![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede: Geen enkele samenleving kiest puur op gevoel of puur op ratio. Het zal altijd een combinatie zijn van die twee. Of kies jij op de eerste partij die als uitkomst van de stemwijzer komt? Ik zal je nog wat sterkers vertellen: Ik denk dat maar weinig politieke keuzes op rationele gronden worden gemaakt. Want let op: Hoe rationeler, hoe killer de keus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Okay:
Ontwerper tegen bevolking: Jullie hebben last van die berg, we maken een tunnel want ik weet hoe je tunnels moet maken. Iedereen staat ten dienste aan het maken van die tunnel en we betalen er allemaal voor. Bevolking tegen ontwerper (voorzover dat nog mag): We willen niet eens naar de andere kant van de berg, dus hebben we er ook geen last van. Het is trouwens geen enkele, alleenstaande berg maar een compleet hooggebergte, als we een tunnel maken moet ie tientallen kilometers, misschien wel honderden kilometers lang worden, het kost klauwen met geld en veel mankracht die we beter anders kunnen besteden. Als we al naar de andere kant willen zijn we veel sneller en goedkoper uit met een weg die we eromheen aanleggen. Ontwerper tegen bevolking: Hou je mond, met jullie inferieure keuzes, wie heeft er nu verstand van het maken van tunnels? Jullie of ik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u zegt klopt; hoe rationeler, hoe killer de keus. Politici worden nu niet gedwongen rationeel te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Dat is toch juist goed? Politiek is altijd een weging van argumenten. Als het gevoel eruit is krijg je een kille, koude samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik denk eerlijk gezegd niet dat de invloed van de politiek zó groot is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
In de politiek zelf is het toch van hetzelfde de keuze is toch nooit zwart óf wit? Gelukkig maar, eigenlijk. Op basis van rationele argumenten zou je kunnen pleiten voor kinderarbeid, het ligt er maar aan welk argument je het zwaarst laat wegen, bijvoorbeeld het financieel/economische. Je zou ook op basis van rationele argumenten kunnen pleiten voor afschaffing van diezelfde kinderarbeid, bijvoorbeeld als je het volksgezondheidargument laat overwegen. Is een gevoelsmatige keuze dan zoveel minder? Elke keuze wordt gemaakt op basis van morele, ethische, culturele, economische en andere gevoelsmatige overwegingen. Ik vind niet per definitie en op voorhand de één superieur en de ander inferieur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, los van het feit of men dus confessioneel mag gaan doen, is mijn grootste probleem nog altijd dat men stemt vanwege strakke kontjes, of dat ze bij Jensen op de bank hebben gezeten, of bij RTL boulevard te gast zijn geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien heeft ie wel gelijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Oftewel, Cirkus
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Kan dhr. Ben Ali Libi goed goochelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Welke garantie geef jij mij dat in een ander systeem geen ''kurkschedels'' de macht zullen uitoefenen? |
||
![]() |
![]() |