Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2009, 17:07   #61
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Dit soort onrespectvolle uitlatingen over de leeftijd van de militanten stoot me tegen de borst en passen niet vanwege iemand die zich nationalist noemt.
Generatiekloven of spotten met ouderen is iets van Mei 68.
1. Ik noem mij geen "nationalist".
2. Als "Jugend voran" nu al iets van Mei-'68 is, dan is het wel héél erg gesteld bij jullie! Jeugd, kracht en vitaliteit zou ik nu niet bepaald als iets van de cannabis-paffende sullen van '68 gaan bestempelen.
3. Maar goed, het soort conservatisme en Vlaamsch-nationale ouwbolligheid bij het VB zal welaanslaan bij een welbepaald doelpubliek zeker, al zullen we als het zo voort gaat binnen enige tijd dan vooral VB-affiches aan de ruiten van de bejaardentehuizen zien hangen.

Citaat:
Alsof er vroeger trouwens alleen maar jongeren waren die in de verkiezingscampagne het vuile werk deden.
Heb ik niet en nooit gezegd.

Citaat:
Die hebben meestal examens in verkiezingstijd.
Militantisme is een (levens)stijl op zich, niet een noodzakelijk kwaad als er weer eens een bolletjeskermis nadert.

Citaat:
Er waren tien jaar geleden ook veel zestigers en zeventigers. De enige redenen waarom die nu niet meer meewerken is hun te hoge leeftijd of zelfs overlijden intussen, geen ontrouw of afvalligheid.
Heb ik ook nooit ontkend, verre van.

Citaat:
De ouderen kunnen trouwens veel beter overweg met partijtucht en discipline, omdat ze uit een generatie komen waar orde en discipline normaal was. Ook dat is een reden waarom er minder jongerenwerking is : een algemeen mentaliteitsprobleem bij de jeugd, als ze niet genoeg hun eigen goesting mogen doen haken ze af. Dat is niet alleen in politiek zo, ook bij sportverenigingen en alle sociaal weefsel in het algemeen.
Ten dele juist, jongeren interesseren zich er minder voor dan jaren geleden, maar N-SA kan bijvoorbeeld wel militante jongeren werven dus... De voornaamste reden is dat het VB steeds meer een imago én een inhoud heeft van saaie conservatief-rechtse ouwbolligheid, van angst om het imago zelf, van anti-rebelsheid (wat vroeger even anders was), enz...
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 18:20   #62
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
De voornaamste reden is dat het VB steeds meer een imago én een inhoud heeft van saaie conservatief-rechtse ouwbolligheid, van angst om het imago zelf, van anti-rebelsheid (wat vroeger even anders was), enz...
Ik herinner me hierbij een voorstel van die onbekwame Mechelaar Creyelman, die met één of ander electronisch toestel de jongeren van straat wou jagen...
Als illustratie van kleinburgerlijke, angstige oudbolligheid kon dit wel tellen (al was het toestelletje zelf natuurlijk niet oudbollig )
Oud 9 april 2009, 18:43   #63
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Ik weet dat het ongelooflijk zwaar off-topic is, mijn excuses daarvoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVDD Bekijk bericht
Drugs zijn gelegaliseerd.

Ik hoop echt van ganser harte dat je zelf onder invloed was toen je dat schreef.
Oud 9 april 2009, 20:47   #64
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
U weet goed genoeg over welke uitspraken het gaat, of is dat voor u een detail in de geschiedenis?
Weet jij wel wat Le Pen exact gezegd heeft? Met negationisme heeft het niets van doen.

Le Pen heeft gezegd: "De gaskamers zijn een detail in de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog." Tot bewijs haalde hij een standaardwerk over de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog naar boven. Het boek besloeg zeshonderd bladzijden. Er stonden slechts enkele regels in over de gaskamers.

Le Pen had het uitdrukkelijk over de gaskamers, en niet over de Holocaust. En hij heeft gelijk natuurlijk: wat maakt het nu uit of je gedood wordt door bombardement of door gaskamers?

Per slot van rekening komt het hier op neer: als je tot de mainstream behoort, mag je je de goorste racistische uitspraken permitteren (cf. Sarkozy en zijn "racailles") maar als je tot "extreem-rechts" behoort, dan wordt reeds een half woord misbruikt om je te diaboliseren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 9 april 2009 om 20:56.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 21:23   #65
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Weet jij wel wat Le Pen exact gezegd heeft? Met negationisme heeft het niets van doen.

Le Pen heeft gezegd: "De gaskamers zijn een detail in de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog." Tot bewijs haalde hij een standaardwerk over de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog naar boven. Het boek besloeg zeshonderd bladzijden. Er stonden slechts enkele regels in over de gaskamers.

Le Pen had het uitdrukkelijk over de gaskamers, en niet over de Holocaust. En hij heeft gelijk natuurlijk: wat maakt het nu uit of je gedood wordt door bombardement of door gaskamers?
Laf, dat is het. ''Ik zeg het wel maar toch lekker niet''.
Dan heb ik nog meer respect voor sommige forummers hier die openlijk zeggen wat ze bedoelen.
Natuurlijk is er verschil Kalikles, een groot verschil zelfs.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 9 april 2009 om 21:24.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 23:17   #66
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dan heb ik nog meer respect voor sommige forummers hier die openlijk zeggen wat ze bedoelen.
Le Pen jent gewoon de politiek correcte waanzin.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 9 april 2009, 23:49   #67
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat dat zogenaamde verschil betreft, dat heeft een naam: twee maten en twee gewichten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 10 april 2009, 00:37   #68
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo
Het is vandaag een conservatief-liberale rechtse bourgeoispartij.

Goed zo, die moeten er ook zijn.
De conservatief-liberale rechtse bourgeois steunt dus de sociaal-democraat Schulz. In plaats van Le Pen te provoceren door een uitspraak van 25 jaar op te diepen, zoals Schulz deed, kan men ook eens naar citaten van Schulz van 25 jaar geleden zoeken. Er zal zeker wel iets te vinden zijn en veel karakter valt bij Schulz toch niet te vermoorden.

Qua antifascisme moet de liberale democratie in niets onderdoen voor de communistische volksdemocratieën uit het verleden. Als dat nog de enige legitimatie is van een systeem, is dat het begin van het einde.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 10 april 2009 om 00:39.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 00:38   #69
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Is Dewinter volledig verworden van een radicaal Vlaams / Europees nationalist tot een rechtse liberaal-conservatieve knecht van Tel Aviv/Washington en de havenlobby? Het lijkt er steeds meer op, de man wordt oud. FDW verkiest nu zelfs al de extremistische liberaal Wilders boven de nationalist Le Pen.
Gezond verstand heet dat. U ziet dit als 'kant kiezen', ik niet. Dat hij een liberaal-conservatief als Wilders verkiest boven een racist als Le Pen, dat is logisch. Dit alles staat natuurlijk los van het Israëlisch-Palestijnse conflict, maar dat wilt u er kennelijk bijsleuren.

U moet meer in mensen gaan denken en minder in -ismen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 00:45   #70
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En wat dat zogenaamde verschil betreft, dat heeft een naam: twee maten en twee gewichten.
Met het laatste beetje vrijheid dat nog niet bij wet verboden is, wordt wel door de "publieke opinie" (de media) afgerekend.

En waar staan de verdwaasde liberalen? Aan de kant van de censuur...

Nu weer dit:

Paus Ratzinger schreef voor fascistisch blad

09/04/2009 Het artikel dateert uit '95 toen hij nog kardinaal was en draagt de titel 'Vrijheid en Waarheid?. In het 14 pagina lange stuk houdt Ratzinger een betoog tegen het liberalisme en de democratie.

http://www.standaard.be/video/videoP...videoId=152721
Oud 10 april 2009, 00:48   #71
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Gezond verstand heet dat. U ziet dit als 'kant kiezen', ik niet. Dat hij een liberaal-conservatief als Wilders verkiest boven een racist als Le Pen, dat is logisch. Dit alles staat natuurlijk los van het Israëlisch-Palestijnse conflict, maar dat wilt u er kennelijk bijsleuren.

U moet meer in mensen gaan denken en minder in -ismen.
Ga ergens anders leuteren.
Oud 10 april 2009, 00:49   #72
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Met het laatste beetje vrijheid dat nog niet bij wet verboden is, wordt wel door de "publieke opinie" (de media) afgerekend.

En waar staan de verdwaasde liberalen? Aan de kant van de censuur...

Nu weer dit:

Paus Ratzinger schreef voor fascistisch blad

09/04/2009 Het artikel dateert uit '95 toen hij nog kardinaal was en draagt de titel 'Vrijheid en Waarheid?. In het 14 pagina lange stuk houdt Ratzinger een betoog tegen het liberalisme en de democratie.

http://www.standaard.be/video/videoP...videoId=152721
Nou, deze liberaal niet hoor. Maar de schaamte is geheel voor de Paus zelf. Wel jammer voor de oprechte Katholieken die Darth Sidi *kuch*... ik bedoel Ratzinger totaal niet smaken vanwege zijn overduidelijke antisemitisme en anti-alles eigenlijk.
Oud 10 april 2009, 00:51   #73
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga ergens anders leuteren.
U en consoorten zijn degenen die enkel kunnen praten in verzameltermen. Maar net als uw grote ''voorbeelden'' uit het verleden, bent u niet in staat de implicaties van uw ideeën - mochten zij ooit verwezenlijkt worden - te overzien.

En dáárom is individualisme 's mans grootste verdedigingsmechanisme.
Oud 10 april 2009, 00:59   #74
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
U en consoorten zijn degenen die enkel kunnen praten in verzameltermen. Maar net als uw grote ''voorbeelden'' uit het verleden, bent u niet in staat de implicaties van uw ideeën - mochten zij ooit verwezenlijkt worden - te overzien.
Verzameltermen?
Ik wacht nog altijd op antwoorden van u hier:
Citaat:
Och och, verdedigen. Het enige wat ik zeg is dat communisme niet het ergste in de wereld is.
De ene is voor provocateur Schulz en de andere voor de Volksrepubliek China. Zijn jullie Peppie en Kokkie of zo?
Citaat:
En dáárom is individualisme 's mans grootste verdedigingsmechanisme.
Al die individuen vertellen dezelfde nonsens. Geen enkele getuigt van enige originaliteit.
Oud 10 april 2009, 01:03   #75
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verzameltermen?
Ik wacht nog altijd op antwoorden van u hier:
U zegt niet wat u wilt weten. Nu, wat wilt u eigenlijk weten? Nu zonder draaien.
Citaat:
Al die individuen vertellen dezelfde nonsens. Geen enkele getuigt van enige originaliteit.
Wat heeft dat met individualisme te maken...?
Oud 10 april 2009, 01:10   #76
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nou, deze liberaal niet hoor. Maar de schaamte is geheel voor de Paus zelf. Wel jammer voor de oprechte Katholieken die Darth Sidi *kuch*... ik bedoel Ratzinger totaal niet smaken vanwege zijn overduidelijke antisemitisme en anti-alles eigenlijk.
Voor u is alles overduidelijk. In het Nederlandse onderwijs leren ze u eerst te praten en dan te denken, als dat laatste al gebeurt. Dat was mij al langer overduidelijk. Respect voor autoriteit telt niet meer, argumenten ook niet. De kleine uk waant zich aan de heilige vader gelijk.
Oud 10 april 2009, 01:14   #77
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
U zegt niet wat u wilt weten. Nu, wat wilt u eigenlijk weten? Nu zonder draaien.
Hier ging het over:
Citaat:
Als een liberaal lichtgewicht hier China, het communisme en het KP-kapitalisme verdedigt op een totaal ongenuanceerde manier, dan schakel ik over op de shock tactics.

De enigen reden China waarom veel ultra-liberalen (zoals Dedecker) China verdedigen is omwille van de groeicijfers. Wat een ethiek! Maar "fascisten" worden constant met humanitaire blèt-argumenten bestookt.

Wat denkt ge over de gevolgen van de vrijhandel met China, over de Chinees-Amerikaanse samenzwering, de kleine keffer van China (Noord-Korea), enzovoort?
Dat is iets anders dan verzameltermen...

Citaat:
Wat heeft dat met individualisme te maken...?
Alles.
Oud 10 april 2009, 01:15   #78
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor u is alles overduidelijk. In het Nederlandse onderwijs leren ze u eerst te praten en dan te denken, als dat laatste al gebeurt.
Dat is je reinste onzin. Op mijn school heb ik wetenschappelijk leren denken. Dat is eerst denken, dat spreken. Met een open, onbevooroordeelde visie, van een neutrale observeur. Niet kwakkeloos verkapt racisme overal doorheen gooien en dan doen alsof je intelligent bent.
Citaat:
Dat was mij al langer overduidelijk. Respect voor autoriteit telt niet meer, argumenten ook niet.
Dat ligt er helemaal aan wat voor een autoriteit.
Citaat:
De kleine uk waant zich aan de heilige vader gelijk.
Integendeel. Mijn radicaal atheïsme komt voort uit een strijd tegen zij die namens God zeggen te spreken.
Oud 10 april 2009, 01:20   #79
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is iets anders dan verzameltermen...
Ik wil daar graag op antwoorden:

Het is niet aan mij om de Chinese mensenrechtenschendingen, de armoede veroorzaakt door communisme, de slechte arbeidsomstandigheden, en de hypocriete stellingname van de Chinese autoriteiten jegens de VS op te hemelen. Ik vind dat niet en ik doe dat niet.

China is daarentegen in vergelijking tot andere landen (alles is relatief) nog niet zo heel slecht. Zeker niet voor iemand als u, die autoriteit zo smaakt.
Citaat:
Alles.
De waarde van het zelfbeschikkingsrecht van een mening van een individu is niet af te meten aan de kwaliteit van de mening van een individu.
Oud 10 april 2009, 12:00   #80
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met een open, onbevooroordeelde visie, van een neutrale observeur.

Open en onbevooroordeeld!

Je doet eerder denken aan de Stasi. Zelfs in het Vaticaan zoek je naar "antisemieten".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be