Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2009, 19:19   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Inderdaad
Ik zou dit zeker niet durven zeggen. Mensen stemmen vaak in zeker zin vrij 'conservatief'. Zowel in het linkse kamp als in het rechtse kamp. Vele families in al deze politieke milieus bijvoorbeeld stemmen van generatie op generatie 'rood', of zelfs 'groen', of 'blauw' of ' Vlaams-nationalist', of 'christen-democraat' .Die trouwe aanhang is er altijd en bij de al de partijen. Maar wat wel waar is, de meeste mensen interesseren zich niet zo bijster veel voor de politiek in het algemeen.

Laatst gewijzigd door system : 3 juni 2009 om 19:21.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:21   #62
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad
Je beaamt het intrieste? Je vindt dat jezelf dus behoort tot die traditionele partijen? nouja... had veel van Groen! verwacht, maareuh, traditionelen napraten?
Oud 3 juni 2009, 19:21   #63
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zou dit zeker niet durven zeggen. Mensen stemmen vaak in zeker zin vrij 'conservatief'. Zowel in het linkse kamp als in het rechtse kamp. Vele families in al deze politieke milieus bijvoorbeeld stemmen van generatie op generatie 'rood', of zelfs 'groen', of 'blauw' of ' Vlaams-nationalist', of 'christen-democraat' .Die trouwe aanhang is er altijd en bij de al de partijen. Maar wat wel waar is, de meeste mensen interesseren zich niet zo bijster veel voor de politiek.
veel van de politiek interesseert zich ook niet in de burger.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:22   #64
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Voor iedereen per uniek ip adres toegankelijk, en dus niet alleen diegene die in de fichebak zitten van de vub ofzo.
Nee hoor iedereen met een beetje computerkennis kan zo'n polls kapen (als ik wil kan ik die poll ook kapen, alleen zie ik er het nut niet van in).
Als we de internetpolls zouden moeten geloven hebben zou Ron Paul met 90 procent van de stemmen president geworden zijn.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 juni 2009 om 19:26.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:23   #65
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou daar nog niet zo zeker van zijn. Indien ze deze plicht afschaffen, dan zal het VB op zijn minst 35% van zijn kiezers verliezen. En LDD evenveel. Want daar zitten veel 'foert-kiezers' bij, die zeker niet zullen komen opdagen als ze niet echt moeten.
Kan zijn, maar dat kan niemand bewijzen. Ik denk dat iedereen veel verliest, maar dat het inzake percentages en zetelverdeling wel eens net zoals voorheen kon zijn. Traditionelen verliezen ook veel stemmen hé, mensen die nu stemmen op dat knap snoetje van CD&V of op de mannen van landelijke gilde.

Of wat dacht je van ochja, als we toch moeten gaan, die van zaal Mosa (abvv zaal) hier is een leuke... het zuilenverhaal, kent U het?
Oud 3 juni 2009, 19:24   #66
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je beaamt het intrieste? Je vindt dat jezelf dus behoort tot die traditionele partijen? nouja... had veel van Groen! verwacht, maareuh, traditionelen napraten?
Knsappet ni
Ik zeg dat hij gelijk heeft met de stelling dat er bij de traditionele partijen veel gewoonte stemmers en onverschilligen zitten.

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:25   #67
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Nee hoor iedereen met een beetje computerkennis kan zo'n polls kapen (als ik wil kan ik die poll ook kapen, alleen zie ik er het nut niet van in).
Als we de internetpolls zouden moeten geloven hebben zou Ron Paul met 90 procent van de stemmen president geworden zijn.
Tja, lieve engel, ik zet niet dat ik ze geloof. Van mij part mag je mij dat eens bewijzen hoe je dat kan kapen, ik kan't alvast niet. Maar als het allemaal zo gemakkelijk is dan mogen ze vanaf nu digipolis van Janssens per direct niet meer laten mee organiseren bij de verkiezingen.
Oud 3 juni 2009, 19:25   #68
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Waarom minstens 24,2?
20 % vindt ik al meer dan behoorlijk om die trouwheid te bewijzen.

Als u aan uw regeltje vasthoudt van ze mogen geen percentje verliezen of hun achterban is ontrouw, wel dan hebben alle partijen een ontrouwe achterban en dan gaat uw 35% verlies (in geval van geen kiesplicht) ook op voor alle andere partijen. Natte vinger werk dus.
Natuurlijk hebben alle partijen een voor een stuk een ontrouwe achterban de laatste jaren. Men gaat nu vaak shoppen bij andere partijen hetgeen vroeger bijna ondenkbaar was. Men was blauw of rood of VNV, of Katholiek, en men bleef dat tot in de kist en men stemde ook voor die partijen tot in de kist. Maar nu is dit niet meer zo. Maar als u dat laatste betwist voor het VB, dan betekent dit dus dat het VB zou moeten kunnen rekenen op hetzelfde aantal % kiezers als in 2005. En ik vrees dat dit niet zo zal zijn.

Laatst gewijzigd door system : 3 juni 2009 om 19:27.
Oud 3 juni 2009, 19:26   #69
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Knsappet ni
Ik zeg dat hij gelijk heeft met de stelling dat er bij de traditionele partijen veel gewoonte stemmers en onverschilligen zitten.
Ik heb zondermeer zeer fout gekeken en bij deze krijg je mijn excuses.
Oud 3 juni 2009, 19:26   #70
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor iedereen met een beetje computerkennis kan zo'n polls kapen (als ik wil kan ik die poll ook kapen met een leuk programmatje , alleen zie ik er het nut niet van in).
Pas op, misschien worden de stemcomputers wel gekaapt en dient daarom al bij voorbaat elke goede uitslag van het VB betwist te worden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:27   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

héhé keskejetédie:

Vlaams Belang (24,95%)
Lijst Dedecker (6,03%)
N-VA (26,84%)

ja ok het is maar ne poll hé!

kom wie ging er nu weer wedden? en hoe zit dat met 10 tegen 1 enzo (ik ken dat spel dus niet in feite)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 juni 2009 om 19:28.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:28   #72
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hebben alle partijen een voor een stuk een ontrouwe achterban de laatste jaren. Men gaat nu vaak shoppen bij andere partijen hetgeen vroeger bijna ondenkbaar was. Men was blauw of rood of VNV, of Katholiek, en men bleef dat tot in de kist en men stemde ook voor die partijen tot in de kist. Maar nu is dit niet meer zo. Maar als u dat laatste betwist voor het VB, dan betekent dit dus dat het VB zou moeten kunnen rekenen op hetzelfde aantal % kiezers als in 2005. En ik vrees dat dit niet zo zal zijn.
Pak maar 2004 Maareuh, neen denk dat de trouwe achterban van echte nationalisten een stukje lager ligt. Maar dat geeft niet, het is van die achterban uit dat je moet opbouwen.
Oud 3 juni 2009, 19:28   #73
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hebben alle partijen een voor een stuk een ontrouwe achterban de laatste jaren. Men gaat nu vaak shoppen bij andere partijen hetgeen vroeger bijna ondenkbaar was. Maar als u dat laatste betwist voor het VB, dan betekent dit dus dat het VB zou moeten kunnen rekenen op hetzelfde aantal % kiezers als in 2005. En ik vrees dat dit niet zo zal zijn.

Ik bewist dat niet voor het VB. Ik zeg enkel dat ze tamelijk trouwe achterban hebben. Ik geloof dat dat zelf al bevestigd werd in studies en analyses.
De conclusie die jij daaraan verbindt (ze moeten hetzelfde aantal kiezers hebben, of het verhaaltje gaat niet op) deel ik niet.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:28   #74
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Pas op, misschien worden de stemcomputers wel gekaapt en dient daarom al bij voorbaat elke goede uitslag van het VB betwist te worden.

cfr. Digipolis van burgemeester Janssens
Oud 3 juni 2009, 19:29   #75
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja, lieve engel, ik zet niet dat ik ze geloof. Van mij part mag je mij dat eens bewijzen hoe je dat kan kapen, ik kan't alvast niet. Maar als het allemaal zo gemakkelijk is dan mogen ze vanaf nu digipolis van Janssens per direct niet meer laten mee organiseren bij de verkiezingen.
2 manieren waarop zo'n polls kunnen werken.

1) ze plaatsen een cookie op je pc wanneer je gestemd hebt.
2) ze lezen je ip en slaan die op in hun database.

Alle twee de methoden omzeilen zijn piece of cake.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 juni 2009 om 19:29.
Oud 3 juni 2009, 19:30   #76
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik gok dat die peiling alleen voor de SLP een beetje in de juiste richting zit
Het zijn enkel Limburgers in hoofdzaak vermoedelijk...
En het aantal stemmen zijn ook belangrijk in deze uitslag.
Ook dat je maar één keer kan stemmen in deze poll en daar ben ik dus niet zeker van.

Volgens mij zou deze uitslag de tendens kunnen zijn....
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:31   #77
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Vb 25,14
NV-a 26,82
LDD 6,01

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2009 om 19:31.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:32   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:
2 manieren waarop zo'n polls kunnen werken.

1) ze plaatsen een cookie op je pc wanneer je gestemd hebt.
2) ze lezen je ip en slaan die op in hun database.

Alle twee de methoden omzeilen zijn piece of cake.
En dan? Wat kan deze cookie nu in feite? Niet veel. Dan zijn we nog geen stap verder.
Oud 3 juni 2009, 19:32   #79
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ben dan ook tegen stemcomputers.

Oud 3 juni 2009, 19:33   #80
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dan? Wat kan deze cookie nu in feite? Niet veel. Dan zijn we nog geen stap verder.
Mja als je niet weet wat een cookie is.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 juni 2009 om 19:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be