![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is het nog veel erger, het staat in de weg om problemen in kaart te brengen en een goed bestuur te ontwikkelen omdat politiek draait om imago en macht; daarvoor heeft men stemmen nodig van juist die doelgroepen.
Dus durft niemand dit onderzoeken en wie toch de moed heeft wordt afgebrand; kijk maar naar criminologe Marion van San. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet dikwijls aan Bea Cantillon denken, de rector van Ufsia indertijd, die tijdens een of andere speech zonder blikken of blozen beweerde dat ze ernaar streefde dat tegen 2012 1/3 van haar aula vol met hoofddoeken moest zitten! Zoiets zeggen mag natuurlijk wèl, staat zelfs chique! Me dunkt zijn er dan maar weinigen die nog kunnen tellen, tenzij het allemaal dhimmies zijn in het publiek. 1/3 van de aula hoofddoeken, wil zeggen dat er 2/3 niet-ingepakten mogen zijn. 50% is sowieso piemel-eigenaar, dus blijft er over: 50% - 30% = 20% niet gehoofddoekte meisjesstudenten (zijnde échte belgen + niet-islamitische allochtonen) tegenover 30% vrouwelijke islamitische studenten! Dat heet dan rector van de Antwerpse universiteit! Moet er nog zand zijn?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat werkloosheid betreft Lees hoe origine bepaald wordt http://arvastat.vdab.be/nwwz/help/nwwzetn.htm de statistieken http://arvastat.vdab.be/nwwz/index2.htm Voor OCMW-steuntrekkers volgens origine werd de link ook al eens gepost, maar die vind ik niet direct terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in den TIR staat momenteel bijna zo'n 1/3 van de winkels leeg ... vanaf de Pierenbergstraat richting Boomsesteenweg vind je misschien nog 10 a 15 autochtone handerlaars op meer dan 600 meter! (10%) vroeger had je op elke hoek bijna een cafe'tje en een 5tal frituren deze zijn bijna allemaal vervangen door pittas en vzw's echt leuk voor de daar nog wonende Kielenaars! Trouwens dat je zegt dat er meer autochtonen op het Kiel wonen dan allochtonen liegt gewoon, anders doe je maar effe de speekproef ik doe ze dagelijks want woon al mijn gehele leven opt kiel. De Abdijstraat was ooit zo'n fiere winkelstraat en de braderij als hoogtepunt daar blijft niets van over iedere normale mens kent de oorzaak en het is niet de huidige crisis hoor
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. Laatst gewijzigd door Dixie : 19 april 2009 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Straks vertel je nog dat 't Kiel vroeger een chique wijk was ![]() PS de pitta hier achter 't hoekje verkoopt ook goede frietjes: problemen mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moeten er maar een paar beginnen en de volledige straat is om zeep. Het werkt als een virale besmetting natuurlijk: het begint met een klein beestje naar het schijnt. Laten we het Ebola noemen....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
|
![]() Citaat:
Je negeert overigens de door mij reeds aangehaalde oorzaken van de leegloop. Dat gebeurt wel vaker bij lieden zoals u: ze negeren wat je tegenwerpt en gaan door alsof er niets aan de hand is. Citaat:
Citaat:
Ik denk dat de perceptie van het "straatbeeld" misleidend is. Allochtonen vallen meer op voor autochtonen vanwege hun andere uiterlijk; daardoor lijkt het alsof ze met meer zijn. Bovendien zijn allochtonen meer geneigd "buiten" te leven (grotere gezinnen, minder binnenruimte, cultuur), wat zich bijvoorbeeld uit in een vrij nadrukkelijke aanwezigheid in het Kielpark. Je hebt natuurlijk ook bange blanke ouderen die niet meer naar het park gaan "omdat het daar vol allochtonen" zit. M.a.w. de "blanken" creëren hun eigen perceptie. P.S. De braderij trekt nog altijd veel volk, hoor, al is heeft het volksvermaak, zoals op andere braderijen, het pleit stilaan verloren tegen de zuivere commercie. Vroeger was de braderij op 't Kiel nog een halve kermis; vandaag willen ze je vooral laten kopen, eten en drinken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Ik ken, helaas, geen wijken die niét onderhevig zijn aan opwaartse of neerwaartse tendensen. Terwijl de buurt rond het MSK opleefde, verloederde de buurt rond de Brederodestraat. Het zijn communicerende vaten. Ik ben het wél met je eens dat de import van (kans)arme migranten op macro-niveau de algemene stijging van de welvaart grotendeels gecompenseerd heeft, waardoor het aantal armere buurten niet afnam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een stoute blanke gepensionneerden toch! Ik wil je een geheimpje verklappen: 95% van de Antwerpse straatroven gebeuren door .... niet verschieten hé: ALLOCHTONE (marokkaanse om het niet te noemen) minderjarige "jongeren". En dat allemaal omdat die bange blanke ouderlingen niet meer in het park durven gaan zitten! Ze zouden die mensen hun pensioen moeten afpakken verdomme! en dat aan die arme achtergestelden geven! het zal rap gedaan zijn met niet meer naar de park te willen gaan sé!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Enfin, sommige lieden zien ook alleen maar wat ze willen zien... Wie een beetje een objectief beeld wilt, trekke er zelf naartoe. Als je natuurlijk elke allochtoon spontaan met "goorheid" en "achterbuurt" associeert, kun je met een gerust hart je wagonnetje aan onze "Beste Vriend" haken... Aan uw vrienden herkent ge uzelf, neem ik aan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is zo'n verloederd huis, uitgewoond door een middeleeuwse rifbewoner een pak méér waard dan een gelijkaardig huis onder een vlaamse kerktoren! Dat weet toch het kleinste kind zeker? Zelfs die bomma die niet meer buitendurft weet dat! En content dat het mens is als buurman Ali en buurman Youssof naast haar wonen, samen met hun respectievelijke 14 kinderen! "En toch ben ik verrijkt" waren haar laatste woorden... hé Duisteren? Ik ken zo'n - ondertussen overleden - gepensionneerde mensen! Op hun 68ste buitengepest uit hun woning in een buurt die hoe langer hoe verrijkter geraakte! Echt wel verrijkende ervaringen moet ik zeggen. De laatste vier jaar van hun leven mochten ze dus drie keer verhuizen: eerst naar een ander appartement in een niet-verrijkte buurt, dan naar een tehuis wegens voortschrijdende dementie en dan naar gesloten afdelingen. Het feit dat ze uit hun vroegere woning werden gepest (konden dus effektief niet meer buitenkomen zonder te worden aangevallen door verrijkende "jongeren") heeft voor hen wel hun doodvonnis betekend. VERRIJKEND.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon niét (nog niet) in een verrijkte buurt trouwens.
Hier woont slechts één (1) moslimgezin, wel een aantal andere allochtonen. Laatst ontdekten we dat het éne moslimgezin, met ondertussen puberende zonen (aantal onbekend, een stuk of vier zeker? ) ervoor zorgt dat op ons gezamenlijke pleintje tijdens de nachtelijke uurtjes dapper wordt gedeald (ligt dan ook afgelegen uit het zicht van voorbijgangers). Bovendien loopt er overdag tegenwoordig een "kapo" (heet het zo?) rond, mèt sweater mèt capuchon, jaartje of 15, die de "zaak" in de gaten houdt! We voelen ons ook verrijkt! vooral omdat gelukkig onze kinderen reeds de buurt hebben verlaten. het zijn marocs, dus zal het wel over softdrugs gaan zeker? Anders moeten we ons grasveldje nog laten checken op gebruikte naalden! vroeger (ooit!) speelden daar onze kinderen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 17:29. |
![]() |
![]() |