![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Sorry voor het misverstand.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Néh , sommige dingen waren vroeger wel beter ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Ik ga hier een open deur instampen: Hoe ouder ge wordt, hoe meer mensen ge kent die op het kerkhof liggen. Vroeger liep ik ook wel eens graag op 't kerkhof om te mijmeren over al die mensen die ge nog gekend hebt maar de laatste jaren heb ik er teveel verplicht naar toe moeten gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus al deze mensen kunnen niet meer op kerkhof gevonden worden.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we nu allemaal na onze dood op een staketsel gelegd worden zoals bij de indianen indertijd , zou er met allerzielen dan ook nog volk op het kerkhof komen ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() In ieder geval eis ik voor mezelf een spiksplinternieuwe pyramide, van minstens dezelfde hoogte als Tlachihualtepetl. Voor minder sterf ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Ik ga nooit naar het kerkhof, (enkel bij een begravenis van een familielid of vriendenkring) er is daar toch geen kloten te zien. Je moet de mensen meedragen in je hart en af en toe eens aan hen denken, niet alleen als je naar het kerkhof gaat.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar verder deel ik je mening. Ik heb amper nood aan een zerk terwijl een mooie foto thuis je veel beter kan herinneren aan die mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mwa , toch al eens plezant om er wat te wandelen en te mijmeren ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doe ik op allerheiligen om de familie te plezieren. Ik vind dat niet plezant. Zeker niet omdat er dan zoveel mensen lopen. Ik zou willen dat de familie afspreekt om dat eens te doen op 12 september of zo. Dan heb je de rust terwijl je even nadenkt over de mensen die daar uitgestrooid of onder de grond liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Empathie, Raf.
Preusse lijkt me authentiek en heeft zijn melancholie van zich afgeschreven. Verder kreeg ik hetzelfde gevoel als Jazeker, ook ik moest aan Sonneveld denken en ik weet ook wel waarom. Verder voel ik geen enkele behoefte om mensen belachelijk te maken als ze de moeite hebben genomen, en zich zodanig kwetsbaar hebben getoond, hun gevoelens op papier/het scherm te zetten. In het subforum religie gaan we het gevecht wel weer aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Heel mooi stukje, Preusse, echt waar. Waarvoor dank.
Hoe zeggen de Engelsen dat ook al weer? Al onze herinneringen, al die mooie spookbeelden, niets meer dan tranen in de regen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Keihard neuken op grafstenen
![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag gedaan
![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja, nostalgie en herinneringen, dat is zoals de getijden van de zee: eb en vloed. Het heeft zijn pieken en zijn laagtes, ze wisselen mekaar af. Meestal is het toch eb. Men loopt zorgeloos over het strand van het leven, schelpjes rapen, vlieger oplaten, broekspijpen oprollen. In de verte hoor of zie je wel de herinnering maar ze lijkt geen vat te hebben op 't gemoed. Ze is slechts op de achtergrond aanwezig. Maar dan komt de vloed - o Schreck, o Graus! - en wanneer ze komt, dan komt ze machtig zoals de Wolga in de zee bruist. Ze doorbreekt elke dam en voorzeker elke porie, elk vat wordt niet alleen tot op de nok gevuld maar loopt over van herinnering. Die boule de Berlin die in het zand viel tijdens de uitstap naar zee. De fazant die tegen het raam vloog tijdens een familiefeest. De begrafenisprocessie naar het kerkhof toe. De hoeven van de paarden voor je die de kist trokken. Het proberen te verbergen van je tranen die op je blinkende schoenen vielen. Het bezoek aan meneer doktoor, toen vader met diplomatische edoch bewuste snok aan je arm duidelijk maakte dat je "meneer doktoor" achter elke zin moest zetten. Vooral tijdens de maand mei is het altijd weer een verplichte uitstap naar "toen". En dat bijt in je gemoed zoals zuur. Slechts langzaam, langzaam trekt de vloed weer weg. Wakker liggen. Oude fotoalbums boven halen. Rusteloos in 't rond lopen. En natuurlijk denken aan het "waarom?" van het vroege heengaan. Het is stil geworden in het dorp. Niets roert zich hier nog. Had men ons gezegd dat er geen burgemeester meer zou zijn, geen enkele winkel, geen pastoors (er waren er begot 3 voor ons klein nest), geen fanfare en geen kerkgangers meer - géén jaarlijkse processie meer, we hadden ze toen voor geschrift verklaard. En toch is het zo geworden. Ik kan als een klein kind zitten staren naar de voorste stoelenrij in de kerk. Daar zaten ze, alle Preußen groot en klein samen. Nu zitten ze er niet meer, de stoelen staan er wel nog. De wereld van ons dorp is ten onder gegaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|