![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het ABL gaat wss millitairen inschakelen om de Belgische vrachtschepen te beschermen wanneer zij langs de Somalische kust moeten.
Ik kan dat alleen maar opperen, meer landen zouden dat moeten doen. Wel jammer dat als ze schieten, ze negen kansen op tien een kind moeten doodschieten.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men wil er een regering hebben naar westers model , terwijl in die landen door geografische en culturele evolutie de mensen in stammen en groepen leefden. Dank zij het maken van grote steden hebben ze alles op een kluitje geduwd en dat is nu eenmaal niet de manier waarop ze daar (moeten) leven ... Ondertussen is door de "geweldige" medische zorgen van allerlei organisaties de natuurlijke selectie verdwenen en wonen ze er met teveel mensen op land dat niet geschikt is om zo'n grote populatie aan te kunnen ... Maar toch komen er dagelijks boten met voedsel , medicijnen en speelgoed aan ... ![]() Spruiten gaan planten in Somalië is een even goed idee als er een bestuur naar westers model te zetten ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat te ver, ik vind dat iedereen recht heeft op goede medische verzorging en eten(hoewel dat in Afrika natuurlijk niet het geval is), "natuurlijke selectie" is voor beesten in natuurparken. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat een westerse bestuursvorm inplanten in een land als Somalië (of Kenya, ...) gewoonweg niet "marcheert"... Somaliërs leven in stammen en clans en hebben enkel respect voor het recht van de sterkste... het is een niet-westerse maatschappij, en democratie past daarbij als een tang op een varken. Dat zie je trouwens ook in Kenya. Democratie, scheiding der machten, etc. is uiteindelijk vooral schijn, iedereen bedient zichzelf en z'n eigen familie en stam, plaatsen op de verkiezingslijsten worden letterlijk gekocht. Zulke landen hebben volgens mij nood aan een autoritair maar verlicht regime, beetje zoals Museveni of kagame. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2. Wat die corruptie in Kenia betreft, kan ik u zeker gelijk geven. Maar wederom, Nigeria spant volgens mij toch de kroon. 3. Ethiopië heeft teveel problemen? Ze hebben niet teveel problemen om Ogaden nog steeds bezet te houden, en dat sinds 1977. Ze hebben ook niet te veel problemen gehad om Somalië binnen te vallen en daarvoor ook mensen in Addis Abeba van de straat op te pikken om ze gedwongen in het leger in te lijven. Ge kunt hooguit zeggen dat ze teveel problemen máken. 4. Ten eerste zie ik niet in waarvan Arabische landen een kustwacht zouden financieren. Behalve die paar oliesjeiks die van het geld barsten, zijn dat doorgaans geen al te rijke landen. Ten tweede, wat kan een doorsnee Arabisch land de problemen van de Somaliërs schelen?
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leugenaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Somalië heeft helemaal geen recht gebaseerd op 'het recht van de sterkste' - integendeel.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ABL is al aan't trainen zelfs. Ik vind dat een goed initiatief.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 27 april 2009 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De God van de Christenen, ja daar wordt door de meeste gelovigen over gezegd dat die de zwakken steunt. Maar Allah? De Sharia heeft in zijn wortels een fascistoïde wereldbeeld en beschermt juist de machtigen en de rijken. Kijk maar naar de behandeling van de gastarbeiders in Arabië. Ik wacht op het argument dat ik alle Sharia vormen op 1 hoop gooi. Of dat ik het verschil moet zien tussen de goede bedoelingen en de foute uitwerking ervan door mensen. Of dat de Christenen ook vroeger.... bla bla.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge gaat lullen, doe het dan tegen iemand anders.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 28 april 2009 om 18:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 2 zijn toch niet mutual exclusive?
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
O ja, en toen waren er minder piraten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tjah, hangt er wat vanaf wat je bedoelt met het recht van de sterkste. Indien we zeggen dat het Europese civil law of het Angalsaksische common law systeem géén recht van de sterkste is, dan is de xeer dat ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De door jou aangehaalde systemen zijn ook Darwinistisch, maar ze kijken niet naar wapens. Ondernemerschap, bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lof der Zotheid
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah nee? Volgens alle berichten over Somalië is er een strijd tussen leven en dood tussen clans, die uitgevochten wordt met machinegeweren. Dus "het recht van de sterkste", geen rechtsstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |