Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 22:17   #61
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De dag dat ik nog maar vermoed dat men graag zou hebben in de nva dat iedereen hetzelfde denkt over alles, ... neen, die dag zal nooit komen. Sorrie, vergeet dit bericht.
Wat ik zeg ...

Nuja, voor al het overige ben ik de mening toegedaan dat jij alvast gerust verder mag blijven 'cordonnen'
Oud 30 mei 2009, 13:39   #62
Matthias131
Vreemdeling

Standaard

Gisteren kwam de Ronde Van België voorbij in mijn buurt...
Even gaan kijken dacht ik schade opmeten als het ware.

Kilometers file Kleine Ring in Sint Niklaas werd afgezet zijstraten van de E70...
Allemaal draaiden wagens uitlaatgassen nu ja dan zwijg ik nog over de televisie wagens, motoren en hulp en ploeg wagens die er tussen rijden! + Promotie wagens ervoor. Maar blijkbaar is dit allemaal geen probleem.

Ik zal mijn vrienden motorcrossers eens influisteren dat ze hun beter kunnen doperen en af en toe lijntje snuiven om maatschappelijk aanvaard te worden...
Matthias131 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 13:48   #63
Raggeman
Vreemdeling

Standaard

Ik vind dat de meeste respectvolle reply's van de crossers zelf komen. Al degene die hier schrijven dat men het moet afschaffen en dergelijke kunnen niet eens één degelijk argument opnoemen waarom dit zou moeten afgeschaft worden.

Enkel een paar argumenten die op niets slaan:

-Het is geen sport: Er zijn ook veel sporten waar ik mijn twijfels over heb. Moet het daarom afgeschaft worden?

-Slecht voor het milieu: Er worden heel strenge normen opgelegt voor parcours en van de motocross industrie zelf gebeuren ook heel wat inspanningen. Degene die dan het milieu probleem op deze hobby willen schuiven weten niet waarover men spreekt. Maar iedereen heeft tegenwoordig 2 auto's thuis. Hoe stijlvoller en hoe meer pk's hoe beter. Iedereen die het milieu aspect gebruikt als tegenargument moet dan ook de auto industrie gaan aanklagen en ervoor zorgen dat er enkel nog auto's rond rijden die max 3.6l/100km verbruiken.

-Overdekte parcours, maar de crossers moeten ze zelf betalen: Hier in mijn gemeente liggen 2 voetbal velden, atletiek pistes, tennisvelden die door de gemeente zijn betaald (ons belastingsgeld). Moet ik dan ook verlangen dat al degene die van deze sporten genieten zelf de hele infrastructuur gaan betalen? Zelfde voor het geld dat naar kunst en cultuur gaat.

-Dat crossers egoistisch zijn: Ik vind persoonlijk iemand die een ander zijn geluk of hobby niet gunt veel egoistischer. Zoals het voorbeeld van neeroeteren dat al aangehaald is. Men gaat ergens wonen waar men weet dat er een crossparcour is. Wss omdat het goedkoper is daar in de buurt. Het volgende dat men doet is verlangen dat het crossparcour sluit. Wie is er dan de hypocriet?

Het valt mij wel op dat de mensen die problemen hebben met alles en nog wat ook altijd de eerste zijn om tegen een crossparcour te zijn. En dan hoorde die personen ook klagen van de jeugd van tegenwoordig enz... Maar de jeugd die zich op een plezante en gezonde manier wilt bezig houden met een hobby wordt wel de dupe van het egoistische gedrag van vele personen. Ik stel mij de vraag waar dit gaat eindigen? Zolang er hobby's zijn kan men zich op een gezonde manier ontspannen. Het is jammer dat zelf dit al aanleiding is om te klagen.

Over wat Tzuvar Raemborr zegt:

Ik geef hem gelijk in het feit dat we niet moeten verlangen dat er een crossparcour komt waar er een dorpskern is of waar er mensen heel dicht bij wonen. Maar het probleem is eerder dat men aan de hand van verkeerde informatie de mensen in de verre gebuurte bang maakt en zo met een paar mensen en hele reeks petities laat tekenen.

Het beste voorbeeld:
In beervelde was er sprake van een nieuw parcour.
Ligging was ideaal want het lag aan de autostrade, enkel bedrijven in de nabije omtrek. Toch duurde het niet lang of er werd al een petitie opgestart.
Enkele vragen die ik mij stel bij deze petitie:

1) Er stonden een stuk of 6 argumenten op waarvan niet één de waarheid was. Zo was er een argument dat het crossparcour hetzelfde geluid ging bezorgen als een vlieger die wou landen op zaventem. Volkomen belachelijk maar voor de onwetenden wel een argumen waarom ze meteen tekenden. Ik vraag mij dan ook af of dit zomaar kan? Een petitie opstarten vind ik ok, maar dan wel met juiste informatie!

2) Men ging op scholen rond om deze te laten teken. De school waar ik toen zat was in wetteren. Dit is zo een 15km van de plaats waar het parcour zou komen. Ook zaten daar veel studenten van de kanten van gent en noem maar op. Waar slaat dit nu op?

3) Ook kwam men overal rond met deze petitie. Zelf tot in de gemeente waar ik woon. Ook zo een 15 km van het crossparcour dat er zou komen. Ik vind het niet normaal dat men met deze petitie zover rond gaat en dan ook het argument gebruikt dat men het tot 15 km afstand zou horen. Wat helemaal niet waar is. Toch tekenden vele mensen omdat men met verkeerde informatie werd bestookt.

Het algemeen besluit dat ik hieruit kan opmaken is dat het niet de crossers zijn die zich egoistisch opstellen maar wel de onwetenden die er blijkbaar hun hobby van gemaakt hebben om iedereen die zich op een gezonde manier wil amuseren lastig te vallen en te bestoken met leugens en verwijten.

Vriendelijke groeten
Raggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 10:20   #64
D51
Vreemdeling

Standaard

Ivm Beervelde.

Ik had de eer (in Laarne) ook een pamflet van het actiecomité in de bus te mogen ontvangen. Ik was verbolgen over de grote hoeveelheden desinformatie er te vinden was op dergelijk A4'tje.

Via een lokaal Beervelds blad kreeg ik de gelegenheid een recht van antwoord te publiceren. Daarop werd ik ontboden bij de burgemeester van Lochristi waar ik wat gratuite excuses kreeg voor de leugens die in het pamflet waren verspreid. Een officiële rechtzetting van de burgemeester uit, zat er niet in.

Het is heel moeilijk voor de motorcross, en bij uitbreiding alle gemotoriseerde sporten, een geschikt terrein te vinden die dan nog eens over het nodige maatschappelijke draagvlak beschikt.
Ik zou er voor opteren 'mobiele' circuits aan te leggen, die gekoppeld worden aan grote infrastructuurwerken. Een mooi voorbeeld is Zeebrugge. Midden in de industrie en plaats genoeg. Het is heel jammer om te zien dat zelfs daar die voorstellen afgeketst worden.

Voor mij zou een circuit op een bepaalde plaats in de tijd beperkt moeten worden: zolang er ook grote infrastructuurwerken aan de gang zijn, kan er op een afgesloten plaats, bij die infrastructuurwerken gereden worden. Al is dat nu in Zeebrugge, Antwerpen of Gent-Zeehaven.

En nog, in het bijzonder aan alle mensen die de gemotoriseerde sporten geen 'sport' vinden. Zeg dat eens aan alle vakjournalisten die Stefan Everts 5 maal uitgeroepen hebben tot Sportman van het Jaar. Maar je, die kunnen de prestaties van Everts waarschijnlijk niet naar waarde schatten zeker? Of zou de motorsportlobby hierachter zitten?
D51 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be