Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2009, 15:32   #61
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wow. Een lid van de PVDA werkt voor een bedrijf dat programma's levert aan de VRT en dat zou dan het bewijs moeten zijn dat de VRT links is. De PVDA is niet eens opgenomen in Doe De Stemtest van de VRT.
De VRT is dan ook helemaal niet 'links'. De VRT is 'leuk links'.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 15:55   #62
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Jup, met overheidsgeld op een ironische manier een partij beschuldigen van negationisme en stigmatiseren van vreemdelingen.
ik vind ook dat dat niet op ironische wijze gebracht mag worden.
Daarvoor zijn de feiten te ernstig.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 15:59   #63
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De VRT is dan ook helemaal niet 'links'. De VRT is 'leuk links'.
Hoi, dat leuk-links-onderwerp stond vijf jaar geleden ook op het politicsinfo-forum, ik vond het één van de interessantste stellingen ooit op een politiek forum.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 17:21   #64
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Inderdaad: in de aflevering van vanavond zagen we:

1. eerste rubriek: op het feit dat de nieuwe Zuid-Afrikaanse president een polygamist is met drie vrouwen, mogen een aantal “nieuwe Belgen” hun reactie geven (het zo sympathiek mogelijk opvoeren van allochtonen is trouwens een bijna dagelijkse gewoonte in MBH) Onze nieuwe landgenoten mochten verschillende minuten lang de polygamie bewieroken. Nu kan je zeggen wat je wil, maar de middeleeuwse praktijk van polygamie getuigt van een enorme minachting voor de vrouw (want polygamie is uiteraard alleen mogelijk in geval van één man met meerdere vrouwen en niet andersom) Volgens man bijt hond moeten we dit dus echter ook als multiculturele verrijking zien.
Het omgekeerde heet, als ik me niet vergis, polygenie en bestaat wel degelijk.
Dat het zou getuigen van een enorme minachting voor de vrouw is niet per se waar.

En ik zie er geen graten in. Om het als een verrijking te zien, zou ik nu ook weer niet zeggen - en dat zei MBH volgens mij ook niet. Als die vrouwen daarmee akkoord zijn, dan moei ik mij niet.

Citaat:
2. de laatste rubriek was het wekelijkse ironisch journaal. Het ging over stemadvies, waarbij men over de traditionele partijen met milde humor kwam, (stem voor een partij op de terugweg: SP.A, stem op een partij die babes bevoordeelt: CD&V, met grappige beelden erbij) ging het bij het VL. Belang als volgt: wilt u stemmen voor een partij die graag bevolkingsgroepen stigmatiseert, die graag historische feiten “negationeert”, stem VL. Belang(hierbij beelden van Dewinter die wordt gearresteerd). Bij LDD ging het: wil u stemmen voor een partij met een volksmenner, en daarbij beelden van Mussolini.

Ik denk dat latere generaties aan de filmschool raar zullen kijken als ze de relatie media – politiek rond de eeuwwisseling zullen bestuderen.
En tjah; we kennen ze, he.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 17:22   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mag dat wel, dat een lid van een bedrijf dat voor de VRT werkt links is?
Onder Franco en Mussolini zou 't niet waar geweest zijn!
Het is dan wel extreemlinks.
Zoals het onder Di Rupo en Gennez niet waar is dat een lid van een bedrijf dat voor de vrt werkt extreemrechts is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 17:23   #66
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wow. Een lid van de PVDA werkt voor een bedrijf dat programma's levert aan de VRT en dat zou dan het bewijs moeten zijn dat de VRT links is. De PVDA is niet eens opgenomen in Doe De Stemtest van de VRT.
Dan kunnen we ook beweren dat Ter Zake libertarisch is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 17:25   #67
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het omgekeerde heet, als ik me niet vergis, polygenie
Polygynie

Tot daar deze uiteraard zeer gewaardeerde bijdrage.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 17:27   #68
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk. En omdat de pvda niet opgenomen is in de stemtest, is de vrt rechts ?
Oud 9 mei 2009, 17:40   #69
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Als één vrouw er meerdere mannen op nahoudt, spreken we van polyandrie.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 17:47   #70
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als één vrouw er meerdere mannen op nahoudt, spreken we van polyandrie.
Verdorie, da's waar.

Druipt af met staart tussen de benen...
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 17:49   #71
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mag dat wel, dat een lid van een bedrijf dat voor de VRT werkt links is?
Onder Franco en Mussolini zou 't niet waar geweest zijn!
zou idd niet mogen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 17:58   #72
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht

Druipt af met staart tussen de benen...
Is niet nodig, hoor. Zelfs de besten maken al eens een foutje.

De spons erover, en kom maar rap terug.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 18:07   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Voor negationisme? Straks ook nog voor het bouwen van gaskamers...
Nog nooit van Siegfried Verbeke gehoord zeker?

En wat die gaskamers betreft? Een natte droom voor vele Vlaams Blokkers, vermoed ik...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 18:11   #74
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een natte droom voor vele Vlaams Blokkers, vermoed ik...

plak daar eens een concrete naam op van een mandataris schat

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 mei 2009 om 18:13.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 19:32   #75
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nog nooit van Siegfried Verbeke gehoord zeker?

En wat die gaskamers betreft? Een natte droom voor vele Vlaams Blokkers, vermoed ik...
Je retoriek is goedkoop, "raf". De vooroordelen over je blijken dus waar te zijn.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 19:33   #76
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Je retoriek is goedkoop, "raf". De vooroordelen over je blijken dus waar te zijn.
Oei, daar zal ik vannacht van wakker liggen...
Oud 10 mei 2009, 02:43   #77
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Leuk. En omdat de pvda niet opgenomen is in de stemtest, is de vrt rechts ?
Heb ik gezegd dat de VRT rechts is? De VRT is in de eerste plaats voor diegenen die aan de macht zijn.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 10:46   #78
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik gezegd dat de VRT rechts is? De VRT is in de eerste plaats voor diegenen die aan de macht zijn.
Tienpuntenvraag is dan al. Welke macht ? De federale of de regionale ?
Alhoewel de vrt gespijsd wordt met regionaal geld, heb ik toch sterk den indruk dat het nog altijd den brt is.
Maar kom, den vrt is inderdaad een regimezender, zij het wel, bevolkt met overwegend linkse journalisten.
Oud 10 mei 2009, 10:57   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Ik heb de uitzending niet gezien maar ik verschiet er niet van gelukkig zijn mensen steeds minder beinvloedbaar door dit soort journalistiek. Wanneer een politicus van VB, LDD wordt uitgenodigd dan organiseert men een kruisverhoor terwijl bij een tradioneel partijlid men gewoon over een koetjes en kalfjes praat.
Ik doe allang geen moeite meer om nog energie te besteden aan de zogenaamde canvas/vrt "duidingsprogramma's".

Hebben ze op MBH trouwens ook verwezen naar de aanklacht wegens verkrachting van de polygame "anti-apartheid"president?
Ook even gewezen op de "witte vlucht" net zoals in Zimbabwe ? Op de "verrijking" die die witte vlucht teweegbrengt?

Maar geen nood! straks mogen we de vluchtende zwartjes hier mede begroeten! Beetje triest dan dat we de witte zuidafrikanen vast geen asiel kunnen bieden.

enfin, blijkbaar hebben ze bij MBH hun inspiratie gaan halen bij een aantal Britse misdaadseries (er is toch niémand die vreest dat ze het zèlf gevonden hebben zeker?).

bovenstaand laat me denken aan de aflevering van Waking the dead verleden week op een van de Ned zenders.

Politieke correctheid droop eraf.
medespelers:
- groep neo nazi's (foei stout verkeerd achterlijk gemeen en aggressief en dom)
- islamitische medebuurtbewoners (handwerkend, vredelievend, goedbedoelend, nijvere mensen)
- zwarte pastoor met zwarte homofiele broer (moet kunnen! katholieke pastoors hebben helem�*�*l niks tegen homofilie als ze maar neger zijn)
- de leider van de BNP (Britisch Nationalist Party) - netjes aangekleed, doet zijn best om goed te klinken, maar is ... WAT DACHT JE: DE UITEINDELIJKE DADER

en dan de klap op de vuurpijl
HET SLACHTOFFER: van origine een blanke joodse homofiel die infiltreerde als lid van de neo nazi's maar dat was zijn undercover om de moordenaar van zijn vriend te vinden!

De neo nazi's hadden namelijk de zwarte homofiel (de vriend van de joodse homofiel) in brand gestoken, waarna de joodse homofiel infiltreerde in het neonazi groepje om de daders aan te wijzen. Enfin, hij wordt dus ook gruwelijk vermoord door die leider van de BNP die ergens op een video te zien was!

Tussendoor misbruiken de neo nazi's nog een braaf islamietje (zoon van de plaatselijke hardwerkende en zeer vriendelijke kruidenier) en dwingen hem om een zelfmoordvideo in te spreken waarna ze hem verder martelen omdat hij een oog liet vallen op de dochter van de neo nazi leider, en alhoewel de islamitische gemeenschap daar géén enkel probleem mee heeft, kon die stoute neo nazi pa dat toch wel niet verdragen zeker? de smeerlap!

-----------------

Enige vergelijking met nazi-propagandistische, of communistische propaganda programma's zijn uiteraard zuiver toevallig. WIJ leven tenminste in een democratie!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 mei 2009 om 11:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 11:29   #80
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bovenstaand laat me denken aan de aflevering van Waking the dead verleden week op een van de Ned zenders.

Politieke correctheid droop eraf.
medespelers:
- groep neo nazi's (foei stout verkeerd achterlijk gemeen en aggressief en dom)
- islamitische medebuurtbewoners (handwerkend, vredelievend, goedbedoelend, nijvere mensen)
- zwarte pastoor met zwarte homofiele broer (moet kunnen! katholieke pastoors hebben helem�*�*l niks tegen homofilie als ze maar neger zijn)
- de leider van de BNP (Britisch Nationalist Party) - netjes aangekleed, doet zijn best om goed te klinken, maar is ... WAT DACHT JE: DE UITEINDELIJKE DADER

en dan de klap op de vuurpijl
HET SLACHTOFFER: van origine een blanke joodse homofiel die infiltreerde als lid van de neo nazi's maar dat was zijn undercover om de moordenaar van zijn vriend te vinden!

De neo nazi's hadden namelijk de zwarte homofiel (de vriend van de joodse homofiel) in brand gestoken, waarna de joodse homofiel infiltreerde in het neonazi groepje om de daders aan te wijzen. Enfin, hij wordt dus ook gruwelijk vermoord door die leider van de BNP die ergens op een video te zien was!

Tussendoor misbruiken de neo nazi's nog een braaf islamietje (zoon van de plaatselijke hardwerkende en zeer vriendelijke kruidenier) en dwingen hem om een zelfmoordvideo in te spreken waarna ze hem verder martelen omdat hij een oog liet vallen op de dochter van de neo nazi leider, en alhoewel de islamitische gemeenschap daar géén enkel probleem mee heeft, kon die stoute neo nazi pa dat toch wel niet verdragen zeker? de smeerlap!
Lijkt me een bijzonder realistisch scenario. Het zou uit het leven gegrepen kunnen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be