu gewoon overal 70! Eén van de vele rariteiten op onze wegen... maar jij kunt niet één voorbeeld opnoemen???
Of de lange sliert fitsbakken op de Lambermont (nog 1 van de weinige plaatsen waar er af en toe 1tje functioneert) Overal 50km, Overal gelijk rood, Overal gelijk groen. Idioot gewoon. In Hasselt kom ik al niet meer, ne keer dat ge op diene 50km/u ring zit, verword ge automatisch tot Limburger...
Oud 10 maart 2009, 21:14   #75
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Of de lange sliert fitsbakken op de Lambermont (nog 1 van de weinige plaatsen waar er af en toe 1tje functioneert) Overal 50km, Overal gelijk rood, Overal gelijk groen. Idioot gewoon. In Hasselt kom ik al niet meer, ne keer dat ge op diene 50km/u ring zit, verword ge automatisch tot Limburger...
LOL

kwist ni dat je op de kleine ring nog maar 50 mag rijden
vroeger was dat 70

op de grote ring ist 90

ben een tijdje veel naar Hasselt geweest maar dat is ondertussen al meer dan 6 jaar geleden.
ik wil graag Hasselt nog is een bezoekje brengen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 23:12   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je moet natuurlijk een beetje statistieken lezen

http://www.statbel.fgov.be/downloads...ts2002_3NL.xls

De reden voor ongevallen nr 1 is niet omdat mensen door het rood rijden (we spreken dus anno 2002 toen er nog de helft van de flitspalen niet stonden dan nu) maar weldegelijk controleverlies over het stuur, en verkeerd voorrang geven... De rest is dus peanuts. Want die twee verklaren 70-80% van de ongevallen.

Dus er is nergens spraken van overdreven snelheid, en evenmin sprake van door het rood rijden in deze analyse.

De reden waarom de mense DOOD gaan in een ongeluk, is controleverlies over het stuur... deze alleen verklaart al 60% van de doden.. Uiteraard verklaart het voorraang regels nog eens 20% van de doden, maar geen voorraang geven is dus stukken minder gevaarlijk.
Als je een ongeluk hebt met afgesleten banden, of omwille van onvoldoende straatverlichting dan zijn dit de grote oorzaken in verhouding tot het aantal ongevallen heb je hier 7% kans om dood te gaan...

Wat je ook ziet is dat Walen 2.7% van de ongevallen sterven, terwijl vlamingen maar in 1.24% van de ongevallen sterven...

Dus als er één punt is dat er moet gewerkt worden is hoe voorkom je controleverlies op het stuur of kan de auto niet zelf sturen...

Dus steve is beginnen flitspalen zetten, en zoals het mij verwonderde dat een cafébaas het licht kan zien branden, zo ook denk ik dat hij er wel in geslaagd is de vlaming te doen geloven dat die flitspalen minder doden geven, terwijl er niet eens 35 mensen sterven door door het rood te rijden; kun je niet eens door alle lichten uit te rusten met flitspalen 35 mensenlevens redden... versus de 1000...

Dus er is op geen enkele manier een logisch verband tussen het zetten van flitspalen en het dalen van het aantal doden.

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 maart 2009 om 23:18.
Oud 11 maart 2009, 08:27   #77
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En waar die 50 is is zeker een zebrapad ?
Oud 11 maart 2009, 08:29   #78
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Op de kleine ring is dat dan ook normaal dat het 50 is. Dat is bvb in leuven niet anders.
Als gij daar een probleem mee hebt moet ge u laten verzorgen.

PS:Ge kunt blijkbaar wel een opmerking maken dat ik 1 woordje in een zin ben vergeten maar zonder dt fouten schrijven is te moeilijk voor u.

Laatst gewijzigd door monza : 11 maart 2009 om 08:29.
Oud 11 maart 2009, 08:30   #79
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
LOL

kwist ni dat je op de kleine ring nog maar 50 mag rijden
vroeger was dat 70

op de grote ring ist 90

ben een tijdje veel naar Hasselt geweest maar dat is ondertussen al meer dan 6 jaar geleden.
ik wil graag Hasselt nog is een bezoekje brengen.
De tijd dat ge 70 mocht rijden op de kleine ring in hasselt is wel ongeveer 20 jaar geleden.
Oud 11 maart 2009, 10:33   #80
Moldau
Vreemdeling

Standaard

Dus als we als vlaming slim willen zijn, houden we ons aan de snelheid die, al dan niet terecht opgelegd is, zodat de walen minder geld krijgen van het boetefonds. Probleem is dan toch van de baan, of niet?
Moldau is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be