![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom dat men het vertelt. Dat heeft multipele oorzaken: - Als hongerige arme wil je zoveel mogelijk caloriëen eten, om energie te hebben. Vet en suiker is dan een goede keuze. Je krijgt zoveel mogelijk van deze stoffen voor je geld, als je fastfood koopt. Dit is dan dus het goedkoopst. Vergelijk maar met vis, biefstuk, groenten en fruit: ze zijn duur. Terwijl een pizza in de oven of een opwarmlasagna maakt dat je al een "maaltijd" hebt voor minder dan 2 euro. http://www.msnbc.msn.com/id/9505511/ - Er werd aangetoond dat men in gezinnen met een lage Socio-economische status (SES) minder tijd maakt om samen te eten, minder tijd maakt om aan tafel te zitten, ... Voor de televisie en op je eentje is fastfood het handigst. - Ouders die arm zijn, vaak laaggeschoold zijn, ... onderkennen het belang van gezonde voeding niet. Ze zijn mogelijk ook depressief of dergelijke, of ze weten niet hoe neen te zeggen tegen de vraag van hun kroost voor fastfood. Dit gaat samen met een verminderde weerstand aan reclame. (Het zijn veelal laaggeschoolden die hierdoor het makkelijkst verleidbaar zijn.) - Lekker eten staat daar gelijk aan ... fastfood - Volgens sommigen zouden fastfoodketens zich ook vooral vestigen in buurten met overwegend laaggeschoolden, mensen die hun huis huren eerder dan het hebben, buurten waar armoede leeft, ... De kip en het ei-vraag is hier terecht. Daarom zal je zien dat sommige van de Verenigde staten fastfoodketens verbieden om daar te gaan wonen. Dit is overigens één van de redenen waarom armere mensen eerder obees zijn (in het westen), meer ziektes hebben en vaak ook jonger sterven. Laatst gewijzigd door Jennes : 26 mei 2009 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() als jij als monnik door het leven wilt gaan maar je bent er niet volledig van overtuigd zoek dan misschien steun bij gelijkgezinden
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() tijdens de examens eet ik nooit gezond... en vooral veel. En ik ben heus niet de enige hoor... blijkbaar is dit een veel voorkomend feit in examenperiodes (en nee, geen tweede zit!) enfin: om mijn post te beëindigen ![]() NJAMMMEEEH
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 26 mei 2009 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Enneuh, welke richting doe je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() biochemie en biotechnologie... unief... zware wetenschappen
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder: een link naar een studie heb ik niet, maar ik kan na de examens wel iets vinden, moest jij zelf de moeite niet willen doen. Wat ik wel weet, en dat kan Pieke hier denk ik bevestigen; Bij het eten van vettig eten wordt er veel energie verbruikt om de vetten af te breken, waardoor de hersenen minder energie krigen en niet op volle toeren draaien. Straaljagerpiloten eten bijvoorbeeld niet voor hun vlucht, omdat je reactiesnelheid dan een paar fracties van een seconde beter is, wat uiteraard op een betere hersenwerking duidt. Verder zou je als biochemicus wel weten hoe verzadigde en onverzadigde vetten werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom iets afschaffen dat niet bestaat (tenzij u dit bedoelde met die aanhalingstekens)? Laten we eerder streven naar het bestrijden van het voorstellen of propageren van die keuzevrijheid en het doen alsof die bestaat, hetgeen telkens weer frustraties, afgunst en geweld uitlokt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Juist ja, in heel wat gevallen zijn die zakenmannen-met-haast net de echte plebejers. De vraag is, moeten mensen afgerekend worden op hun ongelijkheid in talenten, intellect, vaardigheden, culturele en sociale kennis,... waarbij de slechtst scorenden aan hun lot worden overgelaten of niet? Ik vind van niet. Waarom zouden we klassieke muziek per definitie als hoogwaardig moeten beschouwen. Wat mij betreeft is de échte punkmuziek, de straatpunk (streetpunk voor de modernen onder ons) de enige echte hoogstaande muziekvorm. Omdat de makers ervan een belediging vopor "De Muziek" willen zijn alleen al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Punk is een statement (extrinsieke waarde) met vrij weining intrinsieke complexiteit. Wat jij goed vindt is niet gelijk aan hoe complex iets is. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 26 mei 2009 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen weten er hier dat een quint rein is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het bovendien bijzonder arrogant om te claimen dat de overheid fastfood moet aanpakken om de "zwaksten" te beschermen? Rekent u zichzelf bijvoorbeeld tot dat deel van de bevolking? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |