![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Het zijn de supportersaantallen die bepalen of er een nieuw stadion nodig is en niet de sportieve resultaten.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Nieuwsblad vandaag :
"Er mag geen stadion voor 45.000toeschouwers voor Club en Cercle worden gebouwd in het Chatreusegebied in Brugge. Dat is alvast het advies dat de Vlaamse Commissie voor Ruimtelijke Ordening (Vlacoro) geeft aan de Vlaamse regering. De Vlacoro moet alle bezwaren beoordelen die zijn ingediend tegen de plannen. De Vlacoro hekelt de 'talrijke technische fouten en onduidelijkheden in het dossier'. Ze vreest ook voor grote verkeersproblemen rond het stadion, en ze drukt haar bezorgdheid uit over de impact van zo'n nieuwe voetbalarena in de groene rand rond Brugge." Wisten we al, v a n e i g e n s, maar de vraag blijft : wat gaat de regering doen ?
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Je weet hoe ze tegenwoordig de micro's testen bij de Buffalo's :
zes-twee, zes-twee, zes-twee... ![]()
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 26 augustus 2010 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Er liggen er toch al een zevental...
Wij houden ervan om de dingen degelijk te doen en gunnen iedereen zijn kans op eeuwige roem.
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah ok. En tegen dat het er staat kan er begonnen worden met de renovatiewerkzaamheden zeker en dat is natuurlijk goed voor de lokale werkgelegenheid. Goed gezien van die gentenaars ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, los van kosten, vind ik, kijkend naar het huidige stadion van Club*, het niet gek dat ze een nieuw stadion willen. Vanuit de voetbalclub hebben ze gelijk, er zijn echter ook nog andere partijen, die hun zegje mogen doen. (*= qua niveau ontlopen de eredivisie en de eerste klasse elkaar niet zo veel meer, maar, met alle respect, in Nederland staan wel modernere stadions.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb een oplossing: VOLKSRAADPLEGING zo hebben ze het ook bij de lange wapper gedaan wel spijtig genoeg nogal onduidelijk want wilde het NEEN kamp nu een aangepaste versie van de brug of geen , tja (maar dat is een andere discusie
hier kan de vragenlijst duidelijker Wilt u op deze plaats een stadion + winkelcentrum (betaalt door privépartners) Wilt u op deze plaats een stadion (betaalt door de overheid) Wilt u op deze plaats geen van bovenstaande Volgens mij is er dan geen discussie meer mogelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In hun laatste kampioenenjaar hadden ze gemiddeld minder toeschouwers dan nu.
![]() |
![]() |
#72 |
Vreemdeling
|
![]() Er is hier al veel op gereageerd, vergeef mij dus indien ik standpunten herhaal of vermeld die reeds ontkracht of net bekrachtigd zijn.
Waarom een nieuw stadion? Heel simpel: om aansluiting te vinden bij de Europese subtop. Sport is en blijft één van de grootste uithangborden om je land op de wereldkaart te plaatsen. Met een degelijke infrastructuur en een vernieuwend stadion lok je kijklustigen en waardeer je het niveau van je nationale sport op. Parkzone? hoe groen is een zone die begrensd wordt door twee autosnelwegen? En inderdaad, ik vind het onthutsend dat een project dat de belastingsbetaler niets kost, aan de kant wordt geschoven voor een voorstel dat half zo krachtig is, en waar iedereen aan mee moet betalen... Enkel en alleen omwille van het "not-in-my-backyard" syndroom dat ons land maar al te vaak lam legt, en het gebrek aan rationele politici. En om even de discussie door te trekken naar het WK: met 33 euro per Belg kan je mijns inziens geen topstadia bouwen die de naam waard zijn, en is het louter verspilling van het geld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarmee is Club Loppem de ergste bedelaar van het land.
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En het aanpassen van die weginfrastructuur is peanuts, ja 10 miljoen Euro is peanuts.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er moderner aan die Nederlandse stadions ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Met een beter stadion, kan alles milieuvriendelijker, kunnen er meer inkomsten gegenereerd worden die naar sportieve prestaties en jeugdopleiding toe een zeer grote meerwaarde bieden. De beleving wordt intenser, betere band met de ploeg waardoor deze extra gemotiveerd in eigen stadion zal spelen. Hierdoor betere resultaten in the long run, waardoor het imago van de stad Brugge en het land vooruit gaat. Kijk naar het stadion van Barcelona, Arsenal, Manchester, Liverpool of van Munchen... Er zijn mensen die bewust een reis boeken naar daar om die stadia te bezoeken. Als je van de omgeving dan nog een park, winkelcentra, spoorwegstation etc kan maken, draait je domein om een hele beleving en kan je zoals in Italïe bij enkele clubs is gebeurd, een heel familiegebeuren en levendige plek creëren die de samenhorigheid vergroot. Voor veel mensen klinkt dit misschien allemaal vreemd, maar surf maar eens wat rond over voetbalbeleving. Dit is zoveel meer dan een spelletje... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft Nederland hebben de volgende clubs nieuwe stadions: ADO Den Haag, Ajax, AZ, Twente, Roda JC, Excelsior (wel klein), Groningen, Heerenveen, NEC, Utrecht, Heracles (klein), NAC, de Graafschap, Vitesse en Willem II. De stadions van Feyenoord en PSV zijn gemoderniseerd, het enige echte verouderde stadion is van VVV....
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 12 september 2010 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Capaciteit": vorige match tegen Genk: 24.000 bezoekers. Er kunnen er 27.000 in...Zelfs bij de derby komen er geen 27.000 supporters... "Imago v.d.stad" : dat imago is al groot genoeg: in 2002 kwamen er 4.000.000 bezoekers naar Brugge, een stadje van +/- 127.000 inwoners: de voetpaden zijn niet breed genoeg om al dat volk op te vangen. Op veel dagen wandelen de toeristen gewoon op straat met al de gevolgen vandien... "Winkelcentrum" Er is al een winkelcentrum in B-park van bijna 40.000 m². Het resultaat na 1 jaar is daar triestig: de grootste zaak, Carrefour hypermarkt leed een netto verlies van 6,5 miljoen € !!! De enorme parking staat er voor de helft v.d.dagen bijna...leeg !!! Waarschijnlijk hebben de Aldi-winkels rond Brugge samen een grotere omzet mét winst ... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 13 september 2010 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar aangezien 10 mio € toch peanuts is, zal het wel geen onoverkomelijk probleem zijn als iemand anders dan de overheid die wegenwerken betaalt...
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 13 september 2010 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |