![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een normaal volwassen mens weet van zichzelf hoe snel hij/zij geprikkeld en/of geïrriteerd is, en of hij/zij al dan niet een opvliegend karakter heeft.
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat terzijde, is het toch weer grappig om te zien hoeveel mensen zich opeens deskundig wanen. 1) Leerkrachten zijn géén robotten die de opvoeding van mislukte ouders moeten overnemen. Natuurlijk moet pa en ma gaan werken, anders kunnen ze de nieuwe auto niet afbetalen. En dan komt de opvoeding van de kinderen (een noodzakelijk kwaad blijkbaar) toch in het gedrang. 2) Gezag bestaat al lang niet meer. (lees Humo over drugs. Die gasten lachen gewoon met de directie). Hoe ga je dan nog gezag afdwingen ? You can't have pudding if you don't eat your meat ? Als die leerkracht dan toch eens iets meer hardhandige pogingen onderneemt om fout gedrag aan te tonen, is hij uiteindelijk de boeman. Deze situatie is geschapen door een knuffel-maatschappij. Misschien moeten we eindelijk eens leren zien dat jongeren al jaren het bestraffende vingertje niet meer zien en dat het dus serieus verkeerd loopt met de opvoeding van onze kinderen. En ten laatste : leerkrachten zijn GEEN opvoeders. Wanneer gaan ouders dat eindelijk eens leren inzien ? Diezelfde ouders dienen zélf hun luie reet eens op te heffen en te doen waarvoor ze verantwoordelijk zijn, namelijk hun kroost opvoeden en ze normen en waarden bijbrengen. En ja hoor, ik heb méér dan eens een 'pedagogische tik' tegen het hoofd gekregen in het college. Maar dat heeft me nooit op het idee gebracht om mensen te slaan of erger, om te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan dik tegen zijn goesting zijn.
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() een leraar ,opvoeder heeft een voorbeeldfunktie en als deze over zijn breekpunt zou gaan betekent dat dat hij uit zijn of haar voorbeeldsrol valt en dus ook niet meer geschikt is
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 17 mei 2009 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd.
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar ik mij over verwonder , is eigenlijk dat er niet meer zulke zaken gebeuren waarin leraars door het lint gaan, vooral in het middelbaar, als je met gasten van 14 �* 19 jaar bezig bent, en dan bedoel ik niet eens een pummel zijn hoofd onder de kraan steken. Nooit vergeten : een leraar is ook maar een mens, en geen enkel mens is perfect. Zelfs als dat van jou zou moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 17 mei 2009 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goede leraar (-es) laat het nooit zo ver komen.
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vreemde argumentatie. Er zijn genoeg voorbeelden van vastbenoemde leerkrachten die niet geschikt zijn, maar toch kunnen blijven lesgeven. Ik heb zo'n leraar Frans gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Edina : 17 mei 2009 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het wel zo dat leerkrachten in het buso wel weten dat ze met zo'n kinderen en de daarmee gepaard gaande problemen zullen geconfronteerd worden. Het is dus nogal onnozel om net dat als excuus in te roepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Kinderen met een mentale handicap die ook nog eens uit een problematische opvoedingssituatie komen, bestempelen als crapuul, is vragen om problemen. Geloof je echt dat je iets kan bereiken door hen op die manier te benaderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Foute post dus) Laatst gewijzigd door Tavek : 17 mei 2009 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |