Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2011, 20:26   #61
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

VISIE VAN EEN VREEMDELING

Er zijn verschillende politieke partijen en stromingen; o.a. islamisme;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politie...eke_stromingen
-
Laten we even correct redeneren; er is maar één (maar de hoeveelheid speelt daar eigenlijk geen rol) partij - Het Vlaams Belang, die islamisme boycot.
-
Zelfs in de islamitische landen zijn er politieke partijen die islamisme boycotten. Laten ze doen wat ze willen. Maar als de rubriek "Partijpolitiek en stromingen" onvoldoende is voor een aantal forumleden op politics.be, maak aub een rubriek "Integratie en Immigratie" met onder-rubrieken (sub-rubrieken);
1) ISLAMISME en/of misschien ISLAMOFOBIE - (het kern-imago van de partij, dit woord werd letterlijk uitgesproken door de partijvoorzitter) zodat die mensen=de partij-sympathisanten op hun gemak thema's kunnen creëren en discussiëren over islam-kwesties.

Ikzelf ben een vreemdeling en gedurende mijn verblijf in België heb ik nooit gezien, gehoord, gevoeld of geweten dat die partij (of ex-Vlaams Blok) iets (een klein iets) gedaan heeft voor integratie van de vreemdelingen. Waarom moeten ze de rubriek "Integratie en Immigratie" vervuilen met zo veel haat en demagogie? Die rubriek betreft zeker niet de islam of islamofobie en zeker niet het Vlaams Belang-blabla.
-
2) INTEGRATIE - Het is hier geen commerciële website en er is geen sprake van "klanten"; "meerderheid" van nicknames of leden... Er zijn veel vreemdelingen die op verschillende manieren worden doorverwezen naar de website politics.be. Niemand is verplicht om overal (onder bijna elk thema) het programma en beleid van de islam-haters te lezen. Als u de rubriek "Integratie" maakt en als een thema of een post totaal niks te maken heeft met "Integratie", en als er sprake is van islam, voor zulke gevallen moet het forumreglement kunnen gebruikt worden.
-
3) MIGRATIE/EMMIGRATIE - in deze onder-rubriek kan met over migratie/emigratie praten. Zo zullen er volgens mij iedereen gemakkelijker kunnen communiceren en discussiëren.
Bedankt!
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2011, 21:03   #62
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

AANPASSING VAN DE VERWIJZING

In mijn reactie verwijs ik de lezers door naar de website van Wikipedia. De verwijzing werkte niet daardoor heb ik het aangepast (hieronder).

Verwijzing:

Laatst gewijzigd door QuasiX : 28 januari 2011 om 21:03.
Oud 29 januari 2011, 09:22   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
VISIE VAN EEN VREEMDELING

Er zijn verschillende politieke partijen en stromingen; o.a. islamisme;
-
Laten we even correct redeneren; er is maar één (maar de hoeveelheid speelt daar eigenlijk geen rol) partij - Het Vlaams Belang, die islamisme boycot.
-
Zelfs in de islamitische landen zijn er politieke partijen die islamisme boycotten. Laten ze doen wat ze willen. Maar als de rubriek "Partijpolitiek en stromingen" onvoldoende is voor een aantal forumleden op politics.be, maak aub een rubriek "Integratie en Immigratie" met onder-rubrieken (sub-rubrieken);
1) ISLAMISME en/of misschien ISLAMOFOBIE - (het kern-imago van de partij, dit woord werd letterlijk uitgesproken door de partijvoorzitter) zodat die mensen=de partij-sympathisanten op hun gemak thema's kunnen creëren en discussiëren over islam-kwesties.

Ikzelf ben een vreemdeling en gedurende mijn verblijf in België heb ik nooit gezien, gehoord, gevoeld of geweten dat die partij (of ex-Vlaams Blok) iets (een klein iets) gedaan heeft voor integratie van de vreemdelingen. Waarom moeten ze de rubriek "Integratie en Immigratie" vervuilen met zo veel haat en demagogie? Die rubriek betreft zeker niet de islam of islamofobie en zeker niet het Vlaams Belang-blabla.
-
2) INTEGRATIE - Het is hier geen commerciële website en er is geen sprake van "klanten"; "meerderheid" van nicknames of leden... Er zijn veel vreemdelingen die op verschillende manieren worden doorverwezen naar de website politics.be. Niemand is verplicht om overal (onder bijna elk thema) het programma en beleid van de islam-haters te lezen. Als u de rubriek "Integratie" maakt en als een thema of een post totaal niks te maken heeft met "Integratie", en als er sprake is van islam, voor zulke gevallen moet het forumreglement kunnen gebruikt worden.
-
3) MIGRATIE/EMMIGRATIE - in deze onder-rubriek kan met over migratie/emigratie praten. Zo zullen er volgens mij iedereen gemakkelijker kunnen communiceren en discussiëren.
Bedankt!
Om hier reactie op te krijgen, moet je voor dit voorstel misschien een aparte draad beginnen.
Ik weet niet of de moderatie nog meeleest in een oude draad waar ze ooit al een antwoord gegeven hebben.

Dit voorstel is zeker het bespreken waard.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2011, 23:28   #64
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zou de moderatie alsnog zijn/haar visie kunnen geven a.u.b.
Nog steeds afwijken ze de thema's en over islam beginnen te praten.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=238

Het is echt eindeloos. Is er echt geen oplossing mogelijk? Ik kan niet geloven dat het onmogelijk is. Ik kan dat echt niet geloven!
Oud 13 mei 2011, 13:14   #65
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Islam:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=435
Oud 13 mei 2011, 13:20   #66
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Dat komt overeen met het discours van het VB.
Sedert hun veroordeling wegens racisme hebben ze "vreemdeling" vervangen door "moslim".
Veel forumgebruikers volgen.
Oud 13 mei 2011, 13:41   #67
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

vb, is dat een religie/sekte? want... zo fanatisch zeg. De god van het vb zegt iets, en de schapen beginnen te volgen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=437

Laatst gewijzigd door QuasiX : 13 mei 2011 om 13:41.
Oud 13 mei 2011, 13:41   #68
Wisord
Banneling

Standaard

Goed idee! het zal I&I een beetje minder vuilbak maken.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 17:56   #69
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat komt overeen met het discours van het VB.
Sedert hun veroordeling wegens racisme hebben ze "vreemdeling" vervangen door "moslim".
Veel forumgebruikers volgen.
dus omdat VB ooit kritiek had op vreemdelingen, mag nu niemand kritiek hebben op islam? is dat wat je bedoelt? of bedoel je verboten kritiek te uiten op gelijkwelke ideologie? Indien niet alle ideologieën kritiekvrij zijn, wie bepaalt dan welke ideologie mag bekritizeert worden en welke niet? MO magazine?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 18:10   #70
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom vraag ik het de moderatie.
Dus omdat de onderwerpen u niet aanstaan wil je het laten verwijderen. Stalin zou trots op u zijn geweest.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 18:25   #71
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dus omdat VB ooit kritiek had op vreemdelingen, mag nu niemand kritiek hebben op islam? is dat wat je bedoelt? of bedoel je verboten kritiek te uiten op gelijkwelke ideologie? Indien niet alle ideologieën kritiekvrij zijn, wie bepaalt dan welke ideologie mag bekritizeert worden en welke niet? MO magazine?
Neen, niets van dat alles is wat ik bedoel.

Ik wil je wel wat informatie doorgeven uit de index van dit forum.
Immigratie en integratie
Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Godsdienst en levensovertuiging
In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 13 mei 2011 om 18:25.
Oud 14 mei 2011, 08:29   #72
Demosthenes
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, niets van dat alles is wat ik bedoel.

Ik wil je wel wat informatie doorgeven uit de index van dit forum.
Immigratie en integratie
Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Godsdienst en levensovertuiging
In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.
Dikke zever . Het "belijden" van een bepaalde godsdienst kan integratieproblemen met zich meebrengen.
Demosthenes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 08:40   #73
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Dikke zever . Het "belijden" van een bepaalde godsdienst kan integratieproblemen met zich meebrengen.
klopt volkomen.

Godsdienst en religie kan perfect dienen om de inhoud van koranverzen (vb. de erfenisregels: zonen krijgen het dubbele) te bediscussieren.

Immigratie en Integratie dient dan om de overtredingen (dochters worden door familie verplicht de helft van hun erfdeel aan grote broer te geven) van de moslims op ONZE erfeniswetten te bespreken.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 mei 2011 om 08:41.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 08:44   #74
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Het ligt bij sommigen gevoelig om kritiek te moeten lezen over de islam of vreemdelingen, en daarom zoeken ze manieren om de kritiek te stuiten. Zo kunnen ze verder leven in hun fantasiewereld, waar iedereen de internationale zingt en iedereen dezelfde mening heeft.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 09:27   #75
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne Bekijk bericht
Geachte

Onze visie is dat de gebruikers tot op zekere hoogte moeten uitmaken of het door hen opgestart onderwerp raakt aan de opgegeven beschrijving van de moderatie.
Om op uw concrete opmerking in te gaan: als een gebruiker vindt dat een artikel waarin een persoon voorkomt van niet-Belgische afkomst gerelateerd is aan een politiek thema zoals "Immigratie & Integratie" dan is dat meestal op zich al een stellingname van een politiek idee. Het is voor de moderatie dan ook moeilijk om bij elk onderwerp zomaar te beslissen of het al dan niet daar thuishoort.

Het is ook wel zo dat vele onderwerpen in vele verschillende subfora eigenlijk simpelweg te klasseren zijn als "faits divers" (zonder hiermee een politiek standpunt in te nemen, maar in de zin van veredeld knip- en plakwerk van één of andere nieuwssite) en waarvan je je inderdaad sterk kunt afvragen of die in dat specifiek forum thuishoren of zelfs thuishoren op dit forum in het algemeen.

Dat is iets waar we ons als moderatie eens zullen moeten over buigen. Het staat u echter nog steeds vrij deze onderwerpen te rapporteren zodat we nog steeds kunnen zien of een dergelijk onderwerp wel noodzakelijk is.

Met vriendelijke groeten

Pieter Vandoorne
Heeft de moderatie al tijd gevonden om zich hierover te buigen?
Oud 14 mei 2011, 12:25   #76
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik vrees dat je ermee zal moeten leren leven dat dat onderdeel de beerput van het forum is... Ik geloof niet dat dat ooit nog zal veranderen. Debat moet je er zeker niet gaan zoeken.
Ah, de nieuwe k&k
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 12:26   #77
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft de moderatie al tijd gevonden om zich hierover te buigen?
Nee ze kunnen zich hierover niet meer buigen ze kunnen zich helemaal niet meer buigen.
Reden: Ze hebben zich allemaal een breuk gelachen met jouw postings over de door jouw vermeende racistische postings.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 14:37   #78
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de omschrijving is het de bedoeling dat men op Immigratie en integratie discussiëert over :
"thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,..."

Ik vind het niet kunnen hoe "integratie en immigratie" misbruikt wordt doordat over ieder krantenartikel daar een draad wordt opgestart. Enkel met de bedoeling haat te spuien.

Kan de moderatie me uitleggen wat nu eigenlijk de bedoeling is van het subforum Immigratie en integratie?

Wordt er gecontroleerd over welke onderwerpen een draad opgestart wordt?
Zo ja, waarom worden dergelijke draden er getolereerd?
Waarom start je geen topic over "koetjes en kalfjes"?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be