![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() I s er wat mis met mensen die werken misschien? En dan vooral achter kassa's?
Bepaald kleinerende en onverdraagzame opmerking! Maar om op het onderwerp terug te komen;Vlamingen zijn juist erg tolerant; maar beginnen te begrijpen dat je met tolerantie alleen niet echt opschiet; getuige 40 jaar gebrek aan integratie. Vlamingen willen dus niet meer tolerant zijn als er geen actieve participatie is van degene waar steeds tolerantie voor nodig is om aan te zetten tot een minimale attitude die bijdraagt tot een diverse samenleving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen spijtig dat de instroom van laaggeschoolde allochtonen, evenredig blijkt te zijn, met de graad van onverdraagzaamheid van de autochtonen.
De tienpuntenvraag is dan ook. Wat klopt er niet in het verhaal ? Wat tracht men ons nu allemaal weer wijs te maken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom laaggeschoolde allochtonen, laaggeschoold zijn, dat zal dan wel zijn reden hebben. Maar de tienpuntenvraag blijft toch, waarom laaggeschoolde allochtonen, mordikus willen migreren naar streken met onverdraagzame autochtonen. Hier klopt iets niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je uitleggen waarom wel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in zulke enquêtes vraag ik me in feite af wie ze bedoelden met "vlamingen" en "walen"? Wordt er voorgesorteerd op etnische afkomst? of vragen ze aan bipatriden om "vlaming" in te vullen?
Wordt er trouwens ook gespecifieerd wat men bedoelt met "allochtonen"? Of zitten de aziatische en amerikaanse "allochtonen" mee in de geviseerde groep? Het zou een hoop "vooroordelen" kunnen verduidelijken: "hoezo de helft van de gevangenispopulatie zijn allochtonen"? wat een vooroordeel zeg! Er zijn helemaal niet zoveel aziaten opgesloten in jullie gevangenissen, gijlie vooroordeelse racisten! trouwens: hoe komt het dat aziaten bij diezelfde rassiestische autochtonen dan wèl geschoold geraken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 maart 2009 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onderaan deze pagina vind je de link. http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=119 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men zou juist toch het tegenovergestelde willen, toch? ![]()
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben benieuwt naar het antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Misschien willen ze wel imigreren omdat ze weten dat de Belgen 1/3 van hun salaris moeten afgeven aan hun.
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de uitlatingen van dat centrum kleinerend en stigmatiserend tegenover Vlamingen.
1. Nergens lees ik wie als Belg beschouwd wordt, is dat iedereen ongeacht origine met een Belgisch paspoort? Want dat zijn allemaal Belgen. 2. "De studie bevestigt de hardnekkigheid van negatieve gevoelens en van etnocentrische, xenofobe en racistische vooroordelen onder de Belgische bevolking." Hier wordt handig conclusie aan vaststelling verbonden; er zijn negatieve gevoelens maar daar kunnen helemaal andere oorzaken voor zijn dan xenofobie, of rascisme. Onveiligheid, toenemende criminaliteit en overlast bijvoorbeeld bepalen ook de beeldvorming over groepen; er werd niet gepeild of dit evengoed een verklaring is. 3.Uit de studie blijkt dat een meerderheid van de ondervraagde Belgen (42%) zich tolerant opstelt tegenover etnische minderheden, maar dat 31% van de ondervraagden zich intolerant toont. Enkele verontrustende cijfers: 33% vindt dat sommige rassen begaafder zijn dan andere; 60% van de ondervraagden gaven aan dat racistische reacties in bepaalde gevallen te rechtvaardigen zijn; ongeveer 40% vindt dat de minderheidsgroepen naar België komen om te profiteren van de sociale zekerheid en 50% koppelt de toename van criminaliteit aan hun komst naar België; enz Wanneer 33 procent denkt dat het ene ras begaafder is dan het andere is dat fout. Maar die beeldvorming komt mogelijk ook omdat grote groepen weinig actief bijdragen om het economisch beter te doen, waardoor dergelijke negatieve beeldvorming ontstaat. En wat bedoelt 60 procent met de mening dat rascisme soms kan? Bedoelen ze dan dat je kutmarrokaan mag roepen tegen ettertjes die vooral hun Marokkaan zijn gebruiken om een ettertje te wezen, bedoel je dat an een Afrikaans koppel een woning geweigerd mag worden, of dat je soms gewoon omdat je zin hebt" stomme neger" geroepen mag worden? Voor mij is dat allemaal niet gelijk; ik vind dat je kutmarrokaan mag roepen naar Marokkanen die zich kut gedragen maar iedereen gelijk hoort te behandelen op de woningmarkt en dat de opmerking over dom zijn en neger een plat rascistisch vooroordeel is. Nergens blijkt uit die studie waar we eigenlijk over praten.En mogelijk zijn de negatieve gevoelens ivm sociale zekerheid en criminaliteit zeer terecht! 4.Uiteraard zijn er ook positieve tendensen terug te vinden in de studie. Zo gaf 55% van de ondervraagden aan dat de aanwezigheid van verschillende culturen een verrijking voor onze samenleving inhoudt. Bijna de helft zegt positieve ervaringen met personen van etnische minderheden gehad te hebben en beschouwt het als een voordeel dat er verschillende godsdiensten in een land zijn, enz. Toch bevestigt deze studie duidelijk dat er bij de Belgen veel negatieve gevoelens, angsten en vooroordelen heersen die wijzen op een hardnekkige kern van etnocentrisme, xenofobie en racisme. Het is echter geen homogeen beeld: het gaat van een radicale intolerantie over een ambivalente of aarzelende houding tot een militante tolerantie. Dat is dus onzin.De studie bewijst dat er bij Belgen ook ten opzichte van multiculturaliteit negatieve gevoelens zijn, waarbij onderwerpen zoals de sociale zekerheid en criminaliteit samen met negatieve beeldvorming over groepen een rol speelt. Maar toch zijn Belgen meestal tolerant en staan ze open voor positieve ervaringen met anderen, los van negatieve beeldvorming over groepen. De militante tolerantie is een even groot probleem als radicale intoleratie. Bovendien kun je maar vergelijken als je ook de etnische minderheden zelf onderzoek op intolerantie. Maar dat kan natuurlijk een centrum voor gelijke kansen niet doen; die gelijkheid moet juist bestreden worden; met flutstudies die vooroordelen en schuldgevoel bij Belgen er weer flink instampt. Binnenkort krijgen we weer discussie over verplichte quota op werkvloeren, nodig voor die rascistische Belg! 3. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben schuldig aan veel dingen die het Centrum als racistisch en problematisch bestempelt, maar ik ben er zeker van dat ik niet bijdraag aan een sfeer van onverdraagzaamheid. Deze gedachtepolitie denkt het monopolie over de waarheid te hebben over onze samenleving...
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 22 maart 2009 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor; dat beslist het gezond verstand en niet dat centrum met flutstudie! Er zitten wel boeiende dingen in maar daar wordt niets mee gedaan; de resultaten worden gebruikt om eigen agenda te bekrachtigen; integratie hangt af van onze tolerantie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt tijd dat we ons van dergelijke complexen bevrijden en open en onbevooroordeeld de realiteit aanschouwen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 maart 2009 om 18:12. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: