Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 14:35   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Ik kan het nog altijd niet begrijpen waarom het VB niet meer vlamingen kan overtuigen van de Vlaamse Onafhankelijkheid. Dit land is onbestuurbaar. Waarom willen Vlamingen in een land leven die geblokkeerd is op alle vlak. Het VB krijgt hier gelijk , er is maar één oplossing , den belgique splitsen, een einde maken aan deze onstaat, en dat kan je enkel doen om massaal , ik zeg wel massaal VB te stemmen.
Voor mij persoonlijk, hardnekkig nva-stemmer, is het blok te rechts, en zijn een aantal van hun leidinggevenden rassistisch.
Daarom is het voor mij duidelijk zelfs: als de nva samen in een regering stapt met het Belang, met uitzondering van de beruchte "laatste B. regering, met maar één sentraal tema en programma zeer beperkt in de tijd", dan verliest de nva mijn stem.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 mei 2009, 14:37   #62
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

als we de morgen mogen geloven krijgt het VB al 700 jaar klappen alhoewel iedere verkiezing het tegendeel wordt bewezen
Oud 28 mei 2009, 15:09   #63
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg er genoeg van. De stemwijzer kan me ook niet helpen, want blijkbaar moet ik dan op SPa en VB stemmen. Daaraan zie je maar ...

En we gaan nog niet naar huis ...
Oud 28 mei 2009, 15:42   #64
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor mij persoonlijk, hardnekkig nva-stemmer, is het blok te rechts, en zijn een aantal van hun leidinggevenden rassistisch.
Daarom is het voor mij duidelijk zelfs: als de nva samen in een regering stapt met het Belang, met uitzondering van de beruchte "laatste B. regering, met maar één sentraal tema en programma zeer beperkt in de tijd", dan verliest de nva mijn stem.
Voor wie ga je dan stemmen Schoofzak. LDD ?
Pericles is offline  
Oud 28 mei 2009, 15:43   #65
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het nog altijd niet begrijpen waarom het VB niet meer vlamingen kan overtuigen van de Vlaamse Onafhankelijkheid. Dit land is onbestuurbaar. Waarom willen Vlamingen in een land leven die geblokkeerd is op alle vlak. Het VB krijgt hier gelijk , er is maar één oplossing , den belgique splitsen, een einde maken aan deze onstaat, en dat kan je enkel doen om massaal , ik zeg wel massaal VB te stemmen.
Als ze eens zouden beginnen met een draaiboek te maken, over hoe het pad naar vlaamse onafhankelijkheid zal verlopen, over welke problemen dit gaat geven, welke de mogelijke oplosssingen zijn voor de problemen, en hoeveel deze dan zullen kosten.
Pas dan (en dat geld ook voor NVA die deze morgen nog lovende kritiek kreeg) en enkel pas dan, zullen we kunnen zien of hun eerste programmapunt haalbaar en betaalbaar is.
Tot zolang, van deze boeren geen eieren.
spherelike is offline  
Oud 28 mei 2009, 15:50   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
omdat het VB niet alleen voor een onafhankelijk Vlaanderen is, het wilt ook mensen uitsluiten, alle mensen die geen "inboorlingen" zijn (woorden van Annemans gisteren) moeten eruit. vele Vlamingen zijn hiermee niet akkoord...
De islamitische imams noemen ons "aboriginals" ... hoor je dat liever? Is nochtans open en bloot op tv geweest hoor.

Ik noem mijzelf trouwens ook in-boor-ling.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 28 mei 2009, 16:24   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voor wie ga je dan stemmen Schoofzak. LDD ?
Die vraag is zo hipotetisch, dat ik ze niet ga beantwoorden.
Niet in het minst omdat tegen die tijd, tweede hipotese, de partij van de groenen bril niet meer zou bestaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 mei 2009, 16:29   #68
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
omdat het VB niet alleen voor een onafhankelijk Vlaanderen is, het wilt ook mensen uitsluiten, alle mensen die geen "inboorlingen" zijn (woorden van Annemans gisteren) moeten eruit. vele Vlamingen zijn hiermee niet akkoord...
Je bedoelt dat het woord "inboorlingen" van Annemans is en dat de rest van de zin uw invulling is.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 28 mei 2009, 16:31   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als ze eens zouden beginnen met een draaiboek te maken, over hoe het pad naar vlaamse onafhankelijkheid zal verlopen, over welke problemen dit gaat geven, welke de mogelijke oplosssingen zijn voor de problemen, en hoeveel deze dan zullen kosten.
Pas dan (en dat geld ook voor NVA die deze morgen nog lovende kritiek kreeg) en enkel pas dan, zullen we kunnen zien of hun eerste programmapunt haalbaar en betaalbaar is.
Tot zolang, van deze boeren geen eieren.
Zo'n draaiboeken worden niet gemaakt in de politiek.
Zover laat men niet in zijn kaarten kijken; men heeft niet graag dat sommige delen/stappen/whatever eruit gelicht worden om onmogelijk gemaakt te worden, verdraaid of misbruikt enz.
Daarenboven weet ge nooit wat uit regeringsonderhandelingen te voorschijn kan komen, niet in het minst onverwachte oorlogsbuit, vb. een toegeving van de andere kant waaraan hij blijkbaar minder belang hecht enz.

Ik vind dat trouwens eigenaardig van jou.
Je hebt een bepaald zicht op de politiek, op de maatschappij en op de maatschappelijk organizasie, en daarop baseer je je om te opteren voor een bepaalde politieke partij.
Het doel, met andere woorden, bepaalt je keuze, en veel minder hoe je dat doel in zijn technische details van tussenstappen edm gaat bereiken.

De schoofzak is offline  
Oud 28 mei 2009, 16:34   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De islamitische imams noemen ons "aboriginals" ... hoor je dat liever? Is nochtans open en bloot op tv geweest hoor.

Ik noem mijzelf trouwens ook in-boor-ling.
Ten eerste weet ik niet of één imam dat gezegd heeft, twee imams .. of alle imams.

Ten tweede is mijn besluit uit zo'n taal dat met meer inzet gestreefd moet worden naar het prinsipe 'scheiding van kerk en staat'. En dat geldt dus zowel naar de kaloten, de protestanten, de Joden als de moslims.

De schoofzak is offline  
Oud 28 mei 2009, 16:37   #71
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel wat VB aanhangers op dit forum horen tot de groep niet-stemmers. Ze denken dat ze door hun stem-weigering het belgische systeem saboteren.
Deze groep forummers zal 7 juni dit forum volschrijven dat het VB had moeten winnen (maar ze waren zelf niet stemmen).
http://forum.politics.be/showthread....54#post4088254
http://forum.politics.be/showthread....92#post4087692
etc.
Oud 28 mei 2009, 16:45   #72
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Je bedoelt dat het woord "inboorlingen" van Annemans is en dat de rest van de zin uw invulling is.
De rest verzint hij er inderdaad weer bij, maar zo kennen systeemke wel natuurlijk...
Oud 28 mei 2009, 16:50   #73
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Overal hoor je dat de mensen die zeveraars beu zijn, hun lied is afgezaagd, de vreemdeling , de islam, eigen volk, nu zie ik ook al posters met "ons land" wat hilarisch en moet het niet zijn, onze republiek... gisteren goede prik van die Turkse CD&V politieker in Ter Zake over VB , franse folders in Brussel.
Weer die gasten rijk stemmen om niets te doen, niets constructief,... ik niet meer.
Vreemdelingen vallen best mee en overal waar je gaat, zijn mensen in feite allemaal hetzelfde.

Onze partij respecteert al zolang ze bestaat fundamenteel het tweetalige karakter van Brussel en zijn inwoners. Het verdedigt deze tweetaligheid zelfs, en daar is niets mis mee.

Velike bewees juist niks, behalve dat hij ééntalig Turkse folders geeft aan zien kiespubliek.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 28 mei 2009 om 16:51.
dominatrix is offline  
Oud 28 mei 2009, 16:50   #74
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Onze partij respecteert al zolang ze bestaat fundamenteel het tweetalige karakter van Brussel en zijn inwoners. Het verdedigt deze tweetaligheid zelfs, en daar is niets mis mee.

Velike bewees juist niks, behalve dat hij ééntalig Turkse folders geeft aan zien kiespubliek.

Sorry foutje van de zaak

Laatst gewijzigd door dominatrix : 28 mei 2009 om 16:51.
dominatrix is offline  
Oud 28 mei 2009, 16:54   #75
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
De rest verzint hij er inderdaad weer bij, maar zo kennen systeemke wel natuurlijk...
Nee, het was Vlijmscherp.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 28 mei 2009, 17:07   #76
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo'n draaiboeken worden niet gemaakt in de politiek.
Zover laat men niet in zijn kaarten kijken; men heeft niet graag dat sommige delen/stappen/whatever eruit gelicht worden om onmogelijk gemaakt te worden, verdraaid of misbruikt enz.
Daarenboven weet ge nooit wat uit regeringsonderhandelingen te voorschijn kan komen, niet in het minst onverwachte oorlogsbuit, vb. een toegeving van de andere kant waaraan hij blijkbaar minder belang hecht enz.
.
Dat lijkt mij struisvogelpolitiek in achterkamertjes.
Omdat ge het niet op voorhand in kaart brengt, wil dat nog niet zeggen dat het niet zal voorvallen. En stel dat er dan eens het punt van no return bereikt een blokkering komt, waar staan we dan?
Voor mij is vlaanderen geen fetisj, ofwel met open visier ofwel hoeft het voor mij niet. Ik wil door niemand beduveld worden, en probeer dat ook niemand anders te lappen.

Citaat:
Ik vind dat trouwens eigenaardig van jou.
Je hebt een bepaald zicht op de politiek, op de maatschappij en op de maatschappelijk organizasie, en daarop baseer je je om te opteren voor een bepaalde politieke partij.
Het doel, met andere woorden, bepaalt je keuze, en veel minder hoe je dat doel in zijn technische details van tussenstappen edm gaat bereiken.
Dat is dan voor mij niet het geval, er zijn ten andere maar twee partijen met zo een doel, en dan nog hetzelfde. Welk einddoel hebben CD&v, SPA, LDD, Ovld, ...... Volgens mij spelen die veel beter in op de veranderende maatschappij, omdat ze niet aan zo een te bereiken doel gebonden zijn.
Wat maatschappelijke visie betreft, heb ik om die reden dikwijls CD&v gestemd. Precies omdat dat een verzuilde partij was, wiens voorstellen getoetst werden aan middenstand, burgerij, ACW en boerenbond, en dus op zich al een compromis waren tussen een ruime doorsnede van de bevolking. Grijs, maar meestal degelijk en uitvoerbaar.
De laatste campagne van Leterme was er teveel aan, hij beloofde meer dan hij kon waarmaken. Mij heeft hij dus niet bedrogen, maar ik had meer realisme verwacht. Plus het feit dat hij mijn voorkeurkandidaat uitgerangeerd heeft ten gunste van de volvobaas, die ondertussen al weg is, maakt mij nu tot de vlotttende massa.
Ik blijf zoeken naar een kandidaat die het algemeen belang probeert te dienen, zonder dogma's, met oog voor iedereen (ook buiten vlaanderen), maar echt mijn gedacht heb ik nog neit gevonden. Suggesties met kandidaten die aan de voorwaarden voldoen zijn welkom.
spherelike is offline  
Oud 28 mei 2009, 17:10   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste weet ik niet of één imam dat gezegd heeft, twee imams .. of alle imams.

Ten tweede is mijn besluit uit zo'n taal dat met meer inzet gestreefd moet worden naar het prinsipe 'scheiding van kerk en staat'. En dat geldt dus zowel naar de kaloten, de protestanten, de Joden als de moslims.
er waren er verschillende. Eentje was die handenweigeraar die ook niet voor de rechtbank wenst op te staan.
wat heeft dat te maken met de scheiding tussen kerk en staat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 mei 2009 om 17:10.
circe is offline  
Oud 28 mei 2009, 17:21   #78
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Peilingen spreken over iets van 15 procent voor VB.

Verlies van ongeveer 9 procent tov 2004.
Kijk, de uitslag van 2004 valt in niets te vergelijken met de komende verkiezingen. De situatie is radicaal omgeslagen. Een nieuwe rechtse partij die het goed doet in de peilingen, meer en meer mensen die luisteren naar wat de N-VA te zeggen heeft in plaats van de pek en veren boven te halen, een ongelooflijk falen van de liberalen en de christen-democraten én de zoveelste vale plek op het rode blazoen van de SP.a, en een economische en politieke crisis van jewelste. Verder de alsmaar duidelijkere overbodigheid en nutteloosheid van Groen!, de stinkende beerputten van Verhofstadt die opengelegd worden, en chaos in het Waalse politieke landschap.

De politieke situatie is ingrijpend veranderd, en de komende verkiezingen kunnen wel eens héél interessant worden, maar vergeet niet dat het in 2011 opnieuw verkiezingen zijn, en ik ben er tamelijk zeker van dat die nóg verrassender zullen worden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 28 mei 2009, 19:04   #79
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Maar enfin, wat maakt het nu uit of het blok al dan niet klappen krijgen zal op 7 juni, er is nog steeds zoiets als het cordon sanitaire. De hamvraag is echter: houdt de KMO 'het blok', grossier in vlaamsnationalistische artikelen, het nog voldoende lang uit opdat in het levensonderhoud van de de heren Vanhecke, Annemans en Dewinter voorzien kan worden tot zij op pré-pensioen kunnen?

Blowt de stormvogel op zee?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 28 mei 2009 om 19:12.
4x10E6 is offline  
Oud 28 mei 2009, 19:18   #80
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Maar enfin, wat maakt het nu uit of het blok al dan niet klappen krijgen zal op 7 juni, er is nog steeds zoiets als het cordon sanitaire. De hamvraag is echter: houdt de KMO 'het blok', grossier in vlaamsnationalistische artikelen, het nog voldoende lang uit opdat in het levensonderhoud van de de heren Vanhecke, Annemans en Dewinter voorzien kan worden tot zij op pré-pensioen kunnen?

Blowt de stormvogel op zee?
Tja, en die KMO's bestaan in andere partijen soms niet.
KMO De Gucht vader en zoon
KMO Vanden Bossche vader en dochter
KMO Tobback vader en zoon
KMO Van Velthoven vader en zoon
KMO Van Rompuy vader, zoon, broer en zus
...
Dimensie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be