![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede heeft de onreinheid hier niets van doen met het vrouw zijn als dusdanig, maar wel met de notie "onreinheid" die bij de oude volkeren leefde (en nu trouwens ook nog altijd in Afrika en Azië bij veel inheemse stammen). Die onreinheid had te maken met de menstruatie, de nageboorte, zweet, e.d. In het christendom heeft de notie "onreinheid" verbonden aan menstruatie en geboorte of dood geen ingang gevonden. Dat was het OT. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of die vrouwen wisten waarvoor ze naar de kerk moesten! ![]()
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie niet in waar u naartoe wil, tenzij weer eens het leugenachtig gelul over de mythe van de christelijke jodenhaat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de christelijke Kerk heeft men een aantal ceremonies deels uit het heidendom deels uit het jodendom, maar steeds weer met een nieuwe christelijke inhoud. De "kerkgang" had niets met menstruele reinheid van doen. Ik daag u uit mij ook maar het minste fragmentje daaromtrent voor te leggen. Nu al geef ik het u op een blaadje: u zult tevergeefs zoeken. Maar goed, ik wacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.womenpriests.org/nl/traditio/unclean.htm
http://www.womenpriests.org/nl/traditio/unclean.htm#law
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, een aantal beweringen op die webstek waarvan je de referentie gaf zijn niet correct. Bijvoorbeeld staat er dat de vrouwen de communie met een linnen doek moesten ontvangen. Welnu, in de oude Kerk hoorden mannen dat ook te doen. Toen was er nog handcommunie (maar anders dan nu in de vernieuwde kerkrituelen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Nu is Jezus geen historische figuur meer (voor mij), maar een betekenis. Ik interpreteer zijn leer dan ook hoe ik wil. En niemand gaat me zeggen dat dat verkeerd is. Iedereen mag hem begrijpen en uitleggen hoe hij dat ziet, ieder mag zelf bepalen wat hij/zij het belangrijke in zijn boodschap vindt.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jezus �* la carte is altijd een verkeerde weg: je aanvaardt de volledige Jezus of niet. Er is geen tussenweg. Wie toch wil schipperen, zoek alleen zichzelf, niet Jezus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Soit, punt uit, ik ben niet eens katholiek... en u hebt deze dingen van 'uw' waarheid al te veel verteld.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is er iets over terug te vinden in de oude catechismus? Sindsdien is ook de wijze waarop er moet gedoopt worden in noodgevallen, aflaten verdienen om in de hemel te kunnen geraken , 'bediend' worden als je sterft, en ja ook de belachelijke rituelen die enkel de vrouwen na een bevalling in de heilige Roomse mannenkerk dienden te ondergaan, nogal 'aangepast' aan de veranderde tijden. Wat er ook van zij, mannen hoefden er om geen enkele reden bij te zijn. Nochtans konden zij die 'zegeningen' van de moeder der heilige kerk evengoed, of zelfs beter, gebruiken als de vrouwen.
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Extreem is per definitie streng en ongenuanceerd. Het Vlaams Blok voldoet aan de vereisten om extreem genoemd te worden. Wie gefixeerd is op het eigen IK heeft geen enkel empathisch vermogen en kan dus perfect op een extreme partij zoals het Vlaams Blok stemmen. Wie zich zelve het vermogen toedicht om zich in te leven in de problemen van alleen de eigen groep , kan dat natuurlijk óók doen, maar dan heeft die persoon wél een intern conflict als hij zich Christen durft te noemen. Enfin, elke mens – christelijk of niet - met een zeker inlevingsvermogen kan dus nooit op extreme partijen zoals het Vlaams Blok stemmen. Ik ga daarmee geen stap verder dan onze Belgische bisschoppen die Jezus’ woord verkondigen. Nee, ik treed die kerels enkel bij in hun interpretatie van het evangelie. De bisschoppen en ik vragen (net zoals Jezus dus ) om niet mee te lopen met de valse profeten van extreem-rechts, die de mensen hun problemen niet willen oplossen maar enkel willen gebruiken om zelf machtig te worden. Eigenlijk komt alles hier op neer: de ultieme afrekening gebeurt niet nú bij de volgende verkiezingen, maar wanneer je oog in oog komt te staan met uwe schepper. Jij Jan van den Berghe; en alle zwarte discipelen van het Vlaams Blok die zich christenen durven noemen, zullen dan wel anders piepen. 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok is trouwens geen "extreme" partij, maar wel een Vlaamsradicale partij. |
|
![]() |
![]() |