![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Vlaanderen heeft nood aan een eerlijke regering die de democratie respecteert en de mensen niet voorliegt. Stem dus niet op oneerlijke partijen als de CD&V die er al decennia een gewoonte van maken hun partijprogramma de maandag na de verkiezingen te dumpen". |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Burgemeester
|
![]() Mr JLDH,
Ik ben blij dat u mij als burger, en uzelf als groot staatsman *sic* mij en mijn stem wilt behoeden voor het kwaad. Maar, slecht karakter hebbende, hebt u mij helpen beslissen voor welke partij ik zondag moet kiezen. Waarvoor dank...
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met die tweede opmerking kan ik niet akkoord gaan. Ik heb de discussie opengetrokken naar wat er echt bedoeld werd nl het probleem van de versnippering in kleine partijen. Voor mijn tussenkomst zat men niet verder dan "dehaene adviseert om niet op NVA te stemmen" Ik heb de discussie breder gemaakt. Document gelezen, welk deel wou u in deze discussie inbrengen? |
|
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dergelijke uispraak is ofwel niet doordacht, ofwel een oproep toe fundamentalisme, waar niemand nog een strobreed toegeeft, dus een oproep tot verrottingstrategie. Ik wens mij daar uitdrukkelijk van te distantiëren. Ik wens ook niet mee te doen aan het negativisme, alsof we hier in een chaosland leven. De naoorlogse geschiedenis bewijst voldoende dat onze regeerders niet beter, maar ook niet slechter waren dan deze in de buurlanden, maar vele malen beter dan deze in oost en zuid europa. Misschien eens een moment van introspectie inlassen en afvragen, of de duidelijk neerwaartse trend die jullie zien, niet net samenvalt met de revival van het nationalisme. Eens doordenken over oorzaak en gevolg en andersom, kan nooit kwaad. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een probleem van machtspartijen die hun werk niet doen, en een probleem van ondemocratische ingesteldheid bij diezelfde partijen. |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de naoorlogse geschiedenis dat nog nooit horen zeggen, u kan dus beweren wat u wil. Zolang u geen bewijzen aanvoert is het uw allerindividueelste meningske, lucht dus.
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nochtans zijn op een uitzondering na, zowat alle partijen op dezelfde leest geschoeid qua besluitvorming. NVA en CD&V om de twee in de picture te noemen, zijn qua structuur even democratisch georganiseerd, en onderwerpen zich beiden aan de mening van de kiezer. Zet de uitlatingen van NVA aan het adres van CD&V na de splitsing en gedurende deze campagne eens op een rijtje. Waren die altijd lief of terecht? Voor de aanhang waarschijnlijk wel, maar echt objectief bekeken? Maar O drama, er zegt er één iets terug, en noemt de partij bij naam, en het kot is te klein bij diezelfde aanhang. Vlaams spreekwoord: wie kaatst moet de bal verwachten. Met deze draad neigen jullie echt naar het calimerogedrag van het VB. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
moet nationalisme nu echt per definitie negativisme zijn? |
|
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
De naoorlogse geschiedenis bewijst voldoende dat onze regeerders niet beter, maar ook niet slechter waren dan deze in de buurlanden ************************************************** *** Beter is natuurlijk van de laatste decennia te aanschouwen. En hierin glijd Belgie (ook Vlaanderen) af, in zowat alle internationale statistieken (gezondsheidszorg, onderwijs...). Neem daarbij nog dat de gesubsidieerde media een regeringszender is, die zich voornamelijk beperkt tot hoerageroep, en veel te weinig kritisch is, maakt het noodzakelijk om voor oppositiepartijen te stemmen. |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je te jong bent om het te weten, ga dan naar je grootvader en vraag hem hoe hij leefde, in de ruimste zin van het woord, en vergelijk dan met nu. U zult voldoende bewijzen hebben. Als u nog dergelijke "lege" posts schrijft, steek ik er geen tijd meer in. Discussieren doe ik graag. bewijzen dat de zon licht geeft doe ik niet. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Redenen genoeg om voor de oppositie te stemmen. |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het nationalisme zal Belgie niet kunnen redden. Misschien dat sommige hun hoop stellen, om dan tesamen (Walen, Vlamingen en Brusselaars) aan de Europese uier te kunnen hangen, nu dat Vlaamse hopeloos leeggemolken is, in de hoop hier wat melk uit te halen. Vraag is maar of de Europese landen zo tam zullen zijn, als de Vlamingen, op het moment dat hun uier werd leeggezogen.
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote probleem zit hem in de arrogantie van de politici van alle grote partijen... Ze halen liever elkaar onderuit dan duidelijke doelstellingen in te nemen.... Daarbij komt dan ook het feit dat ze nu al gaan verklaren met wie ze wel of niet een coalitie willen vormen... Ze hebben het blijkbaar niet meer nodig om het oordeel van de burger af te wachten,zo zelfverzekerd als ze zijn.... Laten we nu maar al die arrogantie en hoogmoed maar eens goed afstraffen en hun een lesje in nederigheid toedienen... Laat die zogenaamde grote partijen nu maar eens goed afgaan als straf voor het decennia lange wanbeleid dat ze hebben gevoerd ten opzichte van de burgers zelf.... Laat die zwarte zondag maar komen.... |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Revival? Sinds wanneer?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volgende generatie van politici hebben het schip in hun overmoed in zwaar water gebracht omdat er steeds méér politici zich met het beleid gingen moeien.... De huidige generatie politici heeft het schip overbelast door zovéél postjes in het leven te roepen waarin iederéén het voor het zeggen wil hebben ,en waardoor het land quasi onbestuurbaar wordt.... Vergelijk het maar met sommige bedrijven... De eerste generatie bouwt op... De tweede generatie breidt uit.... De derde generatie leidt het vervolgens naar de ondergang... En nét in die derde generatiefase verkeren we momenteel... Tijd om het schip "belgica" te laten zinken.... En over te stappen op het gloednieuw schip "onafhankelijk vlaanderen". Laatst gewijzigd door Svennies : 5 juni 2009 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laten we het er bij houden dat de oppositie zijn rol speelt, en dat allemaal aanklaagt, en u daarmee blijkbaar kan lokken. Ik vraag me af hoe ze het anders gaan doen, en dan krijg je meestal als antwoord dat ze het onmogelijk slechter kunnen doen. Ik heb dat ook nog gedacht, lang geleden, en een paar keer serieus mis geweest. Concrete uitgewerkte en becijferde plannen. Om uw waslijst (en nog veel meer beloftes)aan problemen op te lossen, hebben de nationalisten de transfertgelden al ettelijke malen ingezet, zonder te zeggen wat ze er nu echt mee gaan doen. Dat is pas de mensen wat wijs maken. Die gelden, als je er zou kunnen over beschikken zijn niet onuitputtelijk, en kunnen niet EN voor sociale woningen zorrgen, EN de wachtlijsten wegwerken, EN het begrotingstekort teniet doen, EN tewerkstelling scheppen, EN de hooggeschoolden hier houden, EN de belstingen verlagen, EN een vlaamse kinderbijslag, EN, EN . Als ze ooit met een verhaal komen waar ook een daadwerlekijk keuze gemaakt wordt, zal ik dat aandachtig lezen. Vlaanderen lijkt wel asperine, goed voor alle kwalen, en die inzet van de transferts wel de wonderbare geldvermenigvuldiging. |
|
![]() |