![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
U heeft duidelijk een vreemde (misselijke) kijk op onze maatschappij. Wrm zouden mensen die niet mee willen gaan in de rechtse, anti-islampropaganda 'blanke slaven' van de islam zijn? |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En jij ook. http://forum.politics.be/showpost.ph...48&postcount=1 Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Nogmaals, veel leesplezier. Hopelijk steekt u er iets van op... . Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 1 juni 2009 om 19:08. |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
'Tonnen van kennis die verloren zijn gegaan', tja, als het verloren is zie ik niet gioed in hoe je kan spreken van 'kennis' vermits die je niet hebt kunnen evalueren. Je uitspraken zien er allemaal nogal gekleurd en ubermensch-achtig uit. De nazi's deden hetzelfde. Voor het overige kan ik aanstippen dat ik in Indonesie, Iran, Turkije, de Emiraten en Marokko heb gewerkt. Mijn tegenpartijen waren oa NPC, NIOC, PLN, Teas en Tedas, en ik heb niet de indruk dat alle kennis daarvandaan komt. Wel integendeel. Het blijven steken in een totaal andere wereld, en voortdurend teruggrijpen naar argumenten die hun wortels vinden duizenden jaren geleden kan ik bijna niet anders zien dan een onvermogen om vandaag een maatschappelijk project op tafel te leggen. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geen racisme. Laatst gewijzigd door Akira : 2 juni 2009 om 09:00. |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banneling
|
Ouwe koeien uit de gracht halen bewijst wel hoe zwak je bezig bent . En dan nog aan het liegen ook nog : de Kruistochten waren een verdedigingsactie !
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dat staat er ook helemaal dat de Turkse beschaving enkel en alleen zijn oorsprong vindt in het Midden-Oosten, maar wel deels. Hattiërs, Hettieten, Frygiërs, Urartiërs, Lyciërs, Lydiërs, Ioniërs, Perzen, Macedoniërs, Romeinen, Byzantijnen, Seldjoeken en Osmanen, elk van hen heeft zijn stempel gedrukt op de Turkse geschiedenis en cultuur. België heeft ook Romeinse , Keltische en Germaanse invloeden gekend, zo ook heeft Turkije verschillende invloeden gekend. Simpel toch? 'Tonnen van kennis die verloren zijn gegaan', tja, als het verloren is zie ik niet gioed in hoe je kan spreken van 'kennis' vermits die je niet hebt kunnen evalueren. Herinnert u zich filosofen zoals Aristoteles, Sokrates en Plato? Wel, hun kennis is ook een tijd lang verloren geweest, totdat de Arabische cultuur deze kennis heeft opgepikt en terug heeft verspreidt. Gaat u nu ook zeggen dat dee kennis geen kennis was? "Je uitspraken zien er allemaal nogal gekleurd en ubermensch-achtig uit. De nazi's deden hetzelfde." Een belachelijke en idiote vergelijking. Mijn uitspraken zijn niet gekleurd en zeker nier ubermensch-achtig. Je kan de Arabische invloed gewoonweg niet ontkennen. Btw: ik ben geen Arabier of wat dan ook. "en ik heb niet de indruk dat alle kennis daarvandaan komt. Wel integendeel." U zou toch echt eens wat meer moeite moeten doen om die tekst een keer goed door te lezen. Er staat namelijk nergens dat ALLE kennis daarvandaan komt. Ik zeg enkel dat er Arabische invloeden zijn die niet vallen te ontkennen. En mss heeft u wel een verkeerde indruk geschapen? "Het blijven steken in een totaal andere wereld, en voortdurend teruggrijpen naar argumenten die hun wortels vinden duizenden jaren geleden kan ik bijna niet anders zien dan een onvermogen om vandaag een maatschappelijk project op tafel te leggen." Euhm, het ging weldegelijk over Arabische uitvindingen uit het verleden. Nogal logisch dat ik dan teruggrijp naar het verleden nietwaar? Doch bepalen deze uitvindingen nu nog steeds een groot deel van ons leven. |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Hahaha, grapjas.
Wist je trouwens dat de Arabische gebieden over het algemeen veel minder te maken hebben gehad met de pest? Dat kwam namelijk door de betere hygiënische omstandigheden in de Arabische/islamitische landen. De pest kwam dus niet van onze Arabische vrienden Btw: doe eens moeite om mijn tekst te lezen. Dan moet u achteraf niet met zulke idiote posts komen aandraven. Laatst gewijzigd door Akira : 2 juni 2009 om 09:01. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Parlementsvoorzitter
|
U hebt het weeral mis... . De kruistochten waren geen verdedigingsacties. Dat is door meerdere historici bevestigt. Kan u mij ook een verklaren wrm de 'kruisvaarders' naast de moslims ook de Joden de dood in joegen (lees: vermoorden) na de inname van Jerusalem? Btw: ik snap niet hoe dat het aanhalen van geschiedkundige argumenten een zwakte zou zijn.
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar de échte reden der Kruistochten was de oprukkende islam terugdringen. In deze strijd kregen we trouwens de subjectieve hulp der Mongolen, die de Arabieren verplichtten op 2 fronten te vechten. Van in zijn beginjaren was de islam onze tegenstander en concurrent . Niets nieuw onder de zon. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Geen last van. Wat betreft de hygiene, wel eens van water en zeep gehoord? Blijkt wonderen te verichten, moet je echt eens experimenteren.
|
|
|
|
#77 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Idd, zeer goed beste vriend. Dit toont meteen aan de het geen defensieve oorlog was. In de Eerste Kruistocht (1096) werden bloeiende Joodse gemeenschappen langs de Rijn en de Donau volkomen vernietigd. In de Tweede Kruistocht (1147) werden de Joden in Frankrijk in groten getale afgeslacht. De Joden werden ook onderworpen aan aanvallen tijdens de Kruistochten van de Herders van 1251 en 1320. Veel van de verdreven Joden vluchtten naar Polen. Je kan hier dus moeilijk spreken van een defensieve actie, mijn gedacht. "Maar de échte reden der Kruistochten was de oprukkende islam terugdringen. In deze strijd kregen we trouwens de subjectieve hulp der Mongolen, die de Arabieren verplichtten op 2 fronten te vechten." Het was het Byzantijnse rijk dat de paus om hulp vroeg, omdat hun rijk 'bedreigd' werd door de Saracenen e.a. Ironisch genoeg zijn het de 'kruisvaarders' geweest (degene die het Byzantijnse rijk moesten redden van de ondergang) die het Byzantijnse rijk ten val hebben gebracht. Na een dispuut met de Byzantijnse keizer werd Constantinopel door de 'kruisvaarders' geplunderd. Een klap die het Byzantijnse rijk niet meer te boven zou komen, waardoor de Turken enige tijd later zonder al teveel tegenstand Constantinopel konden innemen en de weg naar Europa openlag. Het bloedbad van Jerusalem hebben we trouwens ook te danken aan de 'kruisvaarders', waarvan het merendeel gewoon uit was op rijkdom en macht. Ik persoonlijk denk niet dat de kruistochten enig nut hebben gehad voor de Christelijke wereld. Akkoord ze hebben in die tijd vele kennis van de Arabieren weten te ontleden, waar Europa beter van werd, maar weegt dat op tegen alle andere nadelen die de kruistochten met zich mee bracht? "Van in zijn beginjaren was de islam onze tegenstander en concurrent . Niets nieuw onder de zon." Hier heb je het weeral mis. Ooit gehoord van Spanje, waar moslims en Christenen honderden jaren in relatieve vrede hebben weten samenleven? Tijdens de Middeleeuwen werden de Joden over het algemeen beter behandeld door islamitische heersers dan door de christelijke heersers. Ondanks het tweedeklasburgerschap speelden de Joden prominente rollen in moslimgemeenschappen en ervoeren een "Gouden Eeuw" in Spanje van 900 tot 1100. Na het heroveren van Islamitisch Spanje werden circa 200.000 Sefardische Joden verdreven of vermoord. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Neen, de bevolkingsdichtheid had niets met de pest te maken, daar de pest zich zogoed als altijd voordeed in de steden en zelden op het platte land. Laat het nu net zo zijn dat de Arabische steden vaak vele malen groter waren dan onze Europese steden op dat moment. Denk maar aan Bagdad, Jerusalem, Caïro, Tyrus, Damascus enz... . Een van de factoren was weldegelijk de betere hygiëne. |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is niet DANKZIJ de arabieren dat we de griekse kennis hebben kunnen behouden, maar ONDANKS. Lees hierover de verschillende artikelen van Fjordmann: Why Christians Accepted Greek Natural Philosophy, But Muslims Did Not ook een must read van Fjordmann: Islam, Christian Europe, and the Greek Heritage
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|