![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb alle respect voor fiere, sterke vrouwen met wapens. Maar de mannenhaat van Doornaert is een product van zwakte en frustratie. Op h�*�*r is wel degelijk van toepassing wat Nietzsche zei over het ressentiment van de mislukte vrouw t.o.v. de gelukte vrouw, die zich slechts van de mannenhaat bedient als alibi...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 april 2009 om 01:15. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Chinezen hebben het dus helemaal niet beter begrepen. En dictator Mao die zelf miljoenen slachtoffers maakte al zeker niet De slavenhandel is zonder twijfel een onaanvaardbare onmenselijke periode van de geschiedenis. Niet alleen Europese landen, maar ook Arabische waren daar de grote schuldigen. Maar over die laatsten wordt niet gesproken. Hedendaagse mistoestanden zoals homo-vervolging, ongelijkheid tussen man en vrouw, vrijheid van meningsuiting kwamen niet aan bod. Dat paste niet in het kraam van de inrichters.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dringend tijd om die onverdraagzame religies af te schaffen en te vervangen door het alomgeprezen en altijd de waarheid dragend vliegend spaghettimonster!
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het niet van de chinezen wil horen luister dan naar wat de Indiërs, Zuid Afrikanen, Indonesiërs,... te zeggen hadden. Allemaal in dezelfde lijn als wat de chinezen verwoorden. Weglopen van die conferentie was een stommiteit. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2009 om 15:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Die goede themas kwamen gewoon niet aan bod. Omdat die goede themas gewoon niet aan bod komen in de landen die het hoge woord voeren op die bijeenkomst. Wellicht is het 'islamofobie' om die goede themas in de verf te zetten.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 28 april 2009 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() De Chinezen trekken zich alleen iets aan van economische belangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() En het Westen trekt zich bijna alleen iets aan van economische belangen.
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toevallig deze morgen gelezen ivm het oplaaiend geweld in Irak, de getuigenis van een zekere Maki al-Nazzal die een kleine kliniek had ten tijde van het bombardement op Faluya zoals geraporteeerd door een journalist: Citaat:
Als het westen afstand kan doen van haar moreel superioriteitscomplex is er meer hoop voor een betere wereld deze eeuw. Het belang van de conferentie over racisme zoals begrepen door vele derde wereld landen is juist dit. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2009 om 17:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
China zal zich nooit terugtrekken uit Tibet, onder geen beding. De Amerikanen zullen zich ongetwijfeld terugtrekken uit Irak. Ze zoeken enkel een goede gelegenheid. In de VSA is een machtswissel Bush / Obama mogelijk. Verre van mij van te prediken, maar ik vind bepaalde beschavingen wel degelijk supérieur, zonder daarbij blind te zijn voor grote gebreken die overal en ook bij ons voorkomen. Als men bij definitie aanvaardt dat alle beschavingen gelijkwaardig zijn, dan impliceert dit ook dat men men niet kan streven naar beter, want alles is gelijkwaardig.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 28 april 2009 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Van zoiets is in Irak geen sprake. De onderlinge twisten tussen moslims in Irak dragen ook in grote mate bij tot de tragische toestand. Dit houdt helemaal geen goedkeuring in van het optreden van de Amerikanen. 2) Volledig akkoord. Ik meen dat in onze samenleving men kan spreken over al onze tekortkomingen. Op vele andere plaatsen helemaal niet.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 28 april 2009 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De situatie in Tibet en Irak zijn niet dezelfde, maar om te concluderen dat de Chinezen geen 'recht van spreken' hebben omwille van Tibet en de VS wel recht van spreken toekennen, ondanks Irak, zou getuigen van een partialiteit mbt de problematiek van mensenrechten. Men kan zich niet selectief wat criteria uitzoeken om beiden te vergelijken, zoals verplaatsing van bevolking of mogelijke terugtrekking, en andere criteria buiten beschouwing laten, zoals bombardementen, folteringen, levensomstandigheden, historische banden, of doden. Dit doen is juist een teken van dat wat vele landen het 'westen' verwijten op de conferentie over racisme, maar wat het westen niet horen wil. Op basis de geschiedenis van de pak laatste 100 jaar is een 'morele autoriteit' van het 'westen' niet vol te houden. Een minder hautaine houding zou het westen crediet doen terugwinnen. Ik zie geen andere weg deze eeuw. Militair zullen we die 'morele autoriteit' namelijk niet meer kunnen implementeren. Militair overwicht wordt nogal eens verward met morele en culturele superioriteit. Meestal leert de mens 'the hard way' echter. Maar ik kan maar proberen te waarschuwen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2009 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Niet deelnemen aan een conferentie omdat men niet akkoord gaat met de inrichters is de normaalste zaak van de wereld. Flauw argument, wat 'jouw wereld' daar ook moge over denken. Ver van mij te beweren dat het Westen of de Amerikanen geen fouten maken. Maar de wereldwijde migrantenstroom gaat wel in die richting. Toch wel een aanduiding wat de mensen verkiezen. Kun je me enkele voorbeelden geven van bepaalde aspecten van andere culturen waar wij een voorbeeld kunnen aan nemen?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 29 april 2009 om 08:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het geluk of de lach, de omgang met de natuur het respect voor ouderen de opvoeding van kinderen (conditionering, empathie bv.) de ethiek bij de productie van voedsel het minder voorkomen van de extremen bij het nuttigen van voedsel (zowel anorexia als obesiteit) het racisme de bescheidenheid het consumisme (belangrijk) ... In België wordt een zetel weggegooid als er ergens een brandvlek van een cigaret inzit. Ooit, hoop ik, zal een reparatie niet als iets minderwaardigs gezien worden, maar juist in tegendeel. Het gaat hier natuurlijk om veralgemeningen. Ik gaf enkele voorbeelden waar 'wij' van kunnen leren. Het is eigenlijk een lange discussie, het antwoord op uw vraag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Moest het op een ander zoveel beter zijn dan hier, waarom willen dan zoveel mensen hier hun toevlucht zoeken?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 29 april 2009 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Relativeren is blijkbaar jouw sterke kant niet ofwel kom jij alleen in contact met mensen die identiek "denken" zoals jij. Ben jij gekloond ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Relativeren is blijkbaar jouw sterke kant niet ofwel kom jij alleen in contact met mensen die identiek "denken" zoals jij. Ben jij gekloond ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik antwoorde door een een aantal 'aspecten' aan te geven die ik bij andere kulturen tegen kom waar we iets van kunnen leren. Het gaat er niet om te tonen dat het 'elders beter is', maar om te tonen op welke gebieden we iets kunnen leren van anderen. Ik dacht dat je interesse oprecht was. Mijn vergissing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |