Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 14:34   #61
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dat de verkoperskaste technisch niet van staat is om Gnosis te verkrijgen is geen geheim, maar zulke onzin hoor ik zelden.
Wat? Je zegt zonet nog dat de perversie van vrije keuze moet worden afgeschaft, toch? Awel, begin dan bij jezelf.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:39   #62
Jennes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het blijft me toch verbazen dat mensen dit zomaar veronderstellen. Fastfood gaan uithalen is in de meeste gevallen duurder dan zelf eten koken, dus waarom zouden mensen uit lagere sociale klasses hier meer geld aan spenderen?
Dat is geen veronderstelling, maar harde feiten. http://www.sciencedaily.com/releases...0501090927.htm bv., of http://www.futureofchildren.org/info...?doc_id=355756

Daarom dat men het vertelt.

Dat heeft multipele oorzaken:

- Als hongerige arme wil je zoveel mogelijk caloriëen eten, om energie te hebben. Vet en suiker is dan een goede keuze. Je krijgt zoveel mogelijk van deze stoffen voor je geld, als je fastfood koopt. Dit is dan dus het goedkoopst. Vergelijk maar met vis, biefstuk, groenten en fruit: ze zijn duur. Terwijl een pizza in de oven of een opwarmlasagna maakt dat je al een "maaltijd" hebt voor minder dan 2 euro. http://www.msnbc.msn.com/id/9505511/

- Er werd aangetoond dat men in gezinnen met een lage Socio-economische status (SES) minder tijd maakt om samen te eten, minder tijd maakt om aan tafel te zitten, ...
Voor de televisie en op je eentje is fastfood het handigst.

- Ouders die arm zijn, vaak laaggeschoold zijn, ... onderkennen het belang van gezonde voeding niet. Ze zijn mogelijk ook depressief of dergelijke, of ze weten niet hoe neen te zeggen tegen de vraag van hun kroost voor fastfood.
Dit gaat samen met een verminderde weerstand aan reclame. (Het zijn veelal laaggeschoolden die hierdoor het makkelijkst verleidbaar zijn.)

- Lekker eten staat daar gelijk aan ... fastfood

- Volgens sommigen zouden fastfoodketens zich ook vooral vestigen in buurten met overwegend laaggeschoolden, mensen die hun huis huren eerder dan het hebben, buurten waar armoede leeft, ... De kip en het ei-vraag is hier terecht. Daarom zal je zien dat sommige van de Verenigde staten fastfoodketens verbieden om daar te gaan wonen.

Dit is overigens één van de redenen waarom armere mensen eerder obees zijn (in het westen), meer ziektes hebben en vaak ook jonger sterven.

Laatst gewijzigd door Jennes : 26 mei 2009 om 14:46.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:40   #63
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat? Je zegt zonet nog dat de perversie van vrije keuze moet worden afgeschaft, toch? Awel, begin dan bij jezelf.
Nog eentje die er niks van heeft begrepen.

//AdrianHealey
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:52   #64
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hieraan doen?

Eerst en vooral: de perversie van de "vrije" keuze afschaffen.
als jij als monnik door het leven wilt gaan maar je bent er niet volledig van overtuigd zoek dan misschien steun bij gelijkgezinden
Oud 26 mei 2009, 14:53   #65
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
als jij als monnik door het leven wilt gaan maar je bent er niet volledig van overtuigd zoek dan misschien steun bij gelijkgezinden
Ik weet wat ik wil.
Oud 26 mei 2009, 15:48   #66
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men wordt dom van vettig eten. Tijdens examens friet eten is bijvoorbeeld een goede weg naar een tweede zit.

Enneuh, wanneer komen de liberalen het Recht op Slecht Eten verdedigen?

tijdens de examens eet ik nooit gezond... en vooral veel. En ik ben heus niet de enige hoor... blijkbaar is dit een veel voorkomend feit in examenperiodes
(en nee, geen tweede zit!)

enfin: om mijn post te beëindigen

NJAMMMEEEH
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 26 mei 2009 om 15:49.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 15:50   #67
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Enneuh, welke richting doe je?
Oud 26 mei 2009, 15:51   #68
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Enneuh, welke richting doe je?
biochemie en biotechnologie... unief... zware wetenschappen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
Oud 26 mei 2009, 15:51   #69
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer doet politiek iets tegen fastfood-vuiligheid?
Zodra de fastfood iets doet tegen de politiek-vuiligheid.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 15:54   #70
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
biochemie en biotechnologie... unief... zware wetenschappen
Dan heb je van jezelf een hoge breincapaciteit. Ik word enkel dom van vet. Ook logisch, trouwens.
Oud 26 mei 2009, 16:26   #71
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Dan heb je van jezelf een hoge breincapaciteit. Ik word enkel dom van vet. Ook logisch, trouwens.
heb je enige link naar een wetenschappelijk artikel ofzo? want ik vraag mij echt af hoe je de link legt... ik zeg niet dat het niet correct is ofzo... maar ik zou graag wetenschappelijke bewijs (een studie, artikel,...) zien
Oud 26 mei 2009, 16:37   #72
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
heb je enige link naar een wetenschappelijk artikel ofzo? want ik vraag mij echt af hoe je de link legt... ik zeg niet dat het niet correct is ofzo... maar ik zou graag wetenschappelijke bewijs (een studie, artikel,...) zien
Proefondervindelijk vastgesteld door observatie van mijzelf en een tiental personen in mijn kenniskring, waarbij de steekproef behoorlijk gevarieerd is.

Verder: een link naar een studie heb ik niet, maar ik kan na de examens wel iets vinden, moest jij zelf de moeite niet willen doen.

Wat ik wel weet, en dat kan Pieke hier denk ik bevestigen;

Bij het eten van vettig eten wordt er veel energie verbruikt om de vetten af te breken, waardoor de hersenen minder energie krigen en niet op volle toeren draaien.
Straaljagerpiloten eten bijvoorbeeld niet voor hun vlucht, omdat je reactiesnelheid dan een paar fracties van een seconde beter is, wat uiteraard op een betere hersenwerking duidt.

Verder zou je als biochemicus wel weten hoe verzadigde en onverzadigde vetten werken.
Oud 26 mei 2009, 16:47   #73
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat er een partij rondloopt die daarvoor zot genoeg is. De overheidsbemoeienis op zich is al erg genoeg, en nu zou er nog een partij moeten opkomen die mij verteld wat ik wel en niet mag eten? Laat de mensen zelf die keuze maken. Ik beslis toch ook niet voor jou hoeveel groenten je dagelijks moet eten of hoeveel vlees je deze week nog mag eten, in het kader van "algemeen belang".
Volksgezondheid is een zaak van iedereen, dat heeft niks te zien met overheidsbemoeienis. Ik ben voorstander van een overheid die bekommert is om de bevolking en de zwaksten daarin, u hebt daarin een andere mening en wil een overheid die iedereen aan zijn lot overlaat.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 16:51   #74
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat hieraan doen?

Eerst en vooral: de perversie van de "vrije" keuze afschaffen.

Waarom iets afschaffen dat niet bestaat (tenzij u dit bedoelde met die aanhalingstekens)? Laten we eerder streven naar het bestrijden van het voorstellen of propageren van die keuzevrijheid en het doen alsof die bestaat, hetgeen telkens weer frustraties, afgunst en geweld uitlokt.
Oud 26 mei 2009, 16:57   #75
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af waarom bepaalde mensen onvoedsel dagelijks eten (ik ken Untermenschen die elke dag friet eten en nooit groenten of fruit) terwijl dat een broodje met groenten en gezond vlees dubbel zo goedkoop is, en veel lekkerder en gezonder?

Zoals reeds gezegd: het gaat hier niet om zakenmannen met haast, maar om plebejers. Culturele armoede, waarbij men nieuwe dingen niet leert apprecieren, kan een oorzaak zijn.

(voor de mekkeraars onder ons: plebejers zijn er van alle bankrekeningen)

Juist ja, in heel wat gevallen zijn die zakenmannen-met-haast net de echte plebejers.

De vraag is, moeten mensen afgerekend worden op hun ongelijkheid in talenten, intellect, vaardigheden, culturele en sociale kennis,... waarbij de slechtst scorenden aan hun lot worden overgelaten of niet? Ik vind van niet.

Waarom zouden we klassieke muziek per definitie als hoogwaardig moeten beschouwen. Wat mij betreeft is de échte punkmuziek, de straatpunk (streetpunk voor de modernen onder ons) de enige echte hoogstaande muziekvorm. Omdat de makers ervan een belediging vopor "De Muziek" willen zijn alleen al.
Oud 26 mei 2009, 17:02   #76
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat de makers ervan een belediging vopor "De Muziek" willen zijn alleen al.
Er bestaat zoiets als intrinsieke complexiteit. In de biologie, in de informatica, in de systeemleer, en ook in de muziekleer.

Punk is een statement (extrinsieke waarde) met vrij weining intrinsieke complexiteit.

Wat jij goed vindt is niet gelijk aan hoe complex iets is.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 26 mei 2009 om 17:02.
Oud 26 mei 2009, 17:03   #77
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Waarom iets afschaffen dat niet bestaat (tenzij u dit bedoelde met die aanhalingstekens)? Laten we eerder streven naar het bestrijden van het voorstellen of propageren van die keuzevrijheid en het doen alsof die bestaat, hetgeen telkens weer frustraties, afgunst en geweld uitlokt.
Aanhalingstekens, ja.
Oud 26 mei 2009, 17:10   #78
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat zoiets als intrinsieke complexiteit. In de biologie, in de informatica, in de systeemleer, en ook in de muziekleer.

Punk is een statement (extrinsieke waarde) met vrij weining intrinsieke complexiteit.

Wat jij goed vindt is niet gelijk aan hoe complex iets is.
Muziekleer? Hoeveel mensen kennen er hier een Sol uit een Do?

Hoeveel mensen weten er hier dat een quint rein is?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 17:14   #79
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Volksgezondheid is een zaak van iedereen, dat heeft niks te zien met overheidsbemoeienis. Ik ben voorstander van een overheid die bekommert is om de bevolking en de zwaksten daarin, u hebt daarin een andere mening en wil een overheid die iedereen aan zijn lot overlaat.
Ik wil een overheid die de mensen zoveel mogelijk zelf keuzes laat nemen en niet afkomt met allerlei regeltjes, wetten, subsidies, taksen, verboden, ...

Ik vind het bovendien bijzonder arrogant om te claimen dat de overheid fastfood moet aanpakken om de "zwaksten" te beschermen? Rekent u zichzelf bijvoorbeeld tot dat deel van de bevolking?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 17:18   #80
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Muziekleer? Hoeveel mensen kennen er hier een Sol uit een Do?

Hoeveel mensen weten er hier dat een quint rein is?
Hoeveel mensen weten hier dat harmonische analyse en muziek een rechtsstreeks verband hebben?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be