![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeilijk te begrijpen? Probeer maar eens als atheistische vlaamse jongeman - desnoods mét universitair diploma - met een marokkaanse te huwen die ook hoger onderwijs heeft genoten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2009 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er ontstaat een enorme onderklasse die kan, wil of zelfs mag werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- is er iets mis met gearrangeerde huwelijken? - en worden mensen die Nederlands hebben geleerd via bv het CVO klakkeloos geaccepteerd, denk je? Hun Nederlands is namelijk goed, maar niet zo vlot als diegene die Nederlands als moedertaal heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks mis met een gearrangeeerd huwelijk met analfabeten die geen Nederlands spreken als ze geen gebruik maken van de sociale zekerheid en als ze geen kinderen maken die weer nederlandsonkundig worden opgevoed.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En wat over gearrangeerde huwelijken tussen twee personen in België? En hoezo zijn hun kinderen Nederlandsonkundig? Volgen ze allemaal thuisonderwijs in de moedertaal van de ouders? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Straf hé! Verder waren mijn ouders beiden in Spanje voor een bepaald project waar mijn vader voor werkte, toen ik net geboren was. Zij spraken tegen mij Nederlands en leerden op één jaar tijd op EIGEN KRACHT (zonder staatsinmenging en inburgeringscursussen) vloeiend Spaans spreken. Bovendien hadden we toen een huishoudster die met mij spaans sprak, waardoor ik beide talen gelijktijdig in me opnam. Straf hé! En als ik naar school ging sprak en begreep ik zowel Spaans als Nederlands én wist ik wat de lerares wou duidelijk maken. We zijn gewoon terug naar Belgie gekeerd en ginds niet als gastarbeider blijven hangen, maar moest het project langer geduurd hebben en ik ginds naar school had gegaan, dan had ik ook Spaans kunnen spreken en begrijpen. Wat vindt ge daarvan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2009 om 11:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Velen zijn effektief analfabeet (volgens de lesgevers van de inburgeringscursussen), en verder is het weinig interessant als je arabische kalligrafie kan schrijven als je hier in Belgie arriveert.
Analfabeet, als in niet kunnen lezen en kunnen schrijven? Velen? 90%? ik weet niet hoe het bij jou zat, maar toen mijn kinderen klein waren spraken wij er Nederlands tegen vanaf dat ze in hun wiegje lagen, en als ze drie jaar waren en naar de kleuterklas gingen, kenden ze al vlaamse kinderliedjes en konden ze tot honderd tellen in het Nederlands. Bovendien VERSTONDEN ze de kleuterjuffrouw en BEGREPEN ze wat de juf wou zeggen. Straf hé! Mijn ouders spraken niet in het Nederlands tegen mij toen ik in mijn wieg lag. Toen ik naar de kleuterklas ging, zong ik al die Nederlandse liedjes mee. Ik begreep en verstond wat de juf zei, omdat ik als kind (elk kind trouwens) de taal snel opnam, al werd er thuis in een andere taal gesproken. Ik kan niet zeggen dat ik nu een achterstand heb in de Nederlandse taal. Dus jouw stelling dat enkel zij die vanaf dag 1 Nederlands horen spreken, Nederlandskundig zijn, wordt hier teniet gedaan. Stop jouw veralgemeningen! Verder waren mijn ouders beiden in Spanje voor een bepaald project waar mijn vader voor werkte, toen ik net geboren was. Zij spraken tegen mij Nederlands en leerden op één jaar tijd op EIGEN KRACHT (zonder staatsinmenging en inburgeringscursussen) vloeiend Spaans spreken. Bovendien hadden we toen een huishoudster die met mij spaans sprak, waardoor ik beide talen gelijktijdig in me opnam. Straf hé! Ik ken verschillende personen die de Nederlandse lessen hebben gevolgd, van het begin tot het einde, met daarna nog een extra cursus erbij voor de integratie van de taal. (bv eerst Nederlandse les, daarna een PC-les of internetles) Ze spreken de taal goed (of vloeiend zoals jij dat noemt), maar toch niet zoals iemand die hier is geboren en getogen. En daarop worden zij aangekeken. Dus ofwel zijn die lessen slecht, ofwel zijn de Spanjaarden gewoonweg veel toleranter. En als ik naar school ging sprak en begreep ik zowel Spaans als Nederlands én wist ik wat de lerares wou duidelijk maken. We zijn gewoon terug naar Belgie gekeerd en ginds niet als gastarbeider blijven hangen, maar moest het project langer geduurd hebben en ik ginds naar school had gegaan, dan had ik ook Spaans kunnen spreken en begrijpen. Wat vindt ge daarvan? Dat je nogal een dikke nek hebt. Maar soit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doe nu niet alsof kinderen van drie jaar die thuis in het Nederlands worden opgevoed evenmin begrijpen wat de juf zegt als degenen die thuis geen gebenedijd woord Nederlands hebben gehoord. Citaat:
Ik zei dat importhuwelijken een extra belasting voor de maatschappij betekenen omdat zowel de importpartner geen Nederlands begrijpt en analfabeet is in de meeste gevallen, en hun kinderen evenmin in de Nederlandse taal worden opgevoed zodat ook die kinderen Nederlandsonkundig naar school gaan. Citaat:
Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() Als in "velen kunnen niet lezen en schrijven" en als in "100% kan geen NEDERLANDS lezen en schrijven".
Hoezo velen? De meerderheid? Cijfers graag. En analfabetisme wordt NIET gedefinieerd als het niet kunnen schrijven en lezen van Nederlands. Ik weet dat kinderen snel een taal opnemen, maar er is wel een verschil tussen weten wat "zet je neer " betekent en zien dat de andere kinderen zich neerzetten en dus zelf ook maar gaan zitten. Maakt dat wat uit? Kinderen zitten het grootste deel van de dag op school, en nemen die taal dus snel op. Of wil je zeggen dat ik ook analfabeet was op mijn derde, omdat ik geen Nederlands sprak? ![]() Ik zei dat importhuwelijken een extra belasting voor de maatschappij betekenen omdat zowel de importpartner geen Nederlands begrijpt en analfabeet is in de meeste gevallen, en hun kinderen evenmin in de Nederlandse taal worden opgevoed zodat ook die kinderen Nederlandsonkundig naar school gaan. De importpartner leert Nederlands. En dat doen de kinderen ook. neen: in die tijd was er één BELG ginds te bespeuren. Dat is een verschil met nu waarbij je in sommige gevallen in VLAANDEREN de godganse dag van de ene amper Nederlandssprekende naar de andere half Nederlandssprekende moet begeven en daarbij hopen tijd verliest of anders op het einde van de dag zelf kleuternederlands begint te spreken. Dat bedoel ik met mensen die erop worden aangekeken als ze geen Nederlands spreken als de modale Vlaming. Ze doen hun best, maar dat is niet genoeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat komt omdat de burgers door de Belgische of Nederlandse wet aangemoedigd worden tot overspel, echtscheidingen, gevechten en huishoudelijk geweld, hè Jantje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
OK, jongen, ik wens je toe dat je er eens grondig in verzeild raakt, in zo'n "net-zoals-bij-ons"-situatie. Ik heb lang genoeg "net zoals bij ons" geleefd en ik zal het niet meer overdoen. De hoofdreden was de positie van de vrouw in die landen, die voor de man uiteindelijk ook geen pretje is. En als jij denkt dat de vrouwen het ooit zo slecht hebben gehad in het Westen, nou, mijn grootmoeders zou je het niet wijsmaken als ze nog leefden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zulke mensen kunnen duizend jaar leven en nooit iets bijleren, want alles wat ze zien is déj�* vu. Ze beleven dus ook nooit iets nieuws, en leven dus eigenlijk niet echt. Discussies met ze aangaan is aangezogen worden door een zwart gat van ontbrekende levenskracht. Dat maakt discussies met poco's zo vermoeiend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() Loop eens door een straat in Mohammedanië en dan door een straat in een christelijk of Joods land. Mag ik er even op wijzen dat het me niet zou verbazen dat je geen verschil ziet in de positie van de vrouw zoals die al uit het straatbeeld blijkt?
Het is niet de schuld van die vrouwen dat jij uit de klederdracht van die dames hun positie afleidt. Altijd weer hetzelfde liedje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft het over de kledij van de moslimvrouwen in mohammedanië?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In ieder geval hebben mensen die het Nederlands beheersen een betere kans op de jobmarkt dan zonder deze kennis en kunnen ze beter voor zich opkomen. Ze hebben geen problemen meer met communicatie met bv. de stadsdiensten, nieuwsbronnen, ... Dikwijls kan zelfs het spreken van een extra taal (de moedertaal) een troef betekenen op de arbeidsmarkt. Natuurlijk als je er vanuit gaat, ik ga nooit het niveau halen van iemand die Nederlands als moedertaal heeft dus ga ik het gewoon maar niet leren, dan kom je natuurlijk nergens. En dan maar klagen dat ze geen job vinden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Ja, er is iets mis met gearrangeerde huwelijken ! Als je dit niet inziet denk ik dat je serieus bent gehersenspoeld, hint, heeft iets met vrijheid te maken.
Je verwart gearrangeerd met geforceerd. Over hersenspoelingen gesproken... Natuurlijk als je er vanuit gaat, ik ga nooit het niveau halen van iemand die Nederlands als moedertaal heeft dus ga ik het gewoon maar niet leren, dan kom je natuurlijk nergens. En dan maar klagen dat ze geen job vinden ! Je hoeft er zelfs niet van uit te gaan, die mensen vinden minder werk als ze de taal niet even vloeiend spreken als iemand die Nederlands als moedertaal heeft. Zo is het nu éénmaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juist, en daarom hoeven er dus niet nog meer Nederlandsonkundigen te worden geïmporteerd die o.a. door hun enorme taalachterstand nooit of te nimmer aan werk zullen geraken, en derhalve nooit of te nimmer zullen bijdragen aan de samenleving, maar die integendeel altijd aangewezen zullen zijn op een 'oetkierink'. Een oetkierink waar zij nooit iets voor hebben moeten doen. Behalve dan het ondertekenen van het trouwbriefke natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |