![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Stemgedrag na de veroordeling wegens racisme | |||
Ik stemde vroeger Blok en blijf dat doen |
![]() ![]() ![]() |
42 | 38,53% |
Ik stemde vroeger Blok maar doe het nu niet meer |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,67% |
Ik stemde vroeger geen Blok maar ga het nu wel doen |
![]() ![]() ![]() |
31 | 28,44% |
Ik stemde vroeger geen Blok en ga het nu ook niet doen |
![]() ![]() ![]() |
32 | 29,36% |
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Eerst en vooral, snap ik niet dat mensen in die gefabriceerde slachtoffer-rol van het VB trappen.
Verder, maar hier kan ik mss verkeerd zijn, had ik de indruk dat het hier ging om een geval waar de vrije meningsuiting de integriteit van andere individuen aantaste, en aanzette tot haat (hoorde zo'n stukske van de rechter in kwestie). En bij mijn weten is die wet niet gefabriceerd om het blok te straffen, maar staat ook in de rechten van de mens vervat. Bij mijn weten geen occasioneel pesterijtje van een regering ... Dan heb ik vééééééél meer problemen met de kiesdrempel. Moest Groen indertijd mss ook wat harder als een arogant veulen om zich heen stampen en zeggen dat ze door politieke spelletjes de mond werd gesnoerd, stemde je dan groen ???
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie deze schandalige beknotting van de vrijemeningsuiting aanklaagt is tegenwoordig een slachtofferrol-freak. De linkse gedachtenpolitie heeft weer een politiek correcte stok om mee te slaan. En over de klassieke onverdraagzaamheid van deze heksenjagers hebben we het dan nog niet. En Mieke, ben je zo naiëf te denken dat de klassieke partijen de anti-racisme wet erdoor sluisden in het belang van die arme Magrebeintjes? Die sukkelaarkes die ze de laatste 40 jaar hebben laten stikken door een integratiebeleid dat er niet was en nog steeds niet is. Het enige doel van die antiracismewet is het VB buiten spel zetten, zeker nu die partij verkiezingssucces na succes boekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk hebben we nu ook onze Volkert van der Graaf, maar bij ons noemt die Belgische Staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jullie niet snappen dat mensen in de gefabriceerde slachtofferrol stappen die jullie nota bene zelf gefabriceerd hebben, ! je hebt het enkel aan je zelf te denken. Het is zoals met ne geladen revolver russische roulette spelen en dan schrikken dat 'm afgaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als liberaal kan ik me onmogelijk aansluiten bij de kudde mekkeraars die de gedachtenpolitie van Spa en VLD puur uit electoraal opbod in een apartheidssysteem van politiek correct vs politiek correct gedreven heeft. Ik weiger een geestelijke kloon van de PS en haar slippendragers van de Spa te worden. Mijn stem gaat op 13 juni naar het VB. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Amaai, dat men in 1981 er in de kamers al aan gedacht heeft om een wet te maken om de VZW's van het VB (die hebben rechtspersoonlijkheid) buiten spel te zetten. Chapeau!! Wat een toekomstinzicht!
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben het met de bankier en met De Vexillen bijna voor 100 % eens. De toevoeging en zal dat nu ook niet doen moogt ge bij mij weglaten.
Ik ga nog een stap verder in mijn protest. Ik ga het ongehoorde doen. Ik ga burgerlijk protesteren. Mijn stem moet de dictatoriale partijen pijn doen. Voor mij is het zoals ne sneeuwbal op nen berg. Eerst wetten maken die een politieke tegenstander moet nekken. Dan is het nog onschuldig (alhoewel - das al voor mij ne stap te ver). En dan begint men te rollen met die sneeuwbal tot die een grotere bal is (den onderbuik van ne serieuze sneeuwman - de eerste veroordeling) en dan oei.... oesje.... amai.... is de sneeuwbal niet meer tegen te houden... hij is niet meer te stoppen en wordt alsmaar groter en groter en sleurt alles mee wat op zijn weg komt recht in de richting van het dal om daar alles te vernietigen. De democratie en de vrijheid van meningsuiting is te kostbaar om mee te spelen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De wet van 1981 was niet ontworpen om het Blok te bestrijden dat wel. Maar na de eerste zwarte zondag in 1991 zijn bepaalde politici op het idee gekomen om die wet te gebruiken om het Blok klein te krijgen. Er werden vervolgens aanpassingen doorgevoerd om dat mogelijk te maken. Dat is de waarheid en de franstalige politici hebben dat altijd volmondig toegegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee mieke het kwaad is later geschied want normaal gezien werd dit bekeken als een persmisdrijf wat het ook is, en dus moet dat voor assisen verschijnen. Maar wat heeft de GEDAPO daarop gevonden, heel simpel een beetje foefelen met de wet, en dat is wel speciaal op maat van het blok gedaan, vervolgens heeft Guy de onder zijn bevoegdheid functionerende GEDAPO eenheid CGKR voor de vrienden de opdracht gegeven een politiek proces in te spannen tegen het blok . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ge richt geen partij opdat de mensen "hun frustraties kunnen ventileren" hé, ge richt een partij om den baas te worden zodat ge ongestraft kunt doen wat ge wilt. Dus vanaf dat gij een poltieke partij opricht, die publicaties verspreidt die zeggen dat het in goed is om op mijn gezicht te kloppen, vanaf dat gij zoveel mogelijk mensen achter u tracht te scharen, een structuur opbouwt waardoor ge georganiseerd kunt roepen en plannen hoe jullie op mijn gezicht gaan kloppen, en vooral: vanaf dat je de bestuurder van dit land wilt worden, wat in concreto inhoudt dat ge als ge verkozen wordt zoveel mogelijk ongestraft op mijn gezicht kunt kloppen als ge wilt, awel, vanaf dat moment sleep ik u voor de rechter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Men wil trouwens al heel lang om alle persmisdrijven uit de bevoegdheid van Assisen te halen. Omdat idd de kans op vervolging van persmisdrijven door de assisenprocedure nagenoeg nihil is.
![]() |
![]() |
#74 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit voor het VB gestemd, maar zal dat nu wel doen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En daarbij: 'linkse', dat is geen scheldwoord hé. Op dit forum lijkt het of dat wel zo is...
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Lees mijn bijdrage ,en u zult begrijpen dat het voor mij nog een stuk moeilijker is om een keuze te maken. niettemin voel ik aan dat vele kiezers met het zelfde probleem zitten, en dat de huidige regering voor mij geen optie is. zoals steeds sta ik voledig achter uw stellingname en uw inzicht in de huidige politiek. hoogachtend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er nu ergens een volksjury voor nodig is, dan net om te oordelen over het fundament van de democratie: vrijheid van meningsuiting. Dat de assisenprocedure wel nog gebruikt wordt voor misdaden van gemeen recht (bvb. Dutroux) en niet meer voor politieke en persmisdrijven vind ik een bedenkelijke evolutie en een omkering van de bedoelingen van de grondwetgever van 1830.
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Omdat daar een volksjury een oordeel velt. Omdat ge daar "jan met de pet" een uitspraak ziet doen i.p.v. een aantal zelfverklaarde intellectuelen. Zelfverklaard... want veel intelligents heb ik daar nog niet zien uitkomen.
![]() |