![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe en wat?
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() Triestig om zien hoe het totaal onnodige generatieconflict en het westerse egoïsme de oudere generaties, die duizend keer beter waren dan de huidige ontwortelde, kleur- en zielloze Vlaming, zo verstoot. In mijn tijd woonden alle levende leden van de familie in één huis, jawel, en we werden er niet slechter op, integendeel. Het is eigenlijk ook een beetje angstwekkend dat "Karma" een moeder van 86 heeft. Dat wil zeggen dat hij géén puber meer is, hetgeen toch ten stelligste blijkt uit zijn gedrag. Emo-schermafbeelding, "coole" naam, oppervlakkige en gemakkelijke bijdragen. Triestig. Dat die arme moeder in depressies vervalt is niet moeilijk te begrijpen.
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu terug on topic aub ... Laatst gewijzigd door Karma : 16 juni 2009 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat het nu net zo zijn dat een depressief iemand niet overloopt van initiatieven en er ook geen ideeën bij deze personen zullen opborrelen, behalve misschien hetgeen je in je laatste zin opborrelt. Men ziet de situatie als hopeloos, uitzichtloos, heeft geen perspectief meer, ... Dat is nou net het probleem. Mede daarom opent Karma dit topic. Je bemerking is verder zeer vanzelfsprekend, maar het is goed dat dingen herhaalt worden, want in al die vanzelfsprekendheid vergeten mensen waarschijnlijk al wel eens iets of liggen er taboes op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dus dat ik een beetje weet waarover je spreekt, als dat een steun kan zijn. Zijn er geen hobbies die wat meer op de voorgrond kunnen komen te staan. Of eventueel vrijwilligers"werk"? Zijn er misschien kinderen in de familie of buurt waar mogelijk op gepast kan worden? Kan jij haar eventueel vragen taakjes te doen (kwestie dat ze zich nuttig kan voelen en iets om handen heeft? zoals bv foto's schikken of dergelijke, bloemstukjes, ...), schrijven, ... ? Laatst gewijzigd door Jennes : 17 juni 2009 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Doet de pruis je niet op iemand denken? Jennes. Het probleem is gewoon om haar nog warm te krijgen voor iets. Zoals reeds terecht opgemerkt, depressies hebben de neiging om idd de interesse weg te nemen. Een lichtpuntje, ze is toch eindelijk akkoord gegaan om een behandeling op te starten. Misschien dat we van daar uit verder kunnen.
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 17 juni 2009 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over welke taboes heb je het ? Met vanzelfsprekendheid heb ik een probleem, in die zin dat de omgeving, zeg maar de kinderen, dikwijls tot een consensus komen wat best is voor hun ouder. Maar de mening van de ouder blijft belangrijk. In die zin begrijp ik de opmerking van Nynorsk wel. Feit is wel dat de ouder zich wel eens bewust kan neerleggen bij de mening van de kinderen. Kwestie van de rust te bewaren, ook al zou die ouder het liever anders zien, en het liefst de laatste jaren willen doorbrengen binnen een echte huiselijke familiale kring. Wat ik aan Karma wilde duidelijk maken is dat ze het best doet wat ze vindt dat best is voor zichzelf en moeder, ondanks de weerstand van broers en zussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Karma krijgt echt geen weerstand van zus en broers zulle.
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik duim alvast! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar soms, vooral vroeger dan, lagen er idd wel taboes op mensen zelf inspraak geven, bv mbt mensen met een mentale handicap vroeger, en nu, enzovoort. Terwijl we weten dat zelfs mensen een klein beetje inspraak geven, al is het maar over of het vandaag aardappelen of puree moeten worden, al een heel groot verschil op het welbevinden kan maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft die generatie als geheel wel zelf veroorzaakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Hoe kon ik het vergeten? In geval van gebrek aan argument is er nog altijd het "ze hebben het zelf uitgelokt!". Volgens meneer de puber is het allemaal één groot toeval dat we pas het concept generatiekloof sinds de jaren 1960'.
![]() |