![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() schrik om op eigen benen te staan terwijl hun politici alles doen om zo veel mogelijk grondgebied en geld van Vlaanderen af te pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() EDIT: die tekst kan je zo fout interpreteren. ![]() ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 juli 2009 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wallonië is helemaal niet voor België. Wallonië is voor zekerheid. Dat volk werd eerst door Bruxelles volledig leeggezogen en hangt nu via de federale instellingen van Vlaanderen af om geen derde wereld land te worden. Hun reacties zijn dan ook volledig begrijpelijk. De dag dat Vlaanderen Wallonië een alternatief kan aanbieden voor het sociale kerkhof dat door Belgique werd veroorzaakt laten de Walen deze staat vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
als je het echte Wallonië binnenkomt (das beetje verder dan de taalgrens), waan je je in Frankrijk. als je bvb Limburg binnenrijdt, waan je je meer in Nederland. Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 juli 2009 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat dat momenteel vooral een eerder emotionele reflex is tegen het failiete Belgique en het steeds zelfbewuster wordende Vlaanderen. Wallonië is een schizofreen land. Maar of dat echt zo Français is, ik heb er toch mijn twijfels over.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Walen hebben met Frankrijk geen échte zekerheid als Vlaanderen hen biedt volgens mij, allez, geen garantie alleszins. Sommige Fransen weten zelfs niet waar Wallonië ligt. Ze zullen zich wel thuis kunnen voelen in Frankrijk (ze hebben de band met Le Département du Nord), maar Vlaanderen zorgt voorlopig nog zo goed voor hem (hoewel ik kan inbeelden dat hun eigenwaarde eronder lijdt).
Het is waar: een Waal is niet zo pro-België als men hem uit doet schijnen. Een Waal begrijpt ook vaak nogal vlug hoe de vork in Vlaanderen aan de steel zit. Dit houdt niet weg dat het gewone Waalse volk evenzeer als de Vlaming in belgicistische retoriek trapt. Soms denk ik dat Vlamingen meer pro-België zijn, vaak door het oudbollige karakter van Vlaamsgezinden. Vaak als je Vlaams-nationalisten bezig ziet dan zie je hen wanhopig vasthangen aan vervlogen romantiek, alsof ze hun doel op voorhand al als onmogelijk beschouwen. Dit stoot enorm veel mensen af. Jammer. Er komt beterschap naarmate er meer toekomstgerichte Vlaamse projecten komen. De Vlaming moet ook oppassen dat zijn ideologie niet te veel haat en frustraties uitstraalt, want we weten reeds wat dat kan teweegbrengen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 juli 2009 om 01:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() " stockholm syndroom "
Laatst gewijzigd door Hollander : 8 juli 2009 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() of ze zullen zeggen dat dit te negeren is ofzo...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vergist zich dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het. Maar daarom weten ze dat hier nog niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grote meerderheid voelt zich immers Hollander. Dom van mij, sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Limburg voelen wij ons Belg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Belachelijk doen is toch echt het enige wat jullie kunnen hé Henri en system
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Kunt u nog grotere onzin bedenken? U bent volgens mij nog nooit in Limburg geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
ik ben ook in Hasselt en Tongeren geweest. en dan ben ik nog nooit in Limburg geweest? uw kleingeestelijkheid siert u. Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 juli 2009 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nog een verschil: in Vlaanderen gaat iedere handelaar rustig overschakelen op het Frans om de Franstaligen te bedienen. In Wallonië vindt Demotte het normaal dat de Nederlandstaligen bij de slager in het Frans bestellen en toch niet in het Nederlands.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Als u beweert, dat wanneer men het grondgebied van Belgisch Limburg betreedt, men zich in Nederland waant, dan vertelt u wartaal. En dan moogt u nog 100 jaar in Sint-Truiden naar school geweest zijn. Ergens klopt er toch iets niet in uw geest.
Laatst gewijzigd door system : 9 juli 2009 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
maar dat wisten we al. Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 juli 2009 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |