Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2009, 14:26   #61
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, het is al veel vroeger uit de hand gelopen. Er was b.v. Operatie Ajax in 1953:
http://en.wikipedia.org/wiki/1953_Iranian_coup_d'état

Dus, neen, Iran gaat niet al zijn strategische troeven uit handen geven, en dan hopen op de welwillendheid van de andere staten. Zo handelen staten niet. Staten wantrouwen elkaar; dat is de crux van de internationale politiek.

Laat ons beginnen met Morgenthau:
http://www.mtholyoke.edu/acad/intrel/morg6.htm
Ja weet ik, maar er was toch een opvallende afwezigheid van dreigementen van invasie tot recent, niet?

Citaat:
Iran is geen Arabisch land.
Sorry, mijn fout.

Citaat:
Kijk, staten wantrouwen elkaar. Dus Iran zal kernwapens ontwikkelen omdat ze Israël wantrouwen. En Israël zal alles doen om het kernoverwicht te behouden omdat ze Iran wantrouwen. Alleen MAD kan hier een oplossing bieden.
MAD is geen oplossing wanneer Iran zich blijft moeien met Hamas etc., dat is gewoon vragen om escalatie, zeker nu ze nog (misschien) kernwapens aan het ontwikkelen zijn kan dit in hun eigen nadeel werken als Israel of de VS pre-emtive aanvalt. Ja landen wantrouwen elkaar, maar het is niet de regel (gelukkig), de Iraniërs zouden beter aan de onderhandelingstafel gaan, het is ook in hun eigen voordeel. Dat ze dan van mijn part kernwapens ontwikkelen, zolang ze Israel niet indirect blijven aanvallen. En als ze echt kernwapens ontwikkelen, dat ze dan tenminste uit het Non-prolifiratieverdrag stappen, zoals de andere 4 niet-UNSC kernmachten.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 15:12   #62
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Ja weet ik, maar er was toch een opvallende afwezigheid van dreigementen van invasie tot recent, niet?
Wel, dat heeft natuurlijk met het neoconservatief programma voor een "New American Century" te maken. Afghanistan en Irak zijn reeds bezet, en daarna is het de beurt aan Iran, China, ...

Nu ja, de boodschap aan de neoconservatieven is vooral: dream on! Als de Chinezen hun Amerikaanse overheidsobligaties op de markt gooien, dan is het game over.

Citaat:
MAD is geen oplossing wanneer Iran zich blijft moeien met Hamas etc., dat is gewoon vragen om escalatie, zeker nu ze nog (misschien) kernwapens aan het ontwikkelen zijn kan dit in hun eigen nadeel werken als Israel of de VS pre-emtive aanvalt. Ja landen wantrouwen elkaar, maar het is niet de regel (gelukkig), de Iraniërs zouden beter aan de onderhandelingstafel gaan, het is ook in hun eigen voordeel. Dat ze dan van mijn part kernwapens ontwikkelen, zolang ze Israel niet indirect blijven aanvallen. En als ze echt kernwapens ontwikkelen, dat ze dan tenminste uit het Non-prolifiratieverdrag stappen, zoals de andere 4 niet-UNSC kernmachten.
Iran zit aan de onderhandelingstafel, maar als je gaat onderhandelen ga je niet op voorhand je troeven (kernprogramma, Hamas, Hezbollah, ...) weggooien. Dat zou wel heel dom zijn. Het zijn geen Vlamingen hé.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 juni 2009 om 15:12.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 15:25   #63
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dat heeft natuurlijk met het neoconservatief programma voor een "New American Century" te maken. Afghanistan en Irak zijn reeds bezet, en daarna is het de beurt aan Iran, China, ...
Lol, China. Ja dat kunnen ze wel vergeten. Maar ik herriner me toch niks te lezen op PNAC over het binnenvallen van China.

Citaat:
Iran zit aan de onderhandelingstafel, maar als je gaat onderhandelen ga je niet op voorhand je troeven (kernprogramma, Hamas, Hezbollah, ...) weggooien. Dat zou wel heel dom zijn. Het zijn geen Vlamingen hé.
Heh, inderdaad, al wat ik wou zeggen is als de Iraniërs streven voor kernwapens en weigeren te onderhandelen over Hamas etc. (er is hoop met Obama nu, maar enkel de tijd zal uitwijzen hoe dat zal lopen), dat de potentiele oorlog ze meer schade dan goeds zullen doen voor Iran.

Maar er is natuurlijk het probleem van de rechtsen in Israel nu en de nederzettingen. Het zou misschien een mooie deal zijn, verlaten van de Jordaanoever in ruil voor het stoppen van steun aan Hamas. Mja...
Oud 28 juni 2009, 15:52   #64
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol, China. Ja dat kunnen ze wel vergeten. Maar ik herriner me toch niks te lezen op PNAC over het binnenvallen van China.
"Regime change in China." is anders een duidelijke leuze.

Citaat:
Heh, inderdaad, al wat ik wou zeggen is als de Iraniërs streven voor kernwapens en weigeren te onderhandelen over Hamas etc. (er is hoop met Obama nu, maar enkel de tijd zal uitwijzen hoe dat zal lopen), dat de potentiele oorlog ze meer schade dan goeds zullen doen voor Iran.
Juist om dat te verhinderen houdt Iran vast aan zijn strategische troeven.

Citaat:
Maar er is natuurlijk het probleem van de rechtsen in Israel nu en de nederzettingen. Het zou misschien een mooie deal zijn, verlaten van de Jordaanoever in ruil voor het stoppen van steun aan Hamas. Mja...
Wat heeft Iran te maken met de Jordaanoever?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 juni 2009 om 15:53.
Oud 28 juni 2009, 16:08   #65
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Regime change in China." is anders een duidelijke leuze.
"Regime change" wil niet per se gewapend betekenen, vele Amerikanen hopen simpelweg dat China uiteindelijk een democracie gaat worden. Dream on zou ik zeggen.

Citaat:
Wat heeft Iran te maken met de Jordaanoever?
Niks normaal gezien, maar ze gebruiken Israel's bezetting van Palestina wel als het #1 excuus om Israel te bedreigen.

Het is maar 1 ding natuurlijk, de sancties etc. opheffen is nog iets bvb.
Oud 28 juni 2009, 16:53   #66
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Regime change" wil niet per se gewapend betekenen, vele Amerikanen hopen simpelweg dat China uiteindelijk een democracie gaat worden. Dream on zou ik zeggen.
"Regime change" is toch een erg beladen begrip, hé. Het is in ieder geval een impliciete bedreiging.

Citaat:
Niks normaal gezien, maar ze gebruiken Israel's bezetting van Palestina wel als het #1 excuus om Israel te bedreigen.
De bezettingspolitiek van Israël gebruiken ze inderdaad om stemming te maken, ja. Maar echt bedreigen doen ze niet.

Citaat:
Het is maar 1 ding natuurlijk, de sancties etc. opheffen is nog iets bvb.
Wel, dat zijn allemaal zaken waarover onderhandeld wordt, natuurlijk. De vraag is hoe lang de VS nog de regio zal kunnen domineren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 28 juni 2009, 17:16   #67
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bezettingspolitiek van Israël gebruiken ze inderdaad om stemming te maken, ja. Maar echt bedreigen doen ze niet.
Er zijn al veel bedreigingen naar Israel geweest door Ahmadinejad, op meerdere conferenties en in meerdere speeches. Zelfs het "kleiner Israel" idee werd door hem afgewezen.
Oud 28 juni 2009, 17:21   #68
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn al veel bedreigingen naar Israel geweest door Ahmadinejad, op meerdere conferenties en in meerdere speeches. Zelfs het "kleiner Israel" idee werd door hem afgewezen.
Men heeft hem herhaaldelijk verkeerd geciteerd:
http://www.youtube.com/watch?v=0UoAG...eature=related
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 28 juni 2009, 20:38   #69
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men heeft hem herhaaldelijk verkeerd geciteerd:
http://www.youtube.com/watch?v=0UoAG...eature=related
Moest ik hiervoor op een link klikken in het Duits die een half uur lang moest laden (einde v.d. maand ya'know)?

Dat Ahmadenijad zei "vanish from the page of time"/"history" is al langer geweten. Enige probleem is, het is niet echt meer vreedzamer dan de originele vertaling, niet?

Laat me raden, deze waren ook verkeerd vertaald?

60e verjaardag van Israel:
Citaat:
Those who think they can revive the stinking corpse of the usurping and fake Israeli regime by throwing a birthday party are seriously mistaken. Today the reason for the Zionist regime's existence is questioned, and this regime is on its way to annihilation."
Verjaardag van de dood van Ayatollah Khomeini:
Citaat:
"You should know that the criminal and terrorist Zionist regime which has 60 years of plundering, aggression and crimes in its file has reached the end of its work and will soon disappear off the geographical scene."
Over Israelis die aanvaarden dat het idee van "groter Israel" dood is:
Citaat:
I would like to declare that the idea of "smaller Israel" is also dead. The very notion of Israel is dead, but they are lagging behind the times. Just like the idea of Greater Israel died 30 years ago, and they did not realize this, and have continued to perpetrate crimes for 30 years... Today, I say to them: The idea of smaller Israel is dead.
Dit was op IRINN TV:
Citaat:
The Zionist regime has lost its raison d'être. Today, the Palestinians identify with your name [Khomeini], your memory, and in your path. They are walking in your illuminated path and the Zionist regime has reached a total dead end. Thanks to God, your wish will soon be realized, and this germ of corruption will be wiped off.
Er zijn er waarschijnlijk nog meer, deze kon ik al direct terugvinden. Bon, je snapt het idee wel. Dit betekend niet automatisch dat Iran z'n kernwapens tegen Israel zal gebruiken, maar onwaarschijnlijk wel dat ze hun steun aan anti-Israelische organisaties gaan verderzetten en mogelijk zelfs verhogen. Tenslotte, ze hoeven een Israelische aanval niet meer te vrezen als ze kernwapens hebben, ze kunnen doen wat ze willen.
Oud 21 augustus 2009, 19:45   #70
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Iran wil het imperium terug.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 02:55   #71
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Verandering in het Midden-Oosten gaat niet lang duren. Iran steunt de revolutionisten (Hothis) van Jemen die nu in oorlog zijn tegen Saoedi-arabie en Jemen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be