Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 24 april 2004, 12:56   #61
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
u heeft het over respect voor elke medemens,en dan zegt u:
maar misschien is dat onderscheid te subtiel voor de gemiddelde
blokkiezer( eigenlijk gaat u hierzelf ook over de lijn en beschuldigd u de blokkiezer van domheid)
Dit alleen maar om aan te tonen hoe dun de lijn nu is ,wan wat men kan en mag zeggen.

hoogachtend
Ik wist dat u die draad zou oppikken. Daarom ook staat er misschien in de tekst.

Het is een suggestie om tolerant te zijn tegen mensen die domme uitspraken doen maar het zelf niet beseffen.

Waarmee ik geen uitspraak doe over hun verstandelijke vermogens. Ik heb daar enkel een persoonlijke mening over. Mag toch ? Ik strooi daar geen flyerkes over rond .... ...
Descartes Jr is offline  
Oud 24 april 2004, 13:04   #62
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Als ik gelijk heb, gaat het om veel meer dan "vorm- en procedurefouten" hoor.
En die zijn ongetwijfeld belangrijker dan de inhoud van het geding zelf !

Citaat:
Dan gaat het om een schending van de scheiding der machten, en dus om een schending van de grondwet.
Als ik uw gedachten verderzet dan mag er zelfs geen rechtspraak gevoerd worden over ambtenaren en politiekers die tegen de grondwet en wetten van dit land hebben gezondigd. Hoe tolerant toch !
De schending van de scheiding der machten slaat op het beïnvloeden van de ene macht door de andere, niet op het zondigen van een lid van de ene macht op een wet van de andere. U zet mijn gedachten dus helemaal niet verder.

Citaat:
Citaat:
En ik weet nog zo niet of het wel zo eenvoudig is om dit te bewijzen. Immers, als het waar is, is de arm van de politieke tegenstrevers wel ècht lang...
Ik denk dat je te veel science-fction boekskes leest. De rechtbank heeft gewoon een klacht behandeld. En uiteraard bent u niet tevreden met de afloop. Ontkent u dan dat het VB de slogans en uitspraken deed die de rechter klakkeloos voorlas ?
Ik ontken dat niet. Daar is het mij ook niet over te doen. Mag ik nu trouwens over u als overtuigd Vivanter en dus pseudo-VLD'er ok zeggen "En uiteraard bent u wel tevreden met de afloop."?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 april 2004, 13:17   #63
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ontken dat niet. Daar is het mij ook niet over te doen. Mag ik nu trouwens over u als overtuigd Vivanter en dus pseudo-VLD'er ok zeggen "En uiteraard bent u wel tevreden met de afloop."?
Ik ben Vivanter, geen VLD'er. Maar dank de VLD dat zij tenminste de tijd namen om de programmapunten van Vivant in te studeren en ze te willen ondersteunen.

Maar als u daarmee uitpakt om mij in één kamp te duwen, dan wens ik u op te merken dat de term "politiek-correcten" een uitvinding is van het VB om zichzelf daarmee in een martelaarskamp te posteren.

Of ik tevreden ben met de afloop ? Ik ware meer te tevreden geweest was een klacht niet nodig geweest. Met andere woorden, had het VB zich aan de normen van een humanitaire samenleving gehouden.
Descartes Jr is offline  
Oud 24 april 2004, 13:22   #64
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als u daarmee uitpakt om mij in één kamp te duwen, dan wens ik u op te merken dat de term "politiek-correcten" een uitvinding is van het VB om zichzelf daarmee in een martelaarskamp te posteren.
Ik paste slechts uw eigen woorden op uzelf toe. Blij dat u zelf inziet dat iemand daarmee de ander "één kamp probeert te duwen".
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 april 2004, 13:26   #65
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Kortom, met dergelijke methodiek zit men in een erg glibberig paadje.
Zoals alle politieke partijen reeds voor het arrest van de rechter stelden is het niet de juiste weg. Het is in beperkte mate vergelijkbaar met de vervolging van de communisten in de USA. Politiek is politiek en dat moet je politiek oplossen.
Zoals die Congolese minister die Tutsi's omschreef als uit te roeien kakkerlakken, en daarmee rechtstreeks aanzet gaf tot genocide ? Zoals Hitler máár aan polititiek deed ? Zoals Bush liegt over WMD's ? Zoals Saddam gevangenen gebruikte om er chemische wapens op uit te testen ? Zoals Pinochet politieke tegenstrevers doodmartelde en vervolgens hun lijken liet verdwijnen ?

In dat stadium zijn we gelukkig nog niet beland, en gelukkig leven we in een tijdperk waarin informatie over deze attrociteiten niet lang geheim blijft.

De uitspraak van de rechtbank dient dan ook in dit licht gezien te worden. Aanzetten tot haat kán leiden tot attrociteiten, die als ze plaatshebben enkel de daders als schuldige aanwijst, de fysieke uitvoerders.

Met de uitspraak van de rechtbank wezen de potentiële aanstokers op hun plichten als MENS gewezen. Respect voor het leven is het hoogste goed, niet alleen in je daden, maar zeker ook in je woorden.
Nr.10 is offline  
Oud 24 april 2004, 15:23   #66
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Blok zal nooit ernstig genomen worden. Het cordon, en dit proces, draait in de eerste plaats om macht. Dat racisme is slechts een stok om de hond mee te slaan. Via de kiesdrempel probeert men de kleintjes kapot te maken, en via het cordon zet men nog eens honderdduizenden stemmen buiten spel. En hoe minder concurrentie, hoe hoger de eigen kans op regeringsdeelname.
Als je over ons kiessysteem wil praten daar kan ik een volledig forum mee vullen. Ik heb ook zo mijn bedenkingen met de manoeuvres hieromtrent. En dat het om macht gaat … alles gaat in de politiek om macht, van klein tot groot.

Citaat:
Een groot deel van de Blok-stemmen zijn wellicht protest-stemmen, terwijl een groot deel van de "traditionele" stemmen wellicht stemmen zijn van mensen die van vader op zoon voor hen kiezen. Daarom ook dat de stemplicht niet vervangen wordt door stemrecht. Veel van die "vader op zoon"-stemmers zouden wel eens kunnen thuisblijven omdat ze zich toch niet in politiek interesseren.
Mee eens. Met stemrecht krijg je toch een minimale motivatie.

Citaat:
Citaat:
Oef, dit samen met vorige uitspraken doet mij zwaar vermoeden dat je iemand bent die wél denkt. Denken is de werkelijke basis van elke democratie.
Zou hij iemand geweest zijn die niet denkt, had hij wèl op het Blok gestemd?
Ik ken persoonlijk VB stemmers en VB mandatarissen die mij intelligent overkomen. Het belangrijkste is natuurlijk : “samen met andere uitspraken”. Ik heb geen cijfermateriaal dat de correlatie tussen intelligentie en stemgedrag weergeeft. Ik wil alleen met mijn ietwat humoristische uitspraak aangeven dat velen een partij kiezen zonder na te denken. Of dat nu VB of een andere partij is. Elke partij heeft recht op zijn kiekens.
Oud 24 april 2004, 15:35   #67
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Zoals die Congolese minister die Tutsi's omschreef als uit te roeien kakkerlakken, en daarmee rechtstreeks aanzet gaf tot genocide ? Zoals Hitler máár aan polititiek deed ? Zoals Bush liegt over WMD's ? Zoals Saddam gevangenen gebruikte om er chemische wapens op uit te testen ? Zoals Pinochet politieke tegenstrevers doodmartelde en vervolgens hun lijken liet verdwijnen ?
Het is kwestie van ergens een lijn te trekken. Uw voorbeelden zal bijna unaniem als te ver worden beschouwd. Let op: bijna unaniem!
“Frauderen is kinderspel” is een boek van Frank Demets. Moet hij veroordeeld worden omdat hij aanzet tot frauderen? Er bestaat daar nochtans een wet voor. Zet hij ook aan tot frauderen?
Kortom, de lijn is moeilijk te trekken en voor mij is het nu een kronkellijn. De lijn is meer door de tijdsgeest getrokken dan door objectievere criteria. Kijk naar de communistenvervolging in de USA. Pure tijdsgeest, nu zouden we er nog niet aan denken.

Die rechtspraak is correct en toets alleen maar de wet die er is. Die wet echter … daar valt wel wat over te zeggen. En dit heeft niets te maken met al of niet vrije meningsuiting.
Oud 24 april 2004, 16:17   #68
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik paste slechts uw eigen woorden op uzelf toe. Blij dat u zelf inziet dat iemand daarmee de ander "één kamp probeert te duwen".
Leg mij nu eens uit hoe u als fervente vlaams-blokker, die hier ten allen prijze het VB-gelijk komt verdedigen, niet in het VB-kamp wil geduwd worden.

En daar verzet ik mij zelfs niet tegen.

Het enige wat u helder in bovenstaande kan lezen is dat ikzelf daarom niet van de wederomstuit in één tegenstrijdig kamp wens gedrukt te worden.

Het is niet omdat ik geen supporter ben van Anderlecht dat ik een supporter ben van Brugge. Of is dat misschien te moeilijk voor een geel-zwart-denker ?
Descartes Jr is offline  
Oud 24 april 2004, 16:59   #69
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
u heeft het over respect voor elke medemens,en dan zegt u:
maar misschien is dat onderscheid te subtiel voor de gemiddelde
blokkiezer( eigenlijk gaat u hierzelf ook over de lijn en beschuldigd u de blokkiezer van domheid)
Dit alleen maar om aan te tonen hoe dun de lijn nu is ,wan wat men kan en mag zeggen.

hoogachtend
Ik wist dat u die draad zou oppikken. Daarom ook staat er misschien in de tekst.

Het is een suggestie om tolerant te zijn tegen mensen die domme uitspraken doen maar het zelf niet beseffen.

Waarmee ik geen uitspraak doe over hun verstandelijke vermogens. Ik heb daar enkel een persoonlijke mening over. Mag toch ? Ik strooi daar geen flyerkes over rond .... ...

Mij stoort u daar niet mee, ik heb tot nu toe altijd op de spa gestemd
alhoewel na deze historie.....
Men moet maar met hun pollen van de mensen hun voorrechten blijven.
doornroosje is offline  
Oud 24 april 2004, 17:01   #70
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je zegt het juist: voorrechten. Het Blok eist voor zichzelf meer rechten op dan voor een ander, want dat is wat 'voorrechten' betekent. Eigen Volk Eerst moet je ook vertalen als: Alleen wie lid is van ons krijgt wat.
Oud 24 april 2004, 17:12   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen wie lid is van ons krijgt wat.
dat zegt mijn verzekeringsfirma ook altijd! Gaan we die even aanklagen?

Met welke vakbond gaan we anders beginnen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 24 april 2004, 17:13   #72
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
U bedoelt het voorrecht om haat en racisme te prediken ?

Ziet u, dat is nu net waar het hele VB-proces rond draait en waar gebrainwashte verblinding welig tiert ....
Descartes Jr is offline  
Oud 24 april 2004, 17:23   #73
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Mijn eerste reactie is ook: debat. Maar zoals ge zelf aangeeft, werkt debat niet. Dus: wat nu ? Het zomaar laten overwaaien zoals Giserke voorstelt ?
Debat werkt wel als men durft debatteren. In Frankrijk is de opgang van het FN tot stand gebracht. Het lijkt niet in staat om meer dan 20% te halen op nationaal vlak. De Franse minister Sarkozy heeft verleden jaar gedebatteerd met Le Pen en viel scherp uit de hoek. Ook in Oostenrijk heeft men De FPO kunnen klein(er) krijgen, ditmaal door het cordon sanitaire op te doeken. Idem ditto in Nederland.
In Nederland heeft het establishment de reus Pim Fortuyn gewoon omgelegd als een zak aardappelen.

Zo is het niet moeilijk om 'rechtse partijen' "klein te krijgen".
Darwin is offline  
Oud 24 april 2004, 17:26   #74
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
In Nederland heeft het establishment de reus Pim Fortuyn gewoon omgelegd als een zak aardappelen.
Dat is een serieuze beschuldiging aan het adres van dat "establishment", ik denk dat u daardoor nog in de problemen zult raken. Het was een eenzaat die Pim omgelegd heeft, geen "establishment". Dus hou op met zoveel idiote stemmingmakerij.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 24 april 2004, 17:31   #75
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Je zegt het juist: voorrechten. Het Blok eist voor zichzelf meer rechten op dan voor een ander, want dat is wat 'voorrechten' betekent. Eigen Volk Eerst moet je ook vertalen als: Alleen wie lid is van ons krijgt wat.
u gaat er toch geen boeltje van maken he.
als ik over voorrechten spreek dan bedoel ik het vrije uiten van uw of mijn mening,en dan spreek ik niet over bevoorrecht wat in deze context
een gans andere betekenis heeft.

hoogachtend.
ps.
trouwens u komt uit voor uw mening op dit forum, wat u siert.
Maar betekend dit dan dat een ander dan niet mag uitkomen voor zijn mening.
als men u morgen zegt dat u hier niets meer mag zeggen van wat u de waarheid vind ,zou u dat ook niet tegen de borst stuiten?
en ik ga hier zeker het blok niet voortrekken,maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het allemaal om de stemmen en de postjes gaat en dat men daar desnoods de burger voor in zijn hemd zet.
doornroosje is offline  
Oud 24 april 2004, 17:33   #76
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Maar , omgekeerd, [size=5]is het niet eigen aan de mens om op te treden zodra het gevaar al voor de deur staat ?[/size] Pro-actief beleid, bestaat dat vandaag de dag ? Politiek is verworden tot korte termijn denken, en dat kan je net zoals mij betreuren, maar in feite is dat niet de kern van de zaak. Wat indien men onmiddellijk aan het begin van de jaren negentig die wet had gestemd en het Vlaams Blok als racistisch had bestempeld ?
Niet alle mensen wachten om op te treden tot het gevaar voor de deur staat. Niet alle mensen zien niet verder dan vandaag.

Ze zijn momenteel reeds met meer dan een miljoen.
Darwin is offline  
Oud 24 april 2004, 17:35   #77
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Ik ga volledig akkoord met de anjalyse van DV. Ik zal er nog aan toevoegen dit misschien de laatste overwinning is van de PC-waanzin. Ondanks de dood van Pim Fortuyn en de implosie van zijn partij worden de problemen in Nederland nu bij naam genoemd en zijn de taboe's verdwenen. Balkenende zegt nu dingen die in het arrest van het hof als racistisch worden aangemerkt. Het PC-denken is op de terugtocht in Nederland, het PC-land bij uitstek.

Het is best mogelijk dat dit arrest op lange termijn een gelijkaardig effect zal hebben. Los van wat er met het Blok gebeurt, door het schok-effect van het arrest gaan de Vlaamse elites misschien inzien dat men dat pad niet langer kan blijven bewandelen. Men kan de logika die door de ontwerpers van de discriminatie-wetgeving en de rechters van het hof van Gent onmogelijk tot het einde doortrekken :

De VZWs zijn strafbaar
Het Blok is dus strafbaar
Dus zijn de leden strafbaar (op VRT reeds gesuggereerd)
Dus ook de mensen die met het Blok contracten afsluiten (ook reeds gesuggereerd)
Dus eigenlijk ook journalisten en schrijvers die positieve dingen schrijven over het Blok
enz

Dit leidt ons uiteindelijk tot heropvoedingskampen en DDR toestanden.
Nu het Blok. Wat volgt zijn de anderen, want daar gaan de VB nu voor zorgen.
Te beginnen met de teksten waarom ALE / MDP .. zich baseren.

En het spreekt vanzelf dat het VB op alle mogelijk manieren zal proberen aan te tonen dat de traditionele partijen vuil spel gespeeld hebben door het VB te viseren en andere eventueel racistisch geïnspireerde de hand boven het hoofd te houden. Gezien die "samenwerking" ...
Oud 24 april 2004, 17:41   #78
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
U bedoelt het voorrecht om haat en racisme te prediken ?

Ziet u, dat is nu net waar het hele VB-proces rond draait en waar gebrainwashte verblinding welig tiert ....
u weet net zo goed als ik,dat ik racisme niet in de verf wil zetten
en dit dan ook afkeur.
doornroosje is offline  
Oud 24 april 2004, 17:41   #79
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan het een beetje met een oorlog vergelijken. De traditionele partijen hebben goed uitgeruste legers (argumenten) en vallen daarmee elkaar aan (debat). Maar er is één leger dat zwak staat (argumenten) en past een guerrilla techniek toe (slogans, geen inhoudelijk debat, …). Dan krijgen we een soort Vietnam. Hoe sterk je leger (argumenten) ook zijn, er vallen heel veel slachtoffers (stemmen VB).
Ik heb die "goed uitgeruste legers" de laatste jaren enkel horen verkondigen "stem niet op het Blok" , geïllustreerd met 20m2 affiches met Hitler en consoorten erop etc. bovenop.

Overtuigende "argumenten" zijn dat.

Het Vlaams Blok heeft een programma dat een zeer soliede onderbouw heeft. Een onderbouw die zeker steviger is dan die van de CVP in haar gloriejaren.

Europa heeft een grote behoefte aan partijen zoals het Vlaams Blok. Ook als het vreemdelingenprobleem opgelost is.
Darwin is offline  
Oud 24 april 2004, 17:52   #80
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Dat is een serieuze beschuldiging aan het adres van dat "establishment", ik denk dat u daardoor nog in de problemen zult raken. Het was een eenzaat die Pim omgelegd heeft, geen "establishment". Dus hou op met zoveel idiote stemmingmakerij.
Ah ja? gaat het Centrum mij voor deze uitspraak nu ook al voor de rechter sleuren misschien?

Natuurlijk heeft het Nederlands establishment Pim Fortuyn vermoord. Door een klimaat te scheppen van diabolisering tegen Fortuyn waardoor moord voor bepaalde fanatieke elementen een aanvaardbare oplossing bleek te worden.
Darwin is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be