Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2009, 09:13   #61
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Vlaams Belang wil veranderen en een andere mening of een nieuw geluid, tegen Filip Dewinter ingaan... weer niet goed
Het mag geen kwestie worden van tégen, maar wel van samen de partij vorm geven met iedereen blijvend aan boord. Dat is niet gemakkelijk in de politiek omdat politici per definitie verkondigers van hun uitgesproken mening zijn en die mening al eens anders kan zijn dan die van een partijgenoot.
Zolang dat niet over de fundamenten van de partij gaat moet zoiets lukken.

Is dat dan niet in elke partij zo ? Kijk naar de kopstukken van alle andere partijen, dat zijn toch ook uiteenlopende karakters en persoonlijkheden ? Zolang je maar onder dezelfde vlag kunt varen, daar gaat politiek over.
Politieke partijen zijn geen vriendenkringen, maar gelijkdenkenden die samen ijveren voor hetzelfde doel. En dan denk ik dat Morel en Dewinter best samen in dezelfde partij kunnen functioneren, omdat ze dezelfde politieke visie hebben, zij het elk verwoord volgens hun eigen karakter en persoonlijkheid.

De rest is wishful thinking van tegenstanders die natuurlijk dagdromen van een uiteenspattend Vlaams Belang. Daarom zijn het ook tegenstanders natuurlijk.
Oud 2 juli 2009, 09:30   #62
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
dat kan je ongetwijfeld bewijzen. ben benieuwd.
Dat is op dit forum al tientallen/honderden keren bewezen.
Voel U vrij om ze zelf op te duiken.

Voor mezelf volstaat het feit dat de aanklagers het met zoveel woorden zelf (geregistreerd voor pers en camera) hebben toegegeven voor én na het proces.

Citaat:
A/ hebben de vlaamse partijen dan een cordon vastgelegd rond de NVA ? en ik die dacht dat
B/ze nog niet zolang geleden een kartel vormden met de CDNV..
Ik hou er steeds van als de mensen zelf het antwoord geven op hun eigen vraag.
Oud 2 juli 2009, 09:40   #63
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik denk niet dat vrouwen minder loon krijgen voor gelijk werk.
Wel is het zo dat vrouwen tradioneel meer te werk gesteld zijn in sectoren zoals de textiel en grootwarenhuizen waar de lonen lager liggen.
Het gaat echt niet over wat u denkt maar wat de feiten zijn en de feiten zijn dat vrouwen een lager loon krijgen voor gelijk werk.
U hoeft mij niet te geloven maar google wat en je zal meteen zien dat dit een feit is.
Praat eens met een personeelsdirecteur en ook hier zult u hetzelfde verhaal horen.

Enkele links:
http://www.trends.be/nl/economie/men...an-mannen.html
http://www.nujij.nl/www.nujij.nl/vro....1329008.lynkx
http://www.vrouwenloonwijzer.be/home/deloonkloof
http://samvandeputte.blogspot.com/20...in-solden.html
http://www.volkskrant.nl/archief_gra...Europese_vrouw
http://ec.europa.eu/publications/boo...ance/66/nl.pdf
http://www.knack.be/nieuws/europa/eu...ticle1872.html
http://www.dag.nl/economie/vrouwen-v...t-minder-83549
http://www.gelijkloonvoorgelijkwerk.be/
En ik kan zo nog even door gaan.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 09:45   #64
PvdV
Partijlid

Standaard

Dus mijn vraag is zou het vb het niet beter opnemen voor eigen volk vrouwen, zij verdienen tot 25% minder voor het zelfde werk als hun mannelijke collega's (dat wil zeggen dat ze 3 maand per jaar voor niks werken). Men zou toch denken dat dit even erg is als een vrouw verplichten om een hoofddoek te dragen en een belangrijker thema is dan moslim vrouwen (niet eigen volk) die een beetje onderdrukt worden. Onze vrouwen worden gewoonweg dagelijks onderdrukt en gediscrimineerd, toch heb ik het vb hier nog nooit aandacht aan horen besteden.

Als ik enkele van hun leden zou moeten geloven is dit zelfs niet waar, terwijl de feiten toch ontegenspreekbaar zijn.
Oud 2 juli 2009, 09:57   #65
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Het mag geen kwestie worden van tégen, maar wel van samen de partij vorm geven met iedereen blijvend aan boord. Dat is niet gemakkelijk in de politiek omdat politici per definitie verkondigers van hun uitgesproken mening zijn en die mening al eens anders kan zijn dan die van een partijgenoot.
Zolang dat niet over de fundamenten van de partij gaat moet zoiets lukken.

Is dat dan niet in elke partij zo ? Kijk naar de kopstukken van alle andere partijen, dat zijn toch ook uiteenlopende karakters en persoonlijkheden ? Zolang je maar onder dezelfde vlag kunt varen, daar gaat politiek over.
Politieke partijen zijn geen vriendenkringen, maar gelijkdenkenden die samen ijveren voor hetzelfde doel. En dan denk ik dat Morel en Dewinter best samen in dezelfde partij kunnen functioneren, omdat ze dezelfde politieke visie hebben, zij het elk verwoord volgens hun eigen karakter en persoonlijkheid.

De rest is wishful thinking van tegenstanders die natuurlijk dagdromen van een uiteenspattend Vlaams Belang. Daarom zijn het ook tegenstanders natuurlijk.

Er is echter een groot verschil, de winter en co is voor het VB wat de decker was voor de VLD: een last . Het brengt stemmen op maar zorgt langs de andere kant voor veel problemen.

Bij de winter en co is hun extremistische en racistische houding die ervoor zorgt dat ze in het CS zitten en dat zelfs partijen die niks van het CS moeten weten (zoals LDD en NVA) niet met hen samenwerken.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 09:59   #66
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Dat is op dit forum al tientallen/honderden keren bewezen.
Voel U vrij om ze zelf op te duiken.
Vind niks terug, als het zo simpel terug te vinden is moet het toch voor jou geen probleem zijn om het terug te vinden?

Het racisme binnen het VB was de directe aanleiding tot het CS .

Citaat:
Ik hou er steeds van als de mensen zelf het antwoord geven op hun eigen vraag.
De NVA stapte er zelf uit simpele
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 2 juli 2009, 10:34   #67
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Dus mijn vraag is zou het vb het niet beter opnemen voor eigen volk vrouwen, zij verdienen tot 25% minder voor het zelfde werk als hun mannelijke collega's (dat wil zeggen dat ze 3 maand per jaar voor niks werken). Men zou toch denken dat dit even erg is als een vrouw verplichten om een hoofddoek te dragen en een belangrijker thema is dan moslim vrouwen (niet eigen volk) die een beetje onderdrukt worden. Onze vrouwen worden gewoonweg dagelijks onderdrukt en gediscrimineerd, toch heb ik het vb hier nog nooit aandacht aan horen besteden.

Als ik enkele van hun leden zou moeten geloven is dit zelfs niet waar, terwijl de feiten toch ontegenspreekbaar zijn.
Tja...linkiewinkies en feiten hé...het eeuwige konflikt.

Het probleem van links is dat ze eerstens hun eigen feiten fantaseren (bijvoorbeeld: vrouw aan de haard bij het VB) en dan denken dat hun fantasietjes waarheid wordt als dat in hun eigen ontegensprekelijke pers dikwijls genoeg wordt herhaald.
Het enige wat links met zijn matrisch repeteren van eigen bedenksels in de staatsgesubsidieerde media bereikt is dat er wat meer mensen denken dat de keizer geen kleren aanheeft maar ook dat achterhaalt zichzelf.

Eén van de gevolgen van deze gang van zaken is het ongelooflijke succes van een politieke formatie die deze modus operandi aan de grote klok hing en uitschreeuwde dat de keizer inderdaad geen kleren aanheeft.

De enige reactie die links op dit gegeven had was niet het aanvaarden van de werkelijjkheid en daarop zelf antwoorden zoeken en fomuleren.
Noooop...ze vonden er niets beters op dan de klokkenluider zelf proberen te verbieden.

Daarop waren ze zo dom om nogmaals met staatssubsidies te smijten en een centrum te creeëren waar ze enerzijds hun eigen linkiewinkies in kwijt konden en anderzijds die klokkenluider te verbieden.

Maar om dat een beetje geloofwaardig te maken en om de verpakking toch niet te verkreuken moesten ze statuten hebben.
Welnu: zonder het te weten zijn die statuten nu het onweerlegbare en ultieme bewijs van het feit dat hun vijanden in het algemeen en het Vb in het bijzonder helemaal niet racistisch is.

Kijk: er zijn slechts twee mogeljkheden.
A/ Ofwel is het VB racistisch en doet het CGKR zijn werk niet
B/ Ofwel doet het CGKR wél zijn werk en is het VB niet racistisch

Hetzelfde geldt voor de gelijkheid van man en vrouw:
Ofwel doet het CGKR zijn werk en is de vrouw niet gediscrimineerd ofwel doet het CGKR zijn werk niet.
Oud 2 juli 2009, 10:37   #68
PvdV
Partijlid

Standaard

Bestaat er hier geen ignore functie? Ik verpruts mijn tijd liever niet aan het lezen van berichtjes van 10 jarigen.
Oud 2 juli 2009, 10:39   #69
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Tja...linkiewinkies en feiten hé...het eeuwige konflikt.

Het probleem van links is dat ze eerstens hun eigen feiten fantaseren (bijvoorbeeld: vrouw aan de haard bij het VB) en dan denken dat hun fantasietjes waarheid wordt als dat in hun eigen ontegensprekelijke pers dikwijls genoeg wordt herhaald.
Het enige wat links met zijn matrisch repeteren van eigen bedenksels in de staatsgesubsidieerde media bereikt is dat er wat meer mensen denken dat de keizer geen kleren aanheeft maar ook dat achterhaalt zichzelf.

Eén van de gevolgen van deze gang van zaken is het ongelooflijke succes van een politieke formatie die deze modus operandi aan de grote klok hing en uitschreeuwde dat de keizer inderdaad geen kleren aanheeft.

De enige reactie die links op dit gegeven had was niet het aanvaarden van de werkelijjkheid en daarop zelf antwoorden zoeken en fomuleren.
Noooop...ze vonden er niets beters op dan de klokkenluider zelf proberen te verbieden.

Daarop waren ze zo dom om nogmaals met staatssubsidies te smijten en een centrum te creeëren waar ze enerzijds hun eigen linkiewinkies in kwijt konden en anderzijds die klokkenluider te verbieden.

Maar om dat een beetje geloofwaardig te maken en om de verpakking toch niet te verkreuken moesten ze statuten hebben.
Welnu: zonder het te weten zijn die statuten nu het onweerlegbare en ultieme bewijs van het feit dat hun vijanden in het algemeen en het Vb in het bijzonder helemaal niet racistisch is.

Kijk: er zijn slechts twee mogeljkheden.
A/ Ofwel is het VB racistisch en doet het CGKR zijn werk niet
B/ Ofwel doet het CGKR wél zijn werk en is het VB niet racistisch

Hetzelfde geldt voor de gelijkheid van man en vrouw:
Ofwel doet het CGKR zijn werk en is de vrouw niet gediscrimineerd ofwel doet het CGKR zijn werk niet.
Grappig een hele tekst die op niks slaat .

1 : de veroordeling van het VB was terrecht, de uitspraken gedaan door die vzw's en VB'ers konden gewoonweg niet en waren duidelijk voorbeelden van racisme. Of je een politieke partij uberhaupt moet aanklagen is een andere vraag maar de veroordeling was terrecht.

2 : CGKR is niet een wondermiddel tegen elke vorm van discriminatie dus ook niet voor die van de vrouw (die idd soms nog voorvalt)

het is dus gewoon C : men is eraan bezig. Maar ja dat is niet een antwoord dat in jouw denkbeeld past en dus word dat maar gewoon genegeerd.

Oud 2 juli 2009, 10:40   #70
k9

Standaard

Citaat:
Bestaat er hier geen ignore functie? Ik verpruts mijn tijd liever niet aan het lezen van berichtjes van 10 jarigen.
Sorry hoor de meeste 10 jarigen zijn wel slimmer dan dat. nee ik vrees dat dit een product is van de jarenlange brainwashing .

Oud 2 juli 2009, 11:25   #71
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ik vind persoonlijk dat u zich het lot van het Vl. B. nogal aantrekt. bent u ook zo een die niet in de prijzen is gevallen?

Ja hij echt zijn Magnus Opus over het Vlaams Belang aan't maken... jammer dat het op nog niet veel trekt...
Oud 2 juli 2009, 12:23   #72
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ja hij echt zijn Magnus Opus over het Vlaams Belang aan't maken... jammer dat het op nog niet veel trekt...
Vreemd toch dat het vb iedereen met de vinger mag wijzen maar indien iemand iets over het vb zegt...
Oud 2 juli 2009, 12:28   #73
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Er is echter een groot verschil, de winter en co is voor het VB wat de decker was voor de VLD: een last . Het brengt stemmen op maar zorgt langs de andere kant voor veel problemen.

Bij de winter en co is hun extremistische en racistische houding die ervoor zorgt dat ze in het CS zitten en dat zelfs partijen die niks van het CS moeten weten (zoals LDD en NVA) niet met hen samenwerken.
Natuurlijk zeg je zoiets als tegenstander van de partij.

Dewinter een last ? Met 122.000 voorkeurstemmen op de Europalijst ? Hoe meer "lasten" zoals hem, hoe liever dan, zou ik zeggen

Dat hij racist zou zijn, is ook jouw mening. Hij heeft het trouwens niet over die vrouwen onder de burka, maar over de burka zelf. Is het verwerpen van een bepaald soort kledij nu ook al racisme ? En ook al drukt hij het misschien nogal brutaal uit, met dat aangeven en zo wat ook niet zozeer mijn ding is, ik vind die burka's niet thuishorend in het Vlaamse straatbeeld, dus net als FDW en net als Marie-Rose. Je zult wellicht geen enkele VB'er vinden die burka-minded is dus die interne discussie over hoe en wat is zeer relatief.

Het zou me pas storen mochten Dewinter of Morel de burka's verwelkomen als een culturele verrijking maar ik heb weinig schrik dat dit zal gebeuren
Oud 2 juli 2009, 12:29   #74
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd toch dat het vb iedereen met de vinger mag wijzen maar indien iemand iets over het vb zegt...
Je hebt met de vinger wijzen en 'met de vinger wijzen'.
Oud 2 juli 2009, 12:50   #75
k9

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zeg je zoiets als tegenstander van de partij.

Dewinter een last ? Met 122.000 voorkeurstemmen op de Europalijst ? Hoe meer "lasten" zoals hem, hoe liever dan, zou ik zeggen
Je moet natuurlijk lezen wat ik zeg, ja hij trekt stemmen aan maar hij zorgt ook voor het CS, waardoor er geen regeringsdeename is en de VB standpunten niet uitgevoerd worden.

Citaat:
Dat hij racist zou zijn, is ook jouw mening. Hij heeft het trouwens niet over die vrouwen onder de burka, maar over de burka zelf. Is het verwerpen van een bepaald soort kledij nu ook al racisme ?
nee

mar zijn commentaar over uw pensioen in de pocket van mohamed zegt genoeg .

Annemans is er nog zo 1

Citaat:
En ook al drukt hij het misschien nogal brutaal uit, met dat aangeven en zo wat ook niet zozeer mijn ding is, ik vind die burka's niet thuishorend in het Vlaamse straatbeeld, dus net als FDW en net als Marie-Rose. Je zult wellicht geen enkele VB'er vinden die burka-minded is dus die interne discussie over hoe en wat is zeer relatief.

Het zou me pas storen mochten Dewinter of Morel de burka's verwelkomen als een culturele verrijking maar ik heb weinig schrik dat dit zal gebeuren
Over die burka's heeft hij gewoonweg gelijk, ik zeg niet dat de winter niet af en toe gelijk heeft, zeker het VB heeft ook goede ideen (some de manier waarop waar iets cheelt maar andere discussie) het is echter door de manier waarop de winter en annemans sommige zaken(zoals migratie) naar voor brengen dat je er gewoonweg niet met de partij kan praten.

Oud 2 juli 2009, 13:22   #76
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Over die burka's heeft hij gewoonweg gelijk, ik zeg niet dat de winter niet af en toe gelijk heeft, zeker het VB heeft ook goede ideen (some de manier waarop waar iets cheelt maar andere discussie) het is echter door de manier waarop de winter en annemans sommige zaken(zoals migratie) naar voor brengen dat je er gewoonweg niet met de partij kan praten.
Pak Dewinter of een ander kopstuk weg en we halen nog 10 %. Aangezien we ook voor directe Vlaamse staatsvorming zijn zullen ze dan ook niet met ons praten en staan we even ver.

Laat trouwens Bart De Wever het nu maar eens gaan bewijzen hé, hij heeft het vertrouwen van de kiezer gekregen en hij heeft de marginalen van het VB niet nodig, dus laat hem het maar eens doen tegen de vakbondspartijen waarmee hij samen wil regeren. Er komen nog verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 2 juli 2009 om 13:23.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 13:27   #77
k9

Standaard

Citaat:
Pak Dewinter of een ander kopstuk weg en we halen nog 10 %. Aangezien we ook voor directe Vlaamse staatsvorming zijn zullen ze dan ook niet met ons praten en staan we even ver.
Helemaal niet integendeel zelfs, de enige hoop nu is dat het VB 50+% krijgt, wat wel redelijk duidelijk nooit zal zijn (misschien ooit op gemeentelijk niveau)

Indien het VB de partij "opkuist" en idd maar 10% haalt dan kan die 10% wel meedoen in coalities vormen en dus op de besluitweging drukken nu doen ze dat niet.

Tel maar op 10% VB + 15% NVA + 8% LDD is al 32% een heel mooi drukkingsblok.

Citaat:
Laat trouwens Bart De Wever het nu maar eens gaan bewijzen hé, hij heeft het vertrouwen van de kiezer gekregen en hij heeft de marginalen van het VB niet nodig, dus laat hem het maar eens doen tegen de vakbondspartijen waarmee hij samen wil regeren. Er komen nog verkiezingen.
Wat is het beste, meeregeren en iets van je programma verwezenlijken of niet meeregeren en niks?

Oud 2 juli 2009, 14:59   #78
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het beste, meeregeren en iets van je programma verwezenlijken of niet meeregeren en niks?
daar moet nog iets van in huis komen.net zoals vorige maal gene vette vis te zien. wel nen heel slimme zet. opstappen en alleen naar de kiezer. heeft hem geen windeieren gelegd. en nu? terug een tijdje meespelen, en dan opstappen?
die haring zal wel niet meer braden bij de kiezer.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 16:53   #79
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
daar moet nog iets van in huis komen.net zoals vorige maal gene vette vis te zien. wel nen heel slimme zet. opstappen en alleen naar de kiezer. heeft hem geen windeieren gelegd.
Lijkt me toch normaal dat als je amper/niets iets van je programma kan verwezenlijken je er niet instapt ? Ik durf wedden dat moest hij erin gestapt hebben je hem dat zou verweten hebben.

Citaat:
en nu? terug een tijdje meespelen, en dan opstappen?
die haring zal wel niet meer braden bij de kiezer.
Als er terug niks "in de pan ligt" lijkt me dat de logische stap ja, en ik denk dat de NVA kiezers daar volop akkoord mee zijn. Ik zou het alvast goed vinden.

Oud 2 juli 2009, 17:04   #80
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt me toch normaal dat als je amper/niets iets van je programma kan verwezenlijken je er niet instapt ? Ik durf wedden dat moest hij erin gestapt hebben je hem dat zou verweten hebben.

Als er terug niks "in de pan ligt" lijkt me dat de logische stap ja, en ik denk dat de NVA kiezers daar volop akkoord mee zijn. Ik zou het alvast goed vinden.
in de federale was hij toch ook meegestapt met de cd&V, en wat heeft hij gerealiseerd van ZIJN programma?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be