Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2009, 21:58   #61
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Hoe ga je bepalen wat er moet gebeuren met 10 miljoen mensen zonder een normatieve uitspraak te doen?
Ik geef toe dat het ooit zal moeten en dat zal altijd een beperking zijn. Echter, de processen die zich op die schaal afspelen kunnen alleen begrepen worden als er wetenschappelijk onderzoek naar gevoerd wordt. En normatieve uitspraak gebaseerd op die conclusies, zal vollediger en dus correcter zijn zèlfs al druist dat op het eerste zicht in tegen het gezond verstand.
(wetenschappelijke conclusies doen dat al wel eens...)
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 15:18   #62
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit wordt soms beweerd, maar is dit correct?

Prijs bij regulering.
Tweede kwestie is de bewering dat bij regulering van de kweek de verkoopprijs zal stijgen. Daardoor zou de cannabis in de coffeeshop duurder worden dan op straat en zou de coffeeshop dus uit de markt gedrukt worden. Toenmalig minister van Justitie Donner gebruikte dit argument om regulering tegen te houden toen een Kamermeerderheid dat verlangde.
Deze bewering is aantoonbaar onjuist.
Dat de prijs zeker niet zal stijgen maar eerder zal dalen mag blijken uit de volgende berekening.
De nu geldende verkoopprijs in de coffeeshop bedraagt ca. € 8 per gram bij een inkoopprijs van rond de € 4.
De productieprijs is te schatten op ca. € 1 per gram. Voor verpakking en transport blijft dan een bedrag van € 3 over.
Dit is een veel te hoog bedrag! Het is het gevolg van de risicodekking, ter compensatie van de hoge boetes die illegale teelt en transport met zich mee kunnen brengen.

Tjalling Erkelens is directeur van Bedrocan B.V., een bedrijf dat met toestemming en onder strikte controle van de overheid medische cannabis produceert.
In zijn artikel schrijft hij ondermeer met betrekking tot de prijs van cannabis in de coffeeshop:
"Het is technisch goed mogelijk schone wiet te produceren voor een prijs die beduidend lager ligt dan de huidige inkoopsprijs voor coffeeshophouders. Die prijs is inclusief de noodzakelijke kwaliteitscontroles op gehaltes werkzame stoffen, reinheid van het product (vrij van bestrijdingsmiddelen, zware metalen en ziektekiemen), juiste graad van droogheid en een correct aflevergewicht."
Als -hetgeen vrijwel alle burgemeesters van de (middel-) grote steden al jaren wensen- gecontroleerde kwekers de cannabis leveren aan coffeeshops betekent dit tevens dat het probleem van wisselende- en onbetrouwbare kwaliteit in één keer is opgelost.
Het is welbeschouwd te gek voor woorden dat in de huidige situatie er wel een kwaliteitscontrole plaatsvindt op het kopje koffie dat in de coffeeshop wordt geserveerd maar niet op het hoofdproduct: de cannabis. "
http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...ijs_040509.htm

Het artikel naar waar verwezen wordt.

Legale wietteelt kan veilig en goedkoop.
http://www.trouw.nl/opinie/podium/ar..._goedkoop.html
? correcte genuanceerde informatie??
Dit zal zeker niet gebruikt worden om het beleid te bepalen. De angst moet zegevieren
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 05:55   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
? correcte genuanceerde informatie??
Dit zal zeker niet gebruikt worden om het beleid te bepalen. De angst moet zegevieren
Het huidige beleid is eerder een godsdienst.

"De cultuur van het cannabisverbod Peter Cohen
Zijn het politieke luiheid en desinteresse die deze gaffe drijvend houden?

Het cannabisverbod is sacraal geworden als beschermende en zuiverende instantie, en daarmee onaantastbaar. Dus blijven de meeste politici zich ervan bedienen en verwerven ze geen enkel belang bij reflectie erop. Het aankaarten van de dommigheden en gruwelijkheden die in naam van het cannabisverbod worden ondernomen zijn voor hen contraproductief. Dat het cannabisverbod de burger helemaal niet beschermt en niet beschermen kan is net zoiets als in het 17e eeuwse Rome roepen dat de Kerk een clown is en dat de mensen zelf mans genoeg zijn om voor hun zielenheil zorgen."

Zeker de moeite om meer te lezen.
http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 10:11   #64
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom kant het VB zich halstarrig tegen het gebruik van cannabis en andere genotsmiddelen? Waarom kan een pintje wel, maar een jointje niet?
Dat is inderdaad burgermannetjes-hypocisie.
Maar op die manier zijn ALLE partijen hypocriet, zonder uitzondering.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juli 2009 om 10:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 10:17   #65
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is inderdaad burgermannetjes-hypocisie.
Maar op die manier zijn ALLE partijen hypocriet, zonder uitzondering.
Omdat een pintje een genotsmiddel is en dat slechts uit 5 a 10 procent alcohol bestaat terwijl een joint in dezelfde verhouding veel meer schadelijke stoffenn bevat dan een pint.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 10:36   #66
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

*Facepalm.*
Oud 17 juli 2009, 10:40   #67
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Omdat een pintje een genotsmiddel is en dat slechts uit 5 a 10 procent alcohol bestaat terwijl een joint in dezelfde verhouding veel meer schadelijke stoffenn bevat dan een pint.

Eén op de zes overlijdens zijn alcoholmisbruik-gerelateerd. Er is geen andere drug die meer slachtoffers maakt en meer maatschappelijke schade.
Oud 17 juli 2009, 10:42   #68
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén op de zes overlijdens zijn alcoholmisbruik-gerelateerd. Er is geen andere drug die meer slachtoffers maakt en meer maatschappelijke schade.
Niet moeilijk, alcohol wordt ook meer geconsumeerd dan cannabis.

Bovendien spreek je van alcoholMISBRUIK.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 11:35   #69
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

het is eerder het verschil tussen een harddrug en een softdrug dat hiermee aangetoond wordt.
Oud 17 juli 2009, 16:21   #70
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou je de informatie willen delen waarop jij je baseert voor deze stelling?
Oud 18 juli 2009, 13:50   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Gebruiken misbruik zijn bij alcohol niet of nauwelijks uit elkaar te houden, daarom spreek ik alleen van misbruik.
Oud 21 juli 2009, 10:04   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wanneer zegt Over Karim Van Overmeire ook eens wat
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 06:37   #73
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Zijt ge voor een verbod op alcohol en tabak? Waarom/waarom niet?
Neen.
Omdat alcohol en tabac, hoe destructief ook, een onderdeel zijn van onze kultuur.
Dat is dan, sociologisch gezien, heel relatief hé.
Geestesverruimende middelen zijn doorheen de geschiedenis van de mensheid een constant gegeven. Cocaïne was trouwens ooit doodnormaal in onze cultuur hoor. Uwe vlieger gaat niet op

En die discussie over links/rechts en legalisatie...
Zowel Milton Friedman als Noam Chomsky zijn pro.

Laatst gewijzigd door Sodomis : 22 juli 2009 om 06:39.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 22:14   #74
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Een pintje is ook niet hetzelfde als een fles wodka hé.
Net zoals een jointje ook niet hetzelfde is als de laatste strain Nederwiet waar één trek genoeg is om heel mijn straat te drogeren ofzo.

PS: volgens de "test uw gebruik"- site van de politiesite van Leuven heb ik geen additioneel risico voor cocaïne, amphetamine en tripmiddelen, maar ik moet blijkbaar een héél héél klein beetje oppassen met alcohol ^o)
(en als ik kijk wat mijn vrienden soms drinken zouden ze die test ook beter dringend eens doen )
Oud 23 juli 2009, 22:52   #75
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ik moet hier toch even melden.
Cocaïne is nooit legaal geweest. Cocabladeren daarintegen...

Cocaine betekent eigenlijk het chemisch aftreksel van de bladeren. Met amoniaksulfaat en kerosine. Pure troep dus.
Niet te vergeten dat hiervoor veel bos verdwijnt. Dat moet voor mijn parten nooit in onze maatschappij opgenomen worden.

Cannabis wiens THC met de jaren stijgt daarintegen. Ik zie niet in waarom niet?
Waarom mag de heilzame werking die puur van de natuur verder komt niet hoger gaan? Het is ook letterlijk bewezen dat THC veelal medische doeleinden heef. Niet alleen op verdovend niveau, maar ook op geneeskrachtig niveau.

Nevertheless, ik moet hier ook wel bij toevoegen: hoe hoger het THC hoe meer verslavend dat goedje gaat worden omdat de tolerantie sneller op peil komt te staan. Een tolerantie die zo plots even zonder haar gewenste dosis valt, mag je niet onderschatten.

Mijn mening blijft resoluut: Als in BE minderjarigen de alcohol zomaar voor het grijpen hebben, moet ik het verdomd recht hebben als meerderjarige mijn joint te blowen in discretie.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 23 juli 2009 om 22:53.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 22:45   #76
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik moet hier toch even melden.
Cocaïne is nooit legaal geweest.
Onmogelijk. Er was ooit een tijd dat het NIET in de wet stond, en wat niet expliciet verboden is, is automatisch toegelaten.

Citaat:
Cocabladeren daarentegen...
Zijn verboden. Ik kan het weten.

Citaat:
Cocaine betekent eigenlijk het chemisch aftreksel van de bladeren.
Verkeerd. Het "chemisch aftreksel" van de bladeren bevat een hele rist alkaloïden. Cocaïne is daar maar een klein deel van.

Citaat:
Met amoniaksulfaat en kerosine.
"Amoniaksulfaat" bestaat niet. En het correcte procédé is:

1) extractie met base (meestal natriumbicarbonaat = maagzout) en apolair solvent (meestal kerosine)
2) extractie van alkaloïden uit de kerosine met een zuuroplossing (meestal zwavelzuur, soms zoutzuur)
3) bij deze zuuroplossing wordt terug base gedaan: meestal natriumcarbonaat, soms ammoniak, het neerslag wordt afgefiltreerd en noemt men "pasta de coca" en bevat ongeveer 30% cocaïne
4) de pasta wordt terug opgelost in een zuuroplossing
5) de oplossing wordt behandeld met een oxidans (kaliumpermanganaat). Dit oxideert een groot deel van de ongewenste alkaloïden
6) na 6 uur wordt de oplossing gefilterd, en wordt ammoniak toegevoegd. Dit neerslag is de cocaïne base
7) die base wordt òf gedroogd en verkocht, òf behandeld met zoutzuur om het HCl-zout te krijgen

Citaat:
Pure troep dus.
Welnee, zo goed als alle natuurlijke olieën en alkaloïden worden op die manier geëxtraheerd (tenzij het echt een massaprodukt is, dan gaan ze al eens sneller over naar superkritisch CO₂, als dat gaat). Je kent duidelijk niet veel van organische synthese

Citaat:
Niet te vergeten dat hiervoor veel bos verdwijnt. Dat moet voor mijn parten nooit in onze maatschappij opgenomen worden.
Daar zijn oplossingen voor: betere werkomstandigheden, geen "war on drugs" waardoor cocaboeren steeds dieper in het regenwoud moeten gaan, efficiëntere landbouwtechnieken, en een serieuze zet bieden tegen de georganiseerde misdaad (voor wie bosbeheer echt wel niet voorkomt in hun marketingstrategie ) ... kortom: legaliseren

Citaat:
Cannabis wiens THC met de jaren stijgt daarintegen. Ik zie niet in waarom niet?
Waarom mag de heilzame werking die puur van de natuur verder komt niet hoger gaan?
Als de verhouding THC/CBD stijgt, stijgt ook de kans op psychotische reacties spectaculair. Bij die nieuwe soorten ziet men inderdaad de concentratie THC stijgen, maar die van CBD niet. Bovendien ziet men dat (Belgische) jongeren hun gedrag niet aanpassen aan de nieuwe soorten, met alle gevolgen vandien.

Citaat:
Het is ook letterlijk bewezen dat THC veelal medische doeleinden heeft. Niet alleen op verdovend niveau, maar ook op geneeskrachtig niveau.
Ja so? Cocaïne, heroïne en zelfs LSD en MDMA zijn ook geneeskrachtig hé. Dat wil daarom niet zeggen dat ze volstrekt onschuldig zijn.

Citaat:
Mijn mening blijft resoluut: Als in BE minderjarigen de alcohol zomaar voor het grijpen hebben, moet ik het verdomd recht hebben als meerderjarige mijn joint te blowen in discretie.
Idd, dat begint eens tijd te worden
Oud 7 augustus 2009, 09:59   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud 7 augustus 2009, 10:53   #78
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Uw plaat blijft precies hangen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 21:55   #79
ghostic
Burger

ghostic's schermafbeelding

Standaard hahaha

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Het zegt wel genoeg over wat voor een ongezond, onbewust en versuft leven de linksen leiden, als ze willen wegvluchten in genotmiddelen zeker? Dat linksen zichzelf willen vergiftigen is één ding, maar hun smerigheid dienen ze uit de samenleving te houden.
dat bewijst weer hoe debiel mensen kunnen zijn ...ga maar snel naar uw stamcafee bij de facisten uw pintje gaan zuipen !!!
ghostic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 11:09   #80
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Uw volharding is zeer bewonderenswaardig. Denk je echt met correcte informatie geïndoctrineerden te kunnen opvoeden tot nadenkende deelnemers in onze maatschappij?
Veel succes alvast.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be