![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() welk recht is dat?
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaan we dit gezeurniet skippen en direct beginnen over de liberale baroniën met privémilities die constant oorlog gaan voeren en ofwel de arbeidersklasse onderdrukken ofwel de revolutie tegen het grootkapitaal gaan beginnen?
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'moeilijkheid' ligt in het bepalen wat een misdaad is en in de tweede plaats in het achterhalen of iemand een dergelijke (mis)daad heeft begaan. Je hebt dus de 'onderscheidingsvraag' (wat is een daad en wat is een mis-daad) en daarna heb je de vraag naar de feiten (komen de daden van iemand overeen met iets wat we als een misdaad beschouwen). 'Wie' daarover beslist is een vraag naar de concrete instituties. In ons Belgenland zijn dat de rechters; dat is de formele titel voor iemand die oordeelt of iemand schuldig is of niet en wat de straf behoort te zijn. (Al dan niet geassisteerd met jury's en dergelijke.) De (belangrijkere) vraag is naar de instituties die deze rechters de macht geven om een relevant oordeel te geven. Een definitie van diefstal is niet moeilijk, ook niet van moord. Diefstal is het wegnemen van een goed dat toebehoort aan iemand anders. (De 'moeilijke' vraag is de vraag naar wanneer behoort een goed aan iemand en niet aan iemand anders.) Idem met moord: moord is het doden van een onschuldig iemand. (De 'moeilijke' vraag is wanneer iemand schuldig is en wanneer onschuldig.)
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U verzwijgt in uw verzachtende tekst uiteraard ook de laffe aanslag op een weerloze gehandicapte vrouw die toevallig in de buurt zat in haar rolstoel. Maar goed, ik maar er verder geen woorden aan vuil. Met iemand die de gruwen van Hamas verdedigt en dat soort onmensen vergoeilijkt kan ik moeilijk gaan discussiëren over wat hoort in een democratie. Ik begrijp waarom u het wangedrag van die allochtonen in Antwerpen tracht goed te praten. Laatst gewijzigd door Antoon : 30 maart 2009 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu komt het probleem natuurlijk: wie beslist dat in een libertaire maatschappij? Privé gehuurde rechters? Mij goed, ik huur rechters die mij altijd onschuldig verklaren en andere rechters erken ik simpelweg niet. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Viel wel mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt pas leuk als het gaat over zaken zoals diefstal/moord/etc. Ten eerste heb je natuurlijk het model van kritarchy, wat neerkomt op mutualistische organisaties, waarbij iemand die beschuldigd wordt, berecht wordt door anderen van die organisatie. Indien er dan over de organisaties heen misdaden zijn gepleegd, zullen er andere manier gevonden moeten worden. Een mogelijkheid daar is een soort van 'raad van rechters'. Een andere mogelijkheid is natuurlijk volledige profitdriven bedrijven, maar het succes daarvan vind ik al wat relatiever. In ieder geval zou het dan ongeveer werken dat als 2 mensen (of groepen) een dispuut hebben, ze 'samen' een rechter uitzoeken. (De facto zullen er wel manieren zijn om deze kost voor de consument te minderen.) Wat het in ieder geval niet zal zijn, zijn mensen die hun 'eigen' rechters inhuren, zoals men een advocaat inhuurt: iemand die altijd voor hen pleit. Enfin; je kan dat proberen, maar ik acht de kans klein dat andere mensen dat zullen pikken. Citaat:
Citaat:
Ik vind het ook wel wat raar dat die duizenden doden per se aan 'alle liberalen' zouden liggen. Zou het niet kunnen liggen aan de plaatselijke dictators, rebellenlegers en free lance moordenaars die elke mogelijke vorm van welvaartsaccumulatie, investeringen en meer van dat quasi onmogelijk maken? 'k weet niet: iets doet me vermoeden dat dat een veel dramatischere effect heeft dan de filosofie die zegt dat het onrechtmatig is om anderen te bestelen en te doden. Je kan een stevige case maken dat iemand die een baby ziet verdrinken in een kleine plas water en die baby niet heeft geholpen, in grote mate schuldig is aan de dood van die baby. Hier zou je kunnen zeggen dat non-action ook schuld betekent. Hoe groter het tijdsperspectief, hoe groter de ruimte en dus hoe meer handelingen, hoe moeilijker deze case te maken valt. Daar staat toch wel tegenover dat de meest arme gebieden ter wereld ook de meest gewelddadige zijn, zonder eigendomsrechten, zonder transactiezekerheid (ruimer dan contracten) en meer van die zaken. In ieder geval vind ik zo'n utopian fallacy argument niet echt zinnig. Ja, er sterven vandaag de dag mensen. Een relevant argument is uitleggen dat jouw systeme op lange zowel als korte termijn beter is om dat soort zaken te voorkomen. Dat zou wel eens leuk zijn: 'jullie' model ter beoordeling leggen.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 maart 2009 om 10:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat schreef ik ook: opstootjes en relletjes.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. Citaat:
. Citaat:
. Citaat:
. Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Iemand die zo'n gruwelijke moorpartijen tegen onschuldige kinderen steunt is zelf even schuldig aan die moorden. Het ontsiert u. Bah! . |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2) Niet 'de ganse binnenstad werd vernield', er sneuvelden een paar etalages, een bushokje en dat was het zo wat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En tot spijt van wie het benijdt: Dyab Abu Jahjah komt terug. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gladjanus. Pffff.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Feiten zijn feiten, meningen zijn meningen en zever en flauwekul zijn zever en flauwekul.
Uw mening is flauwekul en zever.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bottom line is : u steunt moorndenaars die kinderen afslachten. Dat is even erg als uw vrienden van Hamas die de gruwen zelf planne, organizeren en laten uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Jamaar de terroristen..!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al nam je de zwaarste fout van de Amerikanen, ze kan niet tippen aan de geplande gruwel van de moordenaars van Hamas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jezus, religieuzen.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Raar dat een religieus iemand zoals u moordenaars en imperialisten steunt ipv de kleine groep onderdrukten die voor hun vrijheid vechten. What would Jesus do? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() "De Amerikanen" zijn just niks niet, een volk gelijk een ander, het zijn de neocons die de imperialisten zijn, en het Amerikaanse volk één van hun vele slachtoffers. En Hamas, komaan jong, zeg wat je wil over Israel en de Palestijnen, maar Hamas is een bende fundamentalistische moordenaars gecontroleerd door Iran en die helemaal niet kijken naar het Palestijnse volk.
Laatst gewijzigd door Buzz : 4 april 2009 om 16:07. |
![]() |
![]() |