Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2009, 00:29   #61
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Ja, die heb je natuurlijk ook. En de piepkleine of juist boomlange graatmageren, die mag je ook niet vergeten.
Het zijn vaak die piepkleine etterkes die het grootste bakkes opzetten terwijl ze eens durven vergeten dat de grote broer er niet bij staat
Oud 22 maart 2009, 00:34   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Kijk wie we daar hebben... Hoe was het vandaag achter de kassa van de Carrefour?

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 09:55   #63
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

I s er wat mis met mensen die werken misschien? En dan vooral achter kassa's?
Bepaald kleinerende en onverdraagzame opmerking!
Maar om op het onderwerp terug te komen;Vlamingen zijn juist erg tolerant; maar beginnen te begrijpen dat je met tolerantie alleen niet echt opschiet; getuige 40 jaar gebrek aan integratie.
Vlamingen willen dus niet meer tolerant zijn als er geen actieve participatie is van degene waar steeds tolerantie voor nodig is om aan te zetten tot een minimale attitude die bijdraagt tot een diverse samenleving.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 10:25   #64
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alleen spijtig dat de instroom van laaggeschoolde allochtonen, evenredig blijkt te zijn, met de graad van onverdraagzaamheid van de autochtonen.
De tienpuntenvraag is dan ook. Wat klopt er niet in het verhaal ? Wat tracht men ons nu allemaal weer wijs te maken ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 10:29   #65
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alleen spijtig dat de instroom van laaggeschoolde allochtonen, evenredig blijkt te zijn, met de graad van onverdraagzaamheid van de autochtonen.
De tienpuntenvraag is dan ook. Wat klopt er niet in het verhaal ? Wat tracht men ons nu allemaal weer wijs te maken ?
Dus de laaggeschoolde allochtonen zouden laaggeschoold zijn omwille van de onverdraagzaamheid van de allochtonen?
Oud 22 maart 2009, 14:34   #66
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Dus de laaggeschoolde allochtonen zouden laaggeschoold zijn omwille van de onverdraagzaamheid van de allochtonen?
? tenzij dat met de laatste allochtonen, autochtonen is bedoeld.
Maar waarom laaggeschoolde allochtonen, laaggeschoold zijn, dat zal dan wel zijn reden hebben. Maar de tienpuntenvraag blijft toch, waarom laaggeschoolde allochtonen, mordikus willen migreren naar streken met onverdraagzame autochtonen. Hier klopt iets niet ?
Oud 22 maart 2009, 14:42   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij hebt blijkbaar een andere één zender, je weergave doet de waarheid toch wat geweld aan.
Behalve "Brusselaars zouden dan weer het meest verdraagzaam zijn" klopt er eigenlijk niets.
"Dit heeft met algemene ontwikkelling te maken,volgens het CGSR." werd helemaal niet gezegd.

"Eén op drie Belgen intolerant tegenover etnische minderheden
...
Ook blijkt dat 32 procent van de respondenten sommige rassen begaafder vindt dan andere. Niet alle resultaten zijn echter negatief: 55 procent van de ondervraagden meent dat de aanwezigheid van verschillende culturen een verrijking voor onze samenleving vormt.
...
"De meest opvallende conclusie is dat Belgen zich toleranter blijken op te stellen tegenover etnische minderheden naarmate ze regelmatig of dagelijks contact hebben met hen", aldus De Witte. Zo zijn Walen en Vlamingen vrij negatief over de vier bevolkingsgroepen, terwijl inwoners van Brussel - één grote nationaliteitenmix - positiever tegenover die mensen staan."

bron http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...derheden.dhtml

Op het nieuws werd ook gezegd dat jongeren en hoger geschoolden toleranter zijn, ouderen en lager geschoolden minder tolerant.
hihi

bij nader inzien hebben jullie toch dezelfde "één" zender
wat een opluchting.
Ik denk niet dat we dezelfde één-zender gezien hebben.
Kan je uitleggen waarom wel?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 14:46   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

in zulke enquêtes vraag ik me in feite af wie ze bedoelden met "vlamingen" en "walen"? Wordt er voorgesorteerd op etnische afkomst? of vragen ze aan bipatriden om "vlaming" in te vullen?

Wordt er trouwens ook gespecifieerd wat men bedoelt met "allochtonen"? Of zitten de aziatische en amerikaanse "allochtonen" mee in de geviseerde groep? Het zou een hoop "vooroordelen" kunnen verduidelijken: "hoezo de helft van de gevangenispopulatie zijn allochtonen"? wat een vooroordeel zeg! Er zijn helemaal niet zoveel aziaten opgesloten in jullie gevangenissen, gijlie vooroordeelse racisten!

trouwens: hoe komt het dat aziaten bij diezelfde rassiestische autochtonen dan wèl geschoold geraken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 maart 2009 om 14:49.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 15:16   #69
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in zulke enquêtes vraag ik me in feite af wie ze bedoelden met "vlamingen" en "walen"? Wordt er voorgesorteerd op etnische afkomst? of vragen ze aan bipatriden om "vlaming" in te vullen?

Wordt er trouwens ook gespecifieerd wat men bedoelt met "allochtonen"? Of zitten de aziatische en amerikaanse "allochtonen" mee in de geviseerde groep? Het zou een hoop "vooroordelen" kunnen verduidelijken: "hoezo de helft van de gevangenispopulatie zijn allochtonen"? wat een vooroordeel zeg! Er zijn helemaal niet zoveel aziaten opgesloten in jullie gevangenissen, gijlie vooroordeelse racisten!

trouwens: hoe komt het dat aziaten bij diezelfde rassiestische autochtonen dan wèl geschoold geraken?
De antwoorden op je vragen lees je in de resultaten van de studie.
Onderaan deze pagina vind je de link.
http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=119
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 15:36   #70
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
? tenzij dat met de laatste allochtonen, autochtonen is bedoeld.
Maar waarom laaggeschoolde allochtonen, laaggeschoold zijn, dat zal dan wel zijn reden hebben. Maar de tienpuntenvraag blijft toch, waarom laaggeschoolde allochtonen, mordikus willen migreren naar streken met onverdraagzame autochtonen. Hier klopt iets niet ?
Waarom zouden laaggeschoolden dan willen migreren naar streken met onverdraagzame autochtonen?

Men zou juist toch het tegenovergestelde willen, toch?
Oud 22 maart 2009, 16:27   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Waarom zouden laaggeschoolden dan willen migreren naar streken met onverdraagzame autochtonen?

Men zou juist toch het tegenovergestelde willen, toch?
Het feit is wel een feit. Misschien eens aan de allochtonen zelf vragen.
Ben benieuwt naar het antwoord.
Oud 22 maart 2009, 16:29   #72
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Vandaag op het nieuws van EEN:

Volgens het centrum voor gelijke kansen en rasismebestrijding blijkt dat Vlamingen het minst verdraagzaam zijn t.o.v minderheidsgroepen zoals:
Allochtonen, Joden en Homo's.Brusselaars zouden dan weer het meest verdraagzaam zijn, maar de Walen dan weer iets minder.

Sterk punt is: wie hoge scholingsgraad heeft gedaan, is veel minder onverdraagzaam dan iemand uit de beroepsklas.Dit heeft met algemene ontwikkelling te maken,volgens het CGSR.

Enige reacties ? ...
Oud nieuws.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 16:40   #73
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De antwoorden op je vragen lees je in de resultaten van de studie.
Onderaan deze pagina vind je de link.
http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=119
thnx, ik wou die juist gaan zoeken
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 17:34   #74
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Het feit is wel een feit. Misschien eens aan de allochtonen zelf vragen.
Ben benieuwt naar het antwoord.
Misschien willen ze wel imigreren omdat ze weten dat de Belgen 1/3 van hun salaris moeten afgeven aan hun.
Oud 22 maart 2009, 18:01   #75
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind de uitlatingen van dat centrum kleinerend en stigmatiserend tegenover Vlamingen.
1. Nergens lees ik wie als Belg beschouwd wordt, is dat iedereen ongeacht origine met een Belgisch paspoort? Want dat zijn allemaal Belgen.

2. "De studie bevestigt de hardnekkigheid van negatieve gevoelens en van etnocentrische, xenofobe en racistische vooroordelen onder de Belgische bevolking."
Hier wordt handig conclusie aan vaststelling verbonden; er zijn negatieve gevoelens maar daar kunnen helemaal andere oorzaken voor zijn dan xenofobie, of rascisme.
Onveiligheid, toenemende criminaliteit en overlast bijvoorbeeld bepalen ook de beeldvorming over groepen; er werd niet gepeild of dit evengoed een verklaring is.

3.Uit de studie blijkt dat een meerderheid van de ondervraagde Belgen (42%) zich tolerant opstelt tegenover etnische minderheden, maar dat 31% van de ondervraagden zich intolerant toont. Enkele verontrustende cijfers: 33% vindt dat sommige rassen begaafder zijn dan andere; 60% van de ondervraagden gaven aan dat racistische reacties in bepaalde gevallen te rechtvaardigen zijn; ongeveer 40% vindt dat de minderheidsgroepen naar België komen om te profiteren van de sociale zekerheid en 50% koppelt de toename van criminaliteit aan hun komst naar België; enz
Wanneer 33 procent denkt dat het ene ras begaafder is dan het andere is dat fout.
Maar die beeldvorming komt mogelijk ook omdat grote groepen weinig actief bijdragen om het economisch beter te doen, waardoor dergelijke negatieve beeldvorming ontstaat.
En wat bedoelt 60 procent met de mening dat rascisme soms kan? Bedoelen ze dan dat je kutmarrokaan mag roepen tegen ettertjes die vooral hun Marokkaan zijn gebruiken om een ettertje te wezen, bedoel je dat an een Afrikaans koppel een woning geweigerd mag worden, of dat je soms gewoon omdat je zin hebt" stomme neger" geroepen mag worden?
Voor mij is dat allemaal niet gelijk; ik vind dat je kutmarrokaan mag roepen naar Marokkanen die zich kut gedragen maar iedereen gelijk hoort te behandelen op de woningmarkt en dat de opmerking over dom zijn en neger een plat rascistisch vooroordeel is. Nergens blijkt uit die studie waar we eigenlijk over praten.En mogelijk zijn de negatieve gevoelens ivm sociale zekerheid en criminaliteit zeer terecht!

4.Uiteraard zijn er ook positieve tendensen terug te vinden in de studie. Zo gaf 55% van de ondervraagden aan dat de aanwezigheid van verschillende culturen een verrijking voor onze samenleving inhoudt. Bijna de helft zegt positieve ervaringen met personen van etnische minderheden gehad te hebben en beschouwt het als een voordeel dat er verschillende godsdiensten in een land zijn, enz.

Toch bevestigt deze studie duidelijk dat er bij de Belgen veel negatieve gevoelens, angsten en vooroordelen heersen die wijzen op een hardnekkige kern van etnocentrisme, xenofobie en racisme. Het is echter geen homogeen beeld: het gaat van een radicale intolerantie over een ambivalente of aarzelende houding tot een militante tolerantie.

Dat is dus onzin.De studie bewijst dat er bij Belgen ook ten opzichte van multiculturaliteit negatieve gevoelens zijn, waarbij onderwerpen zoals de sociale zekerheid en criminaliteit samen met negatieve beeldvorming over groepen een rol speelt.
Maar toch zijn Belgen meestal tolerant en staan ze open voor positieve ervaringen met anderen, los van negatieve beeldvorming over groepen. De militante tolerantie is een even groot probleem als radicale intoleratie. Bovendien kun je maar vergelijken als je ook de etnische minderheden zelf onderzoek op intolerantie. Maar dat kan natuurlijk een centrum voor gelijke kansen niet doen; die gelijkheid moet juist bestreden worden; met flutstudies die vooroordelen en schuldgevoel bij Belgen er weer flink instampt. Binnenkort krijgen we weer discussie over verplichte quota op werkvloeren, nodig voor die rascistische Belg!

3.
Oud 22 maart 2009, 18:05   #76
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik ben schuldig aan veel dingen die het Centrum als racistisch en problematisch bestempelt, maar ik ben er zeker van dat ik niet bijdraag aan een sfeer van onverdraagzaamheid. Deze gedachtepolitie denkt het monopolie over de waarheid te hebben over onze samenleving...

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 22 maart 2009 om 18:06.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 18:06   #77
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik ben schuldig aan veel dingen die het Centrum als racistisch en problematisch bestempelt, maar ik ben er zeker van dat ik niet bijdraag aan een sfeer van onverdraagzaamheid. Deze gedachtepolitie denkt het monopolie over de waarheid te hebben over onze samenleving...
Dat zullen zij wel beslissen...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 18:10   #78
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee hoor; dat beslist het gezond verstand en niet dat centrum met flutstudie! Er zitten wel boeiende dingen in maar daar wordt niets mee gedaan; de resultaten worden gebruikt om eigen agenda te bekrachtigen; integratie hangt af van onze tolerantie!
Oud 22 maart 2009, 18:12   #79
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Zelf ben ik van gemengde afkomst en ik ben altijd gekant geweest tegen de gedachtenpolitie die ons een unieke lezing voorschrijft van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog, van de samenlevingsproblemen, van de internationale politiek, ...

Het wordt tijd dat we ons van dergelijke complexen bevrijden en open en onbevooroordeeld de realiteit aanschouwen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 maart 2009 om 18:12.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 18:14   #80
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zelf ben ik van gemengde afkomst en ik ben altijd gekant geweest tegen de gedachtenpolitie die ons een unieke lezing voorschrijft van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog, van de samenlevingsproblemen, van de internationale politiek, ...

Het wordt tijd dat we ons van dergelijke complexen bevrijden en open en onbevooroordeeld de realiteit aanschouwen.
Ik denk dat het wel iets verder gaat dan complexen. Tenslotte heeft de Belgische staat WW2 gebruikt om de vlaming te fnuiken. Daarom de wetten die de leugens bekrachtigen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be