Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2009, 14:28   #61
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij is het nog veel erger, het staat in de weg om problemen in kaart te brengen en een goed bestuur te ontwikkelen omdat politiek draait om imago en macht; daarvoor heeft men stemmen nodig van juist die doelgroepen.
Dus durft niemand dit onderzoeken en wie toch de moed heeft wordt afgebrand; kijk maar naar criminologe Marion van San.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 14:30   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mij is het nog veel erger, het staat in de weg om problemen in kaart te brengen en een goed bestuur te ontwikkelen omdat politiek draait om imago en macht; daarvoor heeft men stemmen nodig van juist die doelgroepen.
Dus durft niemand dit onderzoeken en wie toch de moed heeft wordt afgebrand; kijk maar naar criminologe Marion van San.
volledig mee eens!

Ik moet dikwijls aan Bea Cantillon denken, de rector van Ufsia indertijd, die tijdens een of andere speech zonder blikken of blozen beweerde dat ze ernaar streefde dat tegen 2012 1/3 van haar aula vol met hoofddoeken moest zitten!

Zoiets zeggen mag natuurlijk wèl, staat zelfs chique! Me dunkt zijn er dan maar weinigen die nog kunnen tellen, tenzij het allemaal dhimmies zijn in het publiek.

1/3 van de aula hoofddoeken, wil zeggen dat er 2/3 niet-ingepakten mogen zijn. 50% is sowieso piemel-eigenaar, dus blijft er over: 50% - 30% = 20% niet gehoofddoekte meisjesstudenten (zijnde échte belgen + niet-islamitische allochtonen) tegenover 30% vrouwelijke islamitische studenten!

Dat heet dan rector van de Antwerpse universiteit!
Moet er nog zand zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 14:35.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 14:33   #63
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk dat hier zo'n taboe op rust omdat ergens in de jaren veertig van vorig jaar, je weetwel, die mensen met die stijve armpjes, in Nederland gewoon het bevolkingsregister moesten inkijken en onmiddellijk tot actie konden overgaan om alle joodse inwoners te gaan oppikken, vermits dat vermeld werd in het bevolkingsregister (ik vermoed: religie: katholiek, gereformeerd, joods.. etc).

maar als men die gegevens dan toch niet heeft, dan moet men ook stoppen om oneigenlijke vergelijkingen te maken tussen "belg" en "vreemdeling": elke vreemdeling kan op zijn wekelijks uitje naar de supermarkt even binnenspringen bij de gemeente en "belg" worden. Die vlag dekt totaal geen lading meer! zo zitten er hopen "belgen" in het gevang, staan de werkloosheidsstatistieken ook vol met "belgen", maar moeten "allochtonen" ineens wèl een voorkeursbehandeling krijgen? hoezo?

maar een lijstje van belgen met dubbel paspoort lijkt me toch wel héél verhelderend te kunnen zijn! moeten ze het zelf maar weten.

Een marokkaan met een belgisch paspoort blijft zich in eerste instantie marokkaan voelen. So be it! Laten we mekaar dan geen liesbeth gaan noemen en hem bij de belgen inrekenen als hij in het gevang zit en bij de te beschermen minderheid als hij een uitkering meent te moeten opeisen!
In Nederland echter spoort de Nederlandse overheid nakomelingen van Turken en Marrokkanen op, en geven die aan bij de consulaten, zodat ze dubbele nationaliteit krijgen . En als dusdanig staan die dan ook in Nederland ingeschreven ?... Amai als daar ooit neonazi's aan de macht komen , die kunnen er dan onmiddellijk ale mensen met ook maar een beetje Tuks of Marrokkaans bloed direct uitpikken...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 14:38   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
In Nederland echter spoort de Nederlandse overheid nakomelingen van Turken en Marrokkanen op, en geven die aan bij de consulaten, zodat ze dubbele nationaliteit krijgen . En als dusdanig staan die dan ook in Nederland ingeschreven ?... Amai als daar ooit neonazi's aan de macht komen , die kunnen er dan onmiddellijk ale mensen met ook maar een beetje Tuks of Marrokkaans bloed direct uitpikken...
inderdaad! d�*t kunnen ze dan weer wel ! en dit is een echte schande natuurlijk. Zoals dat koppeltje waarvan de vrouw per ongeluk (had nederlandse moeder ) een turkse vader had die in geen velden of wegen nog te bespeuren was, maar die er wel voor had gezorgd dat het meisje TURKIN was... ze SPRAK zelfs geen turks! en nu werd haar zoontje - ze is gewoon gehuwd met een Nederlander - ook ineens tot turk gebombardeerd door de nederlandse ambtenaar... let wel: de NEDERLANDSE ambtenaar (zou ie misschien ook een turks paspoort hebben gehad?).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 14:39.
Oud 19 april 2009, 15:22   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee; dat mogen ze niet. Nergens mogen gegevens verzameld worden op basis van origine. Politici zouden onmogelijk de onzin die we nu slikken nog kunnen verkopen mochten die onderzoeken gebeuren bij ocmw, werkloosheid,sociale woningbouw uitkeringen voor gehandicapten, of dringende medische zorg in ziekenhuizen.Het verhaaltje over allochtonen die bijdragen om onze pensioenen te betalen is dan vrees ik direct over.
Dat mogen ze wel.
Wat werkloosheid betreft
Lees hoe origine bepaald wordt
http://arvastat.vdab.be/nwwz/help/nwwzetn.htm
de statistieken
http://arvastat.vdab.be/nwwz/index2.htm
Voor OCMW-steuntrekkers volgens origine werd de link ook al eens gepost, maar die vind ik niet direct terug.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 15:57   #66
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

in den TIR staat momenteel bijna zo'n 1/3 van de winkels leeg ... vanaf de Pierenbergstraat richting Boomsesteenweg vind je misschien nog 10 a 15 autochtone handerlaars op meer dan 600 meter! (10%) vroeger had je op elke hoek bijna een cafe'tje en een 5tal frituren deze zijn bijna allemaal vervangen door pittas en vzw's echt leuk voor de daar nog wonende Kielenaars! Trouwens dat je zegt dat er meer autochtonen op het Kiel wonen dan allochtonen liegt gewoon, anders doe je maar effe de speekproef ik doe ze dagelijks want woon al mijn gehele leven opt kiel. De Abdijstraat was ooit zo'n fiere winkelstraat en de braderij als hoogtepunt daar blijft niets van over iedere normale mens kent de oorzaak en het is niet de huidige crisis hoor
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 15:58   #67
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

dubbel
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.

Laatst gewijzigd door Dixie : 19 april 2009 om 15:59.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 16:14   #68
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
in den TIR staat momenteel bijna zo'n 1/3 van de winkels leeg ... vanaf de Pierenbergstraat richting Boomsesteenweg vind je misschien nog 10 a 15 autochtone handerlaars op meer dan 600 meter! (10%) vroeger had je op elke hoek bijna een cafe'tje en een 5tal frituren deze zijn bijna allemaal vervangen door pittas en vzw's echt leuk voor de daar nog wonende Kielenaars! Trouwens dat je zegt dat er meer autochtonen op het Kiel wonen dan allochtonen liegt gewoon, anders doe je maar effe de speekproef ik doe ze dagelijks want woon al mijn gehele leven opt kiel. De Abdijstraat was ooit zo'n fiere winkelstraat en de braderij als hoogtepunt daar blijft niets van over iedere normale mens kent de oorzaak en het is niet de huidige crisis hoor
Ik was al een tijdje niet meer op 't Kiel maar de laatste keer zag het er stukken beter uit dan in de jaren 60/70.

Straks vertel je nog dat 't Kiel vroeger een chique wijk was

PS de pitta hier achter 't hoekje verkoopt ook goede frietjes: problemen mee?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 16:21   #69
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Leerrijk en verstandig dat je dit prangende probleem aankaart (alleen spijtig dat je zelf overgoten bent door een VB-sausje, maar dat doet er hier nu niet te). Quasi alle winkelstraten en shoppingcentra buiten de binnenstad en voor 'de suburbs' zijn de jongste twintig jaar verloederd. Zelfs de Brederodestraat op het 'gevierde' Zuid is helemaal verpauperd vanwege de 'theehuisjes', vzw's, pitazaken en tapijtenwinkels. Vroeger bevonden zich hier allemaal prestigieuze winkels, van vader op zoon. Nu is het verloop van die allochtone commercie enorm groot en enkele zaken hebben toch wel een heel duistere kant. Uiteraard mag hier geen kritiek op worden gegeven, want -zo redeneert men van hoger hand - nu de allochtonen handel willen drijven en 'zelfstandige' worden, is het weer niet goed voor de 'ontevreden' autochtone massa. De niet-naëvelingen onder ons weten echter wel beter ...
Uw chronologie klopt niet. Die "minderwaardige" zaken hebben zich daar ook maar kunnen vestigen omdat panden vrijkwamen en prijzen daalden. Ze zijn derhalve een "gevolg", geen "oorzaak".
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 16:29   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Uw chronologie klopt niet. Die "minderwaardige" zaken hebben zich daar ook maar kunnen vestigen omdat panden vrijkwamen en prijzen daalden. Ze zijn derhalve een "gevolg", geen "oorzaak".
en waarom kwamen ze vrij denk je?

Er moeten er maar een paar beginnen en de volledige straat is om zeep.
Het werkt als een virale besmetting natuurlijk: het begint met een klein beestje naar het schijnt. Laten we het Ebola noemen....

Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 16:29.
Oud 19 april 2009, 16:39   #71
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
in den TIR staat momenteel bijna zo'n 1/3 van de winkels leeg ...
En binnenkort weer vol. Er komt een slager, een kapper, een winkel voor kinderkledij is al geïnstalleerd, etc.

Je negeert overigens de door mij reeds aangehaalde oorzaken van de leegloop. Dat gebeurt wel vaker bij lieden zoals u: ze negeren wat je tegenwerpt en gaan door alsof er niets aan de hand is.

Citaat:
vanaf de Pierenbergstraat richting Boomsesteenweg vind je misschien nog 10 a 15 autochtone handerlaars op meer dan 600 meter! (10%) vroeger had je op elke hoek bijna een cafe'tje en een 5tal frituren deze zijn bijna allemaal vervangen door pittas en vzw's echt leuk voor de daar nog wonende Kielenaars!
De "allochtonen" zijn ook Kielenaars...

Citaat:
Trouwens dat je zegt dat er meer autochtonen op het Kiel wonen dan allochtonen liegt gewoon, anders doe je maar effe de speekproef ik doe ze dagelijks want woon al mijn gehele leven opt kiel. De Abdijstraat was ooit zo'n fiere winkelstraat en de braderij als hoogtepunt daar blijft niets van over iedere normale mens kent de oorzaak en het is niet de huidige crisis hoor
Ik héb de steekproef gedaan, zelfs op basis van kiezerslijsten van 2006. En dat was dan nog voor een wijkgedeelte met bijna uitsluitend sociale woningen, waar - dixit één van de sprekers alhier - nog bijna uitsluitend allochtonen zitten!

Ik denk dat de perceptie van het "straatbeeld" misleidend is. Allochtonen vallen meer op voor autochtonen vanwege hun andere uiterlijk; daardoor lijkt het alsof ze met meer zijn. Bovendien zijn allochtonen meer geneigd "buiten" te leven (grotere gezinnen, minder binnenruimte, cultuur), wat zich bijvoorbeeld uit in een vrij nadrukkelijke aanwezigheid in het Kielpark. Je hebt natuurlijk ook bange blanke ouderen die niet meer naar het park gaan "omdat het daar vol allochtonen" zit.

M.a.w. de "blanken" creëren hun eigen perceptie.

P.S. De braderij trekt nog altijd veel volk, hoor, al is heeft het volksvermaak, zoals op andere braderijen, het pleit stilaan verloren tegen de zuivere commercie. Vroeger was de braderij op 't Kiel nog een halve kermis; vandaag willen ze je vooral laten kopen, eten en drinken.
Oud 19 april 2009, 16:44   #72
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
en waarom kwamen ze vrij denk je?

Er moeten er maar een paar beginnen en de volledige straat is om zeep.
Het werkt als een virale besmetting natuurlijk: het begint met een klein beestje naar het schijnt. Laten we het Ebola noemen....
Ik ken, helaas, geen wijken die niét onderhevig zijn aan opwaartse of neerwaartse tendensen. Terwijl de buurt rond het MSK opleefde, verloederde de buurt rond de Brederodestraat. Het zijn communicerende vaten. Ik ben het wél met je eens dat de import van (kans)arme migranten op macro-niveau de algemene stijging van de welvaart grotendeels gecompenseerd heeft, waardoor het aantal armere buurten niet afnam.
Oud 19 april 2009, 16:57   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt natuurlijk ook bange blanke ouderen die niet meer naar het park gaan "omdat het daar vol allochtonen" zit.

M.a.w. de "blanken" creëren hun eigen perceptie.
haaa! zeg dat dan toch! dus omdat oudere mensen niet meer naar het park DURVEN (de bange BLANKE achterlijken) zitten de gevangenissen voor 50% vol met moslims ?
Wat een stoute blanke gepensionneerden toch!

Ik wil je een geheimpje verklappen: 95% van de Antwerpse straatroven gebeuren door .... niet verschieten hé: ALLOCHTONE (marokkaanse om het niet te noemen) minderjarige "jongeren".
En dat allemaal omdat die bange blanke ouderlingen niet meer in het park durven gaan zitten! Ze zouden die mensen hun pensioen moeten afpakken verdomme! en dat aan die arme achtergestelden geven! het zal rap gedaan zijn met niet meer naar de park te willen gaan sé!

Oud 19 april 2009, 17:00   #74
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik was al een tijdje niet meer op 't Kiel maar de laatste keer zag het er stukken beter uit dan in de jaren 60/70.

Straks vertel je nog dat 't Kiel vroeger een chique wijk was

PS de pitta hier achter 't hoekje verkoopt ook goede frietjes: problemen mee?
Het Kiel was in de jaren 60/70 een gewone wijk. De Abdijstraat verdeelde zo een beetje de wijk in twee. In de zijstraten kant Boomsesteenweg eerder nieuwere huizen, met mensen die degelijk hun brood verdienden. De andere kant, rond de lagere school in de Boskesstraat, tot aan de technische school van Den Tir, wat volkser, meer gewone arbeiders, oudere huizen. De Abdijstraat zelf was een welvarende winkelstraat, altijd vol volk, de éne winkel naast de andere. Vandaag is het een gore vreemdelingenwijk, een achterbuurt...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 17:05   #75
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
haaa! zeg dat dan toch! dus omdat oudere mensen niet meer naar het park DURVEN (de bange BLANKE achterlijken) zitten de gevangenissen voor 50% vol met moslims ?
Wat een stoute blanke gepensionneerden toch!

Ik wil je een geheimpje verklappen: 95% van de Antwerpse straatroven gebeuren door .... niet verschieten hé: ALLOCHTONE (marokkaanse om het niet te noemen) minderjarige "jongeren".
En dat allemaal omdat die bange blanke ouderlingen niet meer in het park durven gaan zitten! Ze zouden die mensen hun pensioen moeten afpakken verdomme! en dat aan die arme achtergestelden geven! het zal rap gedaan zijn met niet meer naar de park te willen gaan sé!
Ik zit met grote regelmaat in het Kielpark en ik zie geen redenen om dat niet te doen. Maar ja, dat is het onderscheid tussen realiteit en perceptie, hé. Sommigen kennen het Kielpark alleen nog van "horen zeggen"; ik ken het van ernaartoe te gaan...
Oud 19 april 2009, 17:07   #76
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Door de crisis gaat 't overal iets slechter: presenteer de rekening aan de speculateurs allerhande die de bankencrisis veroorzaakten.
Maar "allochtonen" zijn een gemakkelijker doel voor jou, hé?
Mensen klasseren en diabolizeren op uiterlijk en verre afkomst, daar bestaat een term voor.
Amai, de filousoof begint nu ook al te doen alsof hij antikapitalistisch is.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 17:08   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit met grote regelmaat in het Kielpark en ik zie geen redenen om dat niet te doen. Maar ja, dat is het onderscheid tussen realiteit en perceptie, hé. Sommigen kennen het Kielpark alleen nog van "horen zeggen"; ik ken het van ernaartoe te gaan...
volgens mij verkleedt ge u dan ook nog eens in een oud madammeke met een sjakosh vol met eurobriefkes hé! ik heb je wel door zenne!

Oud 19 april 2009, 17:12   #78
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Het Kiel was in de jaren 60/70 een gewone wijk. De Abdijstraat verdeelde zo een beetje de wijk in twee. In de zijstraten kant Boomsesteenweg eerder nieuwere huizen, met mensen die degelijk hun brood verdienden. De andere kant, rond de lagere school in de Boskesstraat, tot aan de technische school van Den Tir, wat volkser, meer gewone arbeiders, oudere huizen. De Abdijstraat zelf was een welvarende winkelstraat, altijd vol volk, de éne winkel naast de andere. Vandaag is het een gore vreemdelingenwijk, een achterbuurt...
Man, man, man, wat 'n onzin...

Enfin, sommige lieden zien ook alleen maar wat ze willen zien... Wie een beetje een objectief beeld wilt, trekke er zelf naartoe. Als je natuurlijk elke allochtoon spontaan met "goorheid" en "achterbuurt" associeert, kun je met een gerust hart je wagonnetje aan onze "Beste Vriend" haken... Aan uw vrienden herkent ge uzelf, neem ik aan...
Oud 19 april 2009, 17:18   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man, man, man, wat 'n onzin...

Enfin, sommige lieden zien ook alleen maar wat ze willen zien... Wie een beetje een objectief beeld wilt, trekke er zelf naartoe. Als je natuurlijk elke allochtoon spontaan met "goorheid" en "achterbuurt" associeert, kun je met een gerust hart je wagonnetje aan onze "Beste Vriend" haken... Aan uw vrienden herkent ge uzelf, neem ik aan...
maar nee jong! je voelt dat toch gewoon aan de prijs van het onroerend goed in uw verrijkte buurten?
Uiteraard is zo'n verloederd huis, uitgewoond door een middeleeuwse rifbewoner een pak méér waard dan een gelijkaardig huis onder een vlaamse kerktoren! Dat weet toch het kleinste kind zeker? Zelfs die bomma die niet meer buitendurft weet dat! En content dat het mens is als buurman Ali en buurman Youssof naast haar wonen, samen met hun respectievelijke 14 kinderen!

"En toch ben ik verrijkt" waren haar laatste woorden... hé Duisteren?

Ik ken zo'n - ondertussen overleden - gepensionneerde mensen! Op hun 68ste buitengepest uit hun woning in een buurt die hoe langer hoe verrijkter geraakte! Echt wel verrijkende ervaringen moet ik zeggen. De laatste vier jaar van hun leven mochten ze dus drie keer verhuizen: eerst naar een ander appartement in een niet-verrijkte buurt, dan naar een tehuis wegens voortschrijdende dementie en dan naar gesloten afdelingen.
Het feit dat ze uit hun vroegere woning werden gepest (konden dus effektief niet meer buitenkomen zonder te worden aangevallen door verrijkende "jongeren") heeft voor hen wel hun doodvonnis betekend. VERRIJKEND.

Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 17:24.
Oud 19 april 2009, 17:18   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik woon niét (nog niet) in een verrijkte buurt trouwens.

Hier woont slechts één (1) moslimgezin, wel een aantal andere allochtonen.

Laatst ontdekten we dat het éne moslimgezin, met ondertussen puberende zonen (aantal onbekend, een stuk of vier zeker? ) ervoor zorgt dat op ons gezamenlijke pleintje tijdens de nachtelijke uurtjes dapper wordt gedeald (ligt dan ook afgelegen uit het zicht van voorbijgangers).
Bovendien loopt er overdag tegenwoordig een "kapo" (heet het zo?) rond, mèt sweater mèt capuchon, jaartje of 15, die de "zaak" in de gaten houdt!

We voelen ons ook verrijkt! vooral omdat gelukkig onze kinderen reeds de buurt hebben verlaten.

het zijn marocs, dus zal het wel over softdrugs gaan zeker? Anders moeten we ons grasveldje nog laten checken op gebruikte naalden! vroeger (ooit!) speelden daar onze kinderen!

Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 17:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be