![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Neen, neen, het betrof een schermutseling op de Blandijn in Gent ivm met een of andere activiteit georganiseerd door het NSV.
Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 08:47. |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Guy Verhofstadt slaagt elke morgen zijn vrouw af, is ergens op TV geweest.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat ook, idd.
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de NVA, of een deel ervan, één pot nat zijn met het VB, valt overigens moeilijk te betwisten. Zo is diezelfde De Mesmaeker vaste klant van de IJzerwake, de extreem -rechtse bedoening daar in Steenstrate. Zoals ik reeds stelde, De Mesmaeker hoort eigenlijkt thuis in het VB. Past wel bij zijn imago van de 'homo furiosus'. Ik vergelijk hem altijd met Rob Klop, maar dan 'light'. Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Natuurlijk System, gij hebt gelijk en wij weten dat allemaal.
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Ik als VB'er zeg het volgende...De NVA is welkom in het cordon...en JMDD ook...we missen slechts één partij om te kunnen kleurenwiezen...
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Jahwol Herr Gefreiter...zum Befehl... ![]()
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Het cordon roept u zelf over u uit. Het calimero-verhaal van het VB is uitgewerkt. Daar trapt niemand meer in. Dat hebt u wel gezien in de verkiezingsuitslag. Het NVA is een redelijke en salofähige partij. Fatsoenlijk rechts. Meestal correcte mensen op een paar uitzonderingen na. En dat kan men niet zeggen van het VB. Maar als het NVA de lat zo hoog blijft stellen als het VB, zal ze op termijn dezelfde weg opgaan als het VB.
Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 09:05. |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() De NVA is wel een andere partij dan de VU een veel uitgebreider programma.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#76 |
|
![]() Groot en klein zijn natuurlijk relatieve begrippen.
Het VB is de grootste oppositiepartij en de tweede grootste partij van Vlaanderen. Dat kon een stuk slechter Hebben ze vorige zondag smodder gehad...amaai nog niet...en geen klein beetje. Maar er is iets heel aparts met die VB'ers: geen VB'er of hij heeft al eens ergens mot gehad dat het niet schoon meer was (zei het van het establishment, bij een betoging, tijdens de toepassing van het cordon,noem maar op...)...en wat is hij als echte Vlaming genetisch gedetermineerd om te doen? Jawel: hij kruipt recht...spuwt het bloed uit zijn mond...veegt de modder van zijn kloffies...kijkt of hij geen gevallen kameraad kan rechthelpen...zet zijn pet op zijn bebuilde kop....en gaat dan, koppiger dan ooit, verder...voort...vooruit... Nu de tjeven: De tjeven hebben volgens de media enorm gewonnen... Laat mj toe hier een kleine kanttekening bij de maken. De tjeven zweven nog net boven hun historisch minimum...ze halen twee % minder dan de score van de vorige grootste partij...dat een overwinning noemen kan enkel in Vlaanderen... Wie écht gewonnen heeft is de NVA. Pericles heeft gelijk. We hebben nu de softies en de hardliners binnen de Vlaams nationalistische familie. Het is de taak van de pers om deze twee formaties tegen elkaar op te zetten. Daarom deze oproep: Bart...vandaag heb je geen tijd omdat je je moet laten belachelijk maken door Peeters. Maar morgen Bart, morgen...doe mij eens een plezier...neem de telefoon op als Filip belt en ga eens rustig samen eten (desnoods in een frituur)...en spreek af om jullie beiden niet al vijanden tegen elkaar te laten opzetten...want dat is in beider nadeel...
#77 | |
|
![]() Citaat:
Dit is niet het probleem van de NVA, de NVA kapt niet constant op het VB, ze negeren hen omdat het VB nog steeds vlaamse onafhnakelijkhied koppelt aan een racistisch discour tegen migranten. Iets waar de NVA geen boodschap aan heeft niet volgt en dus niks van wil weten. Het enige wat de winter moet doen is de harde kern van racisten (zoals hij) in de partij overtuigen om op te stappen en het nieuw VB kan zonder problemen praten met de rest. Wat ik bijvoorbeeld hier ook op het forum zag was constant VB'ers die de NVA aanvielen, zelfde zag je bij de VB kopstukken, allemaal om wat stemmetjes te winnen die dan weer achter het CS verdwenen en nutteloos zijn (buiten natuurlijk wat meer poen in de pocket van de winter)
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat de zakken van Dewinter betreft: hij is verkozen in de Vlaamse raad en trekt daar een verloning voor, net zoals elke andere verkozene in de Vlaamse Raad. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
![]() Citaat:
Verhofstatd zegt hetzelfde, nochtans op een deftige manier om een debat te doen instaan, niet zwaar veralgemenen en alle moslims als volwaardige hitlers afbeelden want DAT is wel verkeerd en het is DAT wat het VB probeerd. Citaat:
Citaat:
ps: "zware problemen op komst" is sterk overdreven.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich Laatst gewijzigd door k9 : 9 juni 2009 om 11:17. |
|||
![]() |