Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2009, 12:35   #61
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nee toekomstige schoolregels. Het protest is voor de verandering van regels die eraan komt.
Same difference - dan zullen ze - indien die aanpassing van het schoolreglement doorgang vindt - in conflict zijn met de dan geldende schoolregels.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:35   #62
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het staat hen nog steeds vrij een andere school te zoeken waar ze zich weldegelijk apart mogen onderscheiden van andere niet-gelovige kaffers zodat ze niet worden lastiggevallen door hun eigen volk.
Doe je dat expres die debiele commentaren zodat je jezelf belachelijk maakt of is dat puur natuur?

Als ik het goed begreep was er na deze nog 1 in het antwerpse. Het is ook niet leuk voor kinderen om een school waar ze al jaren zitten en zich goed voelen te verlaten.

Citaat:
Maar misschien wil het Atheneum zelf zijn eigen principes hoog houden waarbij de gelijkheid der mensen primeert. En in dat geval is het noodzakelijk dat uitingen van apartheid niet meer toegestaan zijn.
Dan moeten ze uniformen invoeren ed, nee dat was helemaal NIET het probleem hier.

Er was geen probleem met de hoofddoek op zich hier.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:35   #63
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat maakt niet, als dat voor hun het geloof is . Of ga jij bepalen wat moslims mogen geloven of niet?
Gaan de moslims bepalen wat er in het schoolreglement mag staan, en wat niet ?

Laatst gewijzigd door Bob : 26 juni 2009 om 12:36.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:37   #64
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Zeer zeker wel, mijn wat late edit ter bevestiging.
neen, jouw werk bij een prive bedrijf (veronderstel ik) is heel verschillend van een leerling op een openbare school en met die klederdracht zou je de belgische wetgeving op het fatsoen overtreden. slechte vergelijking dus.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 26 juni 2009, 12:38   #65
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Gaan de moslims bepalen wat er in het schoolreglement mag staan, en wat niet ?
Dat is iets compleet anders.

Oud 26 juni 2009, 12:56   #66
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, jouw werk bij een prive bedrijf (veronderstel ik) is heel verschillend van een leerling op een openbare school en met die klederdracht zou je de belgische wetgeving op het fatsoen overtreden. slechte vergelijking dus.
Het valt wel op dat het telkens met dezelfde "groep" is dat er problemen zijn en een vergelijking naar een andere 'groep' telkens als "iets anders" wordt afgescheept. Misschien kunnen "de moslims" de oorzaak van deproblemen die ze hier ondervinden voor een keer bij zichzelf zoeken?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 13:04   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe je dat expres die debiele commentaren zodat je jezelf belachelijk maakt of is dat puur natuur?
Heeft U een probleem met zuivere islamitische gedachtengangen en dito woordgebruik?

Citaat:
Als ik het goed begreep was er na deze nog 1 in het antwerpse. Het is ook niet leuk voor kinderen om een school waar ze al jaren zitten en zich goed voelen te verlaten.
blijkbaar is het dan toch nog gemakkelijker om van school te veranderen dan om een hoofddeksel niet op te zetten?

Citaat:
Dan moeten ze uniformen invoeren ed, nee dat was helemaal NIET het probleem hier.
Bedoelt U dat men geen gelijkheid onder mensen kan promoten of aanleren zonder uniformen te verplichten?

er was idd geen probleem MEER zodat men in sommige uniformscholen de uniformen terug had afgeschaft. Me dunkt waren de meeste uniformen ingesteld om het onderscheid tussen arm en rijk te vermijden.

Indien er nu terug een groep komt die zich persé wil ONDERSCHEIDEN, dan moet de klok worden teruggedraaid... OF ze moeten dan gewoon hun eigen scholen oprichten, dat staat hen volkomen vrij volgens de belgische wetten.

Citaat:
Er was geen probleem met de hoofddoek op zich hier.
kan best. Er waren ook geen of amper niet-hoofddoekdraagster nog aanwezig. Blijkt had U er geen enkel probleem mee dat dié kinderen dan andere scholen moesten gaan opzoeken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 juni 2009 om 13:08.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 13:15   #68
k9

Standaard

Citaat:
Heeft U een probleem met zuivere islamitische gedachtengangen en dito woordgebruik?
Je bent geen islamiet en ik betwijfel of je een idee hebt hoe die denken.

Citaat:
blijkbaar is het dan toch nog gemakkelijker om van school te veranderen dan om een hoofddeksel niet op te zetten?
Geen idee moet je aan hen vragen .

Citaat:
Bedoelt U dat men geen gelijkheid onder mensen kan promoten of aanleren zonder uniformen te verplichten?
Scholen dienen om kinderen iets aan te leren, niet om ze te brainwashen tot 20 gelijke zombies qua daden en gedachten .

Citaat:
er was idd geen probleem MEER ...

Indien er nu terug een groep komt die zich persé wil ONDERSCHEIDEN, dan moet de klok worden teruggedraaid... OF ze moeten dan gewoon hun eigen scholen oprichten, dat staat hen volkomen vrij volgens de belgische wetten.
neen je beseft blijkbaar niet dat die directrice zei ze heeft nog steeds geen probleem met de hoofddoek ze ziet echter geen andere oplossing voor de druk die sommigen zetten op diegene die ze niet dragen . Zonder hoofddoeken geen druk probleem opgelost.

Citaat:
kan best. Er waren ook geen of amper niet-hoofddoekdraagster nog aanwezig. Blijkt had U er geen enkel probleem mee dat dié kinderen dan andere scholen moesten gaan opzoeken?
Ik vind het spijtig voor diegene die het originele probleem niet veroorzaakt hebben, maar ik zie geen andere oplossing.

Oud 26 juni 2009, 13:22   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent geen islamiet en ik betwijfel of je een idee hebt hoe die denken.
nee ik ben (gelukkig) geen islamiet, maar ik lees en volg weldegelijk hun heilige basisgeschriften.
In feite werd het "herkenbaarheidsvers" echt enkel doorgeseind omdat een van de vrouwen van Mohammed naar buiten ging om zich "te ontlasten" (gaan k*kken in het proper vlaams) en omdat Omar (eigen volk eerst zie je wel) de gewoonte had om wat te gaan rondneuzen (pun intended) en wat te gaan loeren rond de latrines.. waarna die bepaalde vrouw van Mohammed haar beklag ging maken. Enfin, nadat het vers was neergedaald moest ze zich dus als "vrouw van mohammed" herkenbaar maken zodat de voyeur zich op andere slachtoffers zou richten......

Stoort het je?
enfin, je kan het in alle rust en meer volledig allemaal nalezen op wiki-ISLAM (die zullen het wel weten zeker hé?)

http://www.wikiislam.com/wiki/Hijab

Citaat:
Geen idee moet je aan hen vragen .
ik ga gewoon voort op UW commentaren en gevolgtrekkingen hoor.

Citaat:
Scholen dienen om kinderen iets aan te leren, niet om ze te brainwashen tot 20 gelijke zombies qua daden en gedachten .
U bent dus tegen het gelijkheidsprincipe?

Citaat:
neen je beseft blijkbaar niet dat die directrice zei ze heeft nog steeds geen probleem met de hoofddoek ze ziet echter geen andere oplossing voor de druk die sommigen zetten op diegene die ze niet dragen . Zonder hoofddoeken geen druk probleem opgelost.
velen die zich dus beter verdiepen in islam WISTEN dat dit probleem zich zou voortdoen, gewoon uit de aard van het beestje en voortspruitend uit de manier waarop hun eigen korantekst wordt geinterpreteerd.... zoals ik hierboven dus schreef: een hoofddoek dient om te onderscheiden van de kaffers en om zich kenbaar te maken als moslima zodat ze niet door eigen volk wordt lastiggevallen.
Spijtig dat je die onderliggende reden maar niet wénst te erkennen!

Citaat:
Ik vind het spijtig voor diegene die het originele probleem niet veroorzaakt hebben, maar ik zie geen andere oplossing.
Heb je het nu over die autochtone Antwerpse kinderen die al jaren moeten forenzen naar scholen buiten Antwerpen om zonder problemen les te kunnen volgen? of over wie heb je het?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 juni 2009 om 13:30.
Oud 26 juni 2009, 13:29   #70
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nu is het wachten op een verbod van kopvodden in het straatbeeld want die zie je ook meer en meer. Enfin, alle begin is moeilijk.
Oud 26 juni 2009, 13:34   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu is het wachten op een verbod van kopvodden in het straatbeeld want die zie je ook meer en meer. Enfin, alle begin is moeilijk.
dat lijkt me moeilijk na te streven, tenzij we zelf islamitische praktijken gaan toepassen zoals anti-religieuze politie die met bamboestokje de hoofddoekdraagsters betere manieren aanleren of zo?

Of zoals in Saoudi Arabie, pestgedrag aanleren aan "jongeren" die dan de hoofddoeken netjes aftrekken en heel hard gaan lopen, onder applaus van hun moeder (zo gebeurt het althans in Saoudi, waar jongetjes door hun moeders worden aangemaand om niet gesluierde westerse dames in hun achterwerk te knijpen).

Of zoals ooit werd opgelegd in het verdrag van Omar dat (inons geval dan) hoofddoekdraagsters opzij in de goot moeten gaan als het niet-hoofddoekdragend volk op het voetpad loopt.

Klinkt wel raar zo.

Oud 26 juni 2009, 13:44   #72
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat lijkt me moeilijk na te streven, tenzij we zelf islamitische praktijken gaan toepassen zoals anti-religieuze politie die met bamboestokje de hoofddoekdraagsters betere manieren aanleren of zo?

Of zoals in Saoudi Arabie, pestgedrag aanleren aan "jongeren" die dan de hoofddoeken netjes aftrekken en heel hard gaan lopen, onder applaus van hun moeder (zo gebeurt het althans in Saoudi, waar jongetjes door hun moeders worden aangemaand om niet gesluierde westerse dames in hun achterwerk te knijpen).

Of zoals ooit werd opgelegd in het verdrag van Omar dat (inons geval dan) hoofddoekdraagsters opzij in de goot moeten gaan als het niet-hoofddoekdragend volk op het voetpad loopt.

Klinkt wel raar zo.
Tja, het kan dan al raar klinken maar je ziet zelf waar onze zachte heelmeesters ons gebracht hebben. Het is niet enkel in de grootsteden dat er wijken en straten door islamieten worden ingepakt, kleine boerengaten als Aalst hebben er evenzeer mee te kampen, tot jammernis van wie er (verplicht) achterblijft en de vlo in de kamelenpels is verworden.
Oud 26 juni 2009, 13:49   #73
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=45
Oud 26 juni 2009, 14:02   #74
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Zoiets ja...
Zoals die robocops er zijn om te voorkomen dat je eet achter het stuur, of dat er een stopje meegaat in je PMD, of de containerparkopzichter, enz...

Citaat:
Mah neen...gewoon verplichten af te doen...bij weigering aanhouding en uitzetting/dwangsom...enz...kom me niet vertellen dat men vandaag de dag in Vlaanderen niet creatief genoeg is op dat gebied...

Citaat:
Neen: ze verdienen het om behandeld te worden als volwaardige westerlingen...zie boven.

Het te verwachten calimerogedoe moet dan ook in die context worden geduid...in de pluralitsitsche media.
Ik denk dat men daar dus eerst moet mee beginnen.
Oud 26 juni 2009, 14:08   #75
k9

Standaard

Citaat:
nee ik ben (gelukkig) geen islamiet, maar ik lees en volg weldegelijk hun heilige basisgeschriften.
Dus door een website te lezen denk jij te weten hoe islamieten in belgie denken?

Dat is zoals het 70 puntenplan van het VB lezen en dan concluderen dat elkeen een racist is. Dat is even verkeerd hoor.

Citaat:
ik ga gewoon voort op UW commentaren en gevolgtrekkingen hoor.
maar je stelde een vraag over die leerlingen van die school, ik zit niet op die school hoor, noch ben ik een hoofddoekdragende moslima.

Citaat:
U bent dus tegen het gelijkheidsprincipe?
En wat versta jij daaronder?

Citaat:
velen die zich dus beter verdiepen in islam WISTEN dat dit probleem zich zou voortdoen, gewoon uit de aard van het beestje en voortspruitend uit de manier waarop hun eigen korantekst wordt geinterpreteerd.... zoals ik hierboven dus schreef: een hoofddoek dient om te onderscheiden van de kaffers en om zich kenbaar te maken als moslima zodat ze niet door eigen volk wordt lastiggevallen.
Spijtig dat je die onderliggende reden maar niet wénst te erkennen!
Omdat dit een verzinsel van jou is. Dit is jouw interpretatie op basis van een tekstje hoe moslims zouden denken.

Och dat kan dat sommigen zo denken, maar dat weet jij helemaal niet integendeel zelf, als ik de commentaar hoorde van de leerlingen van de school was dat helemaal niet het geval.

Citaat:
Heb je het nu over die autochtone Antwerpse kinderen die al jaren moeten forenzen naar scholen buiten Antwerpen om zonder problemen les te kunnen volgen? of over wie heb je het?
Nee die hoofddoekdragende moslima's die geen druk op iemand gezet hadden, maar wel een hoofddoek willen dragen.

Als over die autochtonen kindjes: hun eigen keuze mijn kinderen hebben jaren op een "concentratieschool" gezeten zonder problemen , dat andere uit schrik hun kinderen km's ver wegsturen is hun keuze.

Oud 26 juni 2009, 14:09   #76
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is iets compleet anders.
Dat is de essentie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 14:10   #77
k9

Standaard

Citaat:
Tja, het kan dan al raar klinken maar je ziet zelf waar onze zachte heelmeesters ons gebracht hebben. Het is niet enkel in de grootsteden dat er wijken en straten door islamieten worden ingepakt, kleine boerengaten als Aalst hebben er evenzeer mee te kampen, tot jammernis van wie er (verplicht) achterblijft en de vlo in de kamelenpels is verworden.
Jij bent zo erg als een extremistische moslim, Nee in belgie hebben we bepaalde vrijheden en dat wil ik zou houden .

Oud 26 juni 2009, 14:12   #78
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is de essentie.
Dan besef jij gewoonweg niet dat alle scholen een oudercomitee heeft waar de school inderdaad naar luisterd. De meeste hebben ook een leerlingenraad waar men ook naar luisterd . Lijkt me normaal op een school hoor.

Oud 26 juni 2009, 14:20   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus door een website te lezen denk jij te weten hoe islamieten in belgie denken?
de koran is helemaal geen website, wist je dt niet?

Citaat:
Dat is zoals het 70 puntenplan van het VB lezen en dan concluderen dat elkeen een racist is. Dat is even verkeerd hoor.
hier kan ik niet volgen.
zijn koranvolgers geen moslims of zo?
Citaat:
Omdat dit een verzinsel van jou is. Dit is jouw interpretatie op basis van een tekstje hoe moslims zouden denken.
Begrijpend lezen is ook niet uw voorkeurvak precies. Waarom verbaast me dat niet?
Citaat:
Och dat kan dat sommigen zo denken, maar dat weet jij helemaal niet integendeel zelf, als ik de commentaar hoorde van de leerlingen van de school was dat helemaal niet het geval.
die moslimtrientjes weten effektief helem�*�*l niet waarom ze zich in hoe langer hoe meer lappen hullen. Misschien omdat iemand als imam Nourdine zegt dat zij dan op de eerste rij in de neukshow mogen gaan toekijken in het paradijs?
Het is niet omdat sommigen hen hopen dingen wijsmaken dat ze die dingen dan maar klakkeloos moeten aannemen.

Feit blijft dat het "bedekken" (was zelfs geen hoofddoek) dus in eerste instantie diende om herkenbaar te zijn als vrouw van de profeet als ze naar het toilet gingen.

Misschien dé oplossing? In het Atheneum kunnen ze nog wèl hun hoofddoeken dragen als ze naar het toilet willen gaan! Nadien gewoon terug af, net zoals de vrouwen van de profeet het deden....

Citaat:
Nee die hoofddoekdragende moslima's die geen druk op iemand gezet hadden, maar wel een hoofddoek willen dragen.
tja... je kan niet altijd alles hebben. Mijn dochter mocht ook geen gekleurde kledij dragen op haar school, enkel grijs en blauw, en ikzelf mocht ook geen minirok dragen toen dat net in de mode kwam (wel thuis, niet op school)... is dat nu zo moeilijk op te volgen voor islamieten?

Citaat:
Als over die autochtonen kindjes: hun eigen keuze mijn kinderen hebben jaren op een "concentratieschool" gezeten zonder problemen , dat andere uit schrik hun kinderen km's ver wegsturen is hun keuze.
hé bien voil�* het zal ook HUN EIGEN KEUZE zijn als die vastgegroeide hoofddoeken naar een andere school uitwijken.
Dat was echter iets wat die niet-islamitische kinderen niét konden: zij werden weggepest omdat ze géén hoofddoek droegen. Veel keuze hadden ze dus niet, tenzij een kopvod opzetten.

Oud 26 juni 2009, 14:31   #80
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij bent zo erg als een extremistische moslim, Nee in belgie hebben we bepaalde vrijheden en dat wil ik zou houden .
Ik ben nog veel erger. Door uw zo gewaardeerde islamitejes kost wat kost de volledige vrijheid te willen geven ga je op termijn UW vrijheid afgeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be