![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amerika praat vandaag nog altijd over "DE DAG DER SCHANDE" omdat Japan de VS aanviel zonder oorlogsverklaring. EN nu heeft de VS Afganistan, Irak, Joegoslavië,... aangevallen zonder oorlogsverklaring. Dus moeten de verantwoordelijken voor een tribunaal komen wegens oorlogsmisdaden. En als België daar mee meedoet, dan zijn zij OOK bezig met terroristische aanvallen. Maar de VS heeft geen oorlogsverklaring ingediend omdat ze dan de Taliban zouden moeten erkennen als de wettelijke machthebbers. Maar toen ze de Taliban op 10 september een massa geld hebben gegeven (voor hun inspanningen tegen de heroïnetrafiek, beweren ze zelf), was die Taliban-regering ineens wél legitiem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() Citaat:
En de VS hebben de Taliban-regering wel degelijk een ultimatum gesteld. Uw info over de Japanse bedoelingen inzake Pearl Harbor klopt ook al helemaal niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ja, ik ben van mening dat de slachtoffers van 9/11 onschuldig waren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens de vergelijking niet tussen de geallieerden in WOII en Osama Bin laden. Dat lijkt mij op een koeievlaai te vergelijken met een dakvenster...
<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt"><FONT color=#000000><FONT face="Times New Roman">Je lichaam bestaat in wezen uit leegte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() "oorlog tussen al Qaida en de VS"
"Chamberlain" "oorlogsverklaring Japan net niet klaar voor Pearl Harbour" "Osama wilt..." "Shell belooft gat in ozon-laag te repareren als we vanaf nu allemaal alleen nog bij hun gaan tanken" Misschien dat terroristen in spé opkijken naar Osama, maar dat hij zou beslissen wie of wat er wanneer ontploft, is de grootste larie. Die gast komt veel op tv, zet de Amerikanen bij momenten voor schut en zijn steun aan opleidingskampen zorgde ervoor dat flink wat mujahideen net ietske meer technisch bekwaam zijn dan de gemiddelde schapenhoeder. Maar 't is gene commander in chief met onderdanen, geen voorzitter van een vereniging, enkel het uithangbord van een zeer veelzijdige beweging met splintergroepjes die soms samenwerken, vaak hun eigen doelen hebben en meer door verschillen dan door gelijkenissen gekenmerkt worden. 'n veralgemening als "de moslimterorristen" is even werkbaar als "de christenen" maar dat houdt politici en pers natuurlijk niet tegen er kwistig gebruik van te maken. Sommige forum-leden rekenen Marokkaanse adolescenten die hun auto bekrassen er ook toe ![]() Yep, geen betere vrijbrief voor een regering dan een vage vijand zijn aanbod is een leeg gebaar: de man kan weinig of geen toekomstige aanslagen tegenhouden, hij kan geen geldige eisen voorleggen om over te onderhandelen en hij wordt door iedere staat als een misdadiger beschouwd. ik wil de man zijn proces niet maken, maar zijn lot staat vast: blijven onderduiken of gepakt worden.
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vanuit praktisch oogpunt zou het nog het beste zijn mocht OBL op een mooie dag herleid worden tot een vuile veeg tegen één of andere Pakistaanse rotswand na een goed gerichte luchtaanval. Nog net genoeg fragmentjes om uit te maken dat het de man zelf is, maar onherkenbaar genoeg om een personencultus etc... onmogelijk te maken. Korte zakelijke aankondiging in de pers en dan over naar de orde van de dag.
OBL is niet het grote gevaar of het masterbrein... Hij is enkel een symbool, een ikoon voor het bommenleggend krapuul. Als ze hem levend zouden pakken of zijn lijk zouden meebrengen uit de bergen, dan zit je m.i. met een probleem..... Waakzaam blijven en goed op onze meubels letten, dat is de boodschap.
![]() |
#72 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn uitgangspunt is: Al Qaeda (en andere terrorristische organisaties) zijn in een oorlog verwikkeld met de VS, en beide partijen vertonen identiek dezelfde minachting voor mensenleven. Door te opteren voor een inval in Irak en daar duizenden mensen om te brengen heeft de VS zijn moral highground kwijtgespeeld. In dit conflict is er geen onderscheid meer tussen "de goeden" en "de slechten". Bijgevolg vind ik dat we de woorden van Osama even aandachtig moeten beluisteren als die van Bush. Zijn het leugens? Mogelijk wel, maar hoeveel leugens heeft Bush ons al niet op de mouw gespeld? Lees eens rustig een speech van Osama na. Hij is doet tenminste niet hypocriet over zijn intenties. Als er 1 parallel mag getrokken worden met WOII dan is het deze: een volk heeft het recht zich met alle mogelijke middelen te verdedigen tegen een aggressor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En trouwens, volgens jouw laatste redenering is dan ook iedereen die een wapen vastneemt een strijder, en dus een legitiem doelwit. Terroristen zijn de grootste lafaards die er zijn, een groot verschil met de Amerikaanse en andere strijdmachten in Irak of Afghanistan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
uitgangspunt is verkeerd, voor terroristen zijn burgerslachtoffers een middel, voor de coalition of the willing zijn ze voorlopig een spijtig bij-effect. De dag dat ze clusterbommen afwerpen boven Falluhja of Baghdad, slik ik m'n woorden in. @Calle: elke mens met een geweer in een oorlogssituatie zonder of met het verkeerde uniform wordt beschouwd als legitimate target. Logisch...
![]() |
![]() |
#75 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Volledig mee akkoord. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laten we een analogie stellen. Ik heb mij juist een M16 machinegeweer gekocht, en ik wil een beetje oefenen. Ik plaats een schietschijf op de speelplaats van een lagere school. Ik doe mijn best om enkel de schietschijf te raken, maar ik dood per ongeluk een kind. Mag ik mij verdedigen met het argument "ik heb nochtans mijn best gedaan om niemand te raken, dit slachtoffer is een spijtig bij-effect" ? Volgens u wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moest OBL over dezelfde middelen beschikken dan zou hij honderdduizenden doden maken. Moest hij over een atoombom gebruiken zou hij die zeker gebruiken. Er is dus wel degelijk een hemelsbreed verschil tussen hem en Amerika. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vandaag de dag zijn die complexen waarschijnlijk beter bewaakt, maar voor 9/11 was het een fluitje van een cent om daar een aanval op te lanceren. Een S.W.A.T.-team van een 10-tal terorristen en de klus is geklaard.
![]() |
![]() |
#79 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dit is echt het laatste wat ik er van zeg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Flippend Rund, uw redenering houdt geen steek.
1) beweren dat er in Irak of Afghanistan geen oorlog was? Kom nou. Vraag dat maar eens aan de Afghanen en Irakezen. 2) Net zoals alle mogendheden die in een oorlog verwikkeld zijn kozen de geallieerden in WOII ook voor een strategie waarbij onschuldige burgerslachtoffers vielen. Honderdduizenden zelfs. De enige alternatieve strategie bestond erin om niets te doen. Dat was toen uiteraard onaanvaardbaar. En dat is in de oorlog tegen Bin Laden even onaanvaardbaar. |
![]() |
![]() |