![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
de vraag is; nog hoelang? Maar dat willen jullie niet geweten hebben. Want al die marokkanen en arbieren en turken die je kent, hebben die je ècht graag? Of enkel tot ze een bepaald doel bereikt hebben? En ga je dan van kamp wisselen? En denk je dan nog welkom te zijn? Of zijn
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. Laatst gewijzigd door TypO : 23 april 2009 om 14:37. |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik was alvast behoorlijk "openminded" toen ik er mijn eerste stappen zette. De mensen die ik tegenkwam, die vroegen mij letterlijk "wat kom jij hier doen?"
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. Laatst gewijzigd door TypO : 23 april 2009 om 14:39. |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Vreemdeling
|
beste typo,
ik begrijp niet goed op basis waarvan je kan besluiten dat jij Schaarbeek beter kent dan ik: ik denk immers niet dat wij elkaar al ontmoet hebben? Ik moet eerlijk toegeven dat de standpunten die je inneemt, en de felheid waarmee je ze verdedigt, mij zeer irrationeel overkomen. Hoe een oprechte uitnodiging zo'n felle haat kan uitlokken ontgaat me bijvoorbeeld. Dat kan echter ook liggen aan mijn gebrek aan inlevingsvermogen. Misschien heb jij bepaalde dingen meegemaakt die aan de basis liggen van je levensvisie op dit moment? In ieder geval snap ik wel dat het wat arrogant kan overkomen om zomaar mensen uit te nodigen waar ik woon. We kunnen het dus ook omdraaien: jij nodigt mij uit in jouw omgeving, zodat ik aan de hand daarvan beter kan begrijpen wie je bent en waarom je denkt wat je denkt. Tenslotte, als Belgen onder elkaar al geen common ground vinden om te discussiëren, hoe kunnen we dan ooit verwachten om overeen te komen met anderen? Laatst gewijzigd door kreoon : 23 april 2009 om 14:41. |
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Luister he, mijn ouders hebben in het verleden hun toekomst proberen te maken in spanje en ik kwam daar als ukkie in delagere school toe. Als ik daar mijn best niet had gedaan om mee spaans te praten zoals iedereen daar, dan zat ik nu in de goot. Wat maar normaal was. Maar u vind dat wij tot bij die mensen thuis moeten gaan om ze onze taal te leren, zodat ze hier eventueel, als ze willen, een job kunnen vinden... Sorry hoor. Als ik ergens heen ga, met het zicht op een betere toekomst, dan leer ik zo snel mogelijk de taal, zorg dat mijn kinderen dat ook doen, zoek een job -voordat ik er ben- en laat me verder weinig opmerken in de hoop om mijn verbeterde toestand te kunnen behouden. Laat dat nu net zowat het tegenovergestelde zijn van wat de marokkanen en turken hier doen.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Beste Kreoon, u woont misschien in schaarbeek, ik werk al 10jaar in groot brussel. En ik kom met al de leukerds dagelijks in contact, en neen, sorry, mijn werk verbied het mij om die leuke ervaringen met u te delen. Want als ik kon, mocht u gerust eens een dagje of 10 mijn job komen doen. en we zouden dan nog een praten. Helaas voor u weet ik al hoe het volgende gesprek zou gaan.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Gouverneur
|
en met de jouwe snijden ze binnen 15 jaar ons en masse het hoofd af.
|
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
tiens, dat werd 15 jaar geleden ook gezegd....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Vreemdeling
|
Dat is genoteerd, Typo. Het is jammer dat u een uitgestoken hand niet herkent. Als ik u zou ontmoeten zou ik u zeker de les niet zitten spellen, integendeel: het lijkt me interessant om u te leren kennen. Een boeiend thema zou bijvoorbeeld zijn hoe we blijkbaar dagelijks in dezelfde buurten kunnen komen en toch een heel andere ervaring van die buurten blijken te hebben. In welke straten zou u zoveel problemen ervaren? In de Azalealaan of de Plaskylaan zal het niet zijn, neem ik aan. De Josaphatstraat misschien? Of de Gallait? Of misschien al in de Brabantstraat? Uiteraard zou ik het grootste stilzwijgen bewaren over uw job.
Op dit forum blijven we steken in cirkelredeneringen, dat zal u zelf ook wel al gemerkt hebben, na meer dan 1000 posts. Ik gun u van harte iemand die u enige liefde kan bezorgen, en vreet u alvast niet teveel op op fora als deze, want niemand is gebaat bij scheldtirades, en ik vermoed dat u er zelf ook ongelukkig van wordt. Het mailadres dat ik voordien al vermeld hebt blijft nog wel even actief. Tot zolang blijft ook mijn uitnodiging geldig. Als uw werk het verhindert om over migratieproblemen te praten, kunnen we het ook gewoon over koetjes en kalfjes hebben, dat maakt mij niet uit. vriendelijke groeten Laatst gewijzigd door kreoon : 23 april 2009 om 15:10. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Vreemdeling
|
D
Laatst gewijzigd door kreoon : 23 april 2009 om 15:10. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Gouverneur
|
dubbel
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. Laatst gewijzigd door TypO : 23 april 2009 om 15:21. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Gouverneur
|
tja, de keel doorgesneden.... ok. maar de mensen die de dood vonden en/of mochten genieten van hun gedrag, hun aantal stijgt toch per jaar he? of niet?
Iedereen weet weet dat ze die praktijken pas uitoefenen in een milieu dat dat islamgezind is en waar een bijna wetteloosheid regeert.
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
ik spreek ook voor mezelf,snap ook ook niet wat je bedoelt met jullie, volgens mij leef jij in heel panische wereld |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Waren het -zoals ik voorspeld had- arabieren; dan hadden we juist pech, dat wie die enkele slechte tegenkwamen. denken jullie nu echt echt dat ik ook geen mensen een hele dag in schaarbeek een onbezorgd terrasje kan geven? Maar ik kan ze net een even leuk pakje slaag en wat messteken bezorgen, alleen dat kan volgens jullie niet.
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
je hebt een smoel dat uitnodigt om op te slaan Laatst gewijzigd door globalmedia : 23 april 2009 om 15:33. |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Natuurlijk herken ik een uitgestoken hand. Maar zelfs al zouden wij een toertje met de wagen door de leukere brusselse buurten doen; U zou zeggen; "ze staan effe dubbel geparkeerd en wat te praten,laat ons effe wachten." Ik zou zeggen "toeter eens, zodat ze voort gaan en wij ook door kunnen. Volgens mij laten ze ons wachten omdat ze op ons neerkijken" "neéééén, die jongens hebben juist iets héél dringends te bespreken." uiteindelijk zou u een gedurfd, kkein toetje laten horen en een middelvinger uw richting krijgen. U zou effe zwaaien om de uiteindelijke vrije doortocht; Ik zou uitstappen en effe vragen waarom men mij ten eerste de weg versperd door een overtreding te begaan, en ten tweede nog het lef heeft het vingertje te geven. Daarna zou er een hoop zever beginnen waarvan we het einde niet kennen. Nog later zou u zeggen dat ik alles heb uitgelokt.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. Laatst gewijzigd door TypO : 23 april 2009 om 15:40. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
zoals ik al zei en wat jullie altijd aanvoeren als t niet meer te ontkennen valt, t ligt aan mij . als 't om arabieren gaat schijten jullie en masse in de broek en praten jullie alles goed.
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Minister-President
|
ik ontken toch niet dat er agressievelingen,kortzichtige mensen rondlopen,maar zoals je hier continu vertelt trek jij precies de miserie aan en lees je graag stripverhalen
Laatst gewijzigd door globalmedia : 23 april 2009 om 15:46. |
|
|
|