Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2009, 13:32   #61
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat kan mij dat schelen welke kleding mensen aantrekken? U daar druk over maken, d�*t is middeleeuws. En heb je de 'kleding' van de hedendaagse flikken al eens goed bekeken? Ik zou mij over iets anders druk maken dan over een hoofdoek, als ik u was.

Citaat:
Waarom zoud'ge blanke flikken anders aankleden dan niet-blanke?
Als ze hun kostuum aantrekken om onze democratische rechten en vrijheden te verdedigen, zien ze er allemaal als robocop uit. Wat kan mij dat schélen wat die aandoen? Wat ze in het écht doen, dat is belangrijk.

Maar houd'gij u maar verder met uiterlijke details en futuliteiten bezig. Da's een goei hobby voor mensen als gij, modeverschijnsel.

Ik draai de vraag om : Waarom zouden niet-blanke, of één of andere godsdienst aanhangende, flikken andere uniformen moeten dragen als de rest ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 13:38   #62
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
60 tot 70% van de Antwerpse flikken heeft openlijk sympathie voor het VB. Ik vind dat een veel groter probleem dan het dragen van een hoofddoek in Noorwegen.
Dragen die zogezegd VB-sympatisanten bij de politie ook uiterlijke kenmerken van hun politieke voorkeur ? Bvb een speciaal geel-zwart gestreept uniform, met een grote Vlaamse Leeuw op hun rug of zoiets ?
Oud 14 april 2009, 13:39   #63
beste vriend
Banneling

Standaard

[quote=driewerf;4060258]Waarom gebruik je de term voddenkop - bewust pejoratief gekozen?
Waarom zou je problemen hebben sprecifiek met moslims en niet - ik zeg maar wat - met agenten die een bril dragen, of linkshandig zijn?

Waarom zo'n stampei maken over een Noorse beslissing, die enkel belang heeft in Noorwegen? Zijn de Noren plots niet meer baas in eigen land?[/QUOTE]

Minder en minder precies ?
Oud 14 april 2009, 13:40   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat hebben die vrouwen jou verteld?
http://islamlib.com/en/article/most-...ar-headscarfs/
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 13:50   #65
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
interessant

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 14:17   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
net zoals een racist zich niet kan ontrekken aan het gezag van een zwarte agent, zal het feit van ambtenaar in functie primeren over uw afkeuren van hoofddoekjes.
hier ga je dus de mist in: als er voor hoofddoeken uitzondering wordt gemaakt, dan moet aan mijn geloof ook worden toegegeven. Het is nl. niet MIJN afkeuring, maar die van mijn profeet allamdollahloezewiszawas (mhrip)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 14:39   #67
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, dat is - min of meer - de Franse visie, en daar valt wat voor te zeggen. Al zou ik zelfs in dat geval nog een onderscheid maken tussen bv. een politieagent of een loketbediende bij de dienst bevolking of zo.

Een argument dat in de Angelsaksische wereld aan belang wint, is dat (allochtone en autochtone) vrouwen op de arbeidsmarkt sowieso al gedsicrimineerd worden (equalpayday) en dat je hen dus moet helpen door een aantal barrières weg te ruimen.
Voor vrouwen en meisjes uit islamculturen is het probleem nog groter omdat ze vaak ook moeten opboksen tegen hun familie/man als ze buitenshuis willen werken.
U meent het?
Dat gebeurde een generatie of twee, drie geleden overigens ook in onze cultuur nog.
Een hoofddoek is op dat moment voor die vrouw geen barrière maar juist een brug, het vergemakkelijkt het buitenshuis werken/studeren en het vergroot voor die vrouwen dus de actieradius en dus de integratie.

Kan allemaal goed zijn, ondertussen tast u wel de absolute onpartijdigheid van de politie aan.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 14 april 2009 om 14:44.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 15:57   #68
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Kan allemaal goed zijn, ondertussen tast u wel de absolute onpartijdigheid van de politie aan.
Dat is een visie. Een andere visie is die die zegt dat de politie niet alleen in samenstelling maar ook zichtbaar een afspiegeling moet zijn van de veranderende samenstelling van de bevolking omdat dat de politie democratischer maakt. Daarom ook dat de Antwerpse politie veel moeite doet om vrouwen en allochtonen aan te trekken.

Een stedelijk politiecorps dat alleen bestaat uit blanke mannen van op 'den buiten' van net iets over de 25 die pas van de politieschool komen en niet het minste inzicht hebben in de problematiek van een grootstad en hun visie op de wereld baseren op Amerikaanse politieseries, boezemt mij helemaal geen vertrouwen in.

Ik vraag me overigens af of een politieagente van allochtone afkomst met een hoofddoek veel indruk zal maken op krapuleuze Marokkaantjes die baldadig rondhangen. Ik vrees er voor, eerlijk gezegd.

Oud 14 april 2009, 15:59   #69
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een visie. Een andere visie is die die zegt dat de politie niet alleen in samenstelling maar ook zichtbaar een afspiegeling moet zijn van de veranderende samenstelling van de bevolking omdat dat de politie democratischer maakt. Daarom ook dat de Antwerpse politie veel moeite doet om vrouwen en allochtonen aan te trekken.

Een stedelijk politiecorps dat alleen bestaat uit blanke mannen van op 'den buiten' van net iets over de 25 die pas van de politieschool komen en niet het minste inzicht hebben in de problematiek van een grootstad en hun visie op de wereld baseren op Amerikaanse politieseries, boezemt mij helemaal geen vertrouwen in.

Ik vraag me overigens af of een politieagente van allochtone afkomst met een hoofddoek veel indruk zal maken op krapuleuze Marokkaantjes die baldadig rondhangen. Ik vrees er voor, eerlijk gezegd.
Wie spiegelt wie af? Spiegelt de bevolking overheidsbeleid af of spiegelt de overheid de bevolking af? Ze beïnvloeden elkaar. Als je vrouwen in publieke functie verbiedt een hoofddoek te dragen, dan verander je daarmee de cultuur en de manier waarop er naar dingen aan wordt gekeken; en dat is niet alleen zeer gunstig voor de emancipatie voor de vrouw, maar het behoud ook het seculiere karakter van ons land.
Oud 14 april 2009, 16:00   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Agitatie; gana werken met hoofddoek op is helemaal geen brug. Integendeel; zo worden vrouwen nog meer verplicht hun identiteit volledig te baseren op islam.
Wat vrouwen hindert is de ideologie zelf die bepaald dat zij toestemming nodig heeft van haar man of vader om te mogen werken, daar moet je iets aan doen en op durven wijzen dat dit schending is van het recht op zelfontplooiing, gegarandeerd voor man en vrouw door de wet. Het is echt volslagen onjuist om het dragen van hoofddoeken op een werkvloer te verbinden aan emancipatie; want dat is het nu juist niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 16:07   #71
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

^^

kan ik niets aan toevoegen.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 16:49   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een ingepakte moslima boezemt mij ZEKER geen vertrouwen in: haar hoofddoek zegt namelijk "kijk, ik ben lid van de club, dus val MIJ niet lastig, pak maar diegene die zonder kopvod rondlopen" - zo staat het alvast in hun heilig boekje.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 april 2009, 16:49   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een ingepakte moslima boezemt mij ZEKER geen vertrouwen in: haar hoofddoek zegt namelijk "kijk, ik ben lid van de club, dus val MIJ niet lastig, pak maar diegene die zonder kopvod rondlopen" - zo staat het alvast in hun heilig boekje.

Oud 14 april 2009, 18:07   #74
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Noorwegen heeft beslist om vanaf nu agentes toe te staan de hoofddoek te dragen.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/2488
http://www.ontsluiert.nl/nl/index2.p...o_pdf=1&id=316

De tijd dat we een semi-religieuze politie zullen hebben is niet veraf meer.
De tijd dat ze homo's zullen opknopen is volgens mij ook niet meer zò veraf...

Onze Zionisten zijn nog steeds zo goed in logica.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 april 2009 om 18:08.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 18:11   #75
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Onze Zionisten zijn nog steeds zo goed in logica.
Werden er in Iran homo's opgeknoopt voordat de Islam om de hoek kwam kijken?
Oud 14 april 2009, 18:50   #76
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging over logica.

Wie denkt dat p -> q ^ r
waarbij
p: Noorwegen heeft beslist om vanaf nu agentes toe te staan de hoofddoek te dragen.
q: De tijd dat we een semi-religieuze politie zullen hebben is niet veraf meer.
r: De tijd dat ze homo's zullen opknopen is volgens mij ook niet meer zò veraf...

moet dringend een cursus logica bezoeken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 14 april 2009, 19:37   #77
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie spiegelt wie af? Spiegelt de bevolking overheidsbeleid af of spiegelt de overheid de bevolking af? Ze beïnvloeden elkaar. Als je vrouwen in publieke functie verbiedt een hoofddoek te dragen, dan verander je daarmee de cultuur en de manier waarop er naar dingen aan wordt gekeken; en dat is niet alleen zeer gunstig voor de emancipatie voor de vrouw, maar het behoud ook het seculiere karakter van ons land.
Ik maak me niet veel zorgen om het seculier karakter van ons land. En als ik die al maak, dan veeleer om zij die macht hebben. Dat is dan de vermenging van het koningshuis, opus dei, christen-democraten en dies meer. Maar ik ben optimistisch en ik denk dat er geen weg terug is naar de CVP-staat. Het is een fait accompli.

Cultuur is dynamisch en die verander je inderdaad door ondermeer beeldvorming. In Angelsaksische landen zie je niet alleen allochtonen en vrouwen met een hoofddoek in het straatbeeld maar ook in functies, in de media, bij openbare diensten en daardoor wennen mensen aan het feit dat ze in een multi- of tranceculturele samenleving leven.

Dat is misschien een goeie vraag: leven we in een multiculturele samenleving waarbij de culturen naast elkaar bestaan (en misschien is dat meer de Angelsaksische visie) of is het een tranceculturele samenleving waarbij de verschillende culturen door elkaar lopen, in elkaar opgaan en facetten van elkaar overnemen (wat misschien meer het Frans model is)?
In het eerste geval volstaat een economische integratie en kunnen diverse groepen (orthodoxe joden, Chinezen, moslims, ...) hun eigen specificaties behouden. In het tweede geval streeft men veeleer naar een economische én een culturele integratie. Ik ben zo geen voorstander van het integratiemodel omdat ik mezelf in het Westers consumentisme, de oppervlakkigheid, de vaak bekrompen attitude ook niet kan terugvinden en me daar dus niet mee wil identificeren, laat staan integreren.

We leven in ieder geval niet in een monoculturele samenleving waarbij slechts één cultuur aanwezig of dominant is. Dat heeft niet zoveel te maken met moslims of migranten maar eigenlijk met wat er eind jaren zestig begonnen is en waarbij men toen al kon vaststellen dat er verschillende visies op en belevingen van cultuur zijn. Toen had het meer te maken met verschillende generaties (peri- en postwereldoorlog), nu met afkomst en origine. Het heeft eind jaren zestig tot (nogal felle) botsingen geleid en het leidt ook nu tot botsingen, zij het veel minder ernstig.

Wat de emancipatie van de vrouwen in het algemeen en die van moslima's in het bijzonder betreft, ook daar kunnen we toch alleen maar vaststellen dat dat au fond geen culturele maar een materiële kwestie is. Vrouwen hebben in België stemrecht sinds '48 en dat is het resultaat van de gewijzigde economische verhoudingen tijdens de oorlog, waarbij veel meer vrouwen dan voorheen zijn gaan deelnemen aan het economisch productieproces, dus hun eigen inkomen konden verwerven en daardoor een grotere rol opeisten in het politiek, sociaal en culturele veld.
Het promoten en faciliteren van economische zelfstandigheid gaat dus vrouwenemancipatie vooraf. In die zin kan een hoofdoek moslima's helpen om sneller, gemakkelijker het huis te verlaten en naar school, de universiteit of aan het werk te gaan of deel te nemen aan culturele en sociale activiteiten waardoor ze autonomer en zelfstandiger worden. Is dat hoofdoek tegelijkertijd het symbool van een bepaalde onderworpenheid aan een patriarchale cultuur? Ja. Maar de emancipatie is altijd het werk van de mensen c.q. vrouwen zélf, niemand kan het in hun plaats doen. En hoe sneller die vrouwen in staat zijn om buitenshuis deel te nemen aan het sociaal-culturele en vooral het economische leven, hoe sterker ze worden en dus hoe sneller de emancipatie vooruit gaat.

Misschien betrachten we hetzelfde (ik ben als man zondermeer een feminist en een tegenstander van patriarchale verhoudingen) maar is de aanpak anders. Het artikel waarnaar hier eerder gelinkt werd, is interessant wat dat betreft en het toont aan dat ik mogelijk ongelijk heb, net zoals de Franse groep 'ni putes, ni soumises' of RAWA waar ik nogal enthousiast over ben.

Oud 14 april 2009, 19:47   #78
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben geen specialist, maar ik vrees van wel. Homosexualiteit werd zowat overal met de dood bestraft. In het joodse wetboek Leviticus wordt de doodstraf uitgesproken voor de 'man die met een manspersoon zal gelegen hebben met vrouwelijke bijligging' en ook de christelijke god was met zijn woede ten opzichte van Sodom en Gomorra bepaald niet vrijdenkend ten opzichte van homoseks.

Het lijkt me eigen aan alle godsdiensten dat ze geen enkele tolerantie maar juist veel woede tentoon spreiden ten opzichte van seksualiteit die niet gericht is op de voortplanting maar louter op het plezier.

Het is één van de redenen waarom ik virulent antitheist ben: ik ben op seksueel vlak relatief vrijdenkend en praktiserend.

Oud 14 april 2009, 20:32   #79
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

PS: De stupiditeit is al verankerd in de titel van deze draad. Noorwegen is namelijk geen lid van de EU!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 april 2009, 20:37   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor vrouwen en meisjes uit islamculturen is het probleem nog groter omdat ze vaak ook moeten opboksen tegen hun familie/man als ze buitenshuis willen werken.

En toch blijven ze beweren dat vrouwen en mannen evenwaardig zijn in de islamcultuur.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be