Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2009, 19:27   #61
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is nu echt eens gemakkelijk gezegd.
Een normaal volwassen mens weet van zichzelf hoe snel hij/zij geprikkeld en/of geïrriteerd is, en of hij/zij al dan niet een opvliegend karakter heeft.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:46   #62
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het gaat over een gehandicapt kind, he...
Dat niet thuis hoort op een gewone school.

"Doe uw werk, ga metselen"

*spletch* een klodder mortel in uwen nek

Wat moet ge aanvangen met dat soort crapuul ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 20:39   #63
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een normaal volwassen mens weet van zichzelf hoe snel hij/zij geprikkeld en/of geïrriteerd is, en of hij/zij al dan niet een opvliegend karakter heeft.
De beste stuurlui staan aan wal.
Maar dat terzijde, is het toch weer grappig om te zien hoeveel mensen zich opeens deskundig wanen.
1) Leerkrachten zijn géén robotten die de opvoeding van mislukte ouders moeten overnemen. Natuurlijk moet pa en ma gaan werken, anders kunnen ze de nieuwe auto niet afbetalen. En dan komt de opvoeding van de kinderen (een noodzakelijk kwaad blijkbaar) toch in het gedrang.
2) Gezag bestaat al lang niet meer. (lees Humo over drugs. Die gasten lachen gewoon met de directie). Hoe ga je dan nog gezag afdwingen ? You can't have pudding if you don't eat your meat ? Als die leerkracht dan toch eens iets meer hardhandige pogingen onderneemt om fout gedrag aan te tonen, is hij uiteindelijk de boeman.
Deze situatie is geschapen door een knuffel-maatschappij. Misschien moeten we eindelijk eens leren zien dat jongeren al jaren het bestraffende vingertje niet meer zien en dat het dus serieus verkeerd loopt met de opvoeding van onze kinderen.
En ten laatste : leerkrachten zijn GEEN opvoeders. Wanneer gaan ouders dat eindelijk eens leren inzien ?
Diezelfde ouders dienen zélf hun luie reet eens op te heffen en te doen waarvoor ze verantwoordelijk zijn, namelijk hun kroost opvoeden en ze normen en waarden bijbrengen.
En ja hoor, ik heb méér dan eens een 'pedagogische tik' tegen het hoofd gekregen in het college. Maar dat heeft me nooit op het idee gebracht om mensen te slaan of erger, om te brengen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 21:04   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat niet thuis hoort op een gewone school.

"Doe uw werk, ga metselen"

*spletch* een klodder mortel in uwen nek

T' is soms ook wel eens de vraag of die jongen wel metser wil worden?

Kan dik tegen zijn goesting zijn.
Oud 17 mei 2009, 21:10   #65
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een leraar ,opvoeder heeft een voorbeeldfunktie en als deze over zijn breekpunt zou gaan betekent dat dat hij uit zijn of haar voorbeeldsrol valt en dus ook niet meer geschikt is

Laatst gewijzigd door globalmedia : 17 mei 2009 om 21:11.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 21:11   #66
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
een leraar ,opvoeder heeft een voorbeeldfunktie als hij over zijn breekpunt gaat betekent dat dat hij uit zijn voorbeeldsrol en dus ook niet meer geschikt is
Idd.
Oud 17 mei 2009, 21:15   #67
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Getergd.

De lesgever is in de eerste plaats vakman, metser, met een supersnelcursus lesgeven achter de rug.

De reactie is er over, maar ik kan er enigszins wel begrip voor opbrengen. Ik geloof niet dat je met assertief optreden die leerlingen categorie 3 doet luisteren of werken.
Ik kan me vinden in die analyse.
Oud 17 mei 2009, 21:21   #68
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, een leraar moet zich ten allen tijde kunnen beheersen, en mag zeker geen fysiek geweld gebruiken.
Een goede leraar is een leraar die autoriteit uitstraalt zonder daarvoor te moeten overgaan tot enige vorm van geweld.
definitie van een goede manager
Oud 17 mei 2009, 21:52   #69
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moeten ze maar beseffen waar hun "breekpunt" ligt alvorens te beslissen om leraar te worden.
Een pas afgestudeerd leraar is te jong om zo veel zelfkennis te bezitten, en ééntje dat er al 30 jaar dienst op heeft zitten, kan na al die tijd op een dag mischien eens geen geduld meer hebben om de 10.000 ste maal die pesterijen te verdragen.
Waar ik mij over verwonder , is eigenlijk dat er niet meer zulke zaken gebeuren waarin leraars door het lint gaan, vooral in het middelbaar, als je met gasten van 14 �* 19 jaar bezig bent, en dan bedoel ik niet eens een pummel zijn hoofd onder de kraan steken.
Nooit vergeten : een leraar is ook maar een mens, en geen enkel mens is perfect. Zelfs als dat van jou zou moeten.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 21:56   #70
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
T' is soms ook wel eens de vraag of die jongen wel metser wil worden?

Kan dik tegen zijn goesting zijn.
Wil geen metser worden ? Dan moet hij dat zeggen, hé . Niet meer naar die school gaan.
Oud 17 mei 2009, 21:58   #71
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Een pas afgestudeerd leraar is te jong om zo veel zelfkennis te bezitten, en ééntje dat er al 30 jaar dienst op heeft zitten, kan na al die tijd op een dag mischien eens geen geduld meer hebben om de 10.000 ste maal die pesterijen te verdragen.
Waar ik mij over verwonder , is eigenlijk dat er niet meer zulke zaken gebeuren waarin leraars door het lint gaan, vooral in het middelbaar, als je met gasten van 14 �* 19 jaar bezig bent, en dan bedoel ik niet eens een pummel zijn hoofd onder de kraan steken.
Nooit vergeten : een leraar is ook maar een mens, en geen enkel mens is perfect. Zelfs als dat van jou zou moeten.
Een leraar hoeft niet perfect te zijn om te weten dat hij/zij met zijn/haar fikken van de leerlingen af moet blijven. Ik heb vroeger heel veel straf geschreven en "nagebleven" (strafstudie) - en meestal wel verdiend. Maar ze zouden "thuis" niet moeten geweten hebben dat er een leraar ooit een hand naar mij zou hebben uitgestoken.

Laatst gewijzigd door Pietje : 17 mei 2009 om 21:58.
Oud 17 mei 2009, 21:58   #72
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
een leraar ,opvoeder heeft een voorbeeldfunktie en als deze over zijn breekpunt zou gaan betekent dat dat hij uit zijn of haar voorbeeldsrol valt en dus ook niet meer geschikt is
Hoor die perfecte mannen eens bezig Vanwaar komt die boosaardigheid ? jaloers op de schoolmeesters hun vakantie ?
Oud 17 mei 2009, 22:02   #73
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Een leraar hoeft niet perfect te zijn om te weten dat hij/zij met zijn/haar fikken van de leerlingen af moet blijven. Ik heb vroeger heel veel straf geschreven en "nagebleven" (strafstudie) - en meestal wel verdiend. Maar ze zouden "thuis" niet moeten geweten hebben dat er een leraar ooit een hand naar mij zou hebben uitgestoken.
Ook met pakken mortel naar de klasgenootjes gesmeten ? Voor de 100ste keer ? Ik ben zeker dat je de allerbeste leraar woedend krijgt, en laat doorflippen, hangt er gewoon vanaf hoe je het aanpakt.
Oud 17 mei 2009, 22:08   #74
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ook met pakken mortel naar de klasgenootjes gesmeten ? Voor de 100ste keer ? Ik ben zeker dat je de allerbeste leraar woedend krijgt, en laat doorflippen, hangt er gewoon vanaf hoe je het aanpakt.
Een goede leraar (-es) laat het nooit zo ver komen.
Oud 17 mei 2009, 22:13   #75
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Die leraar is al 30 jaar aan de slag. Behalve als u er vanuit gaat die al 30 jaar lang leerlingen slaat, zie ik niet in waarom zo'n man niet/nooit in het onderwijs zou thuishoren.
Vreemde argumentatie. Er zijn genoeg voorbeelden van vastbenoemde leerkrachten die niet geschikt zijn, maar toch kunnen blijven lesgeven. Ik heb zo'n leraar Frans gehad.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 22:15   #76
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het gaat dus om de keuze tussen enerzijds proberen hen een opleiding te geven, en anderzijds hen plat te spuiten in een instelling.
Alsof dat de enige alternatieven zijn

Laatst gewijzigd door Edina : 17 mei 2009 om 22:15.
Oud 17 mei 2009, 22:22   #77
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem ligt altijd bij de ouders. Ofwel op genetisch gebied ofwel in een gebrekkige opvoeding.

Wentel het aub niet af op de leerkrachten.
Wat is dat nu weer voor onzin. Mentale handicaps hebben niets met opvoeding te maken en zijn natuurlijk ook niet allemaal genetisch bepaald. Het probleem ligt dus helemaal niet altijd bij de ouders.

Anderzijds is het wel zo dat leerkrachten in het buso wel weten dat ze met zo'n kinderen en de daarmee gepaard gaande problemen zullen geconfronteerd worden. Het is dus nogal onnozel om net dat als excuus in te roepen.
Oud 17 mei 2009, 22:32   #78
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen met een mentale handicap die ook nog eens uit een problematische opvoedingssituatie komen, bestempelen als crapuul, is vragen om problemen. Geloof je echt dat je iets kan bereiken door hen op die manier te benaderen?
Oud 17 mei 2009, 22:58   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat is dat nu weer voor onzin. Mentale handicaps hebben niets met opvoeding te maken en zijn natuurlijk ook niet allemaal genetisch bepaald. Het probleem ligt dus helemaal niet altijd bij de ouders.

Anderzijds is het wel zo dat leerkrachten in het buso wel weten dat ze met zo'n kinderen en de daarmee gepaard gaande problemen zullen geconfronteerd worden. Het is dus nogal onnozel om net dat als excuus in te roepen.
/Empty.

(Foute post dus)

Laatst gewijzigd door Tavek : 17 mei 2009 om 23:02.
Oud 17 mei 2009, 22:59   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Kinderen met een mentale handicap die ook nog eens uit een problematische opvoedingssituatie komen, bestempelen als crapuul, is vragen om problemen. Geloof je echt dat je iets kan bereiken door hen op die manier te benaderen?
Met mortel naar een leerkracht smijten = crapuul.

Dat doen ze in een normale BSO school niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be