Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2009, 13:19   #61
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keunmaster Bekijk bericht
Gelukkig gaan we dat van het VB nooit weten
zeer gevaarlijk uw dromen voor werkelijkheid te nemen, men geraakt snel in een toestand alla Van Gelder

Laatst gewijzigd door rookie : 3 april 2009 om 13:21.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 14:44   #62
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Zou LDD zijn naam niet moeten veranderen in LDJE (Lijst Derk Jan Eppin)? Als ik zo naar hun website kijk, welke standpunten daar op staan. Veel van deze merkwaardige Nederlandse publicist.

Ze schijnen sommige blunders te voorkomen die VB en NVA gemeen hebben. Ze gaven soms zinnige kritiek, bv. over Fortis, hoewel ik dacht die eerst bij SPA gehoord te hebben, maar met minder media impact. Enkele stoere uitspraken en missers van de lijstaanvoerder uit het verleden zijn zo goed als vergeten. Dus ik zie ze het nog een tijdje in de peilingen goed doen.

Maar als hun eigen oplossingen, die uit het Bush tijdperk lijken te komen, teveel zichtbaarheid gaan krijgen, denk ik dat ze met een probleem gaan zitten.
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 01:10   #63
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Zou LDD zijn naam niet moeten veranderen in LDJE (Lijst Derk Jan Eppin)? Als ik zo naar hun website kijk, welke standpunten daar op staan. Veel van deze merkwaardige Nederlandse publicist.

Ze schijnen sommige blunders te voorkomen die VB en NVA gemeen hebben. Ze gaven soms zinnige kritiek, bv. over Fortis, hoewel ik dacht die eerst bij SPA gehoord te hebben, maar met minder media impact. Enkele stoere uitspraken en missers van de lijstaanvoerder uit het verleden zijn zo goed als vergeten. Dus ik zie ze het nog een tijdje in de peilingen goed doen.

Maar als hun eigen oplossingen, die uit het Bush tijdperk lijken te komen, teveel zichtbaarheid gaan krijgen, denk ik dat ze met een probleem gaan zitten.
In jouw post zit veel waarheid alleen vraag ik me af waar je de link ziet met een autoritaire neo-conservatieve protectionist als Bush. Alleen met het verkiezingsprogramma van zijn eerste campagne zijn gelijkenissen te trekken, maar daar heeft hij dan ook bitter weinig van uitgevoerd maw de Amerikaanse Verhofstadt.

Laatst gewijzigd door maarte : 6 april 2009 om 01:10.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 11:39   #64
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
In jouw post zit veel waarheid alleen vraag ik me af waar je de link ziet met een autoritaire neo-conservatieve protectionist als Bush. Alleen met het verkiezingsprogramma van zijn eerste campagne zijn gelijkenissen te trekken, maar daar heeft hij dan ook bitter weinig van uitgevoerd maw de Amerikaanse Verhofstadt.
True.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 12:13   #65
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
zeer gevaarlijk uw dromen voor werkelijkheid te nemen, men geraakt snel in een toestand alla Van Gelder
Bedoel je De Gelder?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 23:31   #66
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Ik denk dat we de heer Eppink kunnen plaatsen tussen de post Fortuyn periode in Nederland, en het neo-conservatisme uit de VS. En hij heeft typische neo-con standpunten verdedigd zoals het creationisme in de wetenschapslessen. Die groep Nederlanders neemt (nam) in Vlaanderen wel meer de verdediging op zich van de populistische standpunten alhier zonder het VB zelf te verdedigen. De heer Epping moet ook in dezelfde val getrapt zijn bij zijn commentaar op gebeurtenissen in 2006 die hier het VB en aanverwanten zoveel pluimen gekost hebben, maar ik heb die tekst niet gelezen.

Misschien heb je gelijk dat dat minder geldt voor de rest van de LDD. Ik ben daarom het artikel gaan lezen van de heer Dedecker over de crisis, maar ik moet zeggen dat ik er nog helemaal niet van bekomen ben. Je kijkt stomverbaasd aan tegen een oude analyse die langs geen kanten pakt op deze gebeurtenissen. Men probeert dat dan toch te doen pakken door op een zeer merkwaardige manier die crisis te beschrijven en te verklaren. Om de verroeste oplossing nog te verkopen in een wereld waar iedereen al andere wegen aan het bewandelen is. Omdat je aanvoelt dat dat vragen gaat oproepen zet je er een paar maal tussen dat veel zal afhangen van wat in de VS gebeurt.

Onwaarschijnlijk, ik heb het gedrocht nog niet helemaal geplaatst.
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 02:31   #67
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Open oorlog bij LDD
Al 2 reacties | reageer zelf

Rob Van De Velde, Jean-Marie Dedecker en Ivan Sabbe

rr
BRUSSEL - Lijst Dedecker, de partij van Jean-Marie Dedecker, kampt met hevige groeipijnen. Terwijl de partij in de peilingen doorstoomt, stijgt de interne spanning naar een kookpunt. Kamerlid Rob Van de Velde, een rijzende ster binnen de partij, trekt in De Standaard fel van leer tegen de ondervoorzitter van LDD, Ivan Sabbe.

'Sabbe is iemand die beter eens wat zou werken voor de partij en laten zien dat hij het verdient. Een toontje lager zingen zou geen kwaad kunnen, met zo'n bleke staat van dienst. Nu en dan neerstrijken en uitleggen waarom we fout bezig zijn... Wat een onzin. Als ik moet lezen in de pers dat Sabbe mee geschreven heeft aan het kiesprogramma: dat is totaal niet waar, dat is pure perceptie', zegt Van de Velde.

Bronnen binnen LDD bevestigen dat er inderdaad teleurstelling heerst over Sabbes engagement. De West-Vlaamse ondernemer was bij de stichting van LDD aangetrokken door Dedecker om het dagelijks management op zich te nemen, om de partij echt van binnenuit op te bouwen en als covoorzitter te functioneren. 'Maar hij is vooral bezig met zijn eigen zaken, niet met de partij. Vandaar dat die taak nu meer bij het dagelijks bestuur ligt', stelt een kopstuk. Ook Jürgen Verstrepen krijgt er van langs van Van de Velde. Die vraagt van Verstrepen 'dat het engagement er moet zijn, duidelijk zichtbaar'.

Volgens Van de Velde is de kandidatuur van de spoedarts Luc Beaucourt ook doelbewust getorpedeerd: 'En de torpedo's komen van binnen de partij.' 'Mensen met goede intenties worden meteen afgemaakt', stelt Van de Velde.

Het incident is het zoveelste in een pijnlijke reeks. In februari werd Jo Claus, secretaris van de afdeling Oost-Vlaanderen, uit de partij gezet. Daarna kwam er een rel over het lijsttrekkerschap in Antwerpen, waarbij Luc Beaucourt heel kortstondig kandidaat-lijsttrekker was. In maart haakte parlementslid John Vrancken af, deze maand trok Paul Schietekat, provinciaal voorzitter van LDD-Oost-Vlaanderen, de deur dicht. (wov, lob)
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=9S28U134

Heerlijke entertainment om die volksverlakkers op elkaar te zien schieten.
Oud 11 april 2009, 07:35   #68
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giannib Bekijk bericht
(P.S.: ik merk hier wel een sterke aanwezigheid van VB en N-VA... totale manipulatie van het forum..
Wel grappig om zoiets te horen uit de mond van iemand die zelf ook ooit in het VB zat. Je begint wat op die kerel uit Brugge te lijken...

Citaat:
Enig kritiek op m'n mening zal ook wel gebeuren door een van deze partijen... weet ik zeker!)
Tja... waarvoor dient een forum eigenlijk?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 11 april 2009 om 07:40.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 08:11   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mereltje Bekijk bericht
Vrancken weg bij LDD: "Hardwerkende partijleden opzijgezet voor leuke snoetjes"

Het 'Gezond Verstand', de slogan waarmee de partij de inhoud van haar politieke boodschap pleegt te willen uitdragen, is totaal zoek

Vlaams parlementslid John Vrancken stapt op bij Lijst Dedecker. Vrancken, die vorig jaar overstapte van Vlaams Belang naar Lijst Dedecker, trapt meteen zwaar na.

Het 'Gezond Verstand', de slogan waarmee de partij de inhoud van haar politieke boodschap pleegt te willen uitdragen, is totaal zoek

http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkie...snoetjes.dhtml

whoehahaha, elke dag wordt die soap ginder beter

gisteren die geldwolf Verstrepen in Terzake...
vandaag wegpiraat dr. Beaucourt die niet meer op de lijst wil staan.

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...de=popupplayer
Vele kennen het LDD programma slechts oppervlakkig en laten zich daardoor vangen.

Wie het programma echter beter bestudeerd, komt tot de vaststelling dat LDD niets meer is dan een kruising tussen VB en VLD, geleid door een dictator van de bovenste plak. Stalin zou nog kunnen leren van hem.
Daarnaast is die partijvoorzitter ook nog eens een mens die geen respect heeft voor andere en voor het leven van andere, maar nog minder voor de inzet en het werk van andere
Dat de spoedarts Luc Beaucourt zelf nog maar de moeite heeft genomen om het in overweging te nemen om op de lijsten van LDD te willen staan, verbaasde mij.
Twee kemphanen met dictatortrekjes in één kippenhok, moet immers problemen geven, zekers als je weet dat beide tegengestelde belangen dienen.

De uitspraak dat de slimme en verstandige worden opzij gezet voor mooie snoetjes is echter fout, veel van de mooie snoetjes hebben meer verstand dan de meeste huidige gerespecterde politici. Plus dat zij door de natuur begunstigd zijn met een machtig wapen tegenover hun tegenstanders, want een mannelijke onderhandelaar blijft nog steeds een man.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 11:11   #70
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het probleem? Het geroddel over een interne ruzie met verstrepen is onwaar. John Vrancken was en is een doodgewone opportunist. Beter dat hij dan nu weg is.
Ge kunt het anders wel goed vinden met elkaar
http://gianniboone.typepad.com/giann.../01/index.html

Soort zoekt soort? Overlopers onder elkaar?
Oud 11 april 2009, 11:16   #71
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Ge staat zelfs naar mekaar te linken: http://www.john-vrancken.org/links/ldd-politici/

Ik zou klacht indienen als zo een opportunist reclame zou maken voor mijn site!
Oud 11 april 2009, 11:50   #72
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=9S28U134

Heerlijke entertainment om die volksverlakkers op elkaar te zien schieten.
Inderdaad. Maar dat zal in belangrijke mate eigen zijn aan hun zijn en "denken", liberalen gaan nu éénmaal uit van het ikke, ikke, ikke. In feite is samenwerken in een partij al negatief voor hen en antiliberaal, want het staat het individualisme in de weg. Waarom zouden we hen dan niet helpen en liberale partijen gewoon verbieden?
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 11:52   #73
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen maar concluderen: Verstrepen is nu lijsttrekker. John Vrancken gaat weg omdat hij niet tevreden is met de plaats op de lijst.

Wat is het probleem? Het geroddel over een interne ruzie met verstrepen is onwaar. John Vrancken was en is een doodgewone opportunist. Beter dat hij dan nu weg is.

LDD is nog altijd even sterk. Pas op, VB'ers en N-VA'ers... here we come!

(P.S.: ik merk hier wel een sterke aanwezigheid van VB en N-VA... totale manipulatie van het forum.. Enig kritiek op m'n mening zal ook wel gebeuren door een van deze partijen... weet ik zeker!)

Kom maar eens langs aan m'n voordeur. Ik hoop van ganser harte dat een (lokale )LDD'er zo dom zal zijn dat te doen naar aanleiding van d everkiezingen.
Oud 11 april 2009, 13:51   #74
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Inderdaad. Maar dat zal in belangrijke mate eigen zijn aan hun zijn en "denken", liberalen gaan nu éénmaal uit van het ikke, ikke, ikke. In feite is samenwerken in een partij al negatief voor hen en antiliberaal, want het staat het individualisme in de weg. Waarom zouden we hen dan niet helpen en liberale partijen gewoon verbieden?
beter nog waarom verbieden we niet alle partijen behalve de onze ? kwestie van terug naar de roots te grijpen : stalinperiode
Oud 11 april 2009, 13:53   #75
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, Felicien, gij hebt het allemaal goed door, hoor.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 14:06   #76
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Kom maar eens langs aan m'n voordeur. Ik hoop van ganser harte dat een (lokale )LDD'er zo dom zal zijn dat te doen naar aanleiding van d everkiezingen.
Wat gaat ge dan doen, stoere?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 17:10   #77
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
beter nog waarom verbieden we niet alle partijen behalve de onze ? kwestie van terug naar de roots te grijpen : stalinperiode
Ik zal u niet tegenhouden.
Oud 11 april 2009, 17:12   #78
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel. Het zegt het omgekeerde; ik zal mij niet met jou bemoeien.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 17:15   #79
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Wat gaat ge dan doen, stoere?

Stoer? Wat is er stoer aan het eerst beleefd vragen of hij/zij nog extra propagandamateriaal bij heeft dat ik kan verkrijgen. Daarna zal ik de persoon in kwestie gewoon terug tot aan de straat begeleiden.
Oud 11 april 2009, 17:29   #80
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ons al dat gratis vertier doen missen?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be