![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op 13 juni wordt de balans gewoon in evenwicht gebracht. De Vexille heeft heel goed gezien wat die balans grondig deed doorslaan. Vertrouwen van de burger moet je verdienen en dat doe je nu eenmaal niet met leugens, bedrog en underdogs vreten met bakken geven.
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eigen Volk Eerst (niet eigen volk alleen) wil zeggen dat bepaalde rechten voorbehouden zijn aan de staatsburgers. Wat trouwens van toepassing is in zowat alle landen van de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In de politiek is blijkbaar de eigen mening ondergeschikt aan het partijbelang zelfs al worden er leugens verteld. De overloperij in de politiek is nooit groter geweest als nu,politiekers a la anciaux krijgen volop aandacht en een verkiesbare plaats op de lijst,terwijl trouwe leden opzij worden geschoven. bij mij gaat het er niet in dat iemand met een gans ander ideeengoed plots goed bevonden word om ideeen te gaan verkondigen waar men jaren tegen geweest is. en toch zijn er hier op het forum mensen die dat van de politiekers doodnormaal vinden,maar als de kiezer dan afhaakt dan hebben diezefde forumleden tegenover die mensen wel de nodige verwaande commentaar. Als ik een biefsteak koop bij een of andere beenhouwer en ik ben over dat produkt niet tevreden dan ga ik daar niet meer,dan ga ik op een ander. En ik zal dan tegen andere klanten niet gaan zeggen waar zij moeten gaan kopen,ze moeten dat zelf maar uitmaken. Wat ik moet zijn is eerlijk zijn met mezelf. En zeg nu eens wie van de politiekers durft te zeggen dat ze politiek doen uit zaligmakendheid,neen het is allemaal om de poen te doen. Achter de schermen en thuis zal men dikwijls van deze mensen andere commentaar horen (in alle stilte natuurlijk want ze zouden een uit de partij kunnen liggen). Dat laat de keuze open,kies ik voor het ideengoed waar ik altijd voor stond,of kies ik voor een oppositiepartij die ook een kartel gesloten heeft,of kies ik voor ...... .... ? vroeger twijfelde ik niet ,nu wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens nog altijd aan het wachten op al die referendums waar Verhofstadt het over had juist voordat hij aan de macht kwam ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Niet dat ik me uitspreek vóór, maar als "trendy" de stijgende lijn is van het aantal kiezers dan is het VB al 15 jaar "trendy".
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Wat ik me bij heel deze heisa afvraag is, waarom iedereen het normaal vindt dat een extremistische partij van fundamentalisten zoals Groen!, wél kan meeregeren en waarom rond het VB een cordon sanitair moet.
De groenen hebben de blunders opeengestapeld, zoals nog nooit in onze parlementaire geschiedenis vertoond. Maar niemand schijnt zich daaraan te storen. Behalve de kiezer. Die heeft ze buiten gesjot. Het Vlaams Blok stelt al jaren eerlijke en haalbare maatregelen voor om de veilgheid en dus de leefbaarheid te herstellen en de integratie van allochtonen mogelijk te maken. Iedereen slooft zich uit om de standpunten te verdraaien, uit hun verband te rukken, er de oorlog en de zwarten bij te sleuren, om toch maar niet te moeten toegeven dat het zinvolle voorstellen zijn. Niemand luistert. Behalve de kiezer... pech voor de linkadors. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Blijkbaar weet je nog niet hoe het komt dat bepaalde criminaliteitsstatistieken voor Antwerpen beter zijn. Zoals je je waarschijnlijk nog herinnert, verleden keer hebben ze ze gewoon botweg en doelbewust vervalst. Dit maal worden ze op een 'andere manier' berekend. Ie als je géén inwoner van de stad antwerpen bent en er wordt een misdrijf tegen je gepleegd moet je dat vanaf nu in je eigen gemeente/stad aangeven, zodat de PC'kes kunnen doen alsof de statistieken van Antwerpen beter zijn. Geef toe dat dat toch niet meer serieus is, zo'n boerenbedrog zou voor mij strafbaar gemaakt mogen worden. Enfin typisch belgisch hé. In andere europese landen tracht men er iets aan te doen als statistieken slecht zijn, in België past men de statistieken aan, probleem evengoed opgelost... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De mensen die op de Sp.A stemmen zijn dom én deskundig misleid door Stevaert. Ik hoor genoeg Sp.A stemmers (niet toevallig allemaal ouderlingen) zeggen: "maar hij heeft toch dit en dat gratis gemaakt". Je reinste demagogie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik moet de zelfverklaarde Blok-bashers, -busters, etc... er toch even op wijzen dat ze zich schromelijk vergissen wanneer ze het Blok nog op dezelfde karikaturale manier benaderen als pakweg tien jaar geleden. Het migrantenthema, de onveiligheidsproblematiek en de antipolitiek zijn nog steeds belangrijke thema's en stemmentrekkers, maar steeds meer mensen kiezen voor het blok om heel andere redenen...
Het communautaire thema is door paars op een zeer arrogante manier van tafel geveegd. Het Vlaams parlement wordt door zowel VLD als SPa gezien als een tweederangs-assemblé... Dat blijkt uit talloze uitspraken en strategische doorschuifoperaties van partijkopstukken. Op een schaamteloze manier gaan Vlaamse excellenties van de regeringspartijen plat op de buik voor de PS-baronnen. Etc. etc. etc.... Het Vlaams Blok is in de ogen van veel Vlamingen de enige partij die deze aberraties opmerkt en er hard tegenin gaat. De CD&V heeft begrepen dat dit een thematiek is die leeft bij nogal wat Vlamingen en heeft z'n aanbod naar de kiezer in die zin bijgesteld. Goed opgemerkt zou ik zeggen. Sociale problematiek... We kennen allemaal de problemen van het sociaal profitariaat dat aangemoedigd wordt door het denken in termen van "rechten" zonder te wijzen op "verantwoordelijkheden". De glorieuze "onverantwoordelijke" verzorgingsstaat met alle excessen vandien begint de ogen uit te steken van de hardwerkende burger die een gruwelijk grote hap uit z'n inkomen ziet voorafgenomen. Wie gaat hier iets aan doen? Wie horen we hier harde taal spreken? Drie keer raden... Een rechtvaardige samenleving... De vertrouwensbreuk tussen burger en gerecht is enorm; antwoord vanuit paars is klassiek "ge kunt dat niet op één-twee-drie oplossen", realiteit is dat er zelfs geen begin van oplossing is en dat mochten we ondertussen toch wel al beginnen zien zeker? Hoe pas je zoiets als fiscale amnestie en het schrikbewind van de superboetes in binnen het redelijkheids- of rechtvaardigheidsgevoelen van de burger? Verwonderd dat dit veel kwaad bloed zet? En wie staat er alweer op de barricaden om dit klaar en duidelijk aan te vechten? Ik wil heel graag geloven in het thema "RESPECT" dat nu door CD&V-NVA wordt uitgedragen in de campagne. Ik vind het een heel treffende slogan. Er is behoefte aan respect op alle vlakken. Hoop echter dat het geen holle slogan is en dat er ook de bereidheid achter zit om harde en vooral duidelijke standpunten in te nemen. Voor mij hebben ze het voordeel van de twijfel. ... maar voor wie niet bereid is om dit voordeel van de twijfel te gunnen, rest eigenlijk maar één keuze. U mag nog eens raden voor wie. En dus niet op basis van antipolitiek of racisme stijl jaren '30... De verzuchtingen van de mensen zijn reëel en legitiem. En ze gaan niet weg door ze te demoniseren, onder de mat te vegen of "illegaal" te laten verklaren door middel van één of andere juridische truuk die men nu al jaren doorheen de hoven en rechtbanken van dit land sleept. De boodschap is dus klaar voor de paarse partijen: open uw oogskes, want voor een steeds groter deel van de Vlamingen zijt ge gewoon naast de kwestie aan het zeveren.
![]() |
#74 |
|
![]() hear hear hear
Een juiste analyse De Vexille. Heel juist.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
lees mijn commentaar eens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Burger
|
![]() Ja doornroosje, je schrijft zelf dat je nu twijfelt. Er zullen ongetwijfeld nog Sp.A kiezers zijn waarbij de schellen van de ogen zullen vallen (hopelijk voor 13 juni).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
hoogachtend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
100.000 stemmen binnenrijven, zoals bvb met de leugen dat men bepaalde dingen gratis zal maken? Het konijn van enkele andere partijen is intussen al over de rand van de hoed aan het piepen. En blijkbaar zijn enkele mensen "te dom, of deskundig misleid", want ze stemmen er nog op.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |