Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2009, 11:25   #61
Bill Ayers
Burgemeester

Bill Ayers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Door af te spreken van alles uit te drukken in een bepaalde eenheid, kan je die nood wegnemen.
Ik ga met alles akkoord wat je zegt, behalve met dit, maar het is misschien gewoon ongelukkig uitgedrukt. Mijns inziens komt geld gewoon tot stand door participanten op de uitkijk naar middelen niet voor productie of directe consumptie, maar die op hun beurt verruild kunnen worden op een moment in de toekomst. Een product van menselijke interactie, maar niet van menselijk ontwerp dus.
Oud 8 juli 2009, 12:37   #62
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Ayers Bekijk bericht
Ik ga met alles akkoord wat je zegt, behalve met dit, maar het is misschien gewoon ongelukkig uitgedrukt. Mijns inziens komt geld gewoon tot stand door participanten op de uitkijk naar middelen niet voor productie of directe consumptie, maar die op hun beurt verruild kunnen worden op een moment in de toekomst. Een product van menselijke interactie, maar niet van menselijk ontwerp dus.
Dan past de Talent (Zuid Africa) prima in deze gedachtengang. Iedereen heeft talent maar daarom nog geen "officieel" geld. Vandaar het ontstaan van de Talent als rekeneenheid. Zwak punt is dat hij om te starten gekoppeld was (en nog is) aan de Rand maar dat hoeft niet . Als de Rand instort kan de Talent gewoon verder werken omdat hij dan een "gevoelswaarde" verworven heeft. http://www.ces.org.za/
Citaat:
With the impending implosion of the usury-based, global money system, now is the time to seek a new way of 'doing' money, one not based on debt and controlled by a global monetary elite who seem happy about destroying our planet in the pursuit of profit.

Conventional money is created as debt by private financial institutions for their own profit-making purposes, not as a public service. This is the root cause of the economic, social and environmental problems that beset us. The amount of debt determines the quantity of money, which has nothing to do with the amount of money we need to live decent lives.

CES 'money' is created by its users so it can never be in short supply. So long as you can offer something of value you can have from the community goods and services of like value.

Join the growing community who have discovered a new way of 'doing' money, a healthy money that will create a healthy society.
Paul

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 8 juli 2009 om 12:38.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 12:59   #63
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Ayers Bekijk bericht
Dat er niet iemand plots is wakker geworden met het idee de transacties in de handel te gaan verlagen in kost lijkt me voor de hand liggend. Ik snap niet goed waar ge naartoe wilt anders dan dat we het eens zijn.
Oud 8 juli 2009, 13:21   #64
Bill Ayers
Burgemeester

Bill Ayers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Dat er niet iemand plots is wakker geworden met het idee de transacties in de handel te gaan verlagen in kost lijkt me voor de hand liggend. Ik snap niet goed waar ge naartoe wilt anders dan dat we het eens zijn.
Omdat ge het had over een "afspraak", dacht ik dat ge een soort van plotse universele consensus voor ogen had in plaats van een proces van handelende individuen waaruit geld indirect ontstaat. Maar, zoals altijd ben ik een slechte verstaander, mijn excuses dus.

Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 8 juli 2009 om 13:21.
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 17:34   #65
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Make capitalism history,
take back your life
another world is possible.
Altijd blij diepgaande posts te lezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 19:24   #66
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Hoeveel geld heeft een economie nodig, volgens u?
Dat staat niet vast. Hoe actiever een economie hoe meer geld er nodig is om ze vlot te laten draaien.
Oud 8 juli 2009, 19:43   #67
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Altijd blij diepgaande posts te lezen.
Ik ook.
Oud 8 juli 2009, 22:37   #68
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat staat niet vast. Hoe actiever een economie hoe meer geld er nodig is om ze vlot te laten draaien.
En wie bepaalt er dan of mensen in armoede leven of niet ? Er moet dus ergens iemand zijn die heel deze monetaire crisis stuurt, wie dan ? Zijn dat diegenen die zeggen dat ze iets van economie begrijpen of diegenen die zeggen dat iemand anders niets van economie begrijpt ? En wat vindt de psycholoog van iemand die mensen in armoede laat leven omdat men zegt iets van economie te begrijpen en hierdoor anderen ervan uitsluit of beheerst ?

Intelligente mensen zouden moeten nadenken over je hoogst opmerkelijke zinsnede, terecht. Of het nu dollars of peeschijven zijn, dat maakt al lang niets meer uit.

Laatst gewijzigd door MIS : 8 juli 2009 om 22:46.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 22:45   #69
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel geld heeft een economie nodig, volgens u?
Interessante vraag, hoe bepaal je dat wanneer prijzen en lonen op zichzelf ook variabel zijn ? Gezien de relativiteit hiervan, is er dan ook geen geldgebrek en zo ook kan iedereen morgen miljonair zijn door gebruik te maken van eenvoudig economisch of rekenkundige principes. Het inflatoire denken daarentegen zal deze wederkerigheid wellicht missen omwille van de eenzijdigheid van het denken op zich. De mens inflatteert, een banaan krijgt ‘meerwaarde’, mooie realisatie.
Oud 8 juli 2009, 23:16   #70
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, overproductie van de eigen soort.... Als er honger is, is één banaan meer waard dan één mens. Of men zou tot kanibalisme moeten overgaan.....
En toch zullen er zijn die op een onbewoond eiland zoeken naar een bankautomaat. De verbazing en wanhoop zal groot zijn wanneer je plots beseft je bankkaart vergeten te zijn.
Oud 9 juli 2009, 06:17   #71
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij ging eens geld drukken, ik wacht nog altijd op mijn deel!
Oh, ons plan ligt klaar maar we wachten nog op subsidies. Nu, voor alle duidelijkheid, we gingen geen geld drukken maar iets dat op hetzelfde neerkomt. Aangezien we ook oog hebben voor het milieu zouden we gewoon prijzen en lonen wereldwijd laten zakken, op die manier creëren we relatief gezien ook geld. Als je me zegt hoeveel je juist wil hebben, dan passen we gewoon de factor aan waarmee we die prijzen en lonen laten zakken. Wij gaan voor de eenvoudige oplossingen, niet de gedrochten waarvan men achteraf zegt dat het nog iets met economie te maken heeft. Doe minder bereik meer, begrijp je ?

Bijzonder jammer dat mensen dus niet willen/kunnen samenwerken, iedereen zou z'n deel zonder probleem kunnen krijgen, nu is het andersom en daarover kan men eeuwen vergaderen (en belastingen betalen natuurlijk). Wanneer zijn het nog eens verkiezingen ?
Oud 9 juli 2009, 10:13   #72
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Fout antwoord.
Correct antwoord.

'Dat staat niet vast. Elke economie kan draaien met eender welke geldhoeveelheid.'
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 20:38   #73
MIS
Banneling

Standaard

Eindelijk iemand met brains in z'n hoofd ...

http://www.youtube.com/watch?v=FB8nIGKbpJY&feature=fvst
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be